Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

husky x malamout X berner sennen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: husky x malamout X berner sennen

Ongelezen bericht door lieke »

kipo schreef:Het feit dat een stamboom geen garantie is voor een gezonde hond of een verantwoordelijke fokker, betekent niet dat dit soort ondoordachte acties dan maar toegejuicht moeten worden. Neem dan een verantwoordelijke fokker als voorbeeld, als je je dan toch ergens aan wilt afspiegelen.

Ik weet niet of TS nou zo'n verantwoordelijke fokker is. Eerlijk gezegd heb ik daar ook mijn bedenkingen over. Mijn betoog ging dus niet over mensen die zomaar 'voor de leuk' eens wat hondjes op elkaar gooit.
Mijn betoog ging meer over het feit dat er dus wél wordt gejuicht als er een nest (dure) stamboomhondjes wordt verwacht terwijl er juíst in de rashondenwereld ook heus veel ellende is. Een rashondenfokker is niet per definitie een verantwoordelijke fokker. :wink:

Als ik bijvoorbeeld ooit zou gaan fokken, zou ik een paar zeer mooie Amerikaanse collies importeren en die kruisen met een paar zorgvuldig uitgezochte Engelse types om mijn droomcollie te creeëren. Die dus volkomen zou afwijken van de voorgeschreven rasstandaard van zowel de Amerikaanse als de Engelse lijnen.
Ik denk maar zo dat ik geen bomen kan aanvragen, op reguliere shows wordt weggehoond, áls ik daar al wordt toegelaten.
Maar ik zou het wel zorgvuldig en verantwoordelijk doen. En kruisingen op de wereld gooien. 't Is dan geen oeps-nestje, dat dan weer wel. :mrgreen:
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

@frederiek
Ook ik hoop dat TS zich tenminste verdiept in al wat haar te wachten staat.

De puppies zijn niet gedoemd om rotzak te worden, maar als eigenaar van twee mallen kan ik wel heel eerlijk zijn over het karakter van mijn schatjes. De problemen waardoor veel poolhonden in het asiel terecht komen zullen ook deze kruising niet overslaan. Veel mensen kopen zo'n hond op de geweldige looks, en denken allemaal dat al die verhalen over janken, slopen, weglopen en dominante/ eigenzinnige trekjes overdreven zijn of hun hondje toevallig de uitzondering is.

Echt ik vind het heerlijke dieren, maar absoluut niet voor iedereen geschikt.
Fokkers van dergelijke honden houden hier rekening mee bij het zoeken van nieuwe baasjes voor hun pups, ik hoop dat TS dat ook doet.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Cleva schreef:
renee-uk schreef:Dus als ik het goed begrijp moeten we maar gewoon gaan staan juichen als er weer zonder nadenken een nest op de wereld wordt gezet?
Hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik daar toch maar niet aan mee ga doen :roll:
Ik weet het niet. Misschien word ik oud en cynisch maar ik zie nog steeds geen eind aan het leed in de wereld terwijl we elkaar toch al decennia lang online de kop inhakken over hoe we dis wurld a bedder plees kunnen maken.

Het laatste wat ik in ieder geval ga doen is zo braaf zijn dat ik nergens meer lol aan kan hebben terwijl de narigheden in de wereld exact hetzelfde blijven.
Op internet opscheppen over hoe goed ik ben vind ik niet genoeg. Ik wil af en toe wat meemaken.
Niet dat je daar nu zo nodig pups voor nodig hebt, hoor. Maar dat brave gedoe leidt ook nergens toe.

Zelf droom ik nogal eens over een leuke whippet en dan lekker stropen. Smorgens vroeg een haas pikken voor bij de dis.
Vast en zeker een grof schandaal maar ik vind dat nou leuk.
Hoeft verder niemand met me eens te zijn. Die moeten dan lekker doen wat ze zelf leuk vinden.
Net zoals iemand die met een kennis besluit dat het leuke is ome Kelsie en Jip hun verloving om te laten zetten in een gezinnetje.

Overigens, ik schop mezelf nog regelmatig over het feit dat ik geen Dapper en Cleo nakomeling heb.
Meestal niet maar het was wel leuk geweest.
Tja wat zal ik daar eens van zeggen
Dat stropen van je zie ik niet zo als een bezwaar en kan ik eigenlijk prima begrijpen, maar ik kan bij berichten als de OP alle asiel-en marktplaatshondjes niet maar zo direkt uit mijn gedachten krijgen.
En om daar nou weer een aanvulling op te gaan produceren alleen omdat jouw hond en die van een kennis wel een leuke combi zijn vind ik dan toch wat minder geslaagd.

Ik vind sowieso dat er veel te veel gefokt wordt en niet alleen met stamboomloze honden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

lieke schreef:
kipo schreef:Het feit dat een stamboom geen garantie is voor een gezonde hond of een verantwoordelijke fokker, betekent niet dat dit soort ondoordachte acties dan maar toegejuicht moeten worden. Neem dan een verantwoordelijke fokker als voorbeeld, als je je dan toch ergens aan wilt afspiegelen.

Ik weet niet of TS nou zo'n verantwoordelijke fokker is. Eerlijk gezegd heb ik daar ook mijn bedenkingen over. Mijn betoog ging dus niet over mensen die zomaar 'voor de leuk' eens wat hondjes op elkaar gooit.
Mijn betoog ging meer over het feit dat er dus wél wordt gejuicht als er een nest (dure) stamboomhondjes wordt verwacht terwijl er juíst in de rashondenwereld ook heus veel ellende is. Een rashondenfokker is niet per definitie een verantwoordelijke fokker. :wink:

Als ik bijvoorbeeld ooit zou gaan fokken, zou ik een paar zeer mooie Amerikaanse collies importeren en die kruisen met een paar zorgvuldig uitgezochte Engelse types om mijn droomcollie te creeëren. Die dus volkomen zou afwijken van de voorgeschreven rasstandaard van zowel de Amerikaanse als de Engelse lijnen.
Ik denk maar zo dat ik geen bomen kan aanvragen, op reguliere shows wordt weggehoond, áls ik daar al wordt toegelaten.
Maar ik zou het wel zorgvuldig en verantwoordelijk doen. En kruisingen op de wereld gooien. 't Is dan geen oeps-nestje, dat dan weer wel. :mrgreen:
ik denk helemaal niet dat TS een verantwoordelijke fokker is, ik reageerde op de mensen die met het argument kwamen dat bij stamboomhonden ook vanalles mis kan zijn. Ik vind dat geen vergelijking; omdat er genoeg rashondenfokkers zijn die aanprutsen, mag een ander dat ook :19: (kan nog niet zo goed quoten, en zeker niet van meerdere mensen in 1 reactie)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

De manier waarop staat mij ook niet aan van TS want dat is meer onverschillig dan dat het echt gewilt en gewenst is.
Maar ik zou zo zo'n hondje kopen hoor.
De kans op is bij een xsing van 2 rassen die zover uit elkaar liggen kleiner dan dat je binnen de groep gaat xsen.
En je blijft publiek houden dat liever een xsing koopt dan een rashond bij een wat hun noemen een fokker.
En waarom steeds maar op het cashen gooien.
Er zijn zat mensen die helemmaal niet met geld bezig zijn als zij een bastaard/xsing nestje willen fokken.
Dat zijn ook 2 dingen die niet altijd samen hoeven te gaan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
lieke schreef: Als ik bijvoorbeeld ooit zou gaan fokken, zou ik een paar zeer mooie Amerikaanse collies importeren en die kruisen met een paar zorgvuldig uitgezochte Engelse types om mijn droomcollie te creeëren. Die dus volkomen zou afwijken van de voorgeschreven rasstandaard van zowel de Amerikaanse als de Engelse lijnen.
Ik denk maar zo dat ik geen bomen kan aanvragen,
Ik denk maar zo van wel. Als jij AKC Collies importeert en die hier overschrijft naar het NHSB zie ik niet waarom je die niet op engelse lijnen zou mogen douwen.
Moet je natuurlijk geen NEK'jes gaan importeren ;-)

Je mag Glenn wel gebruiken, ware het niet dat die geen stamboom heeft en ik heb moeten tekenen voor het feit dat ik er niet mee ga "kweken" (het blijven belgen)
Ik mocht hem overigens ook niet in een hok steken :D

Glenn is mooi op de foto, maar ik wil hem graag een keer in het echie keuren :tongue: .
En ik zou heel graag witte collies of colorheads introduceren in het Engelse type. Dus typisch NEK voor de Engelse lijnen.
Maar ik zie het al helemaal voor me: een elegante, sierlijke maar wel gespierde atletische collie met een schofthoogte van ca. 58-60cm voor teven en 62-67cm voor reuen. Een iets vollere vacht dan de Amerikaan maar de helft minder van de Engelse lijn met iets meer stop dan de Amerikaan maar geen poppesnoetje als de Engelse. Grote amandelvormige ogen, meer onderkaak maar niet zo'n overdreven gebeeldhouwde kop, een fatsoenlijke pluimstaart en veel bone. Qua karakter het zachte en makkelijke van de Engelse en het werkvermogen en sportiviteit van de Amerikaan.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

als je dat voor elkaar krijgt, wil ik misschien ook nog wel een collie, neem ik die ene met die prikoren wel... :mann:
alleen liever geen witte. :oeps:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:als je dat voor elkaar krijgt, wil ik misschien ook nog wel een collie, neem ik die ene met die prikoren wel... :mann:
alleen liever geen witte. :oeps:

Ik geloof dat ik op het forum wel meerdere nesten van zo'n collie kwijt kan. Ik word waarschijnlijk wel geroyeerd bij de collieclubs. :schrik:
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet voor pretnesten, ik ben gewoon niet per definitie tegen kruisingnesten. Ook niet per definitie tegen stamboomhonden maar ik ben wel voor wat meer variatie dan alleen maar 'stamboom is prima' en 'kruising is kut'. Áls, let wel: ÁLS er zorgvuldig wordt nagedacht over de gezondheid van de honden, tijd, geld, moeite, emoties en wat er dan ook maar bij komt kijken bij het hebben van een nest, zie ik geen probleem in een kruisingnest. In dit geval zie ik dat dus helaas niet echt gebeuren, en dat vind ik jammer. Want bij iemand waarbij ik het idee zou hebben dat diegene er degelijk over had nagedacht, of in elk geval snapte wat er moest gebeuren, zou ik best in staat zijn zo'n kruising op te halen, als we niet al een grote hond hadden gehad. Hades is ook maar een mix van 't een of 't ander, maar hij wordt komende zaterdag alweer 3 en we hebben er vooralsnog een gezonde wereldhond aan :I: . En met mij bijzónder veel anderen in Nederland met hun al dan niet onduidelijke kruisingen. Om even aan te gevan dat ook een kruisinghond genoeg hond is voor heel veel mensen. Gewoon omdat het ze niet boeit of de ouders een schoonheidswedstrijd hebben gewonnen of dat ze een kampioen in een bepaalde sport zijn. Die willen gewoon een hónd. Om lekker mee te wandelen, om mee te knuffelen op de bank en om simpelweg wat gezelschap te hebben. Gewoon, een hond.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Suzanne123 schreef:Voor mij is in DIT geval het enige argument dat TS werkelijk geen benul heeft / lijkt te hebben waar ze aan begint; ze weet (zo te merken) niets van dracht, begoorte en grootbrengen van pups.
Ik weet ook niets van "begoorte" van pups. Denk wel dat ik ze mooi groot kan brengen. Denk alleen ook dat ik ze nooit meer af kan staan.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

ik vind een kruising hond prima hoor zijn net zo lief . alleen die zal ik wel halen als opvanger zou daar niet voor naar een fokker gaan .
simpel weg omdat ik vind dat er genoeg dieren een huisje zoeken .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
lieke schreef: Ik word waarschijnlijk wel geroyeerd bij de collieclubs. :schrik:
En dat boeit omdat...?

Status, Nanna. En ik hoor graag ergens bij. Als ik er daar uitgemieterd word, wie wil me dan nog hebben? :cry:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Marion. schreef:
Suzanne123 schreef:Voor mij is in DIT geval het enige argument dat TS werkelijk geen benul heeft / lijkt te hebben waar ze aan begint; ze weet (zo te merken) niets van dracht, begoorte en grootbrengen van pups.
Ik weet ook niets van "begoorte" van pups. Denk wel dat ik ze mooi groot kan brengen. Denk alleen ook dat ik ze nooit meer af kan staan.
Ook zo'n onzin of iedere fokker nooit een eerste nest heeft gehad of moeders hun eerste kind.
Kom zeg een nest krijgen is echt geen hogeschool wetenschap hoor waar je een academische titel voor moet hebben. :piew: .
Meestal hoe meer dat je weet het moeilijker word.
bouvierpoedel
Zeer actief

lieke schreef:
Nanna schreef:
lieke schreef: Ik word waarschijnlijk wel geroyeerd bij de collieclubs. :schrik:
En dat boeit omdat...?

Status, Nanna. En ik hoor graag ergens bij. Als ik er daar uitgemieterd word, wie wil me dan nog hebben? :cry:
Ach dan pleurt ik gewoon een poedel en bouvier op elkaar en dan horen we gewoon bij elkaar. :ok: :wink:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:
lieke schreef: Status, Nanna. En ik hoor graag ergens bij. Als ik er daar uitgemieterd word, wie wil me dan nog hebben? :cry:
Ach dan pleurt ik gewoon een poedel en bouvier op elkaar en dan horen we gewoon bij elkaar. :ok: :wink:
:love:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

lieke schreef:
bouvierpoedel schreef:
lieke schreef: Status, Nanna. En ik hoor graag ergens bij. Als ik er daar uitgemieterd word, wie wil me dan nog hebben? :cry:
:love:
Je moet maar zo denken dat er altijd wel iemand te vinden is die je wel begrijpt of het geen geen flikker uitmaakt wat je doet. :wink:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
lieke schreef:
Nanna schreef:
En dat boeit omdat...?
Alsof ze bij die club op jou zitten te wachten ;-) Ja, op je contributie.
Nou, bij de tweede rasvereniging ben ik ook bestuurslid. Gezien het werk dat ik doe lijkt het me dat ik redelijk op prijs word gesteld. :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

bouvierpoedel schreef:
Marion. schreef:
Ook zo'n onzin of iedere fokker nooit een eerste nest heeft gehad of moeders hun eerste kind.
Kom zeg een nest krijgen is echt geen hogeschool wetenschap hoor waar je een academische titel voor moet hebben. :piew: .
Meestal hoe meer dat je weet het moeilijker word.
Niks met status te maken. Ik denk serieus dat ik die puppekinderen niet kan afstaan. Ik had een heel weekend nodig om me te realiseren dat Sjaak echt weer terug ging naar zijn familie (Sjaak werd 5 maanden toen hij kwam logeren, en hij is hier 5 weken geweest).

Ik hecht me blijkbaar gewoon heel snel, het deed ècht zeer dat Sjaak weer terug moest. En steeds als ik doorheb dat hij weer bij de buren is (dat is "opa en oma" voor hem) dan wip ik er even langs. Moét ik gewoon :pffff:
bouvierpoedel
Zeer actief

Cleva schreef:
Marion. schreef:
Nou, hoe leuk het me ook lijkt ken ik mezelf goed genoeg om te weten wat een goddeloos vreugdegejank er opstijgt als de laatste van de oprit af gaat.
:80: :LOL: :LOL: :LOL:
Marion.

Cleva schreef:
Marion. schreef:
Nou, hoe leuk het me ook lijkt ken ik mezelf goed genoeg om te weten wat een goddeloos vreugdegejank er opstijgt als de laatste van de oprit af gaat.
Gelukkig zijn mensen anders. Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat er géén vreugdegejank er opstijgt, en dat ik die laatste op de oprit nog terug wil halen. Maar dit is geen plek voor 10 honden, dus het is goed zo. Dat dan weer wel.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nanna schreef:
lieke schreef: Als ik bijvoorbeeld ooit zou gaan fokken, zou ik een paar zeer mooie Amerikaanse collies importeren en die kruisen met een paar zorgvuldig uitgezochte Engelse types om mijn droomcollie te creeëren. Die dus volkomen zou afwijken van de voorgeschreven rasstandaard van zowel de Amerikaanse als de Engelse lijnen.
Ik denk maar zo van wel. Als jij AKC Collies importeert en die hier overschrijft naar het NHSB zie ik niet waarom je die niet op engelse lijnen zou mogen douwen.

Je mag Glenn wel gebruiken, ware het niet dat die geen stamboom heeft en ik heb moeten tekenen voor het feit dat ik er niet mee ga "kweken" (het blijven belgen)
Ja, maar... luistert... Glenn is net weggelopen, weet jij veel dat lieke daar loopt met haar hoogloopse, eveneens loslopende teef?? :engel:
Wel de dingen in perspectief blijven zien hoor! :mrgreen:
Fokken met 'm ? Welnee... weet jij veel wat hij uitvreet als hij weggelopen is... ?

Suzanne
renee-uk
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
Nanna schreef:

Ja, maar... luistert... Glenn is net weggelopen, weet jij veel dat lieke daar loopt met haar hoogloopse, eveneens loslopende teef?? :engel:
Fokken met 'm ? Welnee... weet jij veel wat hij uitvreet als hij weggelopen is... ?

Suzanne
je laat ze toch gewoon leuk samen spelen op hoogtij dagen en dan zeg je 'we wilden het niet maar tja... fuck happens' :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lieke
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef: Ja, maar... luistert... Glenn is net weggelopen, weet jij veel dat lieke daar loopt met haar hoogloopse, eveneens loslopende teef?? :engel:

Suzanne
je laat ze toch gewoon leuk samen spelen op hoogtij dagen en dan zeg je 'we wilden het niet maar tja... fuck happens' :mrgreen:[/quote]

Als iemand mij uitlegt hoe ik mijn castraatjes hoogloops krijg, werk ik volgaarne mee aan dit sluwe plannetje :cheer:

Edit: weer een quote naar de barrebiesjes geholpen. :ugh:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

lieke schreef: Als iemand mij uitlegt hoe ik mijn castraatjes hoogloops krijg, werk ik volgaarne mee aan dit sluwe plannetje :cheer:
je kunt nog steeds niet quoten he :P

maaruh, dit ging over jouw geimporteerde AKC collie samen met de niet ter dekking staande Glenn :cool2:
Afbeelding

lieke
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
lieke schreef: Als iemand mij uitlegt hoe ik mijn castraatjes hoogloops krijg, werk ik volgaarne mee aan dit sluwe plannetje :cheer:

maaruh, dit ging over jouw geimporteerde AKC collie samen met de niet ter dekking staande Glenn :cool2:
:tong:
Alleen al om jou te pesten ga ik allemaal pretnesten fokken :pffff: .
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

lieke schreef:
renee-uk schreef:

:tong:
Alleen al om jou te pesten ga ik allemaal pretnesten fokken :pffff: .
Ik zit hier high and dry hoor, je fokt maar een eind weg :cheer:
Afbeelding

Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Cleva schreef: Overigens, ik schop mezelf nog regelmatig over het feit dat ik geen Dapper en Cleo nakomeling heb.
Meestal niet maar het was wel leuk geweest.
Ha! Zo zit ik ook wel eens te mutsen over de pups van Jack en Lilo die er nooit zullen zijn. Het kan niet en ik zou het ook niet gedaan hebben omdat er zat van dat soort leuke pups zijn, maar in een andere wereld met minder honden zouden daar toch verrekt leuke kerngezonde (neem ik aan, mijn stel is al tamelijk op leeftijd en mankeert niks erfelijks ofzo) puppedingen van zijn gekomen. Lilo is bezeten van pups en zou denk ik wel een heel lief zorgzaam moedertje zijn geweest, en Jack een lichtelijk geirriteerde maar heel tolerante paps.

Ik zou dan (in die andere wereld) allemaal andere mensen van het HF met komende nesten hebben gestalkt, meerdere bevallingen mee hebben willen maken, me helemaal gek hebben gelezen en pas aan zo'n avontuur zijn begonnen als ik echt dacht dat ik er klaar voor was.

En dat mist in het verhaal van TS. Het is iets zoals je zwanger laten schoppen zonder ooit een kind van dichtbij te hebben gezien en/of ook maar iets hebben gehoord of gelezen over wat een baby is.

Zomaar je hond laten bezwangeren en dan eens gaan kijken hoe dat allemaal zit met nesten krijgen, ik vind dat onverantwoord tegenover je hond. En dat is ook in mijn ogen het verschil met een fatsoenlijke fokker. Daarbij sta ik ook zelden te juichen over komende stamboomnesten omdat er domweg al veels te veel honden op de wereld zijn, maar fatsoenlijke fokkers doen tenminste wel aan verantwoorde voorbereiding en begeleiding.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

bouvierpoedel schreef:
Emma schreef:de kruising op zich heb ik niks tegen. we hebben zelf ook een husky kruising. en dat is een heel sociaal beestje. wel vrij zelfstandig. maar ja, dat zijn meer rassen.

maar hoe onnozel TS hieraan begint. . . :80: kan ik met mijn verstand niet bij. . .

maar ook goede fokkers begrijp ik meestal niet. voor mij is een goede fokker een fokker die niet fokt.

TS zou (alle fokkers) er eens bij stil mogen staan, dat alle puppen die hun plaatsen, er dus geen 1 uit het asiel gehaald wordt. en niet dat ik de heilige paus ben hoor, want er zijn ook een paar rassen die ik best ooit eens wil. en als er dan geen geschikte herplaatser is, dan begin ik heel misschien ook aan een pup.

maar dat mag wel eens beseft worden. met een pretbek opscheppen over je hond die gedekt wordt, Terwijl je er verder geen verstand van hebt, besef dan gewoon wel, dat er vele fantastische honden op de wereld zijn, die dus niet worden uitgekozen, omdat jij jou pup daaraan verkoopt.
Ja en als de mensen wat minder zouden fokken zouden alle arme kindertjes in afrika ook een vader en moeder hebben en te eten en een onderboekje dragen. :engel: .

ik bedoel maar. . . :pffff:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Cleva schreef:
Emma schreef: TS zou (alle fokkers) er eens bij stil mogen staan, dat alle puppen die hun plaatsen, er dus geen 1 uit het asiel gehaald wordt.
Honden zitten in het asiel omdat mensen ze naar het asiel brengen. En ze blijven er meestal omdat het laaiende kuthonden zijn. Punt.
De rest is zo weer weg.
Als ik plaats voor een pup heb betekent dat niet dat ik plaats voor elke andere hond uit het asiel heb.

Verder geldt jouw logica ook voor kinderen en mag je dan ook alleen maar een huis dat exact groot genoeg voor jouw behoefte is anders kan er nog best iemand bij. Want die heeft anders geen huis. Door jou!

Laat mensen toch zelf kiezen wat ze willen. Er is meer te beleven dan braaf zijn, zeg.
tja, lezen blijft moeilijk. :19:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

bouvierpoedel schreef: Meestal hoe meer dat je weet het moeilijker word.

Dat ben ik heel erg met je eens, en niet alleen wat betreft fokken maar dat is met alles zo (vind ik)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”