Het is allemaal best leuk hoor, vooral de vooruitzichten. Maar ik ben misschien wel wat te perfectionistisch. Hadden het allemaal mooi gepland. Nilo zou dit najaar een dekking doen en daarvan zou een teefje naar ons gaan. Mooie combinatie, goede timing, helemaal prima! In de tussentijd kwam Nora te overlijden, wat behoorlijk impact maakte op Nilo en nog steeds is hij er behoorlijk ondersteboven van. Maar toch, er was een nieuwe pup op komst dus nog even volhouden, dachten we. Totdat de fokker besloot de dekking uit te stellen naar volgend voorjaar
En dan..dan zoek je verder. En kom je er achter dat je misschien wel te veel weet en te perfectionistisch bent
Tot nu toe twee fokkers gemaild, beiden in het buitenland. Eentje verwacht in Oktober al een nestje, veel sneller dan wat ik verwachtte! Ben dan ook bang dat we daar maar laag op de wachtlijst komen te staan maar wil het toch proberen. En daarnaast staan we op de lijst voor een pup uit Denemarken, ook een erg mooie combinatie! Gepland voor December/Januari maar ook daar werd aangegeven dat er al aardig wat mensen op de wachtlijst staan. En dat is dan wel enigzins balen hoor, dat er nu zo'n haast bij is. Voor mezelf had ik rustig een half jaar of nog langer kunnen wachten, maar Nilo is nu echt niet heel vrolijk en als ik zie hoe hij opfleurt als er andere (bekende) honden hier in huis zijn of ze samen mogen wandelen, kies ik er toch voor om hopelijk dit jaar of begin volgend jaar al een pup te willen.
Herkennen jullie dat? Dat de aanschaf van een tweede pup eigenlijk veel lastiger is dan de eerste, of ligt dat aan mij?