@degene die vond dat fretten niet in kooien horen (renke? weet niet zeker meer): Waar dan wel in? Ja in een ren, maar als je ze binnenhoudt, heb je ze ook in een kooi lijkt me? Daar zullen ze dan thuis wel regelmatig uit komen, maar goed dat geldt ook voor de knaagdieren in een dsz toch?
On topic:
Hier werd Abby (cairn terriër) in de dsz doodleuk aangezien voor een 'zwarte westie'.

Hou je dan toch stil kind...
En laatst weer een stagiaire in dezelfde winkel, maar toen liep ik er met Bennie: "Ooh, is dat zo'n vlinderhondje?" Nee. "Onee ik zie het al, een dwergkeesje!"

Neee ook niet. Ik heb gevraagd of ze nog langer wou raden of dat ik het maar gewoon moest vertellen.

Het is een chihuahua. "O? Echt?" jaaaa. "Hmf. Volgens mij is die veel te groot voor een chihuahua." Pardon? "Ja, die horen veel kleiner hoor."
Ondertussen kookte ik al zowat, ik kan slecht tegen zoveel onbenul. Maar goed, ik ademde in, telde tot 10 en ging verder:
Nou, hij is precies zoals de rasstandaard omschrijft, en heeft een stamboom.
"Ja maar dat is zeker geen echte, want die broodfokkers doen er zo maar wat papieren bij joh."
Meid, het is een FCI-stamboom, het is een raszuivere chihuahua, ik haal geen honden bij broodfokkers, maar als jij zonodig wilt geloven dat hij te groot is voor een 'echte' chihuahua, moet je dat vooral doen.
Vervolgens heb ik Ben meegesleurd naar de diepvries voor wat Rodi. Staat dat mokkel daar weer. Of hij speciale brokken voor chihuahua's krijgt? Nee. Ik heb nog wat brokken die de fokker altijd gaf, maar bij mij gaat ie over op KVV, rodi en Smuldier enzo. "Oh, maar dat is niet goed voor de tanden hoor. Brokjes zorgen tenminste nog dat de tanden schoon blijven!" Niet waar, want in brokken zit zetmeel wat weer tandplak vormt. In vlees zitten juist enzymen die dat tegengaan, en sowieso, ik geef hem af en toe een botje, dus hij maakt zn tandjes zelf wel schoon.
"Hmf, wat voor botje?"
(ik dacht nog, wat gaat jou dat aan? maar goed, inmiddels al in discussie-modus...)
Gewoon een botje. Een vers bot. Van een dood beest, van de slager.
"O maar dat is gevaarlijk hoor, dat kan gaan splinteren."
Dat is bij gekookt bot. Van vers bot zal vast ook wel eens wat afbreken, maar over het algemeen kan een hond dat wel verteren.
"Jaaa, maar..."
Nee, laat maar. Ik ben wel klaar hier.
En toen was mijn geduld dus op en ben ik weggegaan. Stom mokkel. En maar doorgaan he?