Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenkennis in dierenwinkels...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Re: Dierenkennis in dierenwinkels...

Ongelezen bericht door ZaZa »

gonnie schreef:
Kristina schreef:Trouwens, ik verbaas mij ook over de kennis van de meeste dierenartsassistenten in veel dierenartspraktijken. Dat is ook niet om over naar huis te schrijven.

inderdaad, heb een kennis die is dierenartsassistente geweest en haar teef kreeg pups, toen vroeg ze aan mij of ik even wilde komen kijken wat het waren teefjes of reutjes. mijn mond viel open.
Ik werk op een school waar o.a. deze opleiding zit.
Wat ik echt schokkend vond was het verhaal van een student die een cavia moest spuiten en niet wist hoeveel 2 ml was en dus doodleuk 200 ml in de cavia wilde spuiten. De opmerking van de docent dat het dan wel een plofcavia zou worden werd niet begrepen. Dat vind ik nog het ergste, dat ze dus niet doorhebben dat zoveel echt niet kan!
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Rosita Compagner schreef:
DanseMacabre schreef: Bij ons een paar straten verderop zit zo'n boerderij die alle soorten voer verkoopt en ook kvv.
Tegen de da heb ik gezegd dat Oscar het een stuk beter op kvv doet dan op brok, dat was prima vond ie.
waar, wie? Per slot is dat voor mij ook 'een paar straten verderop' :mrgreen:
Hertog. :wink:
angelseye2000
Actief

Ongelezen bericht door angelseye2000 »

Melissa schreef:De dierenkennis is inderdaad niet optimaal, maar aan de andere kant, die van veel klanten ook niet.
Mn zusje loopt stage in een dierenwinkel, en als ik soms hoor met wat voor verhalen klanten aankomen. :schrik:

En die vertegenwoordigers.... :schrik:
De vertegenwoordiger van Biofood is er van overtuigd dat een hond geen versvlees kan verteren.
Volgens hem LIJKT dat zo, maar zullen ze na een tijdje overlijden

:LOL:
Ik denk dat bedoeld wordt dat het niet bevordelijk is wanneer een hond puur en alleen vlees eet.

"Wanneer de hond alleen maar vlees zou eten, dan wordt hij ziek en gaat hij na enige tijd dood."
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... eiten.html
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Toen ik heupfoto's liet maken omdat Ohana mank begon te lopen werd er meteen gezegd. Jah, links is het niet helemaal in orde, maar gezien het ras van de hond en de leeftijd is het acceptabel, en dus had ze er geen last van zei hij.
Ze moest dan op brokken ter ondersteuning van de heupen van Royal Canin. Het kon ook aan het vers liggen, want daar zit niet alles in en na verloop van jaren ondersteunt dat de gewrichten neit genoeg ofzoiets. Dan werden de botten weker ofzo.
Nu had ik met eigen ogen gezien dat de Royal Canin zn werk deed. (ze loopt nu ook weer beter) Dus daar staat ze nu op. Maar alles wat in voer hoort te zitten zat in het vers. Maarja laat ze maar lullen. Ik doe toch wat ik zelf wil:p.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Rosita Compagner schreef:
DanseMacabre schreef: Bij ons een paar straten verderop zit zo'n boerderij die alle soorten voer verkoopt en ook kvv.
Tegen de da heb ik gezegd dat Oscar het een stuk beter op kvv doet dan op brok, dat was prima vond ie.
waar, wie? Per slot is dat voor mij ook 'een paar straten verderop' :mrgreen:
Hertog denk ik?
Afbeelding
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Ja, Hertog.
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik was gister voor het eerst bij Calimero in Dordrecht. Ik moest wat spullen voor Amy hebben. Wat een topwinkel! We hebben nog zeker een half uur staan praten. Eerste winkel die ik meemaak met iemand die echt heel veel weet over honden. Heel behulpzaam (uitrekenen van de prijs per hond van diverse soorten vers vlees merken) en geen opdringerige verkooptrucks. Was echt heel fijn en ga daar zeker vaker naartoe!
Renke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mengelmoesje corgi

Ongelezen bericht door Renke »

onderstaande heeft even niks met honden te maken, wel met dierenwinkelmedewerkers.

Een petsplace hier in de big city. Ik kom vragen voor loodjes in wiebertje-vorm. Niet eens voor het vissen maar als massa te gebruiken voor natuurkunde praktijkles. Zegt ze tegen me; nee we hebben geen loodjes. We hebben niets meer te koop wat met vissen te maken heeft want dat is zielig en dierenbeulerij. Ik kijk daar om me heen in de winkel en zie fretten en andere (in mijn ogen) beesten zitten die absoluut niet in een kooi horen. Ik zeg dus, je hebt hier ook fretten te koop. Is dat geen dierenbeulerij? dat zijn namelijk roofdieren die niet in een kooi horen. Wordt die miep me daar kwaad!! Nou moe.
groetjes van Renny & pootje van Fred
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Ik loop met een grote boog om de dierenwinkels hier in de buurt heen. Nieuwe spulletjes voor Leroy bestel ik via internet en voor kauwstaven gaan we naar de Welkoop. Als ik vragen heb, wandel ik ook niet zomaar achter de eerste beste raadgever aan. Daarom is zo'n forum als dit toch prachtig, zo veel informatie uit verschillende hoeken om eens goed over na te denken.

De laatste keer dat ik in een dierenwinkel was, stond ik in de rij achter een man die net met zijn dochtertje een konijn had gekocht. Een heel lief konijntje die heel veel van knuffelen houdt en gewoon de rauwe restjes van het avondeten eet. Makkelijk, zo'n konijn!
Ik kon het niet laten: 'Pardon, ik wil me nergens mee bemoeien maareh...'
Of dat jaren geleden (vergeet het nooit) in een andere dierenwinkel een meisje van een jaar of 12 net een hamster had gekocht die een kwartier later in zo'n plastic bal door het winkelcentrum rolde.

Onze dierenartsassistente daarentegen is TOP, kan niet anders zeggen. Brede kennis en goed beargumenteerde adviezen. En ook niet doen of ze alles weet (heel belangrijk!!!), dan overlegt ze met de DA of zet het in de computer om later op terug te komen. Geweldig!
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

zolang de meneer van de dierenwinkel die hier zat blijft denken dat mijn toen 5 jaar oude staffje lola een boxerpupje van een maand of 4 is vind ik het wel geschikt
Afbeelding
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Er werd laatst een van de pupkopers in de dierenwinkel geadviseerd om het puntje van de staart af te knippen (de haren), zodat ze niet op de grond zouden hangen en dit zou voorkomen dat de hond de staart helemaal omhoog (vrolijk) zou dragen. :piew:
Dit was bij een van Senna's pups.
Senna draagt haar staart vrolijk, haar ouders ook. Het zit in de lijn. Dat heeft helemaal niets te maken met het puntje die dan op de grond hangt. Dat is gewoon erfelijk bepaald, niet omdat het puntje wel of niet op de grond hangt. :piew: Stabij's met een korte staart kunnen hun staart ook vrolijk dragen. :19:

Wat een onzin kunnen ze soms uitkramen... :piew:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

angelseye2000 schreef:
Melissa schreef:De dierenkennis is inderdaad niet optimaal, maar aan de andere kant, die van veel klanten ook niet.
Mn zusje loopt stage in een dierenwinkel, en als ik soms hoor met wat voor verhalen klanten aankomen. :schrik:

En die vertegenwoordigers.... :schrik:
De vertegenwoordiger van Biofood is er van overtuigd dat een hond geen versvlees kan verteren.
Volgens hem LIJKT dat zo, maar zullen ze na een tijdje overlijden

:LOL:
Ik denk dat bedoeld wordt dat het niet bevordelijk is wanneer een hond puur en alleen vlees eet.

"Wanneer de hond alleen maar vlees zou eten, dan wordt hij ziek en gaat hij na enige tijd dood."
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... eiten.html
:engel: In melk zitten goede vitaminen. Bovendien bezit melk een zeer hoogwaardig melkeiwit. Behalve voor de mens is melk ook voor de hond een zeer geschikt voedingsproduct.

Wat een bijzonder informatief stukje :goeie:
Astrid en Indra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond

Ongelezen bericht door Astrid en Indra »

Wij zijn sinds een aantal weken de trotse bezitters van een dierenwinkeltje, alhoewel ik niet weet of dit de juiste benaming is. Wij verkopen in ieder geval geen dieren, maar wel diervoeding, natuurlijke gezondheidsproducten voor dieren en wat dierbenodigdheden. We zijn geen standaard dierenwinkel en verkopen ook over het algemeen niet de standaard merken. Dat is voor veel mensen best wel even wennen. Wel proberen we iedereen een goed en eerlijk advies mee te geven.
Afbeelding
Shooting Star
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door Shooting Star »

Wat leuk :D Niet toevallig in Drenthe zeker?
Astrid en Indra
Zeer actief

Shooting Star schreef:Wat leuk :D Niet toevallig in Drenthe zeker?
Nee sorry, we zitten in Dodewaard.

We werken op dit moment wel heel hard aan onze website met daarbij een webwinkel, dan zou Drenthe geen probleem moeten zijn :wink:
Afbeelding
Shooting Star
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door Shooting Star »

Dan zie ik die hier wel weer verschijnen :ok: Succes!
Ramona25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ramona25 »

Astrid en Indra schreef:Wij zijn sinds een aantal weken de trotse bezitters van een dierenwinkeltje, alhoewel ik niet weet of dit de juiste benaming is. Wij verkopen in ieder geval geen dieren, maar wel diervoeding, natuurlijke gezondheidsproducten voor dieren en wat dierbenodigdheden. We zijn geen standaard dierenwinkel en verkopen ook over het algemeen niet de standaard merken. Dat is voor veel mensen best wel even wennen. Wel proberen we iedereen een goed en eerlijk advies mee te geven.
Zo'n winkel hebben mijn ouders ook, maar dan in IJmuiden :ok: Zijn een aantal jaren geleden van standaard dierenwinkel overgaan naar 'natuurlijke' dierenwinkel. Alle bekende merken eruit, nu voornamelijk KVV, en geperste brokken, gedroogde snacks en wat uitgebreid met (biologische) streekproducten voor de mens.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

http://www.hondjekoek.nl met bezorgservice regio Kennemerland
angelseye2000
Actief

Ongelezen bericht door angelseye2000 »

dagmar88 schreef: :engel: In melk zitten goede vitaminen. Bovendien bezit melk een zeer hoogwaardig melkeiwit. Behalve voor de mens is melk ook voor de hond een zeer geschikt voedingsproduct.

Wat een bijzonder informatief stukje :goeie:
Het artikel is inderdaad niet overal bijster informatief. Maar de tekst dat puur (rauw) vlees niet gezond is voor een hond doet hier niets aan af.

"Voedsel dat alleen bestaat uit rauw vlees is ongebalanceerd voedsel en mist de overige zeer belangrijke nutriënten....."
http://www.bordeauxdog.org/bordeauxdog_ ... eding.html
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
Astrid en Indra
Zeer actief

Ramona25 schreef:
Astrid en Indra schreef:Wij zijn sinds een aantal weken de trotse bezitters van een dierenwinkeltje, alhoewel ik niet weet of dit de juiste benaming is. Wij verkopen in ieder geval geen dieren, maar wel diervoeding, natuurlijke gezondheidsproducten voor dieren en wat dierbenodigdheden. We zijn geen standaard dierenwinkel en verkopen ook over het algemeen niet de standaard merken. Dat is voor veel mensen best wel even wennen. Wel proberen we iedereen een goed en eerlijk advies mee te geven.
Zo'n winkel hebben mijn ouders ook, maar dan in IJmuiden :ok: Zijn een aantal jaren geleden van standaard dierenwinkel overgaan naar 'natuurlijke' dierenwinkel. Alle bekende merken eruit, nu voornamelijk KVV, en geperste brokken, gedroogde snacks en wat uitgebreid met (biologische) streekproducten voor de mens.
Wat leuk, ook de combinatie met de (biologische) streekproducten :ok:
Afbeelding
marco
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): wetterhoun / friese stabij

Ongelezen bericht door marco »

Daar hoef je dus ook niet meer heen voor advies.
Precies als bij mij bij de dierenwinkel daar gingen 2 medewerkers dicuseren over een vraag die ik had en gaven elkaar geen gelijk (16 jarige) :blah:
Werken alleen voor het geld maar weten niet wat ze doen :mep:
[imghttp://94.100.127.193/1379200001-1379250000/1379207801-1379207900/1379207843_16_5Met.jpeg][/img]
wilna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Welsh corgi cardigan

Ongelezen bericht door wilna »

De dierenwinkel waar ik altjd heen ga krijg je prima advies weet veel over kvv geeft goed advies daarover dus ik ben prima tevreden
gr. Wilna
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Onze dierenwinkels zijn brol, ik doe niet eens meer de moeite om wat te vragen.

Toen we Diesel pas hadden ben ik ermee naar een DA geweest en die zei tegen mij 'naar u zal de hond veel beter luisteren, want u bent 'zijn teef' terwijl uw man een andere reu is en dat zal roedelspanningen geven'

:scratch:
Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

@degene die vond dat fretten niet in kooien horen (renke? weet niet zeker meer): Waar dan wel in? Ja in een ren, maar als je ze binnenhoudt, heb je ze ook in een kooi lijkt me? Daar zullen ze dan thuis wel regelmatig uit komen, maar goed dat geldt ook voor de knaagdieren in een dsz toch?

On topic:

Hier werd Abby (cairn terriër) in de dsz doodleuk aangezien voor een 'zwarte westie'. :roll: Hou je dan toch stil kind... :mep:
En laatst weer een stagiaire in dezelfde winkel, maar toen liep ik er met Bennie: "Ooh, is dat zo'n vlinderhondje?" Nee. "Onee ik zie het al, een dwergkeesje!" :hmmm: Neee ook niet. Ik heb gevraagd of ze nog langer wou raden of dat ik het maar gewoon moest vertellen. :mrgreen: Het is een chihuahua. "O? Echt?" jaaaa. "Hmf. Volgens mij is die veel te groot voor een chihuahua." Pardon? "Ja, die horen veel kleiner hoor."

Ondertussen kookte ik al zowat, ik kan slecht tegen zoveel onbenul. Maar goed, ik ademde in, telde tot 10 en ging verder:
Nou, hij is precies zoals de rasstandaard omschrijft, en heeft een stamboom.
"Ja maar dat is zeker geen echte, want die broodfokkers doen er zo maar wat papieren bij joh."

Meid, het is een FCI-stamboom, het is een raszuivere chihuahua, ik haal geen honden bij broodfokkers, maar als jij zonodig wilt geloven dat hij te groot is voor een 'echte' chihuahua, moet je dat vooral doen. :tong:

Vervolgens heb ik Ben meegesleurd naar de diepvries voor wat Rodi. Staat dat mokkel daar weer. Of hij speciale brokken voor chihuahua's krijgt? Nee. Ik heb nog wat brokken die de fokker altijd gaf, maar bij mij gaat ie over op KVV, rodi en Smuldier enzo. "Oh, maar dat is niet goed voor de tanden hoor. Brokjes zorgen tenminste nog dat de tanden schoon blijven!" Niet waar, want in brokken zit zetmeel wat weer tandplak vormt. In vlees zitten juist enzymen die dat tegengaan, en sowieso, ik geef hem af en toe een botje, dus hij maakt zn tandjes zelf wel schoon.
"Hmf, wat voor botje?"
(ik dacht nog, wat gaat jou dat aan? maar goed, inmiddels al in discussie-modus...)
Gewoon een botje. Een vers bot. Van een dood beest, van de slager.
"O maar dat is gevaarlijk hoor, dat kan gaan splinteren."
Dat is bij gekookt bot. Van vers bot zal vast ook wel eens wat afbreken, maar over het algemeen kan een hond dat wel verteren.
"Jaaa, maar..."
Nee, laat maar. Ik ben wel klaar hier. :S:
En toen was mijn geduld dus op en ben ik weggegaan. Stom mokkel. En maar doorgaan he? :piew:
Beesteboelmona
Actief
Mijn ras(sen): Podenco x Bardino

Ongelezen bericht door Beesteboelmona »

Abby schreef:@degene die vond dat fretten niet in kooien horen (renke? weet niet zeker meer): Waar dan wel in? Ja in een ren, maar als je ze binnenhoudt, heb je ze ook in een kooi lijkt me? Daar zullen ze dan thuis wel regelmatig uit komen, maar goed dat geldt ook voor de knaagdieren in een dsz toch?

On topic:

Hier werd Abby (cairn terriër) in de dsz doodleuk aangezien voor een 'zwarte westie'. :roll: Hou je dan toch stil kind... :mep:
En laatst weer een stagiaire in dezelfde winkel, maar toen liep ik er met Bennie: "Ooh, is dat zo'n vlinderhondje?" Nee. "Onee ik zie het al, een dwergkeesje!" :hmmm: Neee ook niet. Ik heb gevraagd of ze nog langer wou raden of dat ik het maar gewoon moest vertellen. :mrgreen: Het is een chihuahua. "O? Echt?" jaaaa. "Hmf. Volgens mij is die veel te groot voor een chihuahua." Pardon? "Ja, die horen veel kleiner hoor."

Ondertussen kookte ik al zowat, ik kan slecht tegen zoveel onbenul. Maar goed, ik ademde in, telde tot 10 en ging verder:
Nou, hij is precies zoals de rasstandaard omschrijft, en heeft een stamboom.
"Ja maar dat is zeker geen echte, want die broodfokkers doen er zo maar wat papieren bij joh."

Meid, het is een FCI-stamboom, het is een raszuivere chihuahua, ik haal geen honden bij broodfokkers, maar als jij zonodig wilt geloven dat hij te groot is voor een 'echte' chihuahua, moet je dat vooral doen. :tong:

Vervolgens heb ik Ben meegesleurd naar de diepvries voor wat Rodi. Staat dat mokkel daar weer. Of hij speciale brokken voor chihuahua's krijgt? Nee. Ik heb nog wat brokken die de fokker altijd gaf, maar bij mij gaat ie over op KVV, rodi en Smuldier enzo. "Oh, maar dat is niet goed voor de tanden hoor. Brokjes zorgen tenminste nog dat de tanden schoon blijven!" Niet waar, want in brokken zit zetmeel wat weer tandplak vormt. In vlees zitten juist enzymen die dat tegengaan, en sowieso, ik geef hem af en toe een botje, dus hij maakt zn tandjes zelf wel schoon.
"Hmf, wat voor botje?"
(ik dacht nog, wat gaat jou dat aan? maar goed, inmiddels al in discussie-modus...)
Gewoon een botje. Een vers bot. Van een dood beest, van de slager.
"O maar dat is gevaarlijk hoor, dat kan gaan splinteren."
Dat is bij gekookt bot. Van vers bot zal vast ook wel eens wat afbreken, maar over het algemeen kan een hond dat wel verteren.
"Jaaa, maar..."
Nee, laat maar. Ik ben wel klaar hier. :S:
En toen was mijn geduld dus op en ben ik weggegaan. Stom mokkel. En maar doorgaan he? :piew:
Wow dat je zolang je geduld hebt kunnen bewaren.
Hoe doe je dat?
Ik was al vrij snel weggelopen uiteraard zonder iets te kopen
Abby
Zeer actief

Vond ik ook erg knap van mezelf. :engel: Maar goed, je probeert dr toch nog wat aan het verstand te krijgen he? Maar daar begin ik dus niet weer aan. Morgen weer eens kijken, misschien is de bedrijfsleider er dan ook wel. Die is namelijk dan weer wél goed van alles op de hoogte. Grotendeels dan. :mrgreen:
Kijken of mevrouwtje er dan ook is en of Bennie dan nog te groot is. :hmmm:
I ♥ BullMastiff
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): BullMastiff

Ongelezen bericht door I ♥ BullMastiff »

Wezenlijk verschil tussen dierenspeciaalzaken en dierenwinkels. In dierenspeciaalzaken hoort men kennis van zaken te hebben. En dat is helaas niet altijd het geval. Je mag het niet over 1 kam scheren maar zeker bij de grote ketenzaken schort het nog wel eens aan de echte kennis en betrokkenheid.
Hallo, wij zijn Faya en Bliss! Spelen?
Afbeelding
Abby
Zeer actief

Inderdaad, dat wicht uit mijn stukje was dus ook stagiaire in een der grotere ketens. Dat kind doet notabene dezelfde opleiding als ik ook heb gedaan. Echt, zit je daar dan met propjes in je oren? Ik wist na mn middelbare school echt niet wat ik moest doen, vond niks leuk. Alleen dieren. Dus kwam ik uiteindelijk bij Dierverzorging terecht. Werd nog aangeprezen ook, 'want de diersector is meer en meer in opkomst, omdat mensen steeds beter voor hun dieren willen zorgen'. Jaja. En ik vergooide een paar jaar voor een diploma waar je hier vrijwel nergens betaald mee aan de bak komt.
Maar goed, ik heb toch wel veel dingen geleerd! Simpelweg omdat ik zoveel mogellijk WOU leren over huisdieren. Het interesseerde me allemaal, ook al had ik met het dier in kwestie niet bijzonder veel. (okee, misschien was ik wat streberig... :pffff: )
Als ik dan zo'n stagiaire dom hoor lullen, vraag ik me serieus af of ze niet beter een andere opleiding had kunnen kiezen... :idea:
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Nou ik moet ook zeggen dat dierenwinkels niet altijd je van het zijn. Maar ik ga normaal naar de dierenwinkel hier in het dorp. Typische dierenwinkel met de bekende merken brokken voor honden en katten. In het begin had ik zoiets dat zullen ook wel mensen zijn die niet zoveel verstand hebben van dieren. Ik had hier gevraagd of ze toevallig ook Dog lovers gold of fish 4 dogs konden bestellen, helaas kon dit niet.
Maar laatst ging ik naar de Hano, is een stuk groter, ging kijken voor riempje, halsbandje en dat soort dingen voor Dana. Dus ook hier gevraagd of ze Dlg of f4d verkochten en anders of ze het konden bestellen.
Vraagt die muts aan mij: Hoezo wil je persee die dan?
Ik: omdat ik dat goede brokken vind en omdat ik een hond heb met een allergie
Mevr: maar waarom geeft u dan geen hypoallergene brokken van de da?
Ik: omdat dat van Hills of Rc is en ik dat kwalitatief slechte brokken vind en ik geen 80 euro ga betalen voor een 15 kilo zak, waar ook nog allemaal andere rommel in zit.
Mevr: nou dat vind ik wel raar hoor, dat je niet het voer van de da wilt.
Ik: ik vind dat gewoon geen goede brokken en ik ga mij niet blauw betalen omdat ik dan de da sponsor.
mevr: nou dan moet u het zelf maar weten en nee we kunnen het niet bestellen, moet je het maar ergens anders proberen
Ik: :U:

Terwijl bij de andere dierenwinkel als je vraagt of ze het kunnen bestellen, gaan ze bellen naar de leveranciers. Vragen wel waarom en als je dan uitlegt waarom accepteren ze dat gewoon. En vorige keer vroeg ik of ze koekjes hadden zonder granen/kip. Nou hij kwam me gewoon helpen met op de verpakking kijken. En ga uiteindelijk eerlijk toe dat ze het niet hadden, hij probeerde me dus ook niet iets raars aan te smeren. Zijn gewoon eerlijk, dringen niets op, willen je graag helpen zonder opdringerig te zijn. En als ze het niet weten, zeggen ze dat gewoon.
Afbeelding
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik was in de vakantie bij een tamelijk sjieke dierenwinkel waar ik om kvv vroeg. Ze had het wel maar raadde me het sterk af. Ik kon volgens haar beter Vitaal vers van Ecostyle nemen, dat zou namelijk veel verser zijn dan diepvries omdat het is gestoomd. Tevens kwam ze met het tandsteen verhaal aan.
Turrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door Turrie »

Ooit stond er een Proplan mevrouw op de dierenafdeling in een tuincentrum..
Toen ze klaar was met haar verhaal zeiden we.. Onze hond krijgt barf..... ... .. Barf? barf?.. wat is dat?

Uitgelegd.. Ze was heel geïnteresseerd en schreef wat dingen op.
Ze vond het wel wat voor haar hondje.. .. :roll: We hebben het woord Proplan niet meer gehoord... :F:

Verder vind ik de dierenkennis in dierenwinkels en sommige assistentes in dierenpraktijken niet altijd zo goed..
Ik had gelezen dat als een kitten gecastreerd is geen kittenvoer meer hoeft.. Maar mijn moeder wilde het toch even vragen aan een assistente.
Die wist het niet.. Heeft ze het gevraagd aan de dierenarts en die zei.. Ja, hij mag nu volwassen voer...

Een paar jaar terug hadden mijn vogels bloedluis..
We wisten niet dat dat het was.. Dus een foto van het diertje gemaakt.. uitgeprint en naar een dierenwinkel gegaan.. Ze wisten niet eens wat het was..
Uiteindelijk heeft iemand op internet verteld wat het was... En dat terwijl 1 van de vogeltjes best ziek er van was..
In vogel gespecialiseerde dierenarts gebeld wat ik het beste kon doen.. die zei, ga maar naar de dierenwinkel.. Daar hebben ze spul tegen bloedluizen.
In de dierenwinkel kreeg ik 404 vogelspray mee.. En binnen de kortste keren knapte de vogeltjes weer op...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”