Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Catahoula Pups in aantocht...

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Isis
Zeer actief
Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate
Aantal honden: 2

Re: Catahoula Pups in aantocht...

Ongelezen bericht door Isis »

kynos schreef:Alle pups zijn verkocht..

Afbeelding
Wat fijn voor jullie! :E:
(Ook voor mezelf want ik heb al meerdere keren overwogen en op je site gekeken... :wink: )
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

kynos schreef:Ik moet zeggen, hier in de buurt en misschien ook op andere plekken in Nederland worden best veel Labradors met Heidewachtels gekruist, dit zijn vaak zwarte honden die , vind ik zelf, veel van een Catahoula weg kunnen hebben. Zo zag ik 2 weken geleden dus ook iemand lopen met zo'n hond, wel volwassen en ik dacht ook zeker dat het een Catahoula zijn kon, wist eigenlijk ook dat het niet zo was maar twijfelde toch ff...

Er is weer een Catahoula teef die een nieuw huisje zoekt trouwens..iemand interesse?? Een 3,5 jarige teef!
Hè, wat jammer! Welke teef? Zusje van Rhodin? Heb je foto's?
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
kynos
Actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard dog
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door kynos »

Isis schreef:
kynos schreef:Alle pups zijn verkocht..

Afbeelding
Wat fijn voor jullie! :E:
(Ook voor mezelf want ik heb al meerdere keren overwogen en op je site gekeken... :wink: )

:D Blijft een uitdaiging..zo'n ras , en sommige mensen past dat gewoon!
Heb nu al 3 aanvragen voor een volgend nest..dus die wachtlijst zal zo vol zijn.. :ok:
Fair Mate Catahoulas The Netherlands.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

kynos schreef:Ik moet zeggen, hier in de buurt en misschien ook op andere plekken in Nederland worden best veel Labradors met Heidewachtels gekruist, dit zijn vaak zwarte honden die , vind ik zelf, veel van een Catahoula weg kunnen hebben. Zo zag ik 2 weken geleden dus ook iemand lopen met zo'n hond, wel volwassen en ik dacht ook zeker dat het een Catahoula zijn kon, wist eigenlijk ook dat het niet zo was maar twijfelde toch ff...

Er is weer een Catahoula teef die een nieuw huisje zoekt trouwens..iemand interesse?? Een 3,5 jarige teef!
de pup had erg glad haar, was zwart met brindle aftekeningen en had een grote witte ster op zn borst.
ik vond wel dat hij vrij grote oren had, misschien was het wel een kruising met een fila en een kleiner ras, maar zeker geen lab x heidewachtel, ik heb nu echt geen idee meer :lol1:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Nonsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier en Chinese naakthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nonsy »

wat een schatjes en fijn dat ze een huisje hebben gevonden..
Dieren zijn vrienden voor het leven, laten wij mensen dat ook voor hun zijn!
Afbeelding

www.nonsyszoo.come2me.nl
www.nonsyschins.come2me.nl
Sanne_
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Friese Stabij x Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne_ »

(interessant topic, om zo te lezen hoe deze honden zijn, een bijzonder ras!)

Wat een prachtig nest, veel kleur, ben benieuwd naar vervolgfoto's van de kleintjes.
En super dat je voor allen een baasje hebt gevonden :D
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Zie dit topic nu pas, omdat ik dacht 'wat is dat voor ras?' Maar prachtig en wat een gekleurd nest zeg.
Afbeelding
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

De pups worden dus op kleur uitgezocht? Ze waren op het tijdstip van uitkiezen nog te jong om echt iets over het karakter te zeggen toch?
Afbeelding
kynos
Actief
Contacteer:

Ja, de pups worden op kleur uitgezocht. Iedereen heeft zijn favaoriete kleur wel een beetje. Van Karakter kun je met 6-7 weken ook niet alles zeggen en de pups kunnen in hun nieuwe omgeving na 10-16 weken heel anders zijn. Je kunt zien hoe ze ontwikkelen als werk hond, met die "puppytest". Dus pups uitzoeken voor de nieuwe eigenaar zie ik niet zitten. Deze pups zullen allen een goed karakter hebben, en als er mee gewerkt word zullen ze zich prima ontwikkelen. De nieuwe puppy mensen zijn gelukkig allemaal erg ervaren mensen.

Ik heb al onze honden op kleur uitgezocht en het past allemaal. Als je voor een ras gaat wat maar één kleur heeft, heb je geen keus in kleur. Heb je een ras wat in verschillende kleuren/ tinten voorkomt heeft bijna iedereen wel een voorkeur, denk je niet?
kynos
Actief
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Isis
Zeer actief

kynos schreef:Afbeelding

Wat een prachtjes, zo op een rijtje.. :I:
Sanne_
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Friese Stabij x Rottweiler

Ongelezen bericht door Sanne_ »

Wat een heerlijk stel!
Zo te zien gaat het ook goed samen met de vader.
falkje
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb al onze honden op kleur uitgezocht en het past allemaal. Als je voor een ras gaat wat maar één kleur heeft, heb je geen keus in kleur. Heb je een ras wat in verschillende kleuren/ tinten voorkomt heeft bijna iedereen wel een voorkeur, denk je niet?
Jawel, tuurlijk heeft iedereen voorkeur. Maar ik zou dus echt wel op karakter kiezen. Zeker bij een ras als dit. Qua basis karakter kun je toch al wel zeker verschillen zien op 6/7 weken. Of zijn jou nesten zo homogeen dat jij daar zelfs als fokker geen verschil in kunt herkennen? Ik heb ook wel eens met een schuin oog naar de Catahoula gekeken, maar dit zou me dan tegenhouden om in te schrijven voor een pup. En ik bedoel dan ook niet dat de fokker een pup toewijst, maar dat de koper zelf de pup uitzoekt welke hij het beste bij zich vindt passen qua karakter. En dat zou ik liever niet bij twee weken doen.

Maar ze zijn echt prachtig! Ik ben ook erg benieuwd hoe de ouders werken. Zou dat graag een keer zien.
Afbeelding
kynos
Actief
Contacteer:

falkje schreef:
Jawel, tuurlijk heeft iedereen voorkeur. Maar ik zou dus echt wel op karakter kiezen. Zeker bij een ras als dit. Qua basis karakter kun je toch al wel zeker verschillen zien op 6/7 weken. Of zijn jou nesten zo homogeen dat jij daar zelfs als fokker geen verschil in kunt herkennen? Ik heb ook wel eens met een schuin oog naar de Catahoula gekeken, maar dit zou me dan tegenhouden om in te schrijven voor een pup. En ik bedoel dan ook niet dat de fokker een pup toewijst, maar dat de koper zelf de pup uitzoekt welke hij het beste bij zich vindt passen qua karakter. En dat zou ik liever niet bij twee weken doen.

Maar ze zijn echt prachtig! Ik ben ook erg benieuwd hoe de ouders werken. Zou dat graag een keer zien.

Ik denk als je gaat voor een bepaald ras, laat zeggen de Catahoula, dat je weet dat ze moelijker kunnen zijn dan de doorsnee hond en dat je veel honden ervaring nodig hebt. Als je uitgaat van het moeilijkste karakter kan het altijd meevallen.. :wink: Als zoiets als niet op karakter kunnen kiezen je tegen zou houden op in het inschrijven voor een pup, dan moet je zeker geen Catahoula nemen. Zie het als een uitdaging. Ik kies niet voor de Catahoula als ik wil dat ie het karakter van een Cavalier King Charles Spaniel heeft..
falkje
Zeer actief
Contacteer:

Nou nee, dat bedoel ik niet helemaal. Ik bedoel dat ik (en dat geldt wat mij betreft voor elk ras wat in aanmerking komt, niet alleen voor een Catahoula) graag de pup zou kiezen waarvan ik denk dat het karakter het dichtst in de buurt komt bij wat ik als werkhond voor ogen heb.
Ik denk dat de mix die ik nu heb niet ook niet echt het meest gemakkelijke karakter heeft. Maar los daarvan heeft hij ook wel een paar eigenschappen die ik goed kan gebruiken in mijn situatie. Ik zou graag een pup hebben die diezelfde eigenschappen ook heeft, en die staan los van het algemene karakter van een ras. Hoe graag je het ook zou willen, er zitten in het algemeen nogal wat verschillen in een nest.
Ik weet dat het vaak gebeurt, maar zeker bij een wat moeilijker ras, zou het een juist voordeel moeten zijn als mensen de pup niet op uiterlijk alleen zouden kiezen. Als ik voor een Cavalier zou gaan, zou het me niks uitmaken, dan nam ik gewoon de mooist gevlekte.

Edit; het gaat dus niet om de 'gemakkelijkste' pup uit een nest van een 'moeilijk' ras, omdat de opvoeding dan wel allemaal probleemloos zou gaan , maar om bepaalde eigenschappen die iemand graag ziet.
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Eens met falkje en Inge O. Kiezen van een pup wil ik pas met een week of 7/8. De pest is natuurlijk wel met een kleurtjesras dat, als je echt een bepaalde kleur graag wil en je daar voorrang aan geeft, je niet ontkomt aan vroeg kiezen/toewijzen.
Ik merk dat ook binnen de beauceron waar de arlequinkleur nu zo in lijkt te komen. Mensen kiezen niet meer voor dat hondje maar voor dat kleurtje en zelfs voor die ene met dat meer kleurtje en zonder wit en zonder of juist met grote zwarte vlekken.

Aan de andere kant weten veel mensen helemaal niet waar ze naar zoeken en naar moeten kijken bij het uitkiezen van een pup. Dat kan pas als je zelf ook weet wat je voor ogen hebt en hoe je dat, enigszins, kan zien/voorspellen in een nestje. Ze willen gewoon een pup en zijn allang blij dat ze er eentje kunnen krijgen van precies dat kleurtje.
-Gaby-
Zeer actief

Het worden al echte honden hè? Ik vind ze echt geweldig, dat ene teefje is nog steeds mijn favoriet. Heb je toevallig ook nog portretjes van ze? Ben benieuwd naar hun ogen!

Persoonlijk zou ik ook wachten met toewijzen, totdat er iets meer te zien is van het karakter en de bouw. Maar ik denk wel dat je heel streng hebt geselecteerd en uitermate geschikte bazen hebt uitgezocht, dus wat dat betreft komt het wel goed met alle pups. Ik denk wel dat je dat aan jou over kunt laten. ;)

Enne, er gingen toch pups naar mensen van het forum? :lol1: Gaan zij zich nog bekend maken? Ik ben ontzettend benieuwd namelijk!
Afbeelding
kynos
Actief
Contacteer:

Alle nieuwe mensen zijn uitvoerend gescreend. Allemaal erg ervaren mensen die elk karakter aankunnen, hierop ben ik idd erg streng geweest. Niet zomaar iedereen krijgt een pup, ze zijn allemaal minimaal 2 keer geweest om kennis te maken met ons en de honden. Ze gaan ook allemaal de sport in.

Het zijn allemaal beginners met dit ras dus het is een hele uitdaging, maar ook dat komt goed. Degene die nu praten over pas met 6-7 weken te willen kiezen hebben iets voor ogen waar hun hond aan moet voldoen. Onze mensen wachten allemaal af hoe de hond zich ontwikkeld en gaan met de hond een sport uitoefenen wat bij de hond past. Agility en Man trailing is wat de meesten willen doen, maar als de honden hier niet geschikt voor zullen zijn zoeken ze iets wat ze wel leuk vinden..dus het komt allemaal goed, dus ik zie hier geen probleem in dat ik ze al met 2 dagen besproken had!

Hier wat nieuwe portret foto's van dit weekend..ze zijn al 4 weken!

Onze Abby, krijgt blauw/ groene ogen
Afbeelding

Appie heeft 2 glass ogen
Afbeelding

Amy heeft 2 blauwe ogen
Afbeelding

Aydin heeft 2 blauwe ogen
Afbeelding
Afbeelding

Spetter heeft een groen en een blauw oog
Afbeelding
Afbeelding

Blue heeft 2 Blauwe ogen
Afbeelding
Afbeelding

Oscar heeft een donker groen ( word bruin) en een blauw oog
Afbeelding
Afbeelding

Contess heeft donkere ogen, worden bruin.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Amy »

Ik wil Oscar :I: :I: Blij dat ze allemaal een baasje hebben!! Super dat je zo zorgvuldig bent met pupkopers :E:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Doe mij Abby en Spetter maar :love: :love: :love: :love:
-Gaby-
Zeer actief

Wat een prachtige foto's! Aydin blijft mijn favoriet! Zelfs haar naam is perfect! Maar Abby heeft een heel mooi koppie als ik zo in kan schatten. Prachtig! :cheer: Echt zo leuk dat ik ze allemaal in het echt ga zien in september! :E:
Afbeelding
Isis
Zeer actief

Schitterende pups!! :ok:
Die laatste foto: :I: :I:
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

Oh.... Blue.. :I: :I: :I: Wat een prachtige pups!!!!!!!
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
kynos
Actief
Contacteer:

Bij die laatste foto moet je wel het geluid erbij denken..en hard dat ze kunnen huilen...
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een prachtige en apart gekleurde pups!
Toch ben ik het wel eens met eerder geuite bezwaren tegen het al zo vroeg laten uitkiezen van pups en dan puur gebaseerd op kleur.
Ongetwijfeld jeb je de aanstaande pupkopers gescreend en hebben ze aan jpu aangetoond opgewassen te zijn tegen een pup van ee niet al te eenvoudig hondenras. En willen ze allemaal de sport in.
Maar is er ook rekening gehouden met de gezinssamenstelling bijvoorbeeld?
Voor een jong gezin met kinderen, of ee jong stel nu nog zonder kinderen zoude er qua karakter waarschijnlijk toch pups minder geschikt kunnen zijn, ook al is het kleurtje helemaal ideaal voor de mensen.een pup die ten opzichte van de nestgenootjes enorm dominant is, of eentje die erg snel te verleiden is om zijn tandjes te gebruiken, of eentje die het minst van allemaal bestand is tegen grote drukte of veel herrie zou ik dus echt niet in een gezin met jonge kinderen willen plaatsen. Om maar even een voorbeeld te geven. Ook wanneer er eventueel al een andere hond in het gezin aanwezig is, is het wel erg aan te raden om niet voor een specifiek kleurtje te gaan, maar om de keuze voornamelijk af te laten hangen van een karakter dat zal matchen met de al aanwezifpge hond.

Zeggen dat de mensen rekening houden met het moeilijkst denkbare karakter en puur op kleur vlak na de geboorte al laten kiezen lijkt me niet de meest verstandige optie bij het plaatsen van pups.
kynos
Actief
Contacteer:

Zeker heb ik gekeken naar de gezinssamenstelling, kleine kinderen en of andere honden. Ik heb naar de karakters van onze honden gekeken, en geen nest gefokt om de honden over een tijdje weer terug te krijgen of in een asiel te vinden..( ik heb al 4 Sunnydogs Catahoulas geherplaatst, dit is niet voor niks) Niemand anders doet dit!!
En wat ik al eerder gezegd heb, je hebt hier te maken met een Catahoula en ben het onderhand een beetje beu om iedere keer maar weer te horen of vragen te krijgen over het plaatsen/ uitzoeken van de pups. De meesten van jullie hebben nooit een Catahoula in het echt gezien/ ontmoet/ zien werken etc. Alleen maar negatief kennis mee gemaakt, via via en verhalen over gehoord van de gestoorde karakters van de Sunnydogs Catahoulas. En zoals ik ook al eens gezegd heb. Kom naar Apeldoorn op 10 september om ONZE Catahoulas te zien en je zult zeker van menig veranderen dat het een HEEL moeilijk ras is! Opvoeding is het belangrijkste onderdeel van elke hond, moeilijk of niet!

En ik wil me niet iedere keer te hoeven verdedigen over het onderwerp dat mijn pups "zo" vroeg besproken waren. Iedere fokker doet het op zijn manier en dat hoort gerespecteerd te worden, al heb je nog zoveel ervaring. Dit is ons eerste nest OOIT, dus ik moet nog veel leren maar niemand is perfect..dat weet ik 100%!
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Het is dat ik 10 september jarig ben en 11 september op vakantie ga, anders had ik zeker komen kijken op de Catahoula dag.
Voor nu hou ik het nog even in overweging, maar ik ben bang dat het iets te veel van het goede wordt.
Afbeelding
Groetjes Marja
-Gaby-
Zeer actief

Als er iemand is met verstand van Catahoula's, dan is het Danielle. En het klopt ook dat de meeste Catahoula's die in Nederland rondlopen Sunnydogs Catahoula's zijn. En die zijn niet echt geliefd om hun karakter. :ugh: Die herplaatsingen zijn (helaas) niet voor niets en Danielle heeft ontzettend veel ervaring met passende bazen bij de honden vinden. Ik weet zeker dat zij uitermate goed gescreend heeft voor pupeigenaren en heel goed weet wat ze doet. Het is haar keuze en ondanks dat anderen het misschien anders zouden doen, Danielle weet met welk kaliber honden ze te maken heeft en gaat door het vuur voor haar honden en pups. ;)
Afbeelding
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Amy »

Denk dat dit met veel "kleur/variëteit" rassen is hoor!
Bij de chinezen is het sowieso heel erg, mensen weten wat ze willen ("ik wil een spotty medium hairless teef")

Het klinkt alsof jij er iig verantwoord mee omgaat :lol1:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
kynos
Actief
Contacteer:

Dank je Gaby! Maar ook ik zal de rest van mijn leven leren van dit ras en nieuwe dingen ontdekken, want bij een Catahoula ben je nooit uitgeleerd en iedere hond is weer een individu die je zolang dat ze leven uitproberen..zo word het niet saai..
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”