Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondveilige vuilnisbak.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

pien72
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kelpie, Griekse heks en spaanse sloerie

hondveilige vuilnisbak.

Ongelezen bericht door pien72 »

Bestaan die eigenlijk en zoja wie heeft er een?
en waar kun je ze kopen?
ik snap dat het lastig wordt als ze hem om gaan gooien, maar beetje neusje onder de klepwillen duwen of de dekseloplichten dat moet ie kunnen weerstaan :D

ik heb nu de plasticzak opgehangenwaarzenietbijkunnen methode toegepast, maar dat is niet echt een aanwinst voor de keuken.
hoe doen julie dat :denken:
Afbeelding
groetjes Pien, Bobbie,Laila en Chunga
dagmar88
Zeer actief

Re: hondveilige vuilnisbak.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik heb er één in m'n keukenkastje staan.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

keukenkastje.
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

buiten haha...daar heb ik hem staan...ik heb een rvs kogelvorm zeg maar...met een duwklep die heel moeilijk open gaat...Nina pikt niks eruit..maar zou het wel durven..pfaffke vind het een doodeng ding..dus dat houden we zo haha
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

In het keukenkastje!
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Ik heb een Brabantia, best wel stevig met een horizontale deksel. Staat wel gewoon in de keuken maar wel met een hele zware deurstop erop :engel:
Ik weet niet eens meer welke hond de vuilnisbak leeghaalde, zo lang ist al geleden dat t gebeurde :cheer:
(maar ik laat die stop er toch maar op staan :wink: )
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Mijn ouder hebben er een waarbij de deksel in de rand van de bak valt. Tyra proof dus elke hond proof :engel: kost alleen wel meteen 80 euro.
Mijn honden mogen gewoon niet in mijn keuken :engel: ik heb echt geen plek meer om een vuilnisbak in een keukenkast te zetten.
pien72
Vaste gebruiker

Valerie schreef:Mijn ouder hebben er een waarbij de deksel in de rand van de bak valt. Tyra proof dus elke hond proof :engel: kost alleen wel meteen 80 euro.
Mijn honden mogen gewoon niet in mijn keuken :engel: ik heb echt geen plek meer om een vuilnisbak in een keukenkast te zetten.
dat is mijn probleem ook :wink:
ik zal eens bij een brabantia kijken en mischien is iets erop leggen ook nog niet eens zo'n gek idee.
Afbeelding
pien72
Vaste gebruiker

Valerie schreef:Mijn ouder hebben er een waarbij de deksel in de rand van de bak valt. Tyra proof dus elke hond proof :engel: kost alleen wel meteen 80 euro.
is dat zo'n ronde beetje amerikaans achtige? met het handvat middenop de deksel?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ze hebben zoiets alleen dan valt de klep in een richel zodat je die niet open kan duwen. Hier lijkt de klep erop te vallen en die wipt ze zo open

Afbeelding

Ik hoorde dat deze ook redelijk hondproof zijn maar daar heb ik geen ervaring mee

Afbeelding

Wij hadden zelfs eentje die elektrisch opende, maar die kreeg ze ook open :19:
pien72
Vaste gebruiker

hahaha ja en sommige vuilnisbakken werken precies zo als het mechanisme van het flyball apperaat, dat hebben ze dan ook snel door! :D
iniedergeval bob wel , die snapt als je met je poot erop drukt dat de klep opengaat,(als het een beetje soepel gaat dan dus in dit geval ook weer duurder is wel beter denk ik)
Afbeelding
Dog Basic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dog Basic »

Ik heb mijn afvalbak ook in een keukenkastje staan.
Heb al verschillende bakken gehad, maar een van mijn honden is zo bijdehand dat ze in een mum van tijd door heeft hoe ze werken...
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)

www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

De Wesco kickmaster (wel prijzig) heeft het hier een hele tijd goed gedaan, die heeft twee kleppen die uit elkaar schuiven naar de zijkanten, onder de rand.
Tot ze hem begon om te gooien...
Geen enkel pedaalemmer is tot nog toe langdurig "Woshproof" gebleken helaas.
Groetjes, Marjan
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Je hebt ook prullebakken, van volgens mij brabantie, die niet met een pendaal open gaan , maar waarvan je de deksel van bovenop moet indrukken???
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Bonnie is de eerste hond die ik ooit heb die überhaupt probéérde de deksel van de vuilnisbak te openen. Ik heb er iets zwaars opgezet, dat helpt.
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

gyanty schreef:Je hebt ook prullebakken, van volgens mij brabantie, die niet met een pendaal open gaan , maar waarvan je de deksel van bovenop moet indrukken???
Die heb ik, maar ik moet zeggen dat ik bof, mijn Mies zit nooit aan de vuilnisbak. Als ik hondenvoer vergeet op te ruimen komt ze er absoluut niet aan, heel apart. Terwijl één van mijn katten uit de boodschappentas jat, heel uitgekookt.
Maar als de vogeltjes buiten wat brood laten vallen, dan is ze er als de kippen bij :LOL:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Wij hebben zo'n Brabantia waar je inderdaad op het deksel moet drukken. Nooit problemen mee gehad, de honden laten 't wel.
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Nakisha schreef:Wij hebben zo'n Brabantia waar je inderdaad op het deksel moet drukken. Nooit problemen mee gehad, de honden laten 't wel.
Dan heb je wat dat betreft makkelijke honden :wink:
Hier zou Nawosh het binnen luttele minuten doorhebben hoe het systeem werkt en zo niet dan zou de pedaalemmer in zijn geheel omgegooid worden.
Niet als je erbij bent (zo slim is ze wel) maar als je net even ergens anders bent. (Gelukkig is Romis iets minder geslepen en doet hij niet mee aan deze ongein)
Groetjes, Marjan
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Onze honden hebben nooit uit de vuilnisbak gegeten (onze geitjes wel :lol1: ) maar tegenwoordig hebben we zo'n bak die aan de binnenkant van een kastdeurtje hangt.De deksel gaat automatisch open als je het deurtje opent.Bij Blokker hebben ze die ook.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Wij hebben/hadden een prullenbak waarbij je idd eerst op het deksel moet drukken voor hij opengaat. Dit totdat Hades bedacht had dat dit demonische systeem met wortel en al uitgeroeid moest worden... Nu doet het druk-systeem het dus niet meer maar meneer heeft tegelijkertijd besloten niets meer uit de prullenbak te jatten dus dat maakt gelukkig niet meer uit haha. Oh, de dagen dat de smuldierverpakkingen, lege melkpakken en plastic vleeszakjes-voor-de-kat door het huis verspreid lagen zijn niet meer. Ze zullen nauwelijks gemist worden...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Valerie schreef: Ik hoorde dat deze ook redelijk hondproof zijn maar daar heb ik geen ervaring mee

Afbeelding

Deze dus!

Wij hebben zes katten en de honden kregen IEDERE prullenbak op, verrot or whatever. Hoge zakken werden opgengehaald en gekauwd, keukenkastjes kunnen een aantal openmaken, maar de minikliko van de xenos....geen van allen krijgt m open. en niemand durft m om te gooien. Ik ZWEER erbij!
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

hier mogen ze niet bij de prullenbak komen dus heb een super simpele van een 10tje
maar die van de xenox zijn ook wel cool
Afbeelding
pien72
Vaste gebruiker

Zijn die gekleurde van de Xenos?want voor dat geld kan je het altijd makkelijk proberen! :D
ik ga maandag meteen even kijke of ze ze hebben!
Dan ben ik met een beetje mazzel meteen van m'n zakjes af!(hoera!)
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Ja die gekleurde zijn bij xenos verkrijgbaar
Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

ik gebruik een voerton van royal canin, deksel erop en geen hond die hem open krijgt :)
groetjes Tamara
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nawosh schreef:
Nakisha schreef:Wij hebben zo'n Brabantia waar je inderdaad op het deksel moet drukken. Nooit problemen mee gehad, de honden laten 't wel.
Dan heb je wat dat betreft makkelijke honden :wink:
Hier zou Nawosh het binnen luttele minuten doorhebben hoe het systeem werkt en zo niet dan zou de pedaalemmer in zijn geheel omgegooid worden.
Niet als je erbij bent (zo slim is ze wel) maar als je net even ergens anders bent. (Gelukkig is Romis iets minder geslepen en doet hij niet mee aan deze ongein)
Ik geef ook toe dat we er altijd héél duidelijk in zijn geweest. Net als dingen als eten van tafel jatten. Geen gesodemieter, ik wil zelfs niet dat ze er staan te snuffelen, ik roep ze direct weg.

Echter; we hebben ook een klein open prullenbakje waar bijv. koekjesverpakkingen (met kruimels erin) ingaan. Branco taalt er niet naar. Rhodi zou wel willen, maar het mag niet en daadwerkelijk, negen van de tien keer laat hij het wel. Maar dat prullenbakje is wél open, dus het is niet alsof hij altíjd er braaf bij wegblijft, die verleiding is wel érg groot en het is ook gemakkelijk jatten. Maar als hij dat dan al eens doet, pak ik het direct af. ;) Als we weg zijn, proberen ze het niet eens... geen idee waarom niet eigenlijk, maar de kans dat ze wat proberen is hier duidelijk groter als ik erbij ben. Of ik heb een domme hond... of hij jat gewoon om aandacht te krijgen, niet vanwege het voedsel. ;)
Nu is Branco natuurlijk ook wat klein om uit een prullenbak of van tafels te stelen, maar Rhodi... die heeft ooit wel degelijk op een onbewaakt moment een hele plank vol kip gejat van het aanrecht... :engel: Maar van tafel jat hij dan dus weer niet.

Ach, ik denk dat elke hond bij de juiste verleiding het zal proberen. Ik zal wel geluk hebben gehad!
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik heb de afvalbak in de bijkeuken staan. Diverse bakken met deksels uitgeprobeert, maar Tessa is te slim :F: .
Die van de Xenos vind ik wel erg leuk, misschien dat ik die nog eens uitprobeer.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

hier hetzelfde probleem, ik heb het opgelost door voedertonnen als vuilnisbak te gebruiken. Die hebben een klikdeksel die de hond niet door duwen of omgooien kan openkrijgen...
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

amber81 schreef:
Valerie schreef: Ik hoorde dat deze ook redelijk hondproof zijn maar daar heb ik geen ervaring mee

Afbeelding

Deze dus!

Wij hebben zes katten en de honden kregen IEDERE prullenbak op, verrot or whatever. Hoge zakken werden opgengehaald en gekauwd, keukenkastjes kunnen een aantal openmaken, maar de minikliko van de xenos....geen van allen krijgt m open. en niemand durft m om te gooien. Ik ZWEER erbij!
Hier beukt Bunker deze gewoon om :gvd:
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Brigitte schreef:
amber81 schreef:

Afbeelding

Deze dus!

Hier beukt Bunker deze gewoon om :gvd:
echt?!ooooooooooooooooow BUNKER!!! :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”