tineke schreef:Als jij denkt dat een bepaalde situatie in scene zetten en dan een hond in elkaar meppen je een garantie geeft over hoe een hond is, of zoch zal gedragen waar jij niet bij bent, dan zou ik me eerst toch nog even in het fenomeen honden gaan verdiepen.
Alsof een kluif kunnen afpakken maar iets over agressie tegenover katten zegt
Net zomin als het in elkaar rammen van je hond voor een kluif een zekerheid is dat ze nu met de katten of andere hond alleen kan zijn
Er zitten trouwens wat tegenstrijdigheden in je verhaal ,je krijgt een hond zonder enige vorm van informatie maar je weet wel dat ze mishandeld is
Oh en onze mastino is ook jaren een fijne hond geweest ,zeer betrouwbaar ,naar andere honden,mensen zowel thuis als buiten en naar de katten

Grappig dat je weer helemaal op hol slaat, en het meteen op een drastische overdrijven zet Tineke, of heb je gewoon moeite met begrijpend lezen? Een corrigeren tik word bij jouw meteen mijn hond in elkaar meppen.
Als ik een hond een dag geen eten geef als ze ziek of misselijk is, dus een dagje laat vasten, dan ben ik haar ook meteen aan het uithongeren?
Sorry, maar dan kan ik in het geheel niet meer serieus nemen.
Maar goed, voor de rest die meelezen..........(en mij gelukkig iets beter kennen en inschatten)
Ja, Hayleigh kregen wij via een tussenpersoon met de info die ik vertelde, maar meer wisten zij ook niet, omdat zei de keuze kregen, haar meenemen of we laten haar afmaken.
Daarbij hadden ze ook al in het boekje etc alle privegegvens onleesbaar gemaakt. Dus ja, met die info moest ik aan de slag, en met een hond met zo'n verleden ga ik extra, extra, extra mijn best doen om haar die eerste anderhalf jaar zo snel mogelijk te laten vergeren.
Honden die een kluif hebben, en deze zeer fanatiek willen behouden, en daarmee zelfs de tanden willen gebruiken kunnen dat gedrag tegenover elk ander dier mainifesteren. Tegenover mensen, katten, andere honden, noem maar op. Aangezien ik 47 ben, en bijna 47 jaar hondenervaring heb ben ik geen alwetende, maar DAT heb ik persoonlijk meer dan eens meegemaakt.
Waarschijnlijk omdat ik altijd honden met een verleden heb, soms is het complete verleden niet eens bekend.
Mijn ouders hadden een Herder, die deed onze katten niets, maar na een jaar of wat had hij er wel al 4 op de buurt dood gebeten, dus dat is nooit een garantie.
Daarentegen hadden wij een Teckeltje die alles aanvloog als je zijn mandje maar even aantikte, OOK ONZE KATTEN.
Honden kunnen omslaan door iets wat wij niet eens zien, laat staan begrijpen.
Daarom wil ik in bepaalde dingen, die bijvoorbeeld een asiel mij niet kan geven, zekerheid hebben. 100% zekerheid heb je nooit, maar je kunt wel een situatie creeeren die je een vrij goed idee geeft.
Ik ben nu ook bezig met een hond uit het buitenland van rond de 2 jaar oud. Zeker omdat deze hond uit het buitenland komt wil ik bepaalde zaken van te voren weten omdat zaken met een buitenlandse hond toch even anders liggen. Ik kan niet zomaar even op voorhand gaan kijken. Ik kan niet zomaar even de hond terug sturen als dingen niet blijken te gaan, dus dan stel ik op voorhand al veel meer vragen als dat ik misschien met een hond uit een Nederlands asiel zou doen.
Ik heb mijn honden en katten ALTIJD voor mijn plezier gehad, en zij hebben altijd in vrede met elkaar kunnen leven.
Is het dan zo verkeerd allemaal en is dat tikje, waar jij meteen een massale kleunpartij van maakt, ja diezelfde ja, dan zo fout? Ik heb er nog nooit iets van gemerkt bij geen enkele hond, maar het gelukkig ook niet bij elke hond hoeven te doen.
Laten we hopen dat dit zo blijft, en laten we hopen dat je nu eens bij de feiten blijft met je volgende reactie, of gaat mijn tik nu in de 3e wereldoorlog veranderen??