Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorbeeld van het gevaar van stokken!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Voorbeeld van het gevaar van stokken!

Ongelezen bericht door Kiran »

Ik weet niet waar het precies hoort maar zet het maar hier neer.

Ik heb een paar foto's van een hondje waarbij hij heel erg gevaarlijk op een stok terecht komt tijdens het spelen met een veels te grote stok. Helaas heb ik in het verleden mee moeten maken dat een hond hier door is overleden.
Een vriend van mij had een Duitse Herder pup die ook graag met stokken speelde op zich niks mis mee mits het wel gecontroleerd word en er erg goed mee uitgekeken word.

Waarschijnlijk is met deze duitse herder hetzelfde gebeurt als met deze hond op de foto's er is toen een klein wondje achter in zijn keel ontstaan dat is gaan ontsteken. Het is een abces geworden en langzaam aan is zijn keel dicht gegroeid door de abces waardoor ze is gestikt. :jank:

Nu wil ik niet iedereen de stuipen op het lijf jagen.

De eigenaresse van het betreffende hondje heeft de foto's al gezien en heeft haar hond even goed in de gaten gehouden of er toch niks mis was gelukkig is met deze hond alles goed afgelopen, het had wel heel erg mis kunnen gaan.

Met haar toestemming mag ik deze foto's hier neer zetten om ook andere honden eigenaren te laten zien hoe makkelijk een hond zich zelf kan verwonden tijdens een onschuldig spel met een te grote stok!

Heerlijk aan het rennen met zijn stokkie
Afbeelding

op deze foto blijft de stok in het zand steken en hangt hij er met de stok in de bek er boven op :(
Afbeelding

Wat gebeurde er nou :19:
Afbeelding

De eigenaresse begrijpt dat haar hondje ontzettend veel geluk heeft gehad en deze topic is niet bedoeld om haar af te branden!
Maar juist de baasjes die het gevaar er nog niet van inzien te waarschuwen :ugh:
Laatst gewijzigd door Kiran op 24 aug 2011 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kiran
Zeer actief

Re: Voorbeeld van het gevaar van stokken!

verandert ;)
Afbeelding
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Diaantje »

Gelukkig talen ze hier niet naar stokken.
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hier wel. Voor Charlie is een wandeling geen wandeling zonder stok.
En ze is er al eens goed ziek van geweest; waarschijnlijk heeft een splinter van een tak een groot abces in haar keel veroorzaakt.
:U: Maar volgens mij gaat ze liever 10 jaar eerder dood dan dat ze nooit meer een stok mag aanraken.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Mijn hond is ook dol op stokken. Heb er een keer een klein ongelukje mee gehad, ze struikelde over de stok. Gelukkig niets ernstigs maar maakte wel dat ik me ging realiseren dat het een andere keer weleens heel fout kon aflopen. Gelukkig is ze ook helemaal gek van balletjes dus wij vermaken ons toch wel.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja in alles zit een gevaar, zelfs in zogenaamd veilige hondenspeeltjes..... :U:
Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Joey sleept ook wel eens met takken en dat mag wel van mij, maar hij mag hem niet aan het uiteinde vastpakken.
Dat is alweer een stuk veiliger.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Er gebeuren inderdaad vaak nare ongelukken met stokken. Het hondje van een kennis is door een stok doorboord en overleden :ugh:
Kapotte tongen en gaten in verhemeltes komen té vaak voor.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik heb bijna een hond verloren aan een stok die rechtop bleef staan en waar hij in volle vaart op inliep :schrik:
Voor mijn honden geen stokken meer, ik maak ze wel balgek!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

renee-uk schreef:Ik heb bijna een hond verloren aan een stok die rechtop bleef staan en waar hij in volle vaart op inliep :schrik:
Voor mijn honden geen stokken meer, ik maak ze wel balgek!
Hier is precies hetzelfde gebeurd een maand geleden. Stokken mogen dus absoluut niet meer. Ik probeer mensen er nu dus ook altijd voor te waarschuwen maar veel mensen denken toch; ach dat gebeurd mij niet.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ze pakken die stokken ook altijd aan het uiteinde vast :ugh:

Otto in elk geval. Soms neemt hij er tijdens een wandeling eentje mee, maar ik ben er altijd tuk op dat er geen ongelukken gebeuren. Ik had al eens van die verhalen gehoord :(
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
ratapplan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Am. Stafford X D. Herder 20-8'10/12-8-'12

Ongelezen bericht door ratapplan »

Rokkie was wild van stokken.
Gelukkig niet meer, ik heb nu altijd tennisbal op zak :)
Altijd focus op de bal.

-edit-

alhoewel ze wel tuinhout versnipperd.
en dat ook niet echt prettig is met splinters enzo
zij is degene die me beschermd, zij is degene die ik beschermen moet ,,,,true love,,,, Rokkie*
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Op die foto's loopt het gelukkig nog goed af.

Mijn honden hebben helemaal niks met stokken of takken gelukkig, maar hond van een kennis is in het park doodgebloed door een stok in zijn keel.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik heb onlangs een safestix besteld, moet hem nog binnen krijgen maar het verhaal klonk goed:
Meer info over safestix
Ben benieuwd!
The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

Ik kan me idd het verhaal met de herder ook herinneren, incl foto`s van de stok uit de zij steken.. :jank: Weet niet meer welk forum maar dacht t herder forum.Mijn honden mogen niet meer spelen met stokken of tennisballen. Mijn herder teef is bijna gestikt nadat ze t balletje geplukt had, en toen t glad van t kwijl in dr keel kwam vast te zitten! Doodsangsten uitgestaan en met veel pijn en moeite t gladde pokke tennis balletje uit dr keel kunnen pulken. Sinsdien zijn tennisballen hier ook uit den boze zul je snappen. Hond bijna gestikt , met een open gehaalde strot, ( ja nagels) heeft zo`n uur lang met grote bloed doorlopen ogen liggen hijgen.. :ugh:
If i trow a stick...... will you leave????
abmiS
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door abmiS »

Weet je wat het probleem is,
Tenminste hier dan haha, als ik bijvoorbeeld een stok in het water gooi dan weet ik nooit of dyango wel zin heeft om hem te pakken.
En als ik dan dus ipv een stok een safestix? of een bal gooi dan heb ik een grote kans dat ik er zelf achter aan kan vissen !
En ik denk dat dat na een poosje wel een duur grapje is haha (naja gelukkig zijn ze hier niet zo van de stokken)
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Luna is wel van de stokken, heel erg. Ze sleept het liefst halve bomen mee, maar pakt ze meestal in het midden. Als ze de stokken bij het uiteinde heeft, pakken wij ook altijd de stok af, zodat ze hem weer in het midden pakt. Toch is het wel een goede reminder om erop te letten!!
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Toen Bongo zo een maand of drie oud was, lieten de nieuwe eigenaren toentertijd weten dat ze een gepeperde rekening hadden, vanwege een stok. Hij vond het zoooooooo leuk, tak verkeerd en jawel hoor: gat in zijn strotje! Zelf ben ik altijd panisch geweest voor dat soort dingen en leer het de honden dus ook niet. Kazan had er niets mee, taalde er niet naar en Gigi heeft er ook vrij weinig mee. Tara echter, vindt het helemaal het einde. Ze moest wel leren een stok op een bepaalde manier vast te houden, toen we haar net hadden hield ze ze ook altijd aan een einde vast en kwam ze weleens verkeerd terecht. Ik ben daar echt para voor, die gevolgen! Tegenwoordig pakt ze ze dus altijd in het midden, want het afleren is ons nooit gelukt dus dan maar zo. Gigi rent alleen maar achter alles aan dat ik weggooi, die brengt dat niet terug, alleen als we echt thuis zijn. Raar eigenlijk, niet?
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier

Ongelezen bericht door De3staffies »

Heftig hoor de foto's en al de reacties, hier mogen ze niet met lange stokken rennen. En als ze een stok hebben breek ik het...
Wel heb ik eens gehad met mijn Angel dat ze een stok stuk beet, en dat ze een deel van de stok tussen haar rechter en linker kiezen bleef steken. Daar was ik toen ook behoorlijk van onder de indruk, dan gaan ze ook helemaal uit hun plaatje om het los te krijgen :ugh:
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Kiran schreef:Ik weet niet waar het precies hoort maar zet het maar hier neer.

Ik heb een paar foto's van een hondje waarbij hij heel erg gevaarlijk op een stok terecht komt tijdens het spelen met een veels te grote stok. Helaas heb ik in het verleden mee moeten maken dat een hond hier door is overleden.
Een vriend van mij had een Duitse Herder pup die ook graag met stokken speelde op zich niks mis mee mits het wel gecontroleerd word en er erg goed mee uitgekeken word.

Waarschijnlijk is met deze duitse herder hetzelfde gebeurt als met deze hond op de foto's er is toen een klein wondje achter in zijn keel ontstaan dat is gaan ontsteken. Het is een abces geworden en langzaam aan is zijn keel dicht gegroeid door de abces waardoor ze is gestikt. :jank:

Nu wil ik niet iedereen de stuipen op het lijf jagen.

De eigenaresse van het betreffende hondje heeft de foto's al gezien en heeft haar hond even goed in de gaten gehouden of er toch niks mis was gelukkig is met deze hond alles goed afgelopen, het had wel heel erg mis kunnen gaan.

Met haar toestemming mag ik deze foto's hier neer zetten om ook andere honden eigenaren te laten zien hoe makkelijk een hond zich zelf kan verwonden tijdens een onschuldig spel met een te grote stok!

Heerlijk aan het rennen met zijn stokkie
Afbeelding

op deze foto blijft de stok in het zand steken en hangt hij er met de stok in de bek er boven op :(
Afbeelding

Wat gebeurde er nou :19:
Afbeelding

De eigenaresse begrijpt dat haar hondje ontzettend veel geluk heeft gehad en deze topic is niet bedoeld om haar af te branden!
Maar juist de baasjes die het gevaar er nog niet van inzien te waarschuwen :ugh:
Ik ken het, mijn vorige honden hadden ook vaak een stok zo vast. Daarom gebruikte ik ALTIJD geprepareerde stokken die ik zelf zo veilig mogelijk maakte. Vrij dik, uiteinden afgerond zonder punten en / of splinters. Die man ik dus altijd weer mee in de auto, tot het tijd voor een nieuwe.
Op het moment dat ik zag dat zij een stok zo vast hadden meteen L O S zodat ze hem anders pakte, of dit nu met zwemmen of rennen was.
Erg eng om zoiets te zien. :80:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

goede serie foto's

van mij mag dit een aandachts stickey :E:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

:O: heb het al wel eens door mijn gedachten laten gaan hoor...van oeps..."als hij nu maar niet..."
In ieder geval heb ik nu genoeg gezien, en ga bij de wandeling iets anders verzinnen om mee te zeulen..
Want ja...ook Bunker sleept het liefst halve bomen mee....pfftt...
Goed topic !! :E:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Kyra is helemaal gek van takken en komt er altijd wel met één aansjouwen. Nou speelt ze er nooit wild mee en ze vindt het alleen enig om er achter aan te rennen. Ik weet wel dat er risico's zijn, maar zij speelt zelden en dan nog alleen met stokken dat ik haar dit genoegen niet wil ontnemen. En ach, mijn Kiertje is altijd voorzichtig en bedachtzaam met alles :wink: .
Afbeelding
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

met stokken gooien is onverantwoord er gebeuren teveel akelige ongelukjes mee. geperforeerde kelen, beschadige ogen enz.. reden genoeg om het niet te doen.
Er zijn vervangers genoeg om je hond lekker te laten rennen.
Top dat het hier door middel van deze foto,s weer eens onder de aandacht wordt gebracht

Afbeelding
Laatst gewijzigd door daywalker op 25 aug 2011 11:43, 5 keer totaal gewijzigd.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Bo mag ook graag een stok oppakken. Hij pakt hem zelf vaak bij het uiteinde beet. Ik pak hem dan even over en zorg dat hij hem dan in het midden vastpakt om dit soort ongelukken te voorkomen
Afbeelding
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Ik ga hier geen stokken weren. Hier is het haar ultieme hobby om een achter een stok aan te rennen en dan vervolgens in stukjes te knagen.

Als ik dat verbied kan ik meteen uitkijken voor anti-depresieve medicatie denk ik.
Afbeelding
Kiran
Zeer actief

Deze topic is niet bedoeld om de stokken te verbieden, maar om het gevaar van stokken te laten zien en er bewust van te maken ;)

Kiran laat ik ook stokken apporteren uit het water, omdat balletjes met andere honden 9 van de 10 keer niet goed gaat.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Simba's pride schreef:Weet je wat het probleem is,
Tenminste hier dan haha, als ik bijvoorbeeld een stok in het water gooi dan weet ik nooit of dyango wel zin heeft om hem te pakken.
En als ik dan dus ipv een stok een safestix? of een bal gooi dan heb ik een grote kans dat ik er zelf achter aan kan vissen !
En ik denk dat dat na een poosje wel een duur grapje is haha (naja gelukkig zijn ze hier niet zo van de stokken)
dan gooi je toch een tennisbal in het water?
verder mogen ze hier geen tennisballen en gebruik ik een rubber bal aan een touwtje, maar ja die zinkt ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Suki is dolgek op stokken, en door de verhalen en zulke foto's ben ik overgegaan op een safestick. En die bevalt erg goed!!
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

renee-uk schreef:
Simba's pride schreef:Weet je wat het probleem is,
dan gooi je toch een tennisbal in het water?
verder mogen ze hier geen tennisballen en gebruik ik een rubber bal aan een touwtje, maar ja die zinkt ;)
Gevonden! Rubber bal aan touwtje dat niet zinkt..ligt wel iets dieper dan een gewone bal maar zinkt niet! Ook heb ik soort foam ballen met gaatje erin waar ik zelf touwtje doorheen heb gemaakt...weet niet of je dit zoekt , maar kdenk zeg het ff als tip :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”