Ik heb een paar foto's van een hondje waarbij hij heel erg gevaarlijk op een stok terecht komt tijdens het spelen met een veels te grote stok. Helaas heb ik in het verleden mee moeten maken dat een hond hier door is overleden.
Een vriend van mij had een Duitse Herder pup die ook graag met stokken speelde op zich niks mis mee mits het wel gecontroleerd word en er erg goed mee uitgekeken word.
Waarschijnlijk is met deze duitse herder hetzelfde gebeurt als met deze hond op de foto's er is toen een klein wondje achter in zijn keel ontstaan dat is gaan ontsteken. Het is een abces geworden en langzaam aan is zijn keel dicht gegroeid door de abces waardoor ze is gestikt.
Nu wil ik niet iedereen de stuipen op het lijf jagen.
De eigenaresse van het betreffende hondje heeft de foto's al gezien en heeft haar hond even goed in de gaten gehouden of er toch niks mis was gelukkig is met deze hond alles goed afgelopen, het had wel heel erg mis kunnen gaan.
Met haar toestemming mag ik deze foto's hier neer zetten om ook andere honden eigenaren te laten zien hoe makkelijk een hond zich zelf kan verwonden tijdens een onschuldig spel met een te grote stok!
Heerlijk aan het rennen met zijn stokkie

op deze foto blijft de stok in het zand steken en hangt hij er met de stok in de bek er boven op

Wat gebeurde er nou

De eigenaresse begrijpt dat haar hondje ontzettend veel geluk heeft gehad en deze topic is niet bedoeld om haar af te branden!
Maar juist de baasjes die het gevaar er nog niet van inzien te waarschuwen