Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen met een stafford zijn aso's!!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: Mensen met een stafford zijn aso's!!

Ongelezen bericht door Judith »

Zo kan je inderdaad ieder rashond of soort mens in een hokje stoppen. Maarja dit blijft natuurlijk wel het makkelijkste hokje wat er is :mrgreen:

Trouwens Nanna, wat ik mij afvraag. Als ik nou toevallig is een keer in de buurt ben, durf je dan wel met mij en Diesel te wandelen :engel:
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Nanna schreef:
Judith-Diesel schreef: Trouwens Nanna, wat ik mij afvraag. Als ik nou toevallig is een keer in de buurt ben, durf je dan wel met mij en Diesel te wandelen :engel:
Ja hoor. Want ik ken Diesel ;-) En da's een gezellige lul-de-behangerd ;-)
Een lul-de-behangerd nog wel :LOL:
Kijk, dan voel ik met weer vereerd :mrgreen:
Afbeelding
Daan84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler
Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Daan84 »

Och... Ik heb toch aardig wat plakplaatjes op mn armen, vaak een legerbroek aan, kale kop, een aardig lange sik en vaak bandshirts aan.
Daarbij loop ik met een Rottweiler en een SBT.
Kan ik ook onder het kopje "aso's" geplakt worden?
Ik denk dat de mensen die me zo op straat zien dat wel doen, maar dan schaar ik mezelf nog steeds niet bij de aso's...
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Daan84 schreef:Och... Ik heb toch aardig wat plakplaatjes op mn armen, vaak een legerbroek aan, kale kop, een aardig lange sik en vaak bandshirts aan.
Ik denk dat de mensen die me zo op straat zien dat wel doen, maar dan schaar ik mezelf nog steeds niet bij de aso's...
Ik heb jou op show gezien in Oss, ik vond je verschrikkelijk aso! :pffff:

Grapje :mrgreen:

Mijn ex had langer haar dan ik, een zwarte lange leren jas, rood geverfde kisten en zat in een band. :mann:
Maar aso, neuh. Gymnasium diploma, filosofie studie en een IQ van 140 dan weer wel ;)

Mensen kun je niet oordelen op hun uiterlijk.

Net zo min als dat alle mensen met poedels kakkers zijn, zijn ook niet alle mensen met Staffords aso.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ach er zullen ook asosialen rond lopen met stafords hoor , Maar ik zie hier genoeg staffords met gezellige en vooral sociale mensen .

In den haag waar ik eerst woonde waren het wel voornamelijk bepaalde types hoor die ik er mee zag . Dus kan me voorstellen dat sommige mensen dat oordeel hebben .

Maar mensen hebben al snel een oordeel lekker laten kletsen :D
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Ongelezen bericht door Esmay87 »

Hayley84 schreef:
Daan84 schreef:Och... Ik heb toch aardig wat plakplaatjes op mn armen, vaak een legerbroek aan, kale kop, een aardig lange sik en vaak bandshirts aan.

Mijn ex had langer haar dan ik, een zwarte lange leren jas, rood geverfde kisten en zat in een band. :mann:
Maar aso, neuh. Gymnasium diploma, filosofie studie en een IQ van 140 dan weer wel ;)

Net zo min als dat alle mensen met poedels kakkers zijn, zijn ook niet alle mensen met Staffords aso.

Dan zullen wij ons op de volgende show eens goed asociaal gaan gedragen :mrgreen:
Afbeelding

Made by _Inge_
Daan84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler
Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Daan84 »

Hayley84 schreef:

Ik verrek het ook om me aan te passen aan een show hahaha!
Het gaat om het hondje en niet om de geleider ;)
En verder ben ik heel lief hoor! :engel:
Afbeelding
-laura-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Jack-Hussell
Labijna
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door -laura- »

Ik vind die vooroordelen asociaal. Iemand met bijvoorbeeld een chiuahua kan net zo goed hartstikke asociaal zijn, toch?
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

of mensen aso zijn baseer ik niet op je uiterlijk of je hond,
maar op je gedrag!
vlichi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door vlichi »

-laura- schreef:Ik vind die vooroordelen asociaal. Iemand met bijvoorbeeld een chiuahua kan net zo goed hartstikke asociaal zijn, toch?
Is vaak ook zo, als ik sommige dames zie lopen met die hondjes denk ik pjieuwww (qua uiterlijk dan he!)

en de hondjes zijn vaak ook nog asociaal ook haha, maar dat heeft andere redenen

maar misschien kunnen we het omdraaien? Baasjes met staffords zijn niet per se asociaal, maar asocialen kopen wel erg graag staffords?
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ArCee »

Ik denk dat er over het algemeen sneller gedacht word:

Mensen met dog achtigen zijn aso's?

Want of het nu een Staf, Rottweiler, Mastino, Bordeaux, Bullmastiff of Argentijn is, volgens mij word het over 1 kam geschoren?? :80:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Esmay87 schreef:
Dan zullen wij ons op de volgende show eens goed asociaal gaan gedragen :mrgreen:
Dat is goed :mann:
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

ik stond laatst met mijn bm reu te praten met een man die had een yorkje.
Meneer yorkje was een hele grote brede kale meneer met tattoos en een oorbel, en de bijbehorende stoere kleding. Ik had een zomerjurkje en nette schoentjes enz aan.
Toen kwam er ook iemand voorbij die vroeg of we geruild hadden van hond, moest er wel om lachen.
Maar het is gewoon echt van de zotte dat je beoordeeld word op je uiterlijk niet alle mensen zijn zo en dan nog als je van bepaalde kleding houd zegt dat toch ook nog niks over wie en hoe je bent?
ArCee
Zeer actief

Dat soort honden hebben natuurlijk een geheel ander voorkomen als een Staf, Rottweiler of Mastino, laten we eerlijk zijn?
Door die lange vacht, kalme(re) temperament en misschien wel de algehele uitstraling, komen deze honden toch anders over. Vind ik tenminste wel, alhoewel ik juist alle dogachtige zeer mooi, stabiel en betrouwbaar vind, mits goed opgevoed en bij de juiste baas ;)

Maar goed, zet eens een paar maanden achter elkaar alle bijtincidenten van een Retriever in de krant, zoals ze dus met Staffords en Rottweilers doen.
Moet je eens zien hoe snel de algemene opinie omslaat in een negatieve tendens?
En je weet het, een slechte naam heb je zo, eraf komen kost veel meer moeite en tijd!!
Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Ongelezen bericht door Esmay87 »

ArCee schreef:Dat soort honden hebben natuurlijk een geheel ander voorkomen als een Staf, Rottweiler of Mastino, laten we eerlijk zijn?
Door die lange vacht, kalme(re) temperament en misschien wel de algehele uitstraling, komen deze honden toch anders over. Vind ik tenminste wel, alhoewel ik juist alle dogachtige zeer mooi, stabiel en betrouwbaar vind, mits goed opgevoed en bij de juiste baas ;)

Maar goed, zet eens een paar maanden achter elkaar alle bijtincidenten van een Retriever in de krant, zoals ze dus met Staffords en Rottweilers doen.
Moet je eens zien hoe snel de algemene opinie omslaat in een negatieve tendens?
En je weet het, een slechte naam heb je zo, eraf komen kost veel meer moeite en tijd!!
Hetzelfde geldt ook voor mensen hoor. Als een Nler een crimineel feit heeft begaan dan staat dat er niet in, maar gaat het om bijvoorbeeld om iemand van Marokkaanse komaf, dan staat dat er ineens wel bij :scratch:
Afbeelding

Made by _Inge_
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

reactie van ArCee: zet eens een paar maanden achter elkaar alle bijtincidenten van een Retriever in de krant, zoals ze dus met Staffords en Rottweilers doen. Moet je eens zien hoe snel de algemene opinie omslaat in een negatieve tendens?

Dat heb je heel goed begrepen, kranten, tv. enz.. zijn machtige media en bereiken een groot deel van de bevolking. Veel mensen lopen een blokje om als ze iemand met een Stafford zien lopen, alleen maar om de berichten die ze over deze hond lezen in de krant of van horen zeggen op tv enz.. Beetje simplistische instelling zeg maar..
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
saiko
Actief
Mijn ras(sen): American staffordshire terriers, Saiko, Züri, Ziva en Woezel
Contacteer:

Ongelezen bericht door saiko »

:E:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
ArCee schreef:Ik denk dat er over het algemeen sneller gedacht word:

Want of het nu een Staf, Rottweiler, Mastino, Bordeaux, Bullmastiff of Argentijn is, volgens mij word het over 1 kam geschoren?? :80:
Nee hoor. Een Newfoundlander of Leonberger is ook een dogachtige en daarvan heeft geloof ik nog nooit iemand gedacht dat dat een aso-hond was ;-)

Ik merk daar met molossers eigenlijk helemaal niets van :U:
Ja, spike vonden een aantal mensen in het begin eng; maar dat was het eerste half jaar ook geen gezellige lobbes.

Waar we ook zijn, we krijgen altijd vragen, complimentjes, volwassenen en kleintjes die even komen aaien :D
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ArCee schreef:Ik denk dat er over het algemeen sneller gedacht word:

Yep ik pas ook perfect in dat plaatje :flower: :LOL:
ArCee
Zeer actief

daywalker schreef:reactie van ArCee: zet eens een paar maanden achter elkaar alle bijtincidenten van een Retriever in de krant, zoals ze dus met Staffords en Rottweilers doen. Moet je eens zien hoe snel de algemene opinie omslaat in een negatieve tendens?

Dat heb je heel goed begrepen, kranten, tv. enz.. zijn machtige media en bereiken een groot deel van de bevolking. Veel mensen lopen een blokje om als ze iemand met een Stafford zien lopen, alleen maar om de berichten die ze over deze hond lezen in de krant of van horen zeggen op tv enz.. Beetje simplistische instelling zeg maar..
Psies, daarom ben ik nooit vergeten dat ik eens 2 dames tegen kwam met lopen in het bos die op een gegeven moment vroegen: Mijnheer, is dat een echte Rottweiler?
Ik zeg, ja hoor, een hele echte met papieren en alles, hoezo?
Nou zeiden de dames, ze is zo lief?
Daar waren ze dus helemaal in de war van, een LIEVE Rottweiler want dat kon helemaal niet :piew:

Goed zo meiden, nog vaker de juiste media berichten lezen en alles geloven wat zij je voorhouden :denken:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Hayley84 schreef:
Esmay87 schreef:
Dat is goed :mann:

zomaar een reden om ook weer eens in die slangenkuil te duiken! :mann:
Afbeelding
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -

Ongelezen bericht door daywalker »

ArCee schreef:
daywalker schreef:reactie van ArCee: zet eens een paar maanden achter elkaar alle bijtincidenten van een Retriever in de krant, zoals ze dus met Staffords en Rottweilers doen. Moet je eens zien hoe snel de algemene opinie omslaat in een negatieve tendens?

Psies, daarom ben ik nooit vergeten dat ik eens 2 dames tegen kwam met lopen in het bos die op een gegeven moment vroegen: Mijnheer, is dat een echte Rottweiler?
Ik zeg, ja hoor, een hele echte met papieren en alles, hoezo?
Nou zeiden de dames, ze is zo lief?
Daar waren ze dus helemaal in de war van, een LIEVE Rottweiler want dat kon helemaal niet :piew:

Goed zo meiden, nog vaker de juiste media berichten lezen en alles geloven wat zij je voorhouden :denken:
zo is dat :ok:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Steffi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford en Chihuahua's

Ongelezen bericht door Steffi »

dagmar88 schreef:
daywalker schreef:Mensen beoordelen op hun uiterlijk en op eventueel het soort hond waar ze mee lopen, vind ik ronduit getuigen van een ondermaats IQ.
Maak eens een praatje met iemand die een Stafford en/of een andere (levensgevaarlijk ras) heeft ipv. meteen een stempel associaal toe te kennen. misschien valt het allemaal wel mee. Ik heb een hekel aan schaamteloze vooroordelen :boos:
Waarom is het meteen een vooroordeel? Ik maak praatjes met wie mij aan staat en wie vriendelijk over komt, met wat ze ook aan de lijn lopen.
En omdat ik stafford kriebelen nooit kan weerstaan spreek ik daarbij ook nog eens een hele hoop grote vette aso's van de bovenste plank en bijbehorend IQ.

Mensen die pupjes van 8 weken slaan om ze te leren zitten en die je nadien nooit meer ziet lopen.
Mensen die naar losloopgebied gaan met een hond die ze niet onder controle hebben en die niet waarschuwt, maar bijt wanneer er andere hondjes langs komen rennen.
Mensen die zichzelf te stoer vinden om de stront van de stafford waarmee ze in de binnenstad rond paraderen even op te ruimen.

Helaas is dat geen vooroordeel, maar een oordeel uit eigen bevindingen.
En ja, op basis van uiterlijk/1e indruk weet je vaak al een hoop.

Er zijn inderdaad mensen met Staffords of Bulterriërs of andere "gevaarlijke" rassen waarvan je zo kan zien dat ze die hond hebben gekocht om hun ego op te krikken :piew: . En deze mensen verpesten het ook voor de mensen die wel intensief met de opvoeding van hun hond bezig zijn om er wel een hond van te maken die luistert en waar je wel van weet wat je aan je leiband hebt hangen .
Er wordt gewoon harder op het gedrag van Staffords etc. gelet omdat als er een bijt incident gebeurt dit in het nieuws komt , maar wat met alle "brave" rassen ? als deze iets mispeuteren komt het niet in het nieuws terwijl deze ook tanden in hun mond hebben dus ook kunnen bijten
:hmmm:
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
Steffi schreef: Er wordt gewoon harder op het gedrag van Staffords etc. gelet omdat als er een bijt incident gebeurt dit in het nieuws komt , maar wat met alle "brave" rassen ? als deze iets mispeuteren komt het niet in het nieuws
Hoe weet je dat eigenlijk? Of is dat ook maar een aanname? Of zou het zo kunnen zijn dat de "brave" rassen wat minder frequent andere honden doodbijten?

ik weet het niet, maar dat boeit ook niet. elk doodgebeten hondje is er 1 teveel.

daarbij is het nonsens dat jij zulke vragen stelt, want als wás de stelling waar en onderbouwt dan nog zou jij het niet geloven.

maar ik weet hoe je in het echt bent dus ik zal wel lief lachen en ja knikken over dit levensdoel van je :engel:
Afbeelding
Steffi
Vaste gebruiker

massam schreef:
Nanna schreef:
Steffi schreef: Er wordt gewoon harder op het gedrag van Staffords etc. gelet omdat als er een bijt incident gebeurt dit in het nieuws komt , maar wat met alle "brave" rassen ? als deze iets mispeuteren komt het niet in het nieuws
Hoe weet je dat eigenlijk? Of is dat ook maar een aanname? Of zou het zo kunnen zijn dat de "brave" rassen wat minder frequent andere honden doodbijten?

ik weet het niet, maar dat boeit ook niet. elk doodgebeten hondje is er 1 teveel.

daarbij is het nonsens dat jij zulke vragen stelt, want als wás de stelling waar en onderbouwt dan nog zou jij het niet geloven.

maar ik weet hoe je in het echt bent dus ik zal wel lief lachen en ja knikken over dit levensdoel van je :engel:
Hoe ik dat weet ? Het is gewoon zo . Je gaat me niet wijsmaken dat de "gevaarlijke" rassen de enige zijn die bijten ... Vorige week nog was ik met m'n Stafford een wandeling aan het maken en kwam er ineens een labrador die los naast zijn baasje aan het lopen was de straat over gevlogen en begon deze te blaffen naar mij en m'n hond , en toen ik aan de eigenaar vroeg of ze haar hond wou aanlijnen want dit is verplicht op straat zei deze ook dat ze geen leiband bijhad dus wie was er dan de aso ? ik met mijn stafford of die vrouw met haar "brave" labrador ? :roll:
M@scha
Zeer actief

Steffi schreef:
Hoe ik dat weet ? Het is gewoon zo . Je gaat me niet wijsmaken dat de "gevaarlijke" rassen de enige zijn die bijten ... Vorige week nog was ik met m'n Stafford een wandeling aan het maken en kwam er ineens een labrador die los naast zijn baasje aan het lopen was de straat over gevlogen en begon deze te blaffen naar mij en m'n hond , en toen ik aan de eigenaar vroeg of ze haar hond wou aanlijnen want dit is verplicht op straat zei deze ook dat ze geen leiband bijhad dus wie was er dan de aso ? ik met mijn stafford of die vrouw met haar "brave" labrador ? :roll:
natuurlijk bijten andere honden ook. verschil is alleen wel de manier van vechten en de vasthoudendheid van onze rassen. die is nét ff anders dan een irritante lompe springlab die je tegenkomt.
Afbeelding
Steffi
Vaste gebruiker

Steffi schreef:
massam schreef:
Nanna schreef:

Ik bedoel maar , Staffords , Rotweilers & andere "Gevaarlijke" rassen krijgen zoveel vooroordelen , Maar ze zijn zeker niet de enige rassen die kinderen of andere honden aanvallen ,
Van elk hondenras zijn er goed opgevoede & brave honden , en honden die niet opgevoed worden & zich als echte rothonden gedragen :F:
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder

Ongelezen bericht door fleurie »

ja, overduidelijk :pffff: :engel: :mrgreen:
Afbeelding
Steffi
Vaste gebruiker

massam schreef:
Steffi schreef:
natuurlijk bijten andere honden ook. verschil is alleen wel de manier van vechten en de vasthoudendheid van onze rassen. die is nét ff anders dan een irritante lompe springlab die je tegenkomt.
Dat is waar , en daar heb je volkomen gelijk in , maar mij gaat er gewoon om dat het niet altijd de stafford's moeten zijn die als slecht worden afgeschilderd :mann:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Steffi schreef:Je gaat me niet wijsmaken dat de "gevaarlijke" rassen de enige zijn die bijten...
Vorige week nog was ik met m'n Stafford een wandeling aan het maken en kwam er ineens een labrador die los naast zijn baasje aan het lopen was de straat over gevlogen en begon deze te blaffen naar mij en m'n hond , en toen ik aan de eigenaar vroeg of ze haar hond wou aanlijnen want dit is verplicht op straat zei deze ook dat ze geen leiband bijhad dus wie was er dan de aso ? ik met mijn stafford of die vrouw met haar "brave" labrador ? :roll:
Ik zie de gebruikte anecdote niet echt als voorbeeld om je stelling te onderstrepen :19: Of beet die Labrador je Stafford?
Je snapt het niet met die halve spliterwt van je . :LOL:
Gewoon 4 x beter lezen. :lees:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”