Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Yes, WE HEBBEN HAAR & ze heet GILA!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Yes, we gaan voor haar + HOE KRIJG IK IEMAND GEK??

Ongelezen bericht door Emma »

dat je er gek van wordt kan ik helemaal voorstellen.

maar als Boni je het meest aanspreekt zou ik wachten. want als je nu kiest voor een andere hond, heb je misschien altijd in je achterhoofd hoe het zou zijn om Boni te adopteren.

alhoewel de laatste foto mij ook een leuke hond lijkt, ( ik had met Boni op de foto dan weer niet zo veel mee).

moeilijk hoor. . .
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ArCee »

Nou, eerlijk gezegt ben ik met Boni al zo in de weer geweest, dat mijn gevoel daar al een beetje een soort band mee heeft opgebouwd. Best raar met een hond die je nog nooit gezien hebt, maar het is dan ook gevoelsmatig. Vanaf het moment dat ik haar op de foto zag had ik iets van YES, dat is haar.
Ik denk ook dat ik me daar maar even aan blijf vast houden en kan alleen maar hopen dat ik al voor die weken om zijn berichten krijg waar ik een definitieve keuze op kan maken.
Ik denk wel dat deze laatste hond dan nummer 2 zou zijn. Dolsa vind ik qua afmeting toch een tikkie te groot om eerlijk te zijn.
Dus:
01: Boni.
02: Tici (belachelijke naam die er mteen uit gaat, je spreekt het uit als Tietie) :neenee:
03: Dolsa (vooralsnog).
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Poeh... moeilijk.
Wij hebben zoiets met een katertje gehad.
(even off-topic hoor) Kitten uitgezocht in het asiel, maar was niet fit, mocht niet mee. Week of 5 gewacht, dacht dat hij opgeknapt was.
Ik er naartoe, was hij nóg ziek. Ze waren vergeten af te bellen. Even boos geweest, nagedacht... en toen bij de volwassen katers gaan kijken.
Ik had nóg weken moeten wachten en intussen zat er een poesje alleen die wilde spelen.
Dus toen voor onderstaande, volwassen kater gegaan.
Vond het ook wel moeilijk voor dat kittentje, want je hebt toch al een gevoel bij zo'n beestje, heel raar. (kan ik me óók voorstellen als je hem/haar nog nooit gezien hebt)
Maar daar toch vanaf gestapt en Dodge mee genomen.

Wil eigenlijk aangeven dat sommige stukjes soms vanzelf op zijn plaats vallen. Al lijkt het soms zo verotte moeilijk, wachten, beslissen, zoeken etc etc.

Boni vind ikzelf nog steeds het mooiste. Maar dat wachten... dat valt niet mee.
En zoals gezegd, Boni weet van niets. (alleen voelt dat voor jezelf iets anders hé)

Succes met je zoektocht!
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

ArCee schreef:Nou, eerlijk gezegt ben ik met Boni al zo in de weer geweest, dat mijn gevoel daar al een beetje een soort band mee heeft opgebouwd. Best raar met een hond die je nog nooit gezien hebt, maar het is dan ook gevoelsmatig. Vanaf het moment dat ik haar op de foto zag had ik iets van YES, dat is haar.
Ik denk ook dat ik me daar maar even aan blijf vast houden en kan alleen maar hopen dat ik al voor die weken om zijn berichten krijg waar ik een definitieve keuze op kan maken.
Ik denk wel dat deze laatste hond dan nummer 2 zou zijn. Dolsa vind ik qua afmeting toch een tikkie te groot om eerlijk te zijn.
Dus:
01: Boni.
02: Tici (belachelijke naam die er mteen uit gaat, je spreekt het uit als Tietie) :neenee:
03: Dolsa (vooralsnog).
:ok: Als je gevoel voor Boni zo sterk is zou ik zeggen volg dat gevoel. Dat is toch meestal de beste weg.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik krijg zaterdag een kijker dus misschien is dat geen optie meer.
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik snap niet dat je een hond zo laat overkomen die misschien even bij een kat gezet is en dat dat goed ging. Een kat in huis is totaal anders dan even een uurtje bij een kat op bezoek. Als ik jou was, ging ik naar een hond kijken die al in opvang is in Nederland of België die in een opvanggezin zit met katten.

Een tijdje terug hebben wij ook een hond geplaatst waarbij de adoptanten graag een kattentest wilden voor de hond. Hond is toen een uurtje op bezoek geweest bij een ander opvanggezin met katten. Dat ging prima, hond keek er niet naar om. Hond werd geplaatst en heeft na een week de kat bijna dood gebeten, want een kat in zijn huis accepteerde hij nu net niet.

Ik zeg niet dat het bij jou zo hoeft te gaan, maar je loopt op deze manier wel een risico en wat als het niet gaat? Kan de hond dan gelijk ergens anders heen of moet hij bij jou blijven tot hij ergens anders geplaatst is?
Iedere goede stichting neemt de hond terug als het niet gaat en er gaat geen enkele hond naar het asiel.
Afbeelding
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

je geeft als stichting geen hond om hem later weer terug te krijgen.
Dus er moet wel plaats zijn om de hond weer een plekje te geven.
En inderdaad is het een moment opname een kattentest.
weet je ook hoe ze die test daar doen?
Toch eens vragen lijkt me verstandig.
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

misschien moet ik dit niet doen maar....

https://www.facebook.com/#!/media/set/? ... 1367936641
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Podenji schreef:misschien moet ik dit niet doen maar....

Oh jee,
daar val je toch onmiddellijk als een blok voor.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Nou, in het kader van de titel "Hoe krijg ik iemand gek" past het wel :LOL: Zou trouwens wel een ideale hond zijn vermoed ik zo....
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

doggielover schreef:

Nou, in het kader van de titel "Hoe krijg ik iemand gek" past het wel :LOL: Zou trouwens wel een ideale hond zijn vermoed ik zo....
daarom plaatste ik hem ook ( om die tweede reden die je noemt, niet de eerste :lol1: )...kwam hem toevallig net tegen toen ik op facebook mijn berichten aan het lezen was....ik weet niet of ze hem eventueel naar NL willen herplaatsen maar gut, NL of Duitsland... :U:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

ik weet inmiddels dat Rocco ook wel naar Nederland mag, of een ander land als het maar een goed huis is :mrgreen:
ArCee
Zeer actief

1: Nou, de kattentest doen zij bij 1 van de verzorgers thuis die een aantal katten heeft. Een 100% blanco garantie krijg je nooit, slechts een indicatie, of dat nu een nederlandse of buitenlandse hond is. Gelukkig hebben wij aardig wat ervaring in honden katvriendelijk maken, of ze in ieder geval te negeren.

2: Ja, MOCHT het om welke reden dan ook, absoluut niet gaan met de hond, dan heeft de stichting opvangadressen waar de hond heen kan, en vanuit dat gezin gaan ze proberen een nieuwe eigenaar voor de hond te vinden.

3: Ik kwam de hond van het forumlid al op Marktplaats tegen, dus er is denkelijk iets meer haast bij. Zo snel kan ik helaas niet beslissen, dus op zich een verstandig besluit. Sowieso gaan wij zondag voor 3 weken weg, dus ik zou uberhaupt niets geadopteerd hebben voor onze vakantie. maximaal een ja of nee gegeven, en een datum afgesproken voor na onze vakantie.

4: Inderdaad, ik denk dat ik gewoon mijn hart maar volg en inderdaad geen andere beslissingen ga nemen voor ik zekerheid heb over de hond waar mijn hart het eerste voor open ging staan, Boni dus. :I: Ze blijft mij de prettige kriebels geven :mann:
Mocht dat alsnog niets worden, dan kijken we tegen die tijd wel verder.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
Djeek schreef:Ik zou voor die van het forumlid gaan.
Kun je mooi in nl bekijken en in het echie beoordelen.
Ik ook. Gewoon in het echt bekijken, kijken of die klik er is en zo ja, dan meteen op proef mee.
Waarom wachten op één of andere misschien zieke hond?
Ik vind Dolsa wel ook erg leuk zo op de foto afgaande.
Persoonlijk zou ik naar de hond van het forumlid gaan kijken. Die kun je nu bezoeken en zien hoe die is en of er een eventuele klik is. Zo niet dan voel je dat ook snel genoeg nietwaar?
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

ArCee schreef:1: Nou, de kattentest doen zij bij 1 van de verzorgers thuis die een aantal katten heeft. Een 100% blanco garantie krijg je nooit, slechts een indicatie, of dat nu een nederlandse of buitenlandse hond is. Gelukkig hebben wij aardig wat ervaring in honden katvriendelijk maken, of ze in ieder geval te negeren.

2: Ja, MOCHT het om welke reden dan ook, absoluut niet gaan met de hond, dan heeft de stichting opvangadressen waar de hond heen kan, en vanuit dat gezin gaan ze proberen een nieuwe eigenaar voor de hond te vinden.

3: Ik kwam de hond van het forumlid al op Marktplaats tegen, dus er is denkelijk iets meer haast bij. Zo snel kan ik helaas niet beslissen, dus op zich een verstandig besluit. Sowieso gaan wij zondag voor 3 weken weg, dus ik zou uberhaupt niets geadopteerd hebben voor onze vakantie. maximaal een ja of nee gegeven, en een datum afgesproken voor na onze vakantie.

4: Inderdaad, ik denk dat ik gewoon mijn hart maar volg en inderdaad geen andere beslissingen ga nemen voor ik zekerheid heb over de hond waar mijn hart het eerste voor open ging staan, Boni dus. :I: Ze blijft mij de prettige kriebels geven :mann:
Mocht dat alsnog niets worden, dan kijken we tegen die tijd wel verder.
Goedzo! Ga op je gevoel af! Meer keuze is prettig, maar denk ik niet nodig als Boni gezond bllijkt? Fijne vakantie alvast, geniet van het vooruitzicht dat je na de vakantie al snel niet meer hondloos bent.... :wink:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

wat heerlijk voor je gefeliciteerd!!
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Archee , goed dat je op je gevoel af gaat .
laat je niet gek maken . wacht eerst deze hond af . en hopelijk is ze net zo leuk in het echt .

Ik heb bewondering voor de vasthoudendheid en dat je echt ervoor wil gaan .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

toots schreef:Archee , goed dat je op je gevoel af gaat .
laat je niet gek maken . wacht eerst deze hond af . en hopelijk is ze net zo leuk in het echt .

Mee eens!
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

HillieS schreef:
toots schreef:Archee , goed dat je op je gevoel af gaat .

Mee eens!
Hier ben ik het ook mee eens.. love at first sight noem ik dat :F:
Afbeelding
hovawart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawarts

Ongelezen bericht door hovawart »

Mijn eigen ervaring is de eerste klik is altijd de beste.
dat geef jezelf duidelijk aldoor aan, Boni.
Ze heeft in mijn ogen een blik waar ik ook nog steeds voor smelt.

Als jij er niet voor gaat nou dan ....... :O: :love: :roos: , nee hoor 1 is genoeg maar ze hedft gewoon over haar :engel: :engel: .

Voor jouw hoop ik dat alles naar het positieve doorslaat.
En dat je na de vakantie gauw weer samen kan zijn met een woef.
ArCee
Zeer actief

Re: Yes, we gaan voor haar, dacht ik. Toch niet.

Helaas, we hebben moeten besluiten dat ook BONI van de baan is. :(:
Ondanks dat ik er de afgelopen weken telkens om gevraagt heb, blijven zij mijn vragen aangaande katten en haar temperament negeren.
Ook krijg ik vanmorgen een mail waarin staat dat er nu dure medicijnen onderweg zijn vanuit Nederland om de honden met hartworm mee te gaan behandelen, maar op 13/8 verteld zij mij al dat ze een week daarvoor met behandelen waren begonen?????????????? :80:
Nu raak ik niet alleen in de war, maar raak ik mijn vertrouwen een beetje kwijt en heb ik het gevoel aan het lijntje gehouden te worden?
Ook op mijn vraag of ik de behandeling met een financiele bijdrage kon steunen heb ik tot 2 maal aan toe geen reactie gehad, erg vreemd allemaal als het zo duur is!!?? :piew:

Omdat we dus vanmiddag om twee uur gaan rijden naar onze vakantiebestemming, wil ik gewoon niet met allemaal onzekerheden en twijfels op vakantie gaan, dus ik heb gezegt, ik richt mijn pijlen niet meer alleen op Boni.
Dit lijkt een gebed zonder einde te worden zo, hoe spijtig ook voor het prachttige beestje.
Ook gaan we geen hond meer zoeken die nog in het buitenland zit. Mag best een hond uit het buitenland zijn, als het maar hier in Nederland te bekijken is. Het gaat mij allemaal te vaag, en te lang duren. We gaan na de vakantie gewoon lekker struinen op dierenasiels.com en zijdelings op marktplaats en we zien het wel.
Erg teleurstellend na zoveel weken heen weer mailen en al zowat er op rekenen dat BONI de volgende zou worden, maar niet tegen elke prijs, niet op deze manier.

Sorry Boni, het ga je goed, en ik hoop op een spoedig herstel meisje :cry:
Ik heb wel gezegt, mocht er op korte termijn iets positiefs gebeuren, laat het mij dan weten. Ze is niet helemaal uit het zicht verdwenen.
Ik merk wel wat er van komt..................
Tot over een paar weken mensen, ik zal jullie een beetje in de gaten houden, en eventueel op de hoogte houden via mijn HTC telefoon met internet, maar niet teveel, da's schreeuwend duur in het buitenland :piew: :piew:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

ArCee schreef:......
Tot over een paar weken mensen, ik zal jullie een beetje in de gaten houden, en eventueel op de hoogte houden via mijn HTC telefoon met internet, maar niet teveel, da's schreeuwend duur in het buitenland :piew: :piew:
oh wat jammer zeg :(: maar ik kan dat heel goed begrijpen.
Is Rocco nu niet wat voor jullie? :D :wink:

betreft internet in het buitenland: ga naar Wifi punten zoals bij de meeste Macdonalds e.d. en ga daar internetten = gratis :ok:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ach wat spijtig. Wel genieten van je vakantie hoor, erg zijn zo veel leuke honden en de juiste komst vast wel bij jou terecht :ok:
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Wat jammer zeg! Welke stichting is dat?? Ik ben dit soort vaagheden namelijk helemaal niet gewend. En dacht ook dat medicatie tegen dit soort aandoeningen juist goedkoper is in de landen waar het veel voorkomt......... Fijne vakantie evengoed!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Jammer van zo`n stichting :ugh:
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Wat jammer zeg! Veel plezier!
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Jammer! Maar veel plezier op vakantie!!
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik weet een mooie en zeer lieve Hollandse herder te zitten. Gecastreerd, 3 jaar, niet waaks en heel erg vriendelijk en lief. Grote hond, flappende oren en imposant uiterlijk. Blaft nauwelijks en kan met paarden. Woont alleen op een erf en is altijd buiten. Vrij onderdanig en vooral heel erg vriendelijk. Is dat niks als hij met katten kan? In NL. Ik heb de hond ook persoonlijk gezien. Zelfs al loop je zijn erf op en kent hij je niet, hij zal zich op zijn zij gooien voor een dikke knuffel. Kan ook met andere honden. Is wel wat jaloers op aandacht dus beter enige hond misschien?

PS gaat weg omdat hij absoluut niet voldoet als waakhond. Is daar domweg veel te vriendelijk voor. :Q:
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

ArCee schreef:Helaas, we hebben moeten besluiten dat ook BONI van de baan is. :(:
Ondanks dat ik er de afgelopen weken telkens om gevraagt heb, blijven zij mijn vragen aangaande katten en haar temperament negeren.
Ook krijg ik vanmorgen een mail waarin staat dat er nu dure medicijnen onderweg zijn vanuit Nederland om de honden met hartworm mee te gaan behandelen, maar op 13/8 verteld zij mij al dat ze een week daarvoor met behandelen waren begonen?????????????? :80:
Nu raak ik niet alleen in de war, maar raak ik mijn vertrouwen een beetje kwijt en heb ik het gevoel aan het lijntje gehouden te worden?
Ook op mijn vraag of ik de behandeling met een financiele bijdrage kon steunen heb ik tot 2 maal aan toe geen reactie gehad, erg vreemd allemaal als het zo duur is!!?? :piew:

Omdat we dus vanmiddag om twee uur gaan rijden naar onze vakantiebestemming, wil ik gewoon niet met allemaal onzekerheden en twijfels op vakantie gaan, dus ik heb gezegt, ik richt mijn pijlen niet meer alleen op Boni.
Dit lijkt een gebed zonder einde te worden zo, hoe spijtig ook voor het prachttige beestje.
Ook gaan we geen hond meer zoeken die nog in het buitenland zit. Mag best een hond uit het buitenland zijn, als het maar hier in Nederland te bekijken is. Het gaat mij allemaal te vaag, en te lang duren. We gaan na de vakantie gewoon lekker struinen op dierenasiels.com en zijdelings op marktplaats en we zien het wel.
Erg teleurstellend na zoveel weken heen weer mailen en al zowat er op rekenen dat BONI de volgende zou worden, maar niet tegen elke prijs, niet op deze manier.

Sorry Boni, het ga je goed, en ik hoop op een spoedig herstel meisje :cry:
Ik heb wel gezegt, mocht er op korte termijn iets positiefs gebeuren, laat het mij dan weten. Ze is niet helemaal uit het zicht verdwenen.
Ik merk wel wat er van komt..................
Een heel goed besluit!

Wat is dat vage gedoe van die stichting toch ontzettend jammer! Wat een gemiste kans, voor alle partijen .....
ArCee
Zeer actief

Even snel via de laptop van mijn vrouw inloggen om heugelijk nieuws met jullie te delen.
Zo snel we terug zijn met vakantie gaan we een hond bekijken, kruising Rottweiler/Beauceron. Teefje van 2 jaar, qua karakter helemaal in ons straatje. Komt uit Viva La France, maar nu in Nederland.

Wat een lekker bekkie :I:

Afbeelding

Kloeke dame hoor :cool2:

Afbeelding

Klinkt zo stom, maar kan niet wachten tot m´n vakantie om is hahahahahaha :engel:
Auw, niet zo hard meppen Puck :vaag:

laterrrr mensen, to schnell :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”