Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Yes, WE HEBBEN HAAR & ze heet GILA!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Re: Yes, WE HEBBEN HAAR en het gezin is weer compleet.

Ongelezen bericht door laura b »

Van harte gefeliciteerd! Ze is leuk!
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Leuke foto's bij het meer! Wat is ze toch een mooie hond!
Afbeelding
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Net door het Wearderhout heen geweest, een aangelegt stuk bos in Heerhugowaard. Beetje jammer dat het wat rustiger was als verwacht, maar dat krijg je als er al helemaal een drup regen valt, echte hondenliefhebbers he :piew:

Ondanks dat het los van de lijn tekeer gaat als een ongeleid projectiel, is ze toch op me gefocused. 1 x roepen ze komt, 1 x nee roepen, en ze duikt gelukkig niet elke prutpoel in, maar natuurlijk mioste ik er 1, dusn ze kwam er met getectyleerde pootjes uit, totaan haar knieen.

Nog maar even de sloot in dan, geen baggerpoten in mijn auto :mrgreen: Mens moet prioriteiten stellen bien sure :W:

Gelukkig heeft mevrouw geen grootheidswaanzin of iets dergelijks :U:

Afbeelding

Hier krijg je aan aardig idee aangaande haar formaat tegenover een volwassen Golden. Niet al te groot dus!! Des te verbluffender is de kracht die er al in zit :80: Loeisterk, vol actie, maar gelukkig niet dominant of agressief naar mens en hond. :ok:

Afbeelding
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Geniet nog maar even van de waerderhout, ze gaan er een stuk afhalen :boos:
Ik vind het een heerlijk park om ze los te laten lopen aangezien er geen fietspaden e.d. doorheen gaan. En die prutsloten weten Bob & Billy ook steeds te vinden :ugh:

En wij waren er niet omdat ik moet werken :pffff:
(dan gaan ze naar het park van luna :wink: )

Ik heb gisteravond geen onweer gehoord, wel het vuurwerk van de Alkmaarse kermis :denken:

Maar in oktober wandelen is prima hoor Hovawart :ok:
En de groeten van de mannen :zwaai
ArCee
Zeer actief

Ja ik weet er van, kolere gemeensteraad. Dat bos is ze al jaren een doorn in het oog en al jaren willen ze plat hebben. Huizen, huizen en nog eens huizen is wat ze willen in HHWaard. Niets anders telt, dus nu hebben deels dingen voor elkaar door er straks een weg langs te laten lopen.

Ze wilde er eerst al het nieuwe zwembad in zetten, ging niet door na een rechtzaak.
Toen moest de nieuwe woonwijk De Draai erin komen, gaat na een rechtzaak niet door.
Tot 2 maal toe Staats Bosbeheer willen onteigenen, maar je kunt Staats Bosbeheer helemaal niet onteigenen, dus weg gegooit gemeenschapsgeld van Jan met de korte achternaam :piew:
Ja hoor, hoesten wij wel weer op, terwijl ze het contract met Staats Bosbeheer zelf hebben afgesloten voor 50 jaar of zo? :80:
Lekker over nagedacht dus....NOT. :oohja:

Gelukkig kunnen we nog uitwijken naar Hensbroek, Obdam, Langedijk of inderdaad, Park van Luna, maar dan heb je wel een auto nodig, en da's weer niet voor iedereen het geval.
Jammer dat dingen altijd ten koste moeten gaan van groen, natuur en ruime. Er is al zoveel vol gebouwd met huizen..............die weer als de sodemieter verkocht worden want er staat me een partij te koop in de "prestige wijk, Stad van de Zon".
Zo zonnig ist dus schijnbaar niet voor iedereen :mrgreen:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Heeeeeee, ik woon er wel heel mooi zonnig hoor :mrgreen:
Maar ik heb dus een auto nodig voor de hout, hensbroek e.d. :wink:

Als ze nu het strand van Luna opengooien :19: voor mijn part met de openingstijden zoals het "grote" strand dan zou ik al helemaal blij zijn.
Alle overige losloopgebieden worden doorkruisd met fietspaden, mountainbikeroutes e.d. (of bij mij voor de deur loopt gewoon een weg langs :piew: ), loop ik met mijn snuffelmannen nog steeds aangelijnd :ugh:
En de groeten van de mannen :zwaai
ArCee
Zeer actief

Daar kun je ze best op africhten hoor, dat ze mountainbikers het park uitjagen :cool2:
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

mooie hond!! veel plezier ermee !!
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

hovawart schreef:
Reny schreef:
Muk schreef:
hovawart schreef:Fijn dat jullie een hond hebben weer.
Het gebied de Weel is volgens mij het Obdammermeer daar bij de benzinepomp.
Maar leuk om dit te weten. :wink:
Zie ik hier een forumwandeling aankomen? :mann:
:E: :E:
:devil: :devil: :devil: :devil: :devil:

Zit je weer te stoken :lol1: .
Wil best wat op poten zetten.
Maar is de maand Oktober ook goed dan is het wat rustiger overal en ben ik terug van vakantie.
Zie het forumonderdeel wandelen met de hond! :mann:
ArCee
Zeer actief

Sociaal dier die Gila? Afbeelding
Komende nacht ga ik mijn eerste nacht in, dus Beppie heeft me geholpen om er alvast een beetje in te komen door me om 05.45 wakker te janken.
Ik dacht, die moet er hoognodig uit. De nachten daarvoor piepte ze ook wel wat, maar niet zo luid en intensief als nu.
Dus, kleren aan, koffiepot aangeslingert en met Gila een klein rondje gelopen en wat denk je, psies, helemaal niks natuurlijk :lekkerpuh:
Mooi dak er ingestonken ben :jank:
Rene, 0Afbeelding . Gila 1 Afbeelding
Badmutz Afbeelding
Laatst gewijzigd door ArCee op 06 sep 2011 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

gnif gnif... :goeie:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Pool »

ArCee schreef:Sociaal dier die Gila.
Komende nacht ga ik mijn eerste nacht in, dus Beppie heeft me geholpen om er alvast een beetje in te komen door me om 05.45 wakker te janken.
Ik dacht, die moet er hoognodig uit. De nachten daarvoor piepte ze ook wel wat, maar niet zo luid en intensief als nu.
Dus, kleren aan, koffiepot aangeslingert en met Gila een klein rondje gelopen en wat denk je, psies, helemaal niks natuurlijk :lekkerpuh:
1 - 0 voor Bep, grmbl. :W:
Zo doen ze dat hé......assie het niet meer verwacht slaan ze toe!! Sterkte met het vroege opstaan de komende tijd!! :D
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ArCee schreef:Sociaal dier die Gila? Afbeelding
Rene, 0Afbeelding . Gila 1 Afbeelding
Badmutz Afbeelding
:wink: Dat flikt ze vast nog 2 x.
Daarna denk je, laat maar piepen, toch niks aan de hand.

Om dan met je slaaphoofd naar het koffie apparaat te lopen en tot je enkels in de stront te staan :engel:
ArCee
Zeer actief

Jups. Komende dagen zien er als volgt uit. 21.40, laatste rondje Gila.Afbeelding
22.00 Puch naar bed, ik stap in de auto naar A'dam.
van 23.00 t/m 07.00 werken.
Puck rond 06.30 wakker en laat Gila de kamer in. Die doet, wil, kan niets voor 2 bakken koffie en douchen.
Met mazzel, als de aflos op tijd is, rond 07.30 a 07.45 thuis.
Gila uitlaten en eten geven. Afbeelding
Slapen tot een uur of 13.00 a 13.30. Afbeelding
Eruit komen, douchen, naar beneden en een bakkie doen.
Lange wandeling met Gila. Afbeelding
Rond 17.00 uur weer mijn bed in. Afbeelding
Gila krijgt rond 17.30 a 18.00 eten.
20.30 opstaan, uniform aan.
21.40 Gila laatste rondje, en we beginnenn weer van vooraf aan en dat 7 x achter elkaar.
Kan ze mooi aan wennen op die wijze???? Afbeelding
WiLuna
Zeer actief
Mijn ras(sen): cocker spaniel kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door WiLuna »

wauw wat een prachtige hond, geniet van haar!
bazinnetje van Maya (24-08-09)
Afbeelding
-------------------------------------------------
A clean house is a sign of a broken computer ;)
ArCee
Zeer actief

Nou, het kan en mag natuurlijk niet allemaal rozeschijn en manengeur zijn met GILA. :80:

Ondanks dat wij er zeer helder in geweest zijn en er dus echt op hebben lopen hameren naar iedereen toe met wie we in gesprek zijn geweest in de tijd dat we een hond zochten, blijkt GILA toch NIET met katten te kunnen omgaan.
De meiden waar ze vandaan kwam hadden er dan wel 1, en dat ging goed in de tijd dat wij er zaten, maar hier thuis ist een ander verhaal.

Ten eerste is het er geen 1, maar zijn het er 4 die hier rondlopen.
Ten tweede is ze gewoon puur gefixeerd op de katten met piepen en blaffen waardoor de katten de pleiterik maken.
Ten derde, we kunnen momenteel dus, of de hond laten lopen door de woonkamer met de kamerdeur dicht, of de katten laten lopen, met GILA in een dichte bench. Daar maakt zij zich vervolgens ontzettend druk om de katten, terwijl die bij wijze van spreken, gewoon bij ons op de bank liggen. GILA lijkt steeds feller te worden, in plaats van ter wennen.

Dit is toch wel een tegenvaller moet ik eerlijk bekennen. Ik had duidelijk aangegeven dat ze met katten moest kunnen, en had de verzekering dat ze dat kon, maar de praktijk blijkt anders te zijn. Okay, ze is er pas een paar dagen, ik weet het, maar gewend aan katten is gewend aan katten. Daar is geen woord Frans aan lijkt mij? Daar had ik dus een andere reactie gehoopt te willen zien. In ieder geval niet dit.

Ik heb de meiden dus even een mail gestuurd aangaande dit gedrag van GILA en zij zullen mij morgen meer achtergrond aangaande dit sturen. Het zal mij benieuwen of, en wat ik daar wijzer van word?
Met GILA zijn ze namelijk naar een honden psygoloog geweest omdat ze zo onzeker zou zijn?
Nou, Beppie loopt pal met die kwispelstok omhoog buiten. Gaat onbevangen en neutraal op de hondjes af, onderzoekt alles en iedereen en loopt zo een meter of wat voor mij uit, los van de lijn, noem het maar op. Zo onzeker is dat dus niet.
Alleen met, alleen zijn, lijkt ze onzeker te zijn, maar da´s geen onzekerheid. Onzekerheid kun je amper aan en uitschakelen. Dat is gewoon een kwestie van opbouwen met weg gaan. Heel misschien wat verlatingsangst, maar dat kun je trainen.
Wel gaat ze snel op haar rug liggen als je wat streng tegen haar bent. Ook dat is geen onzekerheid, maar onderdanigheid, maar de meiden gooide dit op onzekerheid.?? Daar hadden ze dus een heel programma voor gekregen hoe dit allemaal op te bouwen. Ik vraag mij dan af hoe profi die psygoloog is, als die het verschil ook niet ziet :80:
Op dit koment heb ik eerder het gevoel dat zij zich steeds meer op de kattten gaat richten, maar dan wel op de negatieve manier. Echt fixeren, loeren, druk maken, schuim op d´r bekkie. Dat zijn geen goede voortekens.

Onze vorige honden moesten ook aan de katten wennen, maar die vertoonde niet dit gedrag naar hen toe. Niet zo fel en op de dieren gericht, wel interessant dus, dat dan weer wel. Daarbij zag je hen na ongeveer een week kleine, positieve veranderingen doormaken. Het zal mij toch ontzettend benieuwen hoe ze komende zaterdag is, want dan is ze hier dus ook een week. Afgaande op haar gedrag nu verwacht ik niet teveel van, maar een hond kan je op de meest rare momenten verrassen, dus we blijven hopen, en haar sturen en corrigeren met de katten.

We zetten 1 x per dag de kamerdeur open, GILA vast aan de lijn van de bank waar ik zit en zodra er een kat voorbij loopt waar ze op wil reageren probeer ik daaruit te halen door haar commando´s te geven. Dat ze daardoor haar intersse moet verleggen naar mij. Dat werkt de ene keer beter als de andere keer.

Iemand dit gedrag eerder meegemaakt naar katten toe, dat felle en fixeren, en is het uiteindelijk toch goed gekomen? Dan wil ik de gouden tip wel :W:
Dit KAN namelijk wel eens een erg groot probleem worden als dit zo blijft............:(
NelBowie
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder

Ongelezen bericht door NelBowie »

Overnieuw beginnen :19: ... Ik weet zo niet hoe je het meteen in het begin hebt aangepakt met de poezels en Gila...maar de katten wonen er al dus die zijn belangrijker dan Gila en dat moet duidelijk zijn voor haar. Ik denk dat Puck op de bank moet gaan zitten met een kat op schoot en dat jij dan binnen moet komen met Gila heel kort aan de riem, en dan echt vanaf buiten de woonkamer hè? De poes moet al eerst binnen zijn, das belangrijk! Gila ziet en merkt dan dat ze aandacht krijgt en lief gevonden wordt door het vrouwtje, (ik haat dat woord maar iedereen gebruikt het...) en daar moet de nadruk op gelegd worden. Ze zal eerst wel fel reageren, dat mag je corrigeren, maar de bedoeling is dat ze leert zien dat de poezen erbij horen en geaccepteerd worden door jullie en uiteindelijk dus ook door haar. Terwijl Puck de poes liefkoost stel jij Gila steeds gerust, en beetje bij beetje probeer je of je ze dichterbij elkaar kan laten komen, hou het wel goed strak, (letterlijk en figuurlijk) in de gaten. En doe dit met alle 4 de katten als het een beetje wil lukken. Het klinkt misschien vreemd, maar ik ken een aantal gevallen waar deze aanpak geweldig resultaat behaald heeft.
En wat betreft dat ze gewend zou zijn aan katten...eigen katten is natuurlijk een héél ander verhaal dan vreemde katten....
Ik hoop echt dat je het niet gaat opgeven hoor! Als dit niet werkt zullen er toch wel een paar andere methodes zijn...ik wens je veel succes en hou de moed er in!! Ook voor Gila..eh voorál voor Gila!
Afbeelding
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
ArCee
Zeer actief

Natuurlijk geven we het niet zomaar op, uiteraard niet. No worry.
Ik zal het eens op die wijze proberen, kijken of er, ook wat de katten aangaat, nog wat te redden valt, of dat de poezels alleen maar proberen weg te komen. :ok:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

het is natuurlijk ook niet alleen, is gila gewend aan katten, maar zijn jou katten gewend aan vreemde honden... mijn honden leven ook met 2 katten, gaat uitstekend, maar ik weet wel, dat wanneer ze ergens komen, waar een kat gaat rennen, angstig reageert op ze, ik ze absoluut niet kan vertrouwen, of nou ja, niet allemaal... mijn eigen katten, die zijn opgegroeid met honden en zijn geen renners, lopen vrij zelf bewust op de honden af, dus mijn honden vinden ze er ook gewoon bij horen, mijn katten doen dit ook bij bezoekershonden, dus vele, die niet echt katten gewend zijn, reageren ook laconiek.

ik denk zo te lezen, dat jou katten ook niet zo goed weten wat te doen, het 1 trickert het ander,ik ben alleen wel bang, dat als ze zo gefixeerd is, zo gespitst is op de katten, dat het erg lastig en vrij onveilig word, zeker omdat je 4 katten hebt...

wat is uiteindelijk de bedoeling? dat ze ook gewoon alleen met de katten in een ruimte kan leven? zonder toezicht?
Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer

Ongelezen bericht door Sil »

Jeemig, zit ik m'n achterstand weg te lezen, gaat het van "hoera!" naar "oeps, probleem". Wat hartstikke jammer joh. Ik hoop dat jullie het snel op weten te lossen, want hier zal Puck helemaaaaal niet blij mee zijn. Gila is een prachtige hond voor je en ik gun het je helemaal. Sukses ermee!
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

Panna, Duitse Herder, komt uit het asiel. Het was niet bekend of ze met katten kon, maar ze reageerde niet al te heftig op de katten achter het hek in het asiel. Gok genomen, Panna mee naar huis. Daar ziet ze ziet mijn kat en ... jaagt haar als een dolle het huis door :80: :gvd: Toen was ik nog jong en dom :mann: en het was natuurlijk niet slim haar meteen los te laten bij mijn kat, die geen honden gewend was.

Vervolgens heb ik heel consequent en streng geen enkele blik, strakke kwispel of piep naar de kat, Mickey, meer toegestaan. Mickey kreeg altijd eerst aandacht, eerst eten, eerst alles. Nou was Mickey een behoorlijk slim kreng, dus die had snel door dat ik niets toeliet van Panna. Na een week of twee fixeerde Panna niet meer, maar keek weg zodra ze Mickey zag. De kat begon zelf toenadering te zoeken, waarbij ik Panna op mij liet focussen en haar waarschuwde niet te kijken of zelf naar Mickey toe te gaan. Op een onbewaakt ogenblik (ik had er inmiddels wat meer vertrouwen in) waagde Panna het toch naar de kat te kijken toen ze langs kwam lopen. Mickey heeft Panna toen zo ongenadig op haar donder gegeven ( :schrik: :ugh: ) dat Panna zich piepend op de grond stortte.

Panna had vanaf toen huizenhoog respect voor Mickey en haalde het echt niet in haar hoofd zelf toenadering te zoeken, laat staan achter haar aan te gaan.
Het heeft gewerkt, maar ik pak het nu wel iets anders aan. Van de honden eis ik nog steeds dat ze de katten met respect behandelen, maar ik laat de katten niet meer zo uit hun plaat gaan tegen de honden. Mickey heeft tot aan haar dood Panna regelmatig te grazen genomen, dat heb ik haar niet meer af kunnen leren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was natuurlijk wel erg extreem (hoewel ik, oh schande, stiekem toch altijd wel moet grinniken om deze foto's :oops: ), dus dat wil ik niet meer. Panna heeft nog steeds veel respect voor de katten en zal ze niet corrigeren, maar ik neem haar nu wel in bescherming als een kat onredelijk doet tegen haar. Ze is trouwens dol op de katten hoor, vooral kittens en ik vind het nog steeds prettig dat ze snapt dat ze niet mag staren/fixeren naar/op (nieuwe) katten.

Ook Zinne heb ik vanaf het begin af aan geleerd dat ze niet achter de katten aan mag, niet mag fixeren en de katten toenadering moet laten zoeken. Zij heeft wel respect voor de katten, maar gaat heel vrij met ze om.

Het hangt heel erg van de hond af hoe je het aan moet pakken, maar in de basis vind ik het vooral belangrijk dat de hond leert negeren en zeker niet gaat staren.
Als je katten angstig zijn en vluchten, zou ik ze laten wennen door de hond in de bench te doen of vast te houden en te zorgen dat het initiatief voor toenadering (if any) bij de katten vandaan komt. Niet de katten opsluiten in een bench oid en de hond er vrij bij laten hoor! Dat wordt vaak geadviseerd maar vind ik alleen een optie bij katten die echt niet bang zijn voor honden. Katten moeten juist het vertrouwen krijgen dat ze veilig zijn en veilig kunnen vluchten.
Heb je een krabpaal of iets anders hoogs waar de katten buiten bereik van de hond zijn?
Verder zou ik het niet toestaan dat Gila zich zo op gaat winden, vanuit die staat zal ze natuurlijk nooit goed reageren op de katten. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het, en er zijn honden die té gefixeerd zijn op katten om ze te leren normaal met ze om te gaan. En als je katten angstig zijn en vluchten wordt het nog lastiger...

Succes en ik hoop dat ze bijdraait!
(en sorry voor het ellenlange verhaal :oeps: )
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wij hebben ook vaak honden in huis gehad,opvangers, waarvan we niet wisten hoe ze met katten omgingen en stonden dan geen enkel vervelend gedrag toe naar de katten.
Fixeren,opjagen het was allemaal uit den boze.
Dat werd direct bij binnenkomst duidelijk gemaakt,indien nodig ,zodat daar geen misverstand over bestond.
Wel waren onze katten heel goed gewend aan honden en deden niet vervelend of lelijk naar vreemde honden en kwamen ze in een roedel met honden terecht die al goed met de katten omgingen.
Ik denk dat dat zeker scheelt en het makkelijker maakt.
Ook verschilt het van kat tot kat ,Mickey triggerde op de een of andere manier sneller dan Tijger ,die viel altijd goed in de smaak ,op positieve wijze dan in in ieder geval :mrgreen:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik ben nooit zo lief naar honden die katten fixeren en op jagen. dat is in mijn huis een BIG NO. zodra een vreemde hond kijkt naar een kat krijgt hij wat naar zijn hoofd geslingerd. bij voorkeur iets dat heel veel herrie maakt. als de hond schrikt roep ik ze bij me. ik heb liever dat de hond bang is voor de katten. nu heb ik wel het geluk dat geen van mijn 8 katten bang is voor honden en dus ook niet weg lopen als er een vreemde hond in huis komt.
ellen
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ArCee schreef: Iemand dit gedrag eerder meegemaakt naar katten toe, dat felle en fixeren, en is het uiteindelijk toch goed gekomen? Dan wil ik de gouden tip wel :W:
Dit KAN namelijk wel eens een erg groot probleem worden als dit zo blijft............:(
Ja, heel heftig zelfs.
Al was dat geen agressie, maar pure spanning.
En hij had bij de vorige mensen nooit geleerd dat katten bij de roedel hoorde.

Ik ben uiteindelijk een half jaar bezig geweest en heb in die tijd katten en hond gescheiden gehouden.
Pluis helemaal vol lekkers geduwd wanneer de kat in de buurt van de bench was, met de stem gecorrigeerd en vooral mijn katten geclaimed.

De laatste weken stond Ramses hem door de bench kopjes te geven en waren die twee samen volstrekt relaxed.
De andere 2 katten werden vanuit de bench ook in 'zijn' keuken geduld.
Wij zijn er altijd van overtuigd geweest dat hij uiteindelijk de katten zou accepteren.
ArCee
Zeer actief

Het blijkt dus inderdaad met het gedrag van, met name, 1 kat te maken te hebben. Die kiest namelijk voor de aanval.
We beschermen Gila dus tegenover deze kat. Ze reageert namelijk ook hoofdzakelijk op deze kat, JAY, je bent een etterbak :U:
De overige 3 kunnen de kamer al inkomen (terwijl Gila in de dichte bench ligt) zonder 1 enkele reactie. Ze kunnen op de bank, of bij ons op schoot leggen, in het zicht van Gila, geen reactie. 1 kat zat al op de vensterbank, zo´n 3 mter van haar af, haar te bekijken om nou eens te zien, wat voor ding is dat nou eigenlijk? :mrgreen: Geen reactie, op een gegeven moment zelfs wegkijken van Gila :ok:
Alles in de dichte bench, maar het is overduidelijk een stap vooruit.
Vanaf dat punt gaan langzaam maar zeker stapjes maken :E:
Jay komt als laatste binnen, ja hoor, foute boel, heftige reactie. Ook omdat hij (Jay) meteen "mek, mek, mekkend" binnen komt en haar meteen staat aan te staren en we weten, aanstaren is uitdagen.

Dus, we laten JAY even buiten het verhaal, en maken met de overige katten kleine stappen vooruit. Als laatste komt Jay straks aan de beurd, en daar zullen we dus beide in moeten begeleiden.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

ArCee schreef:Het blijkt dus inderdaad met het gedrag van, met name, 1 kat te maken te hebben. Die kiest namelijk voor de aanval.
We beschermen Gila dus tegenover deze kat. Ze reageert namelijk ook hoofdzakelijk op deze kat, JAY, je bent een etterbak :U:
De overige 3 kunnen de kamer al inkomen (terwijl Gila in de dichte bench ligt) zonder 1 enkele reactie. Ze kunnen op de bank, of bij ons op schoot leggen, in het zicht van Gila, geen reactie. 1 kat zat al op de vensterbank, zo´n 3 mter van haar af, haar te bekijken om nou eens te zien, wat voor ding is dat nou eigenlijk? :mrgreen: Geen reactie, op een gegeven moment zelfs wegkijken van Gila :ok:
Alles in de dichte bench, maar het is overduidelijk een stap vooruit.
Vanaf dat punt gaan langzaam maar zeker stapjes maken :E:
Jay komt als laatste binnen, ja hoor, foute boel, heftige reactie. Ook omdat hij (Jay) meteen "mek, mek, mekkend" binnen komt en haar meteen staat aan te staren en we weten, aanstaren is uitdagen.

Dus, we laten JAY even buiten het verhaal, en maken met de overige katten kleine stappen vooruit. Als laatste komt Jay straks aan de beurd, en daar zullen we dus beide in moeten begeleiden.
Dat beschermen van Gila, je plaatst haar boven de katten als nieuweling...
Het lijkt me helemaal niet de goede manier, katten is hier ook NO GO...
Ik begrijp dat je dol bent op je meidje, maar vergeet niet een vreemde hond moet zich aanpassen aan jouw huis....
jij niet aan haar wensen :W:
ArCee
Zeer actief

Jay is altijd al de kat geweest die zich (in de hele straat) laat gelden, en onze vorige honden werden door hem gewoon genegeert. Als ik dat met Gila ook voor elkaar kan krijgen vind ik goed genoeg. Laten we eerlijk zijn, als Jay en Gila elkaar in de haren vliegen heeft Jay geen schijn van kans, maar grootheidswaanzin is hem niet vreemd :piew:

Ik gebruik dus gewoon de andere 3 om haar te laten wennen, en hoe om te gaan met ze. Kittie zal straks wel naar haar toe trekken en bij haar in de mand stappen, dat heeft ze altijd gedaan met de doggels. Jay bleef altijd op afstand en mopperen. Prima, zolang jullie elkaar met rust laten (kan een beste sjaggo zijn).

Als het goed gaat met die andere 3, dan leren Jay en Gila het ook wel, zolang ze lekaar maar niet in de haren vliegen.
Ik stel de 1 niet boven de ander, alleen zal zelf door observeren wel een situatie moeten creeeren waarbij de rust en veiligheid voor iedereen gewaarborgt is. :W:
Als dat dus een aanpassing vereist, om progressie te maken, dan doe ik dat, want laten we eerlijk zijn, uiteindelijk bepaal ik wat er gebeurd. Geen Gila, geen Jay. :cool2:
ArCee
Zeer actief

Goed gesprek gehad met Gila.
Ik weet niet of ze dat aanpassen en de katten accepteren helemaal juist begrepen heeft.
Zie Bep zitten met haar dikke derriere in het kattenmandje.

Afbeelding

Vooral die vragende ogen: Is het zo goed baas"doen het hem :F: :F: :F:

Goed bezig Gila, zometeen de kattenbak op skeet :F: :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Duidelijk een hond die het nog kan leren. Goed zo! Ik zelf ben enorm huiverig met honden en katten omdat Cleo en Eva ze dood maken als het ze lukt er een te pakken. Cleo deinst terug voor katten die terugvechten. Toch heeft ze ook al eens een kat gepakt die het gelukkig overleeft heeft na snel ingrijpen. Eva is een ander verhaal. Zij deinst nergens voor terug en zij zal een kat doodbijten waar ik bij sta. Loslaten doet ze niet meer en daarom vind ik het altijd doodeng om katten bij honden te introduceren. Als de hond de kat niet als pure prooi ziet kan het goedkomen. Met jouw nieuwe hond komt het goed. Dat laat ze zien. Echter, bij Eva kom je er totaal niet met iets gooien of streng toespreken. Die gaat ervoor en waar je bij staat gaat de kat eraan in enkele seconden. Krabben en vechten zal haar een grote worst zijn.

Vandaar mijn eerdere stukje bij die mooie kruising rottweiler die je op het oog had. Aan katten wennen kan nl goed gaan. Kan echter ook totaal mis gaan.
Afbeelding
ArCee
Zeer actief

Re: Yes, WE HEBBEN HAAR & ze heet GILA!!

Net weer even een rondje park gedaan.
mevrouw is dus werkelijk helemaal leip van stokken, nee zeg maar boomstammen :piew:
Amper knap mee kunne lopen, baas kan hem al amper gooien, maar t moet wel mee, tuttelbel met grootheidswaanzin :W:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

.......en water blijft DE van HET!!

Afbeelding

Wat die laatste foto aangaat, ja, boomstammen krimpen in het water :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”