Nou moeten we eens een keer bij elkaar komen om een wedstrijdje honden borstelen met een echte en een nepperd te houden. Kunnen we kijken of ik me heb laten oplichten.Nawosh schreef:Da's al weer een heel ander verhaal, misschien had ik me dan ook wel laten verleiden om hem te kopen
Ik heb voor de kleine neppert trouwens 12,50 betaald en die voldoet ook prima!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
klitten verwijderen?
Moderator: moderatorteam
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: klitten verwijderen?

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hihi, iedereen vind zijn eigen hond toch het mooist geborsteld? 
De meeste dingen die ik heb bevallen me goed; de enige probleemvacht is die van Guinnie ivm de castratie; daar kom ik nog niet 100% door, maar, ook als ik er 100% doorben vind ik nog steeds dat het niet mooi is
dus dat kan ook meespelen 
Suzanne
De meeste dingen die ik heb bevallen me goed; de enige probleemvacht is die van Guinnie ivm de castratie; daar kom ik nog niet 100% door, maar, ook als ik er 100% doorben vind ik nog steeds dat het niet mooi is
Suzanne
-
Sil
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): maltezer
Ik heb ook de echte Pooch voor mijn Maltezers (klittenvachten bij uitstek!). Het is de enige borstel waar ik er vervilte klitten mee uit krijg. Je moet het wel doen zoals op de gebruiksaanwijzing staat. Niet duwen, geen kracht zetten, maar desnoods heel vaak over de klit heen gaan en ik hou er, als het nodig is, ook nog m'n vingers onder zodat ik niet over hun huid heen ga (mijn honden hebben maar een enkele vacht) . Ik vond het het geld dubbel en dwars waard en zou gelijk weer een nieuwe kopen als ik deze kwijt zou zijn.
Je moet wel de juiste hardheid kopen voor de vacht van je hond.
Je moet wel de juiste hardheid kopen voor de vacht van je hond.
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Net de pooch besteld bij webshop t Maatje! Ben benieuwd!
-
Wilm@
Vandaag heb ik Barca geborsteld en gekamt. Die twee zakjes haar is van drie kambeurten.

Je hond kammen is, vind ik, erg persoonlijk. De een zweert bij 'n bepaalde kam en de ander bij 'n borstel. Zo gebruik ik al ruim 2 jaar naar volle tevredenheid de Marlies Möller borstel, die je bij Douglas kunt kopen. Het is een normale damesborstel maar ik vind de pinnen en het borstelhaar erom heen sterker dan die van Jeau Peau.
Barca leg ik op de trimtafel, ik hou mijn handen achter hem en til zijn haar op. Nu geef ik hem het commando 'lig' en op die manier heb ik zijn halve achterkant (de haren dan) op de trimtafel liggen. Hij ligt er dus niet op.
Ik borstel tegendraads, vanaf de ruglijn naar zijn pootjes toe. Barca lijkt dan ernstig op een ontplofte hond. Dan ga aan zijn hoofdkant staan en nu borstel ik alle rugharen naar zijn hoofd. Dus wederom tegendraads. Ik leg alle haren goed en ik kam vanaf zijn voetjes, met de om en om kam. Zijn onderbuik doe ik met de grove kam omdat daar A, geen onderwol zit en B, ik wil niet dat hij daar beschadigt haar krijgt.
Kom ik een klit tegen dan pak ik de grote houten borstel. De eerste pin steek ik onderin de klit, ik pak met mijn andere hand de haren achter de klit vast, zodat hij niets voelt. Dan haak ik zachtjes de klit uit elkaar. Daarna pak ik mijn klittenborstel en borstel volledig de klit eruit.
Voetjes en benen zijn ontwolt en halverwege zijn buiklijn kam ik, dus weer met de om en om kam, door naar zijn rug. Omdat hij niet precies op de scheidingslijn ligt kan ik nu doorkammen. Zijn scheidingslijn wordt dus ook ontwolt.
Hals en achter zijn oren wordt ook ontwolt.
Barca staat op, koekje erin en hij draait. Het haartruckje doe ik nog 'n keer en ik start weer opnieuw. Nu hoef ik grotendeels zijn rugkant niet meer te doen, want die heb ik al gedaan tijdens de eerste kamsessie. Weer eerst met de borstel alles omhoog borstelen en met de om en om kam ontwollen. Barca is bijna klaar.
Ik laat hem staan en ik pak mijn Chris Christensen borstel. Die borstel zorgt ervoor dat hij niet meer statisch is. Zijn haar valt nu prachtig langs zijn lichaam en glanst!
Morgen wordt hij gewassen en dan borstel ik hem nog even door.
Als je echt heel veel last hebt van klitten achter de oren en in de nek/hals streek kijk dan even je halsband na. Bij Zooplus kun je nu met korting een prachtige ronde halsband kopen van Hunter. Barca heeft maat 55cm en die heb ik besteld. Het is krap aan!

Je hond kammen is, vind ik, erg persoonlijk. De een zweert bij 'n bepaalde kam en de ander bij 'n borstel. Zo gebruik ik al ruim 2 jaar naar volle tevredenheid de Marlies Möller borstel, die je bij Douglas kunt kopen. Het is een normale damesborstel maar ik vind de pinnen en het borstelhaar erom heen sterker dan die van Jeau Peau.
Barca leg ik op de trimtafel, ik hou mijn handen achter hem en til zijn haar op. Nu geef ik hem het commando 'lig' en op die manier heb ik zijn halve achterkant (de haren dan) op de trimtafel liggen. Hij ligt er dus niet op.
Ik borstel tegendraads, vanaf de ruglijn naar zijn pootjes toe. Barca lijkt dan ernstig op een ontplofte hond. Dan ga aan zijn hoofdkant staan en nu borstel ik alle rugharen naar zijn hoofd. Dus wederom tegendraads. Ik leg alle haren goed en ik kam vanaf zijn voetjes, met de om en om kam. Zijn onderbuik doe ik met de grove kam omdat daar A, geen onderwol zit en B, ik wil niet dat hij daar beschadigt haar krijgt.
Kom ik een klit tegen dan pak ik de grote houten borstel. De eerste pin steek ik onderin de klit, ik pak met mijn andere hand de haren achter de klit vast, zodat hij niets voelt. Dan haak ik zachtjes de klit uit elkaar. Daarna pak ik mijn klittenborstel en borstel volledig de klit eruit.
Voetjes en benen zijn ontwolt en halverwege zijn buiklijn kam ik, dus weer met de om en om kam, door naar zijn rug. Omdat hij niet precies op de scheidingslijn ligt kan ik nu doorkammen. Zijn scheidingslijn wordt dus ook ontwolt.
Hals en achter zijn oren wordt ook ontwolt.
Barca staat op, koekje erin en hij draait. Het haartruckje doe ik nog 'n keer en ik start weer opnieuw. Nu hoef ik grotendeels zijn rugkant niet meer te doen, want die heb ik al gedaan tijdens de eerste kamsessie. Weer eerst met de borstel alles omhoog borstelen en met de om en om kam ontwollen. Barca is bijna klaar.
Ik laat hem staan en ik pak mijn Chris Christensen borstel. Die borstel zorgt ervoor dat hij niet meer statisch is. Zijn haar valt nu prachtig langs zijn lichaam en glanst!
Morgen wordt hij gewassen en dan borstel ik hem nog even door.
Als je echt heel veel last hebt van klitten achter de oren en in de nek/hals streek kijk dan even je halsband na. Bij Zooplus kun je nu met korting een prachtige ronde halsband kopen van Hunter. Barca heeft maat 55cm en die heb ik besteld. Het is krap aan!
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
lieke schreef:Nou moeten we eens een keer bij elkaar komen om een wedstrijdje honden borstelen met een echte en een nepperd te houden. Kunnen we kijken of ik me heb laten oplichten.Nawosh schreef:Da's al weer een heel ander verhaal, misschien had ik me dan ook wel laten verleiden om hem te kopen
Ik heb voor de kleine neppert trouwens 12,50 betaald en die voldoet ook prima!
Groetjes, Marjan
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Mijn eigen trimster en 2 bevriende trimsters doen het bij onze collies echt niet eerst met een kam hoorhercujess schreef:gyanty schreef:Nou toch niet bij mijn schotse collies hoor. Ik borstel onregelmatig, van 1 keer per week tot om de dag. Ik begin toch echt met een borstel en eindig met een kam. Beginnen met een kam zou de hond erg pijn doen, hoe voorzichtig je ook begint.hercujess schreef:Ik ben niet zo van de borstels. Daar borstel je vaak er over heen. Ik adviseer altijd te kammen en in laagjes.
Daar heb ik in mijn trimsalon nooit last van en mijn klanten ook niet sindsdien ik ze dit heb bijgeleerd. Ook Schotse Collie eigenaren.