Oh ja das zeker ideaal met zijn 2en
Toen ik nog basiscertificaat zoekhonden trainde zat ik op een andere club (daar trainen ze alleen zoekhonden en bij mijn vriend op de club alleen ph1).
Dus dat betekende andere trainingsdagen. De week zat er dan zo uit:
Maandag: ik
Dinsdag: vriend
Woensdag: ik
Donderdag: vriend
Zaterdag: allebei
Zondag: vriend
Dus je ziet het we zagen elkaar niet veel
Nu ben ik op zijn club begonnen met ph1 en dat geeft wel meer rust hoor, het was toch altijd doordeweeks jagen en vlug vlug met die verschillende trainingsdagen. Nu eet hij op dinsdag en donderdag bij zijn ouders, ik eet dan een boterham extra op het werk want op en neer naar huis heeft geen zin omdat ik zo wat langs de hondenclub kom als ik naar huis rij van mijn werk. Hoef ik niet naar huis te sjezen en snel eten achter over en naar de club. Dan maar keer boterham extra en de rust. Want dat breng je ook weer over op je hond als je gejaagd bent natuurlijk.
Mijn schoonvader heeft trouwens ook zijn basiscertificaat behaald tegelijk met mij. Dus dat was wel leuk zo met 3en uit een familie met de honden bezig zijn.
En ja ik hoor(de) af en toe wel op de club mijn man (bij de zoekhonden) / mijn vrouw (bij PH1) wil dan een dag weg dus ik kan niet komen oefenen.
Das nou bij ons nooit een probleem
Enige nadeel van mijn zijn 2en in de KNPV is dat we uiteindelijk honden wel moeten gaan verkopen aan politie etc. als ze afgericht zijn (en uiteraard geschikt zijn daar voor) omdat we andres met tig honden thuis komen te zitten! En in een tuin van een rijtjeshuis gaat dat niet zo goed lukken
overigens volgens mij Bij de AH nu actie van de NS (of naar pretpark of dag reizen) dus wellicht is dat een optie om dan naar NK te gaan, dat is inderdaad in Eindhoven. (weet de actie niet precies zag het vluchtig van de week)
Het is voor ons lekker dichtbij (20-30 min rijden schat ik zo)