Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gedrag mh pup
Moderator: moderatorteam
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
Re: Gedrag mh pup
Ik heb nu niet te weinig energie om dingen te ondernemen met mijn honden.
Ze gaan nu ook dagelijks mee op wandelingen/stuk fietsen.
Ook nu komt voor dat ik de zorg voor allebei heb omdat Mike vroeg van huis is of laat thuis. Als we thuis zijn draait het verder om de honden heen. Tuurlijk gaan we ook een keer op visite of een verjaardag. maar voor de rest zijn we toch wel met de honden bezig.
En ik begrijp dat je dan toch een tijd moet dubbelen. en genoeg uitdaging aan een oudere hond moet blijven geven. met een oudere hond zou een van ons nog eventueel ook zoekhonden kunnen gaan doen bijv. of een andere sport, afhankelijk van de lichamelijke conditie ook nog.
Moet ik overwerken neemt Mike ongevraagd Diego over van mij. Moet ik door overwerk een training overslaan dan zorgt hij er voor dat Diego toch een aantal oefeningen mee draait en uitgelaten word.
Andersom geld precies hetzelfde, Ivan is ook vaak Genoeg mee naar stiphout geweest als mike laat moest werken.
en we zijn er van bewust dat meer honden ooit nog meer tijd zal gaan kosten. maar we zijn allebei fanatiek in de sport dus dat hebben wij er voor over.
ik kan me verder niet herinneren dat ik geen energie zou hebben voor mijn honden ivm mijn werk e.d.?
Ook nu komt voor dat ik de zorg voor allebei heb omdat Mike vroeg van huis is of laat thuis. Als we thuis zijn draait het verder om de honden heen. Tuurlijk gaan we ook een keer op visite of een verjaardag. maar voor de rest zijn we toch wel met de honden bezig.
En ik begrijp dat je dan toch een tijd moet dubbelen. en genoeg uitdaging aan een oudere hond moet blijven geven. met een oudere hond zou een van ons nog eventueel ook zoekhonden kunnen gaan doen bijv. of een andere sport, afhankelijk van de lichamelijke conditie ook nog.
Moet ik overwerken neemt Mike ongevraagd Diego over van mij. Moet ik door overwerk een training overslaan dan zorgt hij er voor dat Diego toch een aantal oefeningen mee draait en uitgelaten word.
Andersom geld precies hetzelfde, Ivan is ook vaak Genoeg mee naar stiphout geweest als mike laat moest werken.
en we zijn er van bewust dat meer honden ooit nog meer tijd zal gaan kosten. maar we zijn allebei fanatiek in de sport dus dat hebben wij er voor over.
ik kan me verder niet herinneren dat ik geen energie zou hebben voor mijn honden ivm mijn werk e.d.?
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Nee, jammergenoeg niet.Sonnie1983 schreef:Kun je de zaterdag ook niet dan?
Het is vrijdag en zaterdag.
Waarschijnlijk zullen de deelnemers van de zoekhonden op vrijdag moeten. Vrijdag en zaterdag in ieder geval PH1, PH2 en object.
We zijn pas lid geworden van de DAVC, (DutchAmericanVanClub) Daar is dat weekend een meeting van en hadden we ons al voor opgegeven. Vrijdag is het 'aankomdag' en ws dan de bbq, zaterdag is het de rondrit, wat toch ook wel leuk is natuurlijk. En zondag weer afgelopen. Het is onze eerste meeting daar, dus we vinden het wel leuk om overal van te genieten.
Tja... een mens kan niet overal gelijk zijn. Vind het wel jammer dat we niet naar de NK kunnen hoor, maar ja, dat heb je met meerdere hobby's hé

Hier ging trouwens het oudje Kelly ook nog wel eens mee naar het veld, wat bijten, wat kleine dingetjes doen en het kind was weer gelukkig.
Ook thuis wel eens een paar zoekertjes weg leggen vond ze mooi.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
dat dik gedrukte, dat zou ik dus nooit doen, tuurlijk laten we hier elkaars honden uit, maar een hodn waar mee geoefend wordt wordt niet zomaar ff overgenomen....Sonnie1983 schreef:Ik heb nu niet te weinig energie om dingen te ondernemen met mijn honden.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Met Ivan doe ik ook meestal niets op verzoek van Mike.
Diego mag Mike gerust keer de hindernissen doen of een keer laten zoeken bijv. wel de commando's die ik gebruik en mocht hij dan de heg aan tikken so be it. Dat doet hij bij mij ook wel eens. hij legt er geen druk ofzo op zeg maar. en dan een oefening die diego graag en goed doet. waar de kans zeer klein is dat ie de fout in gaat.
Diego mag Mike gerust keer de hindernissen doen of een keer laten zoeken bijv. wel de commando's die ik gebruik en mocht hij dan de heg aan tikken so be it. Dat doet hij bij mij ook wel eens. hij legt er geen druk ofzo op zeg maar. en dan een oefening die diego graag en goed doet. waar de kans zeer klein is dat ie de fout in gaat.
- Daisy@
- Zeer actief
Dat doen wij ook niet. Als Leon niet kan heeft Mike pech. En andersom heeft Indy pech als ik niet kan trainen.
Natuurlijk ook wel de plas en poep rondjes, dat lijkt me logisch.
Natuurlijk ook wel de plas en poep rondjes, dat lijkt me logisch.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Een paar oefeningen die mike gerust met Diego kan doen zonder dat ik daar hinder van onder vind.
Bepaalde oefeningen doet hij dan weer niet bijv. die nog in de aanleerfase zijn. Alleen oefeningen die er al zolang in zitten en goed zijn.
Ik heb laatste ook Ivan laten stellen op Mike. We waren maar met 3 en kan ook niet verwachten dat die persoon nu in vakantie tijd continue het pak aan trekt. Dus dan ivan 1 steloefening laten doen op mike. Ondervind mike ook geen probleemn van verder een volgende keer.
Gelukkig komt het niet vaak voor maar zo een enkele keer dat het gebeurd onder vinden wij er geen hinder van.
Het is niet dat het maandelijks voorkomt bijv. mijn overwerk kan ik meestal ook zo plannen dat ik gewoon kan gaan oefenen. Dan werk ik andere dagen wel lang door (tot half 9 savonds bijv ipv tot 5 uur.) zo los ik dat meestal op maar soms heb je toch dat je keer training moet overslaan omdat iets af moet bijv.
Bepaalde oefeningen doet hij dan weer niet bijv. die nog in de aanleerfase zijn. Alleen oefeningen die er al zolang in zitten en goed zijn.
Ik heb laatste ook Ivan laten stellen op Mike. We waren maar met 3 en kan ook niet verwachten dat die persoon nu in vakantie tijd continue het pak aan trekt. Dus dan ivan 1 steloefening laten doen op mike. Ondervind mike ook geen probleemn van verder een volgende keer.
Gelukkig komt het niet vaak voor maar zo een enkele keer dat het gebeurd onder vinden wij er geen hinder van.
Het is niet dat het maandelijks voorkomt bijv. mijn overwerk kan ik meestal ook zo plannen dat ik gewoon kan gaan oefenen. Dan werk ik andere dagen wel lang door (tot half 9 savonds bijv ipv tot 5 uur.) zo los ik dat meestal op maar soms heb je toch dat je keer training moet overslaan omdat iets af moet bijv.
- Daisy@
- Zeer actief
Maar dat gebeurt bij ons ook wel. Dat als de geleider zelf in het pak staat dat iemand anders even zijn hond een oefening laat doen.
Maar ik bedoel zelf ook meer dat ze meegenomen worden als de baas zelf niet kan. Daar zou ik niet prettig vinden.
Ik sta ook wel eens met man-revieren in het pak, weinig, maar het komt voor. Dan stuur iemand anders Indy ook.
Maar ik bedoel zelf ook meer dat ze meegenomen worden als de baas zelf niet kan. Daar zou ik niet prettig vinden.
Ik sta ook wel eens met man-revieren in het pak, weinig, maar het komt voor. Dan stuur iemand anders Indy ook.
-
- Zeer actief
Dan zal ik wel in de war zijn met iemand die erg op je lijkt.Sonnie1983 schreef: ik kan me verder niet herinneren dat ik geen energie zou hebben voor mijn honden ivm mijn werk e.d.?