Nawosh schreef:Nakisha schreef:Wij hebben zo'n Brabantia waar je inderdaad op het deksel moet drukken. Nooit problemen mee gehad, de honden laten 't wel.
Dan heb je wat dat betreft makkelijke honden
Hier zou Nawosh het binnen luttele minuten doorhebben hoe het systeem werkt en zo niet dan zou de pedaalemmer in zijn geheel omgegooid worden.
Niet als je erbij bent (zo slim is ze wel) maar als je net even ergens anders bent. (Gelukkig is Romis iets minder geslepen en doet hij niet mee aan deze ongein)
Ik geef ook toe dat we er altijd héél duidelijk in zijn geweest. Net als dingen als eten van tafel jatten. Geen gesodemieter, ik wil zelfs niet dat ze er staan te snuffelen, ik roep ze direct weg.
Echter; we hebben ook een klein open prullenbakje waar bijv. koekjesverpakkingen (met kruimels erin) ingaan. Branco taalt er niet naar. Rhodi zou wel willen, maar het mag niet en daadwerkelijk, negen van de tien keer laat hij het wel. Maar dat prullenbakje is wél open, dus het is niet alsof hij altíjd er braaf bij wegblijft, die verleiding is wel érg groot en het is ook gemakkelijk jatten. Maar als hij dat dan al eens doet, pak ik het direct af.

Als we weg zijn, proberen ze het niet eens... geen idee waarom niet eigenlijk, maar de kans dat ze wat proberen is hier duidelijk groter als ik erbij ben. Of ik heb een domme hond... of hij jat gewoon om aandacht te krijgen, niet vanwege het voedsel.

Nu is Branco natuurlijk ook wat klein om uit een prullenbak of van tafels te stelen, maar Rhodi... die heeft ooit wel degelijk op een onbewaakt moment een hele plank vol kip gejat van het aanrecht...

Maar van tafel jat hij dan dus weer niet.
Ach, ik denk dat elke hond bij de juiste verleiding het zal proberen. Ik zal wel geluk hebben gehad!