Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tsih Tzu vs Deense Dog

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

EvE
geregistreerd lid

Tsih Tzu vs Deense Dog

Ongelezen bericht door EvE »

Tja, met lood in mijn schoenen begin ik aan dit onderwerp. Ik heb ook niet de moeite genomen het hele forum te doorzoeken naar wat er al over is gezegd(sorry mijn hoofd staat er niet naar). :vaag:

Maar afgelopen zaterdag is onze 2 jaar oude Tsih Tzu Ziva doodgebeten door een Deense Dog. Je kunt je misschien wel voorstellen hoe we ons voelen. :cry:

Allemaal natuurlijk drama en ellende, maar ik wil toch graag een punt maken. De eigenaar van de Dog heeft zijn hond afgelopen maandag ook laten inslapen en er zijn eigenlijk alleen verliezers in deze. Ik heb het zelf niet meegemaakt, mijn vriendin ging alleen lopen in het bos en belde bij de dierenarts pas op. In eerste instantie was ik enorm woest, ben zelfs nog op zoek gegaan naar de eigenaar van de hond, maar heb hem (achteraf gelukkig) niet gevonden. Ik was in staat de man ter plekke te executeren, de adrenaline nam de overhand!

Nu achteraf kijk ik er toch iets anders tegenaan. De eigenaar van de hond ken ik wel een beetje en is zeker geen onredelijk iemand. Zelf zat hij er ook erg mee en hij heeft dan ook besloten de Dog te laten inslapen. Hij had deze namelijk uit het asiel gehaald en de hond was al een aantal keren enigszins over de scheef gegaan. Dat was nog steeds niet fataal afgelopen, maar de signalen waren er dus wel.

Als oude eigenaar van 2 Rottweilers weet ik wel hoe het is om grote "gevaarlijke" honden te hebben. Ze zijn uiteindelijk aan ouderdom overleden, maar ik was helemaal gek op ze. Heb ze erg lang nog gemist en denk nu jaren later nog vaak aan ze. Het punt dat ik wil maken is dan ook dat ik graag zou pleiten voor een soort van diploma of iets dergelijks voor het houden van grotere honden. Ik zie toch met grote regelmaat mensen lopen met grote bakbeesten en ze niet of nauwelijks onder controle hebben.

Mensen onderschatten vaak toch het belang daarvan is mijn idee en nu heb ik zelfs persoonlijk ondervonden hoe fataal dat kan aflopen. Begrijp me niet verkeerd, de huidige eigenaar van de Dog zie ik niet als schuldige, maar heb zo'n idee dat een van de voorgaande eigenaren van de Dog al verkeerd bezig is geweest.

Dat een hond namelijk in een asiel beland is voor mij eigenlijk vaak al slecht voor te stellen. Je doet tenslotte je kind als er eens iets is toch ook niet naar de jeugdgevangenis brengen? Er zijn uiteraard uitzonderingen, dat begrijp ik ook wel, maar ik heb zonder enig onderzoek te hebben gedaan toch wel de indruk dat men soms makkelijk de hond of kat naar het asiel brengt.

Om dit soort leed dat volgens mij veel vaker voorkomt dan je zou denken te voorkomen lijkt het mij een goede zaak een soort van diploma of vergunning af te gaan geven voor het houden van grote honden. Laat mensen eerst maar eens laten zien dat ze er goed voor zijn en er goed mee om kunnen gaan. Je geeft toch ook niet iedereen zomaar een pistool en volgens mij is een grote hond in verkeerde handen een wandelende bom. :scratch:
Een dag niet gelachen is gewoon geen leuke dag geweest...
Gajes

Re: Tsih Tzu vs Deense Dog

Ongelezen bericht door Gajes »

Ten eerste heel veel sterkte met het verlies van jullie hond.

Aan de ene kant ben ik het helemaal met je eens dat er iets van een diploma of wat moet komen om een hond te mogen houden.
Maar aan de andere kant kan het dan alsnog verkeerd gaan, ook mensen met een verguning voor pistolen ed gaan over de schreef.
Dus of het haalbaar is ????
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Als eerste, sterkte met het verlies van je hond :roos:

Dan je punt waar al vaker over gesproken is :wink:
Het punt dat ik wil maken is dan ook dat ik graag zou pleiten voor een soort van diploma of iets dergelijks voor het houden van grotere honden.
Als je gaat pleiten, pleit dan voor een papier voor alle hondeneigenaren, dus zonder onderscheid van groot en klein. Mijn mening is nog steeds dat als iedereen de verantwoording voor zijn eigen dieren neemt er lang niet zoveel ongelukken gebeuren.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

allereerst sterkte met het verlies van jullie hondje!
Dat lijkt me vreselijk.
Ik heb in april dit jaar bijna mijn hondje verloren door een grote hond die zich misdroeg nadat blijkbaar mijn kleine hondje zich(in zijn ogen) niet onderdanig genoeg opstelde.
Maar ik denk dat een ieder geschikt bevonden moet worden voor het houden van honden,groot en klein.
En dan nog kunnen dingen verkeerd gaan,het blijven nou eenmaal dieren en een ongeluk zit in een klein hoekje.
Als eigenaar van 2kleine honden ben ik in april wel weer even met mijn neus op de feiten gedrukt en ik hou mijn honden dus bij grote honden(die ik niet ken) vandaan,ze mogen geen kontakt meer maken,evenals met andere honden aan de riem of honden waarvan ik weet dat het gewoon niet gaat.
En ik denk eerlijk gezegd dat dat alles is wat je kunt doen,puur omdat iedereen een hond aan kan schaffen en omdat er eigenaren zijn die nog steeds vinden dat ze(de honden) het zelf maar op moeten lossen,en dan even vergeten dat een dog en shitzu zoals bij jullie geen eerlijke wedstrijd is.
Daar doe ik dus ook niet aan mee,mijn honden moeten bij me blijven en maken dan dus maar geen kontakt.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sterkte met het verlies :roos:

En daar gaan we weer......................... :(:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Och gaan we dit soort van gedicteer weer krijgen.
Wie weet was jouw hond wel diegeen met verkeerd gedrag waardoor die dog er bovenop dook.??
Wie zal hett zeggen.
En of een diploma /certificaat of vergunning daar iets aan gaat veranderen.?
Je instelling word niet anders met een papiertje hoor of ben jij een beter mens geworden met een diplomatje .??
Voor hetzelfde geld was je hond dood gebeten door een russel of tekkel.

Evengoed triest voor julliie en je hond. :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Eefje83
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Och gaan we dit soort van gedicteer weer krijgen.
Wie weet was jouw hond wel diegeen met verkeerd gedrag waardoor die dog er bovenop dook.??
Wie zal hett zeggen.
Je instelling word niet anders met een papiertje hoor of ben jij een beter mens geworden met een diplomatje .??

hij zegt toch niet dat het persee aan de grote hond lag,hij vraagt zich alleen af of het niet beter is dat mensen zich wat beter bewust zijn van wat ze in huis halen,hij heeft zelf rottweilers gehad notabene :19:
Dat beter bewust worden kan door middel van een papier/diploma best denk ik,echter denk ik niet dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen groot of klein,iedere hond is een hond,met gedrag en dat gedrag is precies waarvan een eigenaar een beetje verstand moet hebben,zodat ie ernaar kan handelen en daar gaat het(in mijn ogen) vaak de mist in.
S@ndr@
Zeer actief

maakt niet uit aan welke kant het ligt gewoon gezond verstand, zou al zeggen "slecht plan" als je deze topic titel ziet
Tsih Tzu vs Deense Dog, dan zeg je al big NO NO
bouvierpoedel
Zeer actief

eefje+huig schreef:
bouvierpoedel schreef:Och gaan we dit soort van gedicteer weer krijgen.
Wie zal hett zeggen.

hij zegt toch niet dat het persee aan de grote hond lag,hij vraagt zich alleen af of het niet beter is dat mensen zich wat beter bewust zijn van wat ze in huis halen,hij heeft zelf rottweilers gehad notabene :19:
Dat beter bewust worden kan door middel van een papier/diploma best denk ik,echter denk ik niet dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen groot of klein,iedere hond is een hond,met gedrag en dat gedrag is precies waarvan een eigenaar een beetje verstand moet hebben,zodat ie ernaar kan handelen en daar gaat het(in mijn ogen) vaak de mist in.
Oh mmaar dat zegt hij wel ,want hij wil die eigenaren van grote honden een papiertje laten halen.
Dus... :19:
EvE
geregistreerd lid

Dank voor de snelle reacties!

Ik snap dat het geen makkelijk onderwerp is en had vooral de behoefte het een beetje van me af te schrijven. Voel me de hele week al behoorlijk belabberd en hoop toch dat het niet allemaal helemaal voor niets is geweest. Het voelt bij ons toch een beetje als moord en dat doet dubbel pijn. Als ze onder de auto was gekomen had ik er toch iets anders tegenaan gekeken.

@bouvierpoedel: ik heb 2 zeer dominante Rottweilers gehad en deze Tsih Tzu was volgens mij de meest onderdanige hond op aarde, het staat voor mij als een paal boven water dat er iets niet in orde was met de Dog. En om het nog iets duidelijker te stellen. Ik vind je reactie niet bepaald meedelevend, zelfs een beetje naar. Ik ben helemaal niet aan het dicteren, ben ook zeker geen dictator en het lijkt me beter dat je in de toekomst niet zo reageert. We hebben hier behoorlijk leed van en zijn in een echte rouwstemming en kunnen dit soort onbenullige reactie missen als kiespijn!
S@ndr@
Zeer actief

waar om zou onder een auto komen anders zijn, daarin zit iemand met een Rijbewijs als je mazzel heb.
Dood is dood, daar zit geen verschil in, je voelt nu behoeft om je gram te halen.
Kan ik me ook wel goed voorstellen, maar zo groot, tegen zo klein, is altijd een slecht idee,
en dat zullen de eigenaren aan weerskanten moeten beseffen.
bouvierpoedel
Zeer actief

EvE schreef:Dank voor de snelle reacties!

Ik snap dat het geen makkelijk onderwerp is en had vooral de behoefte het een beetje van me af te schrijven. Voel me de hele week al behoorlijk belabberd en hoop toch dat het niet allemaal helemaal voor niets is geweest. Het voelt bij ons toch een beetje als moord en dat doet dubbel pijn. Als ze onder de auto was gekomen had ik er toch iets anders tegenaan gekeken.

@bouvierpoedel: ik heb 2 zeer dominante Rottweilers gehad en deze Tsih Tzu was volgens mij de meest onderdanige hond op aarde, het staat voor mij als een paal boven water dat er iets niet in orde was met de Dog. En om het nog iets duidelijker te stellen. Ik vind je reactie niet bepaald meedelevend, zelfs een beetje naar. Ik ben helemaal niet aan het dicteren, ben ook zeker geen dictator en het lijkt me beter dat je in de toekomst niet zo reageert. We hebben hier behoorlijk leed van en zijn in een echte rouwstemming en kunnen dit soort onbenullige reactie missen als kiespijn!
Als je het kann missen als kiespijnn dan moet je niet op een openbaar forum een topic openen waarin je verschillende reakties kan krijgen.
Waaronder die van mij.
Maar jammer van je hond en triest zoals ik al schreef.
Dat hondjes niet meer dood gebeten worden bereik je hier niets mee hoor.
Honden zijn niet allemaal vriendjes en hoeven dat ook nooit te worden en dat kan ook niet, als een hond een andere hond dood bijt dan wil het nog niet zeggen dat er per definitie iets aan zijn karakter fout is.
Dan gooi je daar toch een kwak menseliijke emoties en omgangsvormen tegen aan .
EvE
geregistreerd lid

Tjongejonge, was al een beetje bang voor zoveel onnozelheid, maar zal hier waarschijnlijk van het weekend nog wel even op terugkomen. Moet nu even andere dingen eerst doen...
Eefje83
Zeer actief

EvE schreef:Tjongejonge, was al een beetje bang voor zoveel onnozelheid, maar zal hier waarschijnlijk van het weekend nog wel even op terugkomen. Moet nu even andere dingen eerst doen...
niet lullig bedoeld maar dit is nou niet echt de beste benadering :ugh:

Er is hier al zoveel gezegd over grote honden die kleintjes grijpen en mensen willen er maar niet aan dat ook kleine hondjes niet altijd de leukste honden zijn.
Het gaat om de combinatie klein+groot,die gaat niet samen,althans,gaat wel samen maar als het misgaat is het vaak dodelijk of levensgevaarlijk.
Schone taak voor eigenaren om te zorgen dat dit niet gebeurd,dus honden bij je houden,jij je kleine hond en zij hun grote hond.
En dat diploma zou dus niet alleen bij grote honden gehaald moeten worden maar ook bij kleintjes,die zijn vaak nog feller dan grote honden.
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

ik kom veeeeeel hondjes ( kleine hondjes ) tegen die totaal onopgevoed zijn.
Grommen , blaffen en bijten naar mijn honden maar als 1 van mijn honden wat terug doet dan is het gevaarlijk en moet ik als eigenaar maar een papiertje/diploma halen omdat ik mijn honden dan niet onder controle zou hebben omdat ze groter zijn ???

Sorry maar daar ben ik het totaaaal niet mee eens.

Ik vind het al netjes dat die vent zijn hond heeft laten inslapen dat had ik niet eens gedaan.
onderlinge agressie kan je voorkomen door gewoon je hond bij je te houden. Maar daar lijken veel mensen een probleem mee te hebben.
Tegenwoordig laat iedereen zn hond maar overal los baggeren maar als er wat gebeurt lopen ze te klagen.

Ik heb dan honden die onder de 'gevaarlijke' rassen vallen maar ik hou mijn hond tenminste bij me aan de lijn.
Laat ze los op plekken waar het ook echt kan en geen andere honden lopen.

Als ik iemand aan zie komen met een hond die losloopt waarschuw ik ruim van te voren dat ze hun hond bij moeten houden.
Ik laat mijn honden ook niet zomaar naar elke vreemde hond toe gaan onder het mom even laten snuffelen.
Op veel plekken mag je de hond niet eens los laten en toch lopen juist daar altijd de honden los..

Dit zou wel weer een topic gaan worden met 20 pagina's discussie..Maar nogmaals ben het dus niet met jouw stelling eens.!
Afbeelding
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

EvE schreef:Tjongejonge, was al een beetje bang voor zoveel onnozelheid, maar zal hier waarschijnlijk van het weekend nog wel even op terugkomen. Moet nu even andere dingen eerst doen...

Waarom maak je een topic titel alsof er een gevecht gaat plaatsvinden? Ziet er inderdaad echt uit alsof je daar zoveel moeite mee hebt. :piew:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

EvE schreef: @bouvierpoedel: ik heb 2 zeer dominante Rottweilers gehad en deze Tsih Tzu was volgens mij de meest onderdanige hond op aarde, het staat voor mij als een paal boven water dat er iets niet in orde was met de Dog. En om het nog iets duidelijker te stellen. Ik vind je reactie niet bepaald meedelevend, zelfs een beetje naar. Ik ben helemaal niet aan het dicteren, ben ook zeker geen dictator en het lijkt me beter dat je in de toekomst niet zo reageert. We hebben hier behoorlijk leed van en zijn in een echte rouwstemming en kunnen dit soort onbenullige reactie missen als kiespijn!
En wat moet dat dan weer zeggen? Pluis wás zonder dat daar ook maar enige discussie over mogelijk was de baas over iedere hond.
Bepaalde in een roedel alles voor de rest.
Rete dominant dus.
Maar een zachtere hond als hem ga je niet tegen komen :19:

Extreme onderdanigheid kan bij veel honden een behoorlijke trigger zijn.
Oppassen geblazen dus.

Verder sterkte met het verlies van je hondje.
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kimmeke »

Ergens begrijp ik je idee wel maar als ik de honden bekijk die ik meestal tegenkom, dan zijn het toch bijna elke keer de jack russels, maltezers, chihuahua's enz die al vanaf een halve km op voorhand beginnen te blaffen en te grommen zonder dat daar dan enige (fatsoenlijke!) reactie op komt van de baas. De grote(re) honden die net hetzelfde reageren krijgen bijna elke keer wel een correctie, dus die proberen teminste wel...
Dus ik vind dat als er zoiets komt, dat dit dan voor elke hond moet zijn en niet enkel voor de grote honden.
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Sterkte met het verlies van je hondje.
Ook ik heb 2 Duitse Doggen,maar helaas is het hier in de buurt zo dat vooral de kleine hondjes de boel uitdagen met wild gegrom en geblaf.
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Amy »

Allereerst: Sterkte met je verlies :roos:

Ten tweede: Ik denk dat een papiertje behalen d.m.v. een opleiding lang niet een slecht idee is, mits het niet door de overheid als extra bron van inkomsten word gezien :roll:

Ten derde: Ik ben alleen bang dat deze papiertjes niet DIT specifieke probleem zal oplossen :ugh: Hier spelen zoveel verschillende factoren in mee dat het bijna niet in te denken is voor iemand die er niet bij betrokken was waarom de Dog je hondje heeft doodgebeten :19: Stelde je hondje zich zo zwak op dat de Dog dacht, die pak ik ff aan. Hapte die gewoon als een lompe boer te hard :19: Wie zal het zeggen. Het is jammer dat er in the end van dit verhaal 2 verliezers zijn..

Ik ken mijn honden door en door, en soms reageren ze super heftig als kleine k*tkeffers en als ze los zijn gaan ze vast, worden ze gecorrigeerd en laat ik ze onder geen voorwaarde bij de desbetreffende hond, het blijven 1 haps crackers en daar ben ik liever zuinig op. Daarentegen gaat het met andere honden dan weer supergoed en zonder problemen :19: Vingers wijzen is makkelijk, maar je was er zelf niet bij, dus weet je in feite net zoveel als wij? :U:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
bouvierpoedel
Zeer actief

Oh meneer krijgt niet het juiste antwoord waar hij naar zocht en dan is het dus onnozel.
Nou meneer laat dan uw helder licht hier eens schijnen en verblijd ons met uw kennis van zaken op honden gebied. :E:
dagmar88
Zeer actief

Amy schreef:Allereerst: Sterkte met je verlies :roos:

Ten tweede: Ik denk dat een papiertje behalen d.m.v. een opleiding lang niet een slecht idee is, mits het niet door de overheid als extra bron van inkomsten word gezien :roll:
:U: Dat je in theorie dingen 'weet' betekend allerminst dat je in de praktijk enig inzicht hebt en daarna kunt handelen.
Amy
Zeer actief

dagmar88 schreef:

:U: Dat je in theorie dingen 'weet' betekend allerminst dat je in de praktijk enig inzicht hebt en daarna kunt handelen.
Tuurlijk, maar op die manier rem je wel impulskopers :U: Maar goed, dat is misschien inderdaad het enige :mrgreen:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ik doe altijd impuls aankopen, wat is daar mis mee :engel:
dagmar88
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik doe altijd impuls aankopen, wat is daar mis mee :engel:
:wink: Ik ga ook echt niet van alles plannen ofzo.
Als ik er één tegen kom die me aan staat en hier past dan komt die er.
Heeft tot nu toe prima uitgepakt :F:
Amy
Zeer actief

Ik ook hoor :tongue: Even spontaan een reu uit Engeland halen :LOL:
Ik bedoel meer, gezinnetjes waarvan kindjelief zo'n leuk chiwallibeestje in de dierenwinkel zag :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Maar jullie weten wat van honden en van opvoeding en de rest, dat weten de doorsnee MP kopers niet, om nog maar te zwijgen over de broodfok kopers.
Ik ben wel voor een soort hondenhoudbewijs hoor, denk dat je daarmee toch het ergste kaf van het koren kan scheiden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief

Amy schreef:
dagmar88 schreef:

Tuurlijk, maar op die manier rem je wel impulskopers :U: Maar goed, dat is misschien inderdaad het enige :mrgreen:
Mensen betalen ook geen hondden belasting ,dus dan zullen er ook inpuls aankopen rondlopen.
Of wilde je op iedere hoek van de straat een soort van diploma nakijker neerzetten.?
Of iedere fokker die geen hond meer mag verkopen zonder diplomatje.?
Amy
Zeer actief

Dat lukt je hier niet hoor, je buren naaien je er wel bij als je de honden niet opgeeft :gvd:
Dan komen ze ook nog om de maand zeuren aan je deur hoeveel honden je hebt etc. :gvd:

Zo wordt je in the end heus gepakt als je geen papiertje hebt als je dan toch hondenbelasting moet betalen :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

renee-uk schreef:Maar jullie weten wat van honden en van opvoeding en de rest, dat weten de doorsnee MP kopers niet, om nog maar te zwijgen over de broodfok kopers.
Ik ben wel voor een soort hondenhoudbewijs hoor, denk dat je daarmee toch het ergste kaf van het koren kan scheiden.
Ik weet het niet...
Mijn buurman kan nog geen simpele vragenlijst invullen, op de computer al helemaal niet :schrik:
Maar met honden is hij instinctief zo goed.

Ik denk dat dat stukje er juist in moet zitten en dat valt eigenlijk niet aan te leren.
bouvierpoedel schreef: Mensen betalen ook geen hondden belasting ,dus dan zullen er ook inpuls aankopen rondlopen.
Of wilde je op iedere hoek van de straat een soort van diploma nakijker neerzetten.?
Of iedere fokker die geen hond meer mag verkopen zonder diplomatje.?
:idea: Kunnen we meteen de helft uit de bijstand gooien en inzetten als hondenbewijs, poepzak en hondenbelasting controleur.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”