Ik heb een jaar of 2 geleden een hond gehad. dit ging absoluut niet werd vals aar de kinderen, en ons ( lag niet alleen aan de hond lag ook aan onze opvoeding en kinderen.)
Maar het blijft kriebelen een hond. Ik ben gek op honden. mijn man iets minder maar vind een hond wel leuk.
De kinderen zijn helemaal weg van beesten, de oudste iets meer als de jongste.
Nu is het zo dat onze zoon (autist/adhd) moeilijk te corigeren is. en mijn man zegt ook, zolang hij nog zo is kunnen we beter niet aan een hond beginnen aangezien we niet alleen de hond moeten corrigeren maar ook onze zoon. Niet dat hij vervelend is voor honden maar hij is te speels hij kent geen rust. en gunt ook niets en niemand rust.
Nu weet ik ergens wel dat mijn man gelijk heeft, want vooral in het begin zal het heel moeilijk wezen om de hond en onze zoon samen te hebben, Maar ondanks zijn stempel zal ook hij moeten leren omgaan met beesten.
Mochten we nu toch een hond nemen ( en daar zal best nog wel een tijdje overheen gaan
Wat voor soort hond is dan het beste bij een zeer druk kind?
of is dat iets wat totaal niet uitmaakt? en zijn alle ( ok niet alle) honden zo op te voeden dat het wel gaat in een druk gezin.
Of heeft mijn man gelijk en moeten we zolang hij zo is helemaal niet aan honden beginnen.
We hebben nu 2 katten en buiten dat hij wild is met de katten is hij absoluut niet onvriendelijk tegen hem en de katten zoeken hem ook regelmatig op dus het is niet zo dat ze hem, hierdoor niet blieven.
Kortom wie heeft er raad, tips en info voor ons.
Al vast bedankt