Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedrag mh pup

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Gedrag mh pup

Ongelezen bericht door SimoneV »

Deze vraag gaat over het gedrag van mijn mh pup, maar ik zet hem toch hier neer omdat het te maken heet met de knpv training die ik straks met haar wil gaan volgen.
Yentl is nu 9 weken oud en ik heb er al flink m'n handen aan vol! Ze is ontzettend bijterig, hangt om de haverklap in iemands benen of armen en met wandelen in de riem, ze wordt ook meteen heel fel, grommen enz. en wordt echt pissig als ik haar even flink aanpak en het gedoe stop. Negeren gaat niet. Wat is de beste manier om dit gedrag te stoppen zonder dat ik haar enthousiasme weghaal en/of te hard moet optreden. Een streng nee of foei maakt geen indruk, er is maar weinig wat indruk op haar maakt trouwens. Zo'n onverschrokken hondje!

Wat ik nu doe is een beetje gehoorzaamheid met haar doen (zit, af, apporteren, ze pikt alles razendsnel op) als ze zo overenthousiast is, ze wordt er rustig van en is dan helemaal gefocust op mij. Dit helpt vaak wel maar voorkomt natuurlijk niet dat ze me wel eens te snel af is. Ik hoop dat iemand een beetje advies voor mij heeft voor wanneer ze er "al in hangt" ;)
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Gedrag mh pup

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Iets aanbieden waar ze wél in mag bijten. Een bijtrolletje ofzo. Dat neem je makkelijk mee in je zak.
Ga je al naar een knpv club? Kan best met een pup hoor. De meesten staan aan de paal en kijken naar alles wat er op het veld gebeurt.
Razend interresant, en vermoeiend!
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik heb geen Herders maar altijd terriers in verschillende vormen gehad en die kunnen ook happen uit blijheid, frustratie of wat dan ook. Ik bied ze altijd wat aan waar ze wel in mogen bijten. Keer op keer zeg ik rustig nee dat mag niet, dit mag wel en dan bied ik het aan. Vrij snel hebben ze dat al door en voor je het weet zullen ze bij een "bijt"momentje iets opzoeken om in de bek te nemen.

Mijn reu bijv. is een blijheid happer. Is hij blij dan gaat hij happen. Vanaf pup af aan gaf ik hem een oude schoen of een botje of wat dan ook. Hij is nu bijna 7 jaar en nog elke keer als hij blij is, pakt hij een botje of gaat op zoek naar zijn riem en loopt daar dan mee in zijn bek en vervolgens komt ie bij je. Geen stress voor beide partijen.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Heel herkenbaar :LOL:
Suske was ook nergens van onder de indruk en al helemaal niet als ze heerlijk
in mijn broekspijpen hing, afleiden, corrigeren, niks hielp........

Een dag of vier bij elke aanval op mijn benen doodstil blijven staan.
Niet aankijken, niks zeggen. Zodra ze los liet belonen (soms na een kwartiertje......)
Om vervolgens na een meter of vijf gelopen te hebben weer vol de aanval
in te zetten :wink:

Werkt vast niet bij elke pup maar bij haar na die vier dagen wel, ze heeft het nooit
meer gedaan. Kost wel een hoop tijd en geduld.........

Gewone bijten was heel rustig losmaken en daarbij nee zeggen en direct een alternatief
aanbieden (dat mag wel)

Tegen het riembijten is een ketting wel handig!
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
SimoneV
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor fijne tips, hier kan ik wel wat mee :)
Ik zal van de week een ketting (riem) gaan halen, ze zal er dan misschien nog wel in happen maar er waarschijnlijk niet meer in gaan hangen. Ik bied haar nu inderdaad telkens een speeltje aan waar ze wel in mag bijten dus ik heb goeie hoop dat het kwartje wel valt over een tijdje. Een bijtrolletje kon ik op internet bestellen zag ik, staat nu ook op mijn to do lijstje. Ik vond het vooral lastig om te bedenken wat de juiste reactie is als ze al vastheeft, en zal het negeren zeker eens een tijdje volhouden (en tot die tijd oude broeken dragen ;) )

Daisy@ Het liefst zou ik inderdaad nu al beginnen op de vereniging, ze kunnen mij daar waarschijnlijk ook helpen met dit soort dingen. Maar het probleem is dat ik op de fiets moet (heb geen auto/rijbewijs) en ze is nog niet oud genoeg om al naast de fiets te kunnen lopen.

Bedankt voor de tips, ik zal nog laten weten of het succes gehad heeft.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

SimoneV schreef:Bedankt voor fijne tips, hier kan ik wel wat mee :)
Ik zal van de week een ketting (riem) gaan halen, ze zal er dan misschien nog wel in happen maar er waarschijnlijk niet meer in gaan hangen. Ik bied haar nu inderdaad telkens een speeltje aan waar ze wel in mag bijten dus ik heb goeie hoop dat het kwartje wel valt over een tijdje. Een bijtrolletje kon ik op internet bestellen zag ik, staat nu ook op mijn to do lijstje. Ik vond het vooral lastig om te bedenken wat de juiste reactie is als ze al vastheeft, en zal het negeren zeker eens een tijdje volhouden (en tot die tijd oude broeken dragen ;) )

Daisy@ Het liefst zou ik inderdaad nu al beginnen op de vereniging, ze kunnen mij daar waarschijnlijk ook helpen met dit soort dingen. Maar het probleem is dat ik op de fiets moet (heb geen auto/rijbewijs) en ze is nog niet oud genoeg om al naast de fiets te kunnen lopen.

Bedankt voor de tips, ik zal nog laten weten of het succes gehad heeft.
Ik heb weken in oude kleren rondgelopen :wink:
Maar wij denken ook dat het sowieso erg veel is voor een pup om op te groeien
en dan ook nog in een mensen huishouden mee te moeten draaien dus hebben er
wat minder "haast" mee gemaakt, alles heel rustig aangedaan

Foto's zijn ook welkom hoor! :cheer:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Daisy@
Zeer actief

Hondenkarretje misschien?
SimoneV
Zeer actief
Contacteer:

Ja die tip kreeg ik ook al op een ander forum, en dat is zeker een idee. Ik zal eens gaan rondkijken.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

SimoneV schreef:Ja die tip kreeg ik ook al op een ander forum, en dat is zeker een idee. Ik zal eens gaan rondkijken.
Had ik je idd aangeraden. Toevallig staat er hier op t forum nu 1 te koop.
viewtopic.php?f=7&t=222408&view=unread&sid=b4f607e8434458ad1a03ad70ec953ce2#unread
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

en anders kan voorlopig nog een fietsmandje als de pup er nog in past. wel oppassen dat ze er niet uitspringt dan.

Maar heel herkenbaar dat bijten hier zeg pffff. Diego heeft ook menig kleding hier stuk gebeten. allemaal gaatjes er in. dus inderdaad oude kleren thuis dragen. na het werk kleedde ik me eerst om voor ik diego ging begroeten weer toen ik eenmaal weer aan het werk was.
Wij hebben elke keer wat anders aan geboden en er bij gezegd nee niet bijten. dat kent hij nog steeds het zinnetje nee niet bijten.

Veel dingen hebben we met Diego ook afgeleerd door middel van een water pistooltje. als hij in het gordijn ging hangen of tafelpoot spriets en hij verbaasd kijken. zag je hem denken van oh zou ik dat niet mogen? probeerde hij het nog een keer en weer spriets en hij begreep het. deed het daarna niet meer. om vervolgens dag er na wat anders te proberen dat wel :) maar binnen 2 weken had hij door dat hij in huis nergens aan mocht knagen alleen zijn speelgoed/botjes.

Bij ivan werkte dit weer totaal niet overigens.

We doen overigens ook met beiden KNPV :)
SimoneV
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
SimoneV schreef:Ja die tip kreeg ik ook al op een ander forum, en dat is zeker een idee. Ik zal eens gaan rondkijken.
Had ik je idd aangeraden. Toevallig staat er hier op t forum nu 1 te koop.
viewtopic.php?f=7&t=222408&view=unread&sid=b4f607e8434458ad1a03ad70ec953ce2#unread

Ja inderdaad, jij was het ;) Bedankt voor de link, nu komt het nog even niet uit maar ik hoop dat hij er later nog staat.
SimoneV
Zeer actief
Contacteer:

Ik ga trouwens woensdag kijken bij de vereniging, heb er zin in en ben erg benieuwd of er veel veranderd is sinds 12 jaar geleden :)
Daisy@
Zeer actief

Oh, leuk! 12 jaar is best een aardig eindje hé.
SimoneV
Zeer actief
Contacteer:

Reactie gemist, sorry.
Ja 12 jaar is alweer een tijd terug, ik had toen een bouvier waar ik mee trainde. Is niet heel lang geweest hoor, dus het is niet dat ik kan terugvallen op bergen ervaring ;) Ze trainen trouwens op giga onhandige dagen/tijden, het zal nog een hele klus worden om dat in mijn drukke schema te gaan passen. Evengoed ga ik morgen kijken, heb er veel zin in :)

Met Yentl gaat het intussen heel goed, het bijten is stukken minder geworden alleen mijn oudste dochter (16) is nog regelmatig de pisang. Het is een heel slim hondje en ze kent al aardig wat commando's. Wanneer ze even niets te doen heeft komt ze voor je zitten en kijkt je hoopvol aan, als je niet reageert gaat ze spontaan zitten, liggen, weer zitten, poot geven, blafje, weer liggen, om een beloning los te peuteren. We zijn haar nu maar aan het leren om te kruipen, je moet toch wat om haar een beetje bezig te houden he ;)
SimoneV
Zeer actief
Contacteer:

Sonnie1983 schreef:en anders kan voorlopig nog een fietsmandje als de pup er nog in past. wel oppassen dat ze er niet uitspringt dan.

Maar heel herkenbaar dat bijten hier zeg pffff. Diego heeft ook menig kleding hier stuk gebeten. allemaal gaatjes er in. dus inderdaad oude kleren thuis dragen. na het werk kleedde ik me eerst om voor ik diego ging begroeten weer toen ik eenmaal weer aan het werk was.
Wij hebben elke keer wat anders aan geboden en er bij gezegd nee niet bijten. dat kent hij nog steeds het zinnetje nee niet bijten.

Veel dingen hebben we met Diego ook afgeleerd door middel van een water pistooltje. als hij in het gordijn ging hangen of tafelpoot spriets en hij verbaasd kijken. zag je hem denken van oh zou ik dat niet mogen? probeerde hij het nog een keer en weer spriets en hij begreep het. deed het daarna niet meer. om vervolgens dag er na wat anders te proberen dat wel :) maar binnen 2 weken had hij door dat hij in huis nergens aan mocht knagen alleen zijn speelgoed/botjes.

Bij ivan werkte dit weer totaal niet overigens.

We doen overigens ook met beiden KNPV :)

Zo heb ik het uiteindelijk ook gedaan inderdaad, steeds iets geven waar ze wel op mag bijten en haar geleerd wat nee betekend. Ook reageert ze ontzettend goed wanneer ik met mijn vingers knip, ze stopt met wat ze aan het doen is. Erg handig om mijn meubels heel te houden ;)
Leuk dat jullie ook knpv doen met de honden :) al lang? En waar?
Sonnie1983
Zeer actief

ik ben nu bijna 3 jaar bezig, eerst basiscertificaat zoekhonden behaald afgelopen juni. En nu begonnen met ph1.
Mijn vriend is nu ruim 2.jaar bezig met ph1. Hij zsl naar verwachting volgend jaar naar de keuring gaan.

Mwe komen uit brabant en trainen hier dus in de buurt. Denk dat de plaats je niets zegt gezien je uit haarlem komt.
Ga je ook naar het nk in sept.?
Daisy@
Zeer actief

Ik ben ook nog zo groen als gras in de knpv.
Ik kom er nu een 2 jaar, eerst zonder hond en sinds 1,5 jaar met Indy.
Moet nog bérgen leren. Maar ik heb er wel ontzettend veel plezier in, en hond gelukkig ook hoor!
Heb ook een hondje wat langzaam groeit. (ze groeit wel gelukkig) Maar op zich vind ik dat niet eens zo erg, gaan we samen langzaam op!

Wij trainen bij phv Goede Reede, ze trainen in Stellendam. Ik wilde het al heel lang, maar had nog te veel honden om er een hond bij te nemen in het begin. Vond het in het begin ook best prettig om eerst er een beetje in te komen zonder dat ik een hond bij me had om me druk over te maken.

M'n man traint ook, met Mike. Hij heeft diensthond gedaan, zodat hij mag werken met Mike. Maar vind knpv veel leuker. Dus een beetje voor het werk, maar meer hobby.
monique16
Zeer actief

Ongelezen bericht door monique16 »

Wij werden gék van Sepp zijn gebijt.
Mijn dochter had een anti-Sepp hoekje in de kamer gemaakt dan kon ze lekker rustig zitten.
Door ons heel veel in te lezen achter een hoop dingen gekomen.
Genoeg slapen bijvoorbeeld, als hij overprikkeld was werd het nóg erger
Nu is hij 8 maanden en het bijterige is eraf. We hebben in en achter huis veel zoekspelletjes gedaan, dus ook geestelijk bezighouden.
En mijn man ging 2 x per week naar een hondenclub maar door ziekte van Sepp staat dat even op een laag pitje.
maar geduld hebben dan komt het goed
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik kom nu zo'n 8 jaar regelmatig op de club, ben nu 4 jaar officieel lid.
Met Biène heb ik PH1 getraind maar haar beet was niet goed genoeg te krijgen. Bovendien wijkt ze uit bij de stokaanval. Dus haar 2,5 jaar geleden omgezet naar het basis zoekhondenprogramma waarvoor ze 1,5 jaar geleden het certificaat heeft behaald. Daarna "recreatief" doorgetraind, vooral de vooroefeningen van het PH1-programma (zoeken, springen, volgen, revieren, transport lopen) en af en toe lekker bijten.
Numa is nu 3 maanden en met hem ga ik ook weer PH1 trainen. Hij kan al op de kist staan :pffff: (maar nog niet blaffen op commando, daar zijn we nu mee bezig :wink: ) en ik ben bezig met apporteren.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
SimoneV
Zeer actief
Contacteer:

Sonnie1983 schreef:ik ben nu bijna 3 jaar bezig, eerst basiscertificaat zoekhonden behaald afgelopen juni. En nu begonnen met ph1.
Mijn vriend is nu ruim 2.jaar bezig met ph1. Hij zsl naar verwachting volgend jaar naar de keuring gaan.

Mwe komen uit brabant en trainen hier dus in de buurt. Denk dat de plaats je niets zegt gezien je uit haarlem komt.
Ga je ook naar het nk in sept.?
Leuk dat jullie met z'n 2en bezig zijn met deze sport. Ik heb geen man/vriend helaas, want dat zou het wel een stukje makkelijker maken ;) Verder ook helaas geen vrienden of kennissen die dit een leuke sport vinden, zij vinden het alleen maar eng en gevaarlijk..
Het nk is in Eindhoven geloof ik? Lijkt me heel leuk om heen te gaan maar helaas te ver (en te duur!) met het ov.
SimoneV
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:Ik ben ook nog zo groen als gras in de knpv.
Ik kom er nu een 2 jaar, eerst zonder hond en sinds 1,5 jaar met Indy.
Moet nog bérgen leren. Maar ik heb er wel ontzettend veel plezier in, en hond gelukkig ook hoor!
Heb ook een hondje wat langzaam groeit. (ze groeit wel gelukkig) Maar op zich vind ik dat niet eens zo erg, gaan we samen langzaam op!
Denk dat dat het belangrijkste is, dat je er samen plezier in hebt. Dat is voor mij met Yentl ook het voornaamste, als ik zie dat zij er geen klap aan vind bijvoorbeeld, tja.. dan moeten we maar iets bedenken wat ze wel leuk vindt (alhoewel ik denk dat ze het geweldig gaat vinden ;) )
monique16 schreef:Wij werden gék van Sepp zijn gebijt.
Mijn dochter had een anti-Sepp hoekje in de kamer gemaakt dan kon ze lekker rustig zitten.
Door ons heel veel in te lezen achter een hoop dingen gekomen.
Genoeg slapen bijvoorbeeld, als hij overprikkeld was werd het nóg erger
Nu is hij 8 maanden en het bijterige is eraf. We hebben in en achter huis veel zoekspelletjes gedaan, dus ook geestelijk bezighouden.
En mijn man ging 2 x per week naar een hondenclub maar door ziekte van Sepp staat dat even op een laag pitje.
maar geduld hebben dan komt het goed
Haha, een anti Sepp hoekje. Mijn meiden moeten er ook wel een beetje aan wennen hoor, Yentl gaat dus gewoon af en toe in de bench zodat zij lekker met hun speelgoed languit op de grond kunnen spelen. Dat zijn dan meteen haar verplichte rustmomentjes want inderdaad, je merkt dat ze dat af en toe nodig heeft.
Wat vervelend dat hij nu ziek is, hoop dat hij gauw weer opknapt en jullie weer lekker naar het veld kunnen!
Inge schreef:Numa is nu 3 maanden en met hem ga ik ook weer PH1 trainen. Hij kan al op de kist staan :pffff: (maar nog niet blaffen op commando, daar zijn we nu mee bezig :wink: ) en ik ben bezig met apporteren.
Hm.. mij een beetje jaloers maken :wink: (maar mijn Yentl kan al luid :pffff: )
Sonnie1983
Zeer actief

Oh ja das zeker ideaal met zijn 2en 
Toen ik nog basiscertificaat zoekhonden trainde zat ik op een andere club (daar trainen ze alleen zoekhonden en bij mijn vriend op de club alleen ph1).
Dus dat betekende andere trainingsdagen. De week zat er dan zo uit:
Maandag: ik
Dinsdag: vriend
Woensdag: ik
Donderdag: vriend
Zaterdag: allebei
Zondag: vriend
Dus je ziet het we zagen elkaar niet veel 
Nu ben ik op zijn club begonnen met ph1 en dat geeft wel meer rust hoor, het was toch altijd doordeweeks jagen en vlug vlug met die verschillende trainingsdagen. Nu eet hij op dinsdag en donderdag bij zijn ouders, ik eet dan een boterham extra op het werk want op en neer naar huis heeft geen zin omdat ik zo wat langs de hondenclub kom als ik naar huis rij van mijn werk. Hoef ik niet naar huis te sjezen en snel eten achter over en naar de club. Dan maar keer boterham extra en de rust. Want dat breng je ook weer over op je hond als je gejaagd bent natuurlijk.
Mijn schoonvader heeft trouwens ook zijn basiscertificaat behaald tegelijk met mij. Dus dat was wel leuk zo met 3en uit een familie met de honden bezig zijn.
En ja ik hoor(de) af en toe wel op de club mijn man (bij de zoekhonden) / mijn vrouw (bij PH1) wil dan een dag weg dus ik kan niet komen oefenen.
Das nou bij ons nooit een probleem 
Enige nadeel van mijn zijn 2en in de KNPV is dat we uiteindelijk honden wel moeten gaan verkopen aan politie etc. als ze afgericht zijn (en uiteraard geschikt zijn daar voor) omdat we andres met tig honden thuis komen te zitten! En in een tuin van een rijtjeshuis gaat dat niet zo goed lukken ;-)

overigens volgens mij Bij de AH nu actie van de NS (of naar pretpark of dag reizen) dus wellicht is dat een optie om dan naar NK te gaan, dat is inderdaad in Eindhoven. (weet de actie niet precies zag het vluchtig van de week)
Het is voor ons lekker dichtbij (20-30 min rijden schat ik zo)
Daisy@
Zeer actief

De NK zou ik wel naartoe willen, maar we hadden al iets anders gepland, ook al voor opgegeven. Het is wel dichtbij, dus als dat andere vrijdag nu later begint dan zou het misschien nog wel lukken om langs te gaan.
Sonnie1983
Zeer actief

Kun je de zaterdag ook niet dan?
Het is vrijdag en zaterdag.

Waarschijnlijk zullen de deelnemers van de zoekhonden op vrijdag moeten. Vrijdag en zaterdag in ieder geval PH1, PH2 en object.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sonnie1983 schreef: Enige nadeel van mijn zijn 2en in de KNPV is dat we uiteindelijk honden wel moeten gaan verkopen aan politie etc. als ze afgericht zijn (en uiteraard geschikt zijn daar voor) omdat we andres met tig honden thuis komen te zitten! En in een tuin van een rijtjeshuis gaat dat niet zo goed lukken ;-)
waarom kun je niet gewoon lekker blijven trainen met je hond zonder hem te verkopen? :denken:
Ik ken genoeg KNPV-ers die hun hond niet verkopen maar lekker er mee blijven trainen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
SimoneV
Zeer actief
Contacteer:

We zijn net terug van onze eerste "training", en het was super! We hebben vooral veel gekeken en meegelopen, Yentl liep met grote hertensprongen heel vrij overal mee naartoe en ze vond alles leuk en interessant. Ze heeft op de kist gestaan en netjes geblaft, ze had al gauw door waar het omging en toen we even stonden te kletsen ging ze weer op de kist staan blaffen. Daar verdien je worst mee toch zal ze gedacht hebben haha.
Ook heeft ze aan een lange lijn wat voorwerpjes "gezocht", nadat ik de eerste keer een foutje maakte en ze losliet, kwam ze ze de keren erop netjes naar me terug brengen, knappe Yentl! Ook nog even gespeeld met een jute rolletje waar ze netjes op bijt. Daar kwam ik er wel achter dat ik haar per ongeluk iets aangeleerd heb. Namelijk dat ik, wanneer ze iets goed doet, altijd zeg "goed zo". Waarna ze haar voertje krijgt. Wanneer ik dus nu zeg, goed zo, stopt ze meteen met wat ze aan het doen is en gaat ze zitten om haar voertje in ontvangst te nemen haha.
Ook zijn de mensen daar ontzettend aardig, ik voelde me meteen heel erg welkom en ik heb met iedereen gezellig gekletst en gelachen. Ze vonden Yentl een erg leuke pup en zeiden dat ik met haar een goed hondje in handen had, nou hoe trots wil je me hebben :D
Zondag gaan we weer, dan gaat mijn oudste dochter ook mee. Het lijkt haar heel erg leuk om samen te gaan trainen, top toch! :D
Sonnie1983
Zeer actief

malinois schreef:
Sonnie1983 schreef: Enige nadeel van mijn zijn 2en in de KNPV is dat we uiteindelijk honden wel moeten gaan verkopen aan politie etc. als ze afgericht zijn (en uiteraard geschikt zijn daar voor) omdat we andres met tig honden thuis komen te zitten! En in een tuin van een rijtjeshuis gaat dat niet zo goed lukken ;-)
waarom kun je niet gewoon lekker blijven trainen met je hond zonder hem te verkopen? :denken:
Ik ken genoeg KNPV-ers die hun hond niet verkopen maar lekker er mee blijven trainen.
dat kan, dat doen we met deze 2 ook. die blijven ook tot het eind bij ons. maar als je al je certificaten hebt moet je hond net geschikt zijn voor wedstrijden.
Daarbij ga ik de hond niet aan doen om op zijn bijv. 12e nog van alles te moeten in de sport bij wijze van. dus dan wil je toch met een nieuwe hond beginnen af te richten. Deze 2 liggen maar 1,5 jaar uit elkaar dus omdat we allebei hondensport willen komen er op een gegeven moment 2 bij, ieder wil weer met 1 vooruit, zo kan ik wel door gaan tot ik hier tig honden heb.
2 honden vinden sommigen hier in de buurt al 2 teveel.
Dus ik kan hier niet 2 4 6 8 honden gaan houden. is de tuin te klein voor en we willen wel voldoende tijd aan de honden besteden in hun training.
Dus ja er zullen in de toekomst ook af en toe honden weg moeten hier ja.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nee dat snap ik wel maar goed.. ik sport ook en in principe blijven alle honden hier tot hun einde....
Xena wordt vrijdag 10 jr. doet al jaren niks meer... maar dat wil toch niet zeggen dat er niks meer mee te doen is? Balletje gooien, een stukje speuren, dat vind ze al geweldig. Maar ik ben toch gemiddeld wel met een hond tot minstens zn 7e jaar erg fanatiek aan het sporten, tegen hun vijfde jaar kijk ik meestal naar een pup... tegen de tijd dat puppemans oud genoeg is om iets te doen, kan de andere afbouwen. Overigens ken ik heel veel honden die tot ver over hun 10e jaar top draaien of op WK's staan op die leeftijd zeker bij de mechelaars....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sonnie1983
Zeer actief

het kan ook best hoor dat ze tot hun 10e jaar nog actief zijn.
De vader van Ivan komt nog regelmatig mee voor een keer te stellen etc.

tegen de tijd dat ze hier 5 zijn en we zouden er dan ieder een bij nemen hebben we er 4, tegen de tijd dat die 5 zijn, zijn de andere 10 dus als je er dan weer 2 bij pakt zit je weer met 6 honden.
Dat word ons te veel vandaar dat we ook besloten hebben in de toekomst mocht een hond geschikt zijn voor het werk bij de politie etc. dit ook te doen.
Zal niet makkelijk zijn maar we willen beiden niet een aantal jaar niet sporten. Een tijd kijken en meehelpen is prima en doen we met 100% inzet. maar we zijn het liefste toch zelf ook aan de slag met een hond. Dus dan moeten we tegen die tijd keuzes maken.
En helaas heb ik niet de ruimte voor veel honden, daar moet ik ook rekening mee houden.
we hebben hier lang over nagedacht en gepraat samen en hier toe gekomen.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Sonnie1983 schreef: tegen de tijd dat ze hier 5 zijn en we zouden er dan ieder een bij nemen hebben we er 4, tegen de tijd dat die 5 zijn, zijn de andere 10 dus als je er dan weer 2 bij pakt zit je weer met 6 honden.
Dat word ons te veel vandaar dat we ook besloten hebben in de toekomst mocht een hond geschikt zijn voor het werk bij de politie etc. dit ook te doen.
Ik hoop dat je je realiseert dat je tegen die tijd ook nog wat zult moeten ondernemen met je oudere honden, naast het trainen dat je dan met je jonge honden gaat beginnen. Je hebt voordat je je jonge hond aan een baan kunt helpen en voordat je oudere hond genoegen neemt met minder actie en er nog happy bij blijft, behoorlijk wat jaren dat je moet dubbelen. daar moet je wel zin in hebben. Als je nu al geregeld problemen meldt omdat je te weinig energie hebt om bepaalde dingen te ondernemen i.v.m. je werk e.d., hoop ik dat je dat ervoor over hebt. Ze hebben echt ook individuele aandacht en actie nodig.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”