Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorbeeld van het gevaar van stokken!
Moderator: moderatorteam
-
Sepp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie
Re: Voorbeeld van het gevaar van stokken!
Voor Sepp zijn stokken absoluut verboden. Hij is een sjeesmonster en springt en huppelt als hij iets in zijn bek heeft...dus risico met stok wil ik nooit hebben bij hem. Het heeft mij totaal geen moeite gekost om daarvoor te zorgen. Besluit was al genomen voordat hij kwam, dus vanaf dag 1 alert op geweest. Als pup in het bos, gewoon rustig stokje afgepakt en geruild voor bal...nu laat hij ze liggen. Als andere baasjes stokken gooien holt hij er zeker nog naar toe, maar dat doet hij met alles waar lol gemaakt word, bal, stok, maakt niet uit. Stel dat hij hem pakt is een simpele los voldoende.

-
lila660
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Daarom zijn stokken hier absoluut verboden. Gelukkig is het met de hond op de foto's goed gegaan, maar had zomaar helemaal anders kunnen zijn......
Groetjes Linda
-
Mojuan
- Zeer actief
Julia was ook altijd helemaal idolaat van stokken.
Ik heb het haar afgeleerd, en sinds een aantal jaren is haar stokkengekte dan ook verleden tijd.
De reden om het af te willen leren, was dat ze een keer een flink abces in haar wang had na een zelfde gebeurtenis als op de foto.
De stok stak in haar wang en veroorzaakte daar een wond.
Sindsdien mogen onze honden geen stokken vast pakken, onder geen beding.
Ik neem wel een oude voetbal mee naar buiten om te spelen, dat kan je je hond gewoon leren om die interesse te verleggen.
Ik heb het haar afgeleerd, en sinds een aantal jaren is haar stokkengekte dan ook verleden tijd.
De reden om het af te willen leren, was dat ze een keer een flink abces in haar wang had na een zelfde gebeurtenis als op de foto.
De stok stak in haar wang en veroorzaakte daar een wond.
Sindsdien mogen onze honden geen stokken vast pakken, onder geen beding.
Ik neem wel een oude voetbal mee naar buiten om te spelen, dat kan je je hond gewoon leren om die interesse te verleggen.

-
abmiS
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
renee-uk schreef:dan gooi je toch een tennisbal in het water?Simba's pride schreef:Weet je wat het probleem is,
Tenminste hier dan haha, als ik bijvoorbeeld een stok in het water gooi dan weet ik nooit of dyango wel zin heeft om hem te pakken.
En als ik dan dus ipv een stok een safestix? of een bal gooi dan heb ik een grote kans dat ik er zelf achter aan kan vissen !
En ik denk dat dat na een poosje wel een duur grapje is haha (naja gelukkig zijn ze hier niet zo van de stokken)
verder mogen ze hier geen tennisballen en gebruik ik een rubber bal aan een touwtje, maar ja die zinkt
Ja maar om nou bij elke wandeling ( elke dag dus)
nieuwe ballen te gaan kopen xD .. tsja dat word uiteindelijk ook wel een duur grapje!
Of ik moet er zelf achteraan gaan zwemmen
edit; waarom geen tennisballen dan ?
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
-
Mojuan
- Zeer actief
Simba's pride schreef:renee-uk schreef: verder mogen ze hier geen tennisballen
Ik vermoed vanwege slijtage van de tanden.

- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
Stukjes rubber van een tennisbal worden door het maagzuur keihard en kunnen darmperforaties veroorzakenPaulala schreef:Simba's pride schreef:renee-uk schreef: verder mogen ze hier geen tennisballen
Ik vermoed vanwege slijtage van de tanden.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- Meta
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): rottweiler x husky
greyhound x flatcoated retriever - Aantal honden: 2
Eén van mijn honden is ook gek op stokken, aangezien we hier een supergrote tuin hebben ligt er altijd wel ergens een stok of tak. Is voor mij niet te voorkomen en ga er me er ook maar niet te druk om maken.
Zelfs het openhaardhout is niet veilig hier.
Zelfs het openhaardhout is niet veilig hier.
Groetjes, Meta.