Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pffffff…..leer toch eerst eens wat over hondengedrag.....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Pffffff…..leer toch eerst eens wat over hondengedrag....

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Suske schreef:
Mireillevdw schreef:Wat ik wel lastig vind is dat sommige mensen een bepaald beeld hebben bij een DH reu en dit schijnbaar niet uit hun kop kunnen krijgen. Haakon kan heel goed met andere honden samen, maar in de meeste gevallen zijn dit de grote(re) honden.
Dat weet je toch als een herder hebt?
Veel mensen vinden ze eng dus moet je daar rekening mee houden vind ik.
Ik bedoelde hier een bepaald persoon mee die in dit topic reageerde.
Tja, veel mensen zijn er bang, maar daar was ik me al voor de aanschaf van Haakon vol van bewust. :wink:
Er zijn gewoon mensen die zelf een DH reu hebben die wat minder goed kunnen met andere honden en die dan denken dat alle DH reuen zo zijn. Das natuurlijk onzin. In die context bedoelde ik het. :wink:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Mireillevdw schreef:
Suske schreef:
Mireillevdw schreef:Wat ik wel lastig vind is dat sommige mensen een bepaald beeld hebben bij een DH reu en dit schijnbaar niet uit hun kop kunnen krijgen. Haakon kan heel goed met andere honden samen, maar in de meeste gevallen zijn dit de grote(re) honden.
Dat weet je toch als een herder hebt?
Veel mensen vinden ze eng dus moet je daar rekening mee houden vind ik.
Ik bedoelde hier een bepaald persoon mee die in dit topic reageerde.
Tja, veel mensen zijn er bang, maar daar was ik me al voor de aanschaf van Haakon vol van bewust. :wink:
Er zijn gewoon mensen die zelf een DH reu hebben die wat minder goed kunnen met andere honden en die dan denken dat alle DH reuen zo zijn. Das natuurlijk onzin. In die context bedoelde ik het. :wink:
Dan noem je toch gewoon namen, ik ga er tenminste van uit dat je mij bedoelt?
Moet ik je toch teleurstellen want wat jij er van maakt slaat niet op mijn reu :neenee:
Mijn reu kan prima los, die interesseert zich niet voor andere honden en bovendien luistert die als een trein :mrgreen:

Zoals ik ook al schreef ik ken een heleboel dh's -dat krijg je he als je een aantal jaren actief meeloopt in het dh wereldje dan hoef je niet uit te gaan van het gedrag van één eigen hondje- en wat 99% van de dh's heeft is regelneven gedrag.
Als je dat ontkent en er niet op inspeelt krijg je dus hele vervelende hondjes die vinden dat ze de hele wereld moeten opvoeden naar hun ideeën.
En als je zelf al aankomt met 'hij corrigeert' als ie zn regelneven neus in een hondje steekt dat opgetild wordt ben je zelf al niet al te handig bezig en zou ik maar eens een boek gaan lezen over hondengedrag.
Hij heeft niks te corrigeren nl bij een hondje dat bij zn baasje is en als je dat zo opppakt ga je zelf de fout in.
Weten wat je in handen hebt is een eerste vereiste en voorkomen is altijd nog beter dan genezen, echt waar!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb nooit gezegd dat ik m zomaar overal loslaat en al helemaal niet zomaar met iedere hond, want dat gaat ook gewoon niet. :wink:

Natuurlijk leer je met de tijd dat je een hond hebt, ook je hond kennen en misschien heb ik in eerdere topics hier het idee laten blijken dat ik mijn ogen sluit voor zijn gedrag, maar Haakon is mijn eerste hond en ik heb dus nog wat te leren. Dat ontken ik ook niet. Evenmin dat Haakon met alle honden goed samengaat, want natuurlijk heeft Haakon zijn voorkeuren en andere honden ook.
Afbeelding
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou is Fien een soort van Boomer (maar dan met stamboom) en ik ken een hond van formaatje Haakon.
Hij is Willemijns grote liefde maar kan op zijn ouwe dag wel eens wat mopperig zijn (hij is 13 inmiddels).
En als ik die kop dan naast Fien zie... Als hij haar zou corrigeren was ze zeker weten stuk.
En als hij zou happen was Willemijn ook behoorlijk beschadigd, al is die 20 kilo.
Nou is Fien gelukkig niet achterlijk, en de baas van deze DH ook niet, maar als ik het niet zou vertrouwen tilde ik haar op, simpel.
En ik kan je wel vertellen dat ik héél rap een been ertussen heb als hij het wel in zijn kop zou halen te corrigeren.
En wat ik daarna zou zeggen zou niet publicatiegeschikt zijn.

Komt het niet bij bazen van dergelijke honden op dat die groterds kleinere hondjes STUK kunnen maken??
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Jip schreef:Ik moet de eerste duitse herder reu nog tegen komen die zomaar overal los gegeooid kan worden en geloof me ik heb er toch al heel wat gezien....... :wink:

Het zijn heerlijke knuffelberen in huis maar laat je daar niet door misleiden...... :wink:
Ik heb er 1 die (nog) wel kan! :tongue:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Mireillevdw schreef:.....voordat je iets roept.

Sinds enkele maanden wonen wij in een andere plaats, waar we het overigens geweldig naar onze zin hebben. Haakon heeft al verschillende hondenvriendjes en –vriendinnetjes gemaakt :mrgreen:, maar ook enkele 'vijanden'. :wink:
In onze buurt wonen een paar personen met kleine hondjes, volgens mij Boomertjes.
Dit zijn buren van elkaar en hun lopen vaak gezamenlijk te wandelen. Echter is er met beide hondjes al eerder een confrontatie geweest en heeft Haakon de hondjes gecorrigeerd. Gewoon omdat hij van 1 van hun het dominante gedrag helemaal zat was (rijden) en van de ander, omdat hij voor Haakon’s neus werd opgetild door het baasje en dat dus dominant overkwam voor Haakon. Ze hadden verder niets gelukkig en het was dus een pure correctie. Haakon tollereert heel veel, maar voor hem is het op een gegeven moment ook genoeg geweest.
Mensen met kleine(re) hondjes schrikken vaak zo ontzettend als Haakon dan een beetje lomp zit te doen en denken dan meteen dat hij de hond iets aan wil doen :roll: , maar als ze nou eens iets zouden leren over hondengedrag dan zouden ze niet gaan staan lachen om hun reutje die tegen Haakon aan staat te rijden, maar zouden ze hem weghalen. Tja, en als Haakon daar op een gegeven moment op reageert, is dat voor mij volkomen normaal, maar die mensen hebben dus schijnbaar al tegen meerdere personen bij ons in de buurt gezegd dat Haakon niet zo’n lieve hond zou zijn. :o
Gelukkig zijn er mensen die zich er niets van aantrekken :ok: , maar ik vind het wel jammer dat dit gebeurt. Het zou beter zijn als ze eens een boekje over hondengedrag zouden gaan lezen……
Haakon heeft een Staffordvriend en die vrouw vertelde dat aan mijn vriend. Van haar Stafford hebben ze ook liever dat ze die vastlijnt als ze voorbij komt, terwijl die echt hartstikke lief is. :I: Maar ook natuurlijk een stuk groter, sterker en lomper.
Ik schrik eerlijk gezegd wat van jou post :schrik:
Haakon zou niet de eerste van dit kaliber hond zijn die een klein hondje uit de armen van een baas trekt :ugh: dat is hier zo vaak gebeurd, dat baasje hun boomertje optilt en de grote lompe hond het boomertje uit de handen trekt met alle gevolge van dien :schrik:
Dat de baas misschien de angst van het hondje bevestig door hem op te tillen is zijn verantwoording, dat hij hoger geplaatst wordt dan jou hond is jou verantwoording want jij bent nog altijd de roedelleider en staat hier dus boven en heeft jou hond er dus niet op te reageren ;)

corrigeren voor het bereiden ben ik het eens op zekere hoogte, als een middenslag of zelfde kaliber hond jou Haakon bereid zou ik hem laten corrigeren (mits dit een reële correctie is). zo'n boomertje zou ik niet laten corrigeren want die is zo kwetsbaar dat hij in zijn 'lompheid' zoals jij beschrijft toch letsel kan veroorzaken :roos: gewoon zelf eraf plukken dus :ok:

Mijn hond is een middelmaat en hij corrigeert alleen gelijke honden of van groter kaliber als hij bereden wordt. als een boomer of chi hem bereid dan kijkt hij mij aan van baasje help want ik durft dit kleintje niet te corrigeren (maak ik ervan) en dan haal ik het kleine opgewonde standje van hem af.. hij toont gewoon respect naar de ukkies en weet verder niet wat hij ermee aan moet :19: terwijl dit niet eens zo'n groot verschil is :roll:
Afbeelding
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Jip schreef:
Selene schreef:
Jip schreef:Ik moet de eerste duitse herder reu nog tegen komen die zomaar overal los gegeooid kan worden en geloof me ik heb er toch al heel wat gezien....... :wink:

Het zijn heerlijke knuffelberen in huis maar laat je daar niet door misleiden...... :wink:
Ik heb er 1 die (nog) wel kan! :tongue:
Ja ik bedacht me later dat ik er ook 1 ken die al volwassen is en die het nog steeds kan maar die zijn zeldzaam....... :wink:
Klopt hoor! Daarom staat er ook (nog) :wink:
En ik doe erg mijn best hem zo te houden, maar bij erg kleine hondjes mag het van mij niet, ben veel te bang dat die lompert van mij zo'n hondje stuk maakt :schrik:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

hier loopt er 1 rond :wink: die loopt echt altijd los , is wel al 11 en in zijn jonge jaren kon het echt niet volgens de eigenaar.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief

renee-uk schreef:
toots schreef:Ik vind dat een hond best mag corrigeren . als toots zoon gedrag vertoont en hij word gecorrigeerd word hij door mij niet opgepakt . jammer dan voor hem . maar hij doet dat al niet , maar als een hond zomaar hem een lesje zou willen leren dan heeft baasje van dat hondje de verkeerde aan mij . ik kan het vaak totaal niet vinden met kleine honden eigenaren die honden tegen alles laten blaffen en andere honden laten berijden . maar gelukkig zijn ze niet allemaal zo.

maar ik vind dat de ts best aan de mensen mag vragen of ze de hondjes bij zich willen houden .
Als een grote hond jouw chiwi een lesje gaat leren heb je grote kans dat dat het einde van je hondje is.
Ik zou er maar voor zorgen dat dat niet gebeurt!
ik heb het wel enkel over een lesje leren , niet over grijpen . daar zit een groot verschil in .
toots hoeft gelukkig geen lesjes te leren die gaat niet uitzichzelf op honden af . die loopt keurig bij mij en als een andere hond naar mij toe komt kijk ik naar zijn houding , als toots bang is komt hij tussen mijn benen staan . Oppakken is vaak wel de verkeerde reactie , daarmee roep je een reactie op bij een grote hond . als je ze gewoon laat lopen komt het vaak goed .

Maar als toots zou willen gaan rijden op de poot van een herder , dan mag die herder hem omgooien hoor van mij , dat is simpelweg de taal van honden onder elkaar. gelukkig doet toots dit niet , anders zou hij niet los kunnen .

Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

toots schreef:
renee-uk schreef:
toots schreef:Ik vind dat een hond best mag corrigeren . als toots zoon gedrag vertoont en hij word gecorrigeerd word hij door mij niet opgepakt . jammer dan voor hem . maar hij doet dat al niet , maar als een hond zomaar hem een lesje zou willen leren dan heeft baasje van dat hondje de verkeerde aan mij . ik kan het vaak totaal niet vinden met kleine honden eigenaren die honden tegen alles laten blaffen en andere honden laten berijden . maar gelukkig zijn ze niet allemaal zo.

maar ik vind dat de ts best aan de mensen mag vragen of ze de hondjes bij zich willen houden .
Als een grote hond jouw chiwi een lesje gaat leren heb je grote kans dat dat het einde van je hondje is.
ik heb het wel enkel over een lesje leren , niet over grijpen . daar zit een groot verschil in .
toots hoeft gelukkig geen lesjes te leren die gaat niet uitzichzelf op honden af . die loopt keurig bij mij en als een andere hond naar mij toe komt kijk ik naar zijn houding , als toots bang is komt hij tussen mijn benen staan . Oppakken is vaak wel de verkeerde reactie , daarmee roep je een reactie op bij een grote hond . als je ze gewoon laat lopen komt het vaak goed .

Maar als toots zou willen gaan rijden opo de poot van een herder , dan mag die herder hem omgooien hoor van mij , dat is simpelweg de taal van honden onder elkaar. gelukkig doet toots dit niet , anders zou hij niet los kunnen .
Ja maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Bo mag van mij ook geen kleinere honden corrigeren. Hij zal maar blijven hangen met een hoektand.... Wat bij hetzelfde formaat hooguit een krasje geeft, kan bij Toots zn formaat best pittig worden. Nu doet Bo dat gelukkig ook niet.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dat is waar , echter vind ik en dat is een beetje wat ik duidelijk wil maken , dat de verantwoording niet alleen bij de grote honden eigenaar ligt ook bij de kleine honden eigenaar.
sterker nog ik vind zelfs meer bij de kleine honden eigenaar . als je zomaar je kleine hond op een grote hond laat rijden of ertegen laat blaffen . ligt de fout niet bij de grote honden eigenaar . en als de grote hond dan corrrigeerd vind ik dat ook niet , de kleine hond ging in kwestie te ver.

als ik mireille tegen zou komen en toots zou zoiets doen , dan moet ik hem bij mij roepen en zorgen dat hij luisterd , als dat niet gebeurd zou die niet los kunnen.

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Toen kwam die man aan met dat hondje en gingen ze met z'n 2tjes erop af. Maar dat hondje en de baas schrok ervan, omdat zowel Haakon als de Staff best lomp zijn.

Dit staat haaks op je uitspraak dat je last hebt van de hondjes omdat jouw hond aangelijnd is en de hondjes niet :wink:

Sinds Tibs erbij is, lopen mensen met een boog om me heen tijdens het laatste rondje. Heerlijk vind ik het. Ik snap nooit zo goed waarom dit erg zou zijn, maar ik ben dan ook niet zo'n sociale hondenbaas qua praatjes, hondjes laten spelen e.d. Als een loslopende hond op ze af zou komen tijdens dat laatste rondje, zou ik heel duidelijk maken naar de baas dat ik dat niet wil hebben. Denk dat zo'n baas best gaat rennen als hij me met het drietal ziet. En anders is de hond ook niet direct dood.

Ik vind dat mensen op dit forum wel eens een beetje doordraven in hun veldtocht tegen honden die interactie hebben. Als ik in losloopgebied een intacte reu tegen kom die opdringerig is tov Izzie, dan houd ik Bram bij me. Maar Izzie zal die reu zo op z'n rug gooien als het haar niet zint. Prima toch, reu direct genezen. Bij pups houd ik Izzie juist weer bij me en mag Bram de pup rustig corrigeren als die op z'n kop trommelt. Andersom schrik ik ook niet van een correctie naar een van mijn honden. Bram krijgt wel eens een correctie van een gecastreerde reu als hij te lang snuffelt. Gewoon grom woef wegwezen jij. Ik zie het probleem daar niet van. Ook niet als het een DH is. Waar ik wel zat van was, is de instelling van veel DH eigenaren. Lekker je hond alles laten opjagen, zo'n herder overkomt toch niks.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jeannettebo
Zeer actief

toots schreef:Dat is waar , echter vind ik en dat is een beetje wat ik duidelijk wil maken , dat de verantwoording niet alleen bij de grote honden eigenaar ligt ook bij de kleine honden eigenaar.
sterker nog ik vind zelfs meer bij de kleine honden eigenaar . als je zomaar je kleine hond op een grote hond laat rijden of ertegen laat blaffen . ligt de fout niet bij de grote honden eigenaar . en als de grote hond dan corrrigeerd vind ik dat ook niet , de kleine hond ging in kwestie te ver.

als ik mireille tegen zou komen en toots zou zoiets doen , dan moet ik hem bij mij roepen en zorgen dat hij luisterd , als dat niet gebeurd zou die niet los kunnen.
Dat vind jij idd, en dat siert je hoor. Ik vind dat de verantwoordlijkheid bij beide ligt. Ik zal ten alle tijden proberen te voorkomen dat mijn grotert wat kan doen, ook als hij aan de lijn zit en de ander los. Hij is wel degene die 'kwaad' doet uiteindelijk
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Browny schreef: Ik schrik eerlijk gezegd wat van jou post :schrik:
Haakon zou niet de eerste van dit kaliber hond zijn die een klein hondje uit de armen van een baas trekt :ugh: dat is hier zo vaak gebeurd, dat baasje hun boomertje optilt en de grote lompe hond het boomertje uit de handen trekt met alle gevolge van dien :schrik:
Hij heeft het hondje niet uit de armen getrokken, hoor. Zo'n enorme correctie was het ook niet. Misschien was het meer een reactie dan een echte correctie. Misschien heb ik het verkeerde woord er wel voor gebruikt.
Ik denk dat velen onder jullie meteen een doemsenario voor ogen hebben, maar zo extreem was het ook weer niet.
Het ging eigenlijk ook allemaal veel te snel om te zien wat er precies gebeurt is en dan is het ook erg lastig om het goed na te vertellen. :wink:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

en zo hoort het hoor jeannet als ik een grote hond zou hebben zou die dat ook niet mogen .
maar soms gaat het in een seconde , en daarvoor vind ik dat ik zelf op mijn eigen hondje moet passen .

ik begrijp alleen niet dat het als verkeerd gezien word dat mireille haar hond honden gedrag vertoont en dat het als noormaal beschouwd word dat er een hondje tegen hem aan rijd . ik zou denk ik persoonlijk in gegrepen hebben als ik een grote hond had , en ik denk dat de eigenaar een toontje lager zou zingen . als je hond niet luisterd groot of klein , aan de riem .

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Misschien bedoel je het goed, maar over dat gevalletje optillen struikel ik ook.
Branco is nog steeds herstellende van een verlamming. Als een herder (en let wel, ik heb zelf óók nog een herder), of welke andere grotere hond ook, nu los op ons afkomt, til ik hem ook op omdat hij stomweg te kwetsbaar is voor een goed bedoelde por of een lompe poot, laat staan wat er gebeurd bij een hond met minder goede bedoelingen. En Branco is best een dominant beestje, dus ik ga het niet afwachten. Ik wil geen risico's lopen nu. Als de andere hond dan vervolgens toebijt omdat hij 'meent te moeten corrigeren', kan je absoluut verwachten dat ik hardhandig ingrijp. Ik moet wel; ik kan geen risico lopen met Branco momenteel. En wat de eigenaar daar dan van vind... tja. Dan moet je hem maar niet op mijn hond af laten gaan.

Ik blijf met Branco uit losloopgebieden, we lopen uitsluitend waar honden aangelijnd dienen te zijn. Meer dan dat kan ik niet doen, lijkt me.

Ik heb hem laatst ook al een flink stuk getild omdat verderop een klein meiske liep die een herder vasthield, net zo groot als zij, die (naar het leek vriendelijke) interesse in Branco had. Nu leek dit een schat van een beest, maar nogmaals, ik kan stomweg het risico niet lopen.

Dat heeft dus niks met ''leren over hondengedrag'' te maken. Sommige mensen die hun honden optillen hebben daar gewoon een ontzettend goede reden voor.
Laatst gewijzigd door Nakisha op 23 aug 2011 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

toots schreef:en zo hoort het hoor jeannet als ik een grote hond zou hebben zou die dat ook niet mogen .
maar soms gaat het in een seconde , en daarvoor vind ik dat ik zelf op mijn eigen hondje moet passen .

ik begrijp alleen niet dat het als verkeerd gezien word dat mireille haar hond honden gedrag vertoont en dat het als noormaal beschouwd word dat er een hondje tegen hem aan rijd . ik zou denk ik persoonlijk in gegrepen hebben als ik een grote hond had , en ik denk dat de eigenaar een toontje lager zou zingen . als je hond niet luisterd groot of klein , aan de riem .
dit is vooral het stuk waar het omgaat dat zie ik niet dat dat is gebeurd, bij beide correcties.
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Toen kwam die man aan met dat hondje en gingen ze met z'n 2tjes erop af. Maar dat hondje en de baas schrok ervan, omdat zowel Haakon als de Staff best lomp zijn.

Dit staat haaks op je uitspraak dat je last hebt van de hondjes omdat jouw hond aangelijnd is en de hondjes niet :wink:
Dit zijn 2 verschillende situaties die niet op dezelfde dag hebben plaatsgevonden.
De bazen van deze hondjes lopen vaak samen. Het eerste voorval was met dat dominante hondje en een tijd daarna is dat andere gebeurd. Haakon was toen samen met Brutus aan het spelen en toen was er dus ook nog niks gebeurd tussen Haakon en dat Boomertje. Die man van dat Boomertje liep toen wel alleen en hij kwam zelf naar ons toe.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

op tillen van te voren is wel anders , dan optillen ter plekke hoor .

voorbeeld . als er hier een zware hond aan komt rennen op toots af , die loopt los en ik zie dat die op ons af komt gerend , dan pak ik toots ook op veiligheid voor (hij overleefd het niet als zoon hond op hem denderd) maar als jijz ewlf je hond op een grote hond af laat gaan en die laat berijden . maar oppakken omdatn\ jou hond fout is zo voor de neus weg kapen van een hond daarmee roep je reactie op . en dat kan toch niet de bedoeling zijn .

Jeannettebo
Zeer actief

Je haalt nu de twee voorvallen door elkaar geloof ik :P
Afbeelding
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Pool »

Mijn kaninchen teckel werd een tijd geleden, zonder reden, aangevallen door een Fr. Bull.......ik ga dan mee in Nanna's techniek. Heb hem een rotschop verkocht en hem vastgehouden tot de baas kwam om hem aan te lijnen, mijn hondje was aangelijnd. Overigens zal ik nooit een hond zomaar iets doen maar mijn teefje lag op haar rug te gillen en hij bleef doorgaan met bijten. Heb jaren Duitse Herders gehad en met ze getraind, ik vind het geweldige honden maar ik heb altijd rekening gehouden met anderen. Kan me namelijk heel goed voorstellen dat ze intimiderend overkomen en het laten corrigeren of spelen met hele kleintjes heb ik altijd vermeden, want stel je voor dat zo'n kleintje stuk gaat door lomp gedrag dat zou ik verschrikkelijk vinden. Ieder zijn meug maar ook leven en laten leven en een beetje rekening houden met een ander ook al doet ie het in jouw ogen niet goed.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
Chihuahua-paws
Zeer actief

ja ik begrijp het zelf ook niet meer

Turrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door Turrie »

smoekie schreef: Maarre "Pffffff..leer toch eerst eens wat over hondengedrag....." wie moeten er nu eens wat leren over hondengedrag :denken:
Ik ben niet verder gaan lezen toen ik het woord 'dominantie' zag.. :F:
Mireillevdw schreef: Ik ben nog steeds in de leer heb dit weekend weer een nieuw boekje besteld: Kalmerende signalen van Turid Rugaas. Ik heb nergens gezegd dat ik alles weet over honden, maar wel dat ik er meer van weet dat de personen in kwestie.
Super boek! :E:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Pool schreef:Mijn kaninchen teckel werd een tijd geleden, zonder reden, aangevallen door een Fr. Bull.......ik ga dan mee in Nanna's techniek. Heb hem een rotschop verkocht en hem vastgehouden tot de baas kwam om hem aan te lijnen, mijn hondje was aangelijnd. Overigens zal ik nooit een hond zomaar iets doen maar mijn teefje lag op haar rug te gillen en hij bleef doorgaan met bijten. Heb jaren Duitse Herders gehad en met ze getraind, ik vind het geweldige honden maar ik heb altijd rekening gehouden met anderen. Kan me namelijk heel goed voorstellen dat ze intimiderend overkomen en het laten corrigeren of spelen met hele kleintjes heb ik altijd vermeden, want stel je voor dat zo'n kleintje stuk gaat door lomp gedrag dat zou ik verschrikkelijk vinden. Ieder zijn meug maar ook leven en laten leven en een beetje rekening houden met een ander ook al doet ie het in jouw ogen niet goed.
maar hier zat jou hondje vast en zoals je zegt was er geen rede , soms moet je dan idd zelf ingrijpen en dat zou ik dus zelf ook gedaan hebben (die schop weet ik niet ) maar je moet je hondje toch beschermen.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 23 aug 2011 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeannettebo
Zeer actief

toots schreef:ja ik begrijp het zelf ook niet meer
1e incident waarbij dh aangelijnd was en andere hond kwam rijden, 2e incident dh was met staf los en gingen naar een kleiner hondje dat daarom opgetild werd
Afbeelding
Turrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door Turrie »

De black-boxmethode van Peter Beekman vind ik ook erg duidelijk ..
Chihuahua-paws
Zeer actief

o sorry die heb ik over het hoofd gezien , sorry.

dat dat hondje opgetild werd kan wel idd.

Ik met mijn grote mond .

renee-uk
Zeer actief

Mireillevdw schreef:
Browny schreef: Ik schrik eerlijk gezegd wat van jou post :schrik:
Hij heeft het hondje niet uit de armen getrokken, hoor. Zo'n enorme correctie was het ook niet. Misschien was het meer een reactie dan een echte correctie. Misschien heb ik het verkeerde woord er wel voor gebruikt.
Ik denk dat velen onder jullie meteen een doemsenario voor ogen hebben, maar zo extreem was het ook weer niet.
Het ging eigenlijk ook allemaal veel te snel om te zien wat er precies gebeurt is en dan is het ook erg lastig om het goed na te vertellen. :wink:
Het gaat er om dat dit gedrag is dat je in moet dammen, jouw hond zal echt de eerste niet zijn die daarmee steeds verder gaat als het hem niet verboden wordt.
En wat je eerder schreef over dat je hem niet overal los laat lopen is fijn, maar zoiets heb ik ook helemaal niet gezegd.
Ik reageer alleen op wat je hier allemaal in dit topic schrijft en het enige dat ik daar uithaal is dat je niet in wil schatten dat dat verkeerd gedrag is dat heel makkelijk kan gaan ontsporen.
Je legt de 'fout' bij de andere hondeneigenaar en dat is al verkeerd.
Kijk eerst eens goed naar je eigen hond, die is van jou en daar ben jij verantwoordelijk voor.
Laat hem niet de fout ingaan, want echt het begint met kleine dingetjes en voor je het weet gaat het van kwaad tot erger en dan ben je behoorlijk in het nadeel alleen al door het formaat van je hond.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Turrie schreef:
Mireillevdw schreef: Ik ben nog steeds in de leer heb dit weekend weer een nieuw boekje besteld: Kalmerende signalen van Turid Rugaas. Ik heb nergens gezegd dat ik alles weet over honden, maar wel dat ik er meer van weet dat de personen in kwestie.
Super boek! :E:
absoluut allleen zal het je niet echt helpen als je hond zich op een afstand van 50 meter of meer staat te misdragen ;)
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

toots schreef:
renee-uk schreef:

Maar als toots zou willen gaan rijden op de poot van een herder , dan mag die herder hem omgooien hoor van mij , dat is simpelweg de taal van honden onder elkaar. gelukkig doet toots dit niet , anders zou hij niet los kunnen .
joh een grote hond hoeft helemaal niet te grijpen om schade te veroorzaken aan een klein hondje, dat is nou precies het punt.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”