Trouwens Nanna, wat ik mij afvraag. Als ik nou toevallig is een keer in de buurt ben, durf je dan wel met mij en Diesel te wandelen

Moderator: moderatorteam
Een lul-de-behangerd nog welNanna schreef:Ja hoor. Want ik ken DieselJudith-Diesel schreef: Trouwens Nanna, wat ik mij afvraag. Als ik nou toevallig is een keer in de buurt ben, durf je dan wel met mij en Diesel te wandelenEn da's een gezellige lul-de-behangerd
Ik heb jou op show gezien in Oss, ik vond je verschrikkelijk aso!Daan84 schreef:Och... Ik heb toch aardig wat plakplaatjes op mn armen, vaak een legerbroek aan, kale kop, een aardig lange sik en vaak bandshirts aan.
Daarbij loop ik met een Rottweiler en een SBT.
Kan ik ook onder het kopje "aso's" geplakt worden?
Ik denk dat de mensen die me zo op straat zien dat wel doen, maar dan schaar ik mezelf nog steeds niet bij de aso's...
Hayley84 schreef:Ik heb jou op show gezien in Oss, ik vond je verschrikkelijk aso!Daan84 schreef:Och... Ik heb toch aardig wat plakplaatjes op mn armen, vaak een legerbroek aan, kale kop, een aardig lange sik en vaak bandshirts aan.
Ik denk dat de mensen die me zo op straat zien dat wel doen, maar dan schaar ik mezelf nog steeds niet bij de aso's...![]()
Grapje![]()
Mijn ex had langer haar dan ik, een zwarte lange leren jas, rood geverfde kisten en zat in een band.![]()
Maar aso, neuh. Gymnasium diploma, filosofie studie en een IQ van 140 dan weer wel
Mensen kun je niet oordelen op hun uiterlijk.
Net zo min als dat alle mensen met poedels kakkers zijn, zijn ook niet alle mensen met Staffords aso.
Ik verrek het ook om me aan te passen aan een show hahaha!Hayley84 schreef:Ik heb jou op show gezien in Oss, ik vond je verschrikkelijk aso!Daan84 schreef:Och... Ik heb toch aardig wat plakplaatjes op mn armen, vaak een legerbroek aan, kale kop, een aardig lange sik en vaak bandshirts aan.
Ik denk dat de mensen die me zo op straat zien dat wel doen, maar dan schaar ik mezelf nog steeds niet bij de aso's...![]()
Grapje![]()
Mijn ex had langer haar dan ik, een zwarte lange leren jas, rood geverfde kisten en zat in een band.![]()
Maar aso, neuh. Gymnasium diploma, filosofie studie en een IQ van 140 dan weer wel
Mensen kun je niet oordelen op hun uiterlijk.
Net zo min als dat alle mensen met poedels kakkers zijn, zijn ook niet alle mensen met Staffords aso.
Is vaak ook zo, als ik sommige dames zie lopen met die hondjes denk ik pjieuwww (qua uiterlijk dan he!)-laura- schreef:Ik vind die vooroordelen asociaal. Iemand met bijvoorbeeld een chiuahua kan net zo goed hartstikke asociaal zijn, toch?
Dat is goedEsmay87 schreef:
Dan zullen wij ons op de volgende show eens goed asociaal gaan gedragen
Hetzelfde geldt ook voor mensen hoor. Als een Nler een crimineel feit heeft begaan dan staat dat er niet in, maar gaat het om bijvoorbeeld om iemand van Marokkaanse komaf, dan staat dat er ineens wel bijArCee schreef:Dat soort honden hebben natuurlijk een geheel ander voorkomen als een Staf, Rottweiler of Mastino, laten we eerlijk zijn?
Door die lange vacht, kalme(re) temperament en misschien wel de algehele uitstraling, komen deze honden toch anders over. Vind ik tenminste wel, alhoewel ik juist alle dogachtige zeer mooi, stabiel en betrouwbaar vind, mits goed opgevoed en bij de juiste baas
Maar goed, zet eens een paar maanden achter elkaar alle bijtincidenten van een Retriever in de krant, zoals ze dus met Staffords en Rottweilers doen.
Moet je eens zien hoe snel de algemene opinie omslaat in een negatieve tendens?
En je weet het, een slechte naam heb je zo, eraf komen kost veel meer moeite en tijd!!
Nanna schreef:Nee hoor. Een Newfoundlander of Leonberger is ook een dogachtige en daarvan heeft geloof ik nog nooit iemand gedacht dat dat een aso-hond wasArCee schreef:Ik denk dat er over het algemeen sneller gedacht word:
Mensen met dog achtigen zijn aso's?
Want of het nu een Staf, Rottweiler, Mastino, Bordeaux, Bullmastiff of Argentijn is, volgens mij word het over 1 kam geschoren??
Yep ik pas ook perfect in dat plaatjeArCee schreef:Ik denk dat er over het algemeen sneller gedacht word:
Mensen met dog achtigen zijn aso's?
Want of het nu een Staf, Rottweiler, Mastino, Bordeaux, Bullmastiff of Argentijn is, volgens mij word het over 1 kam geschoren??
Psies, daarom ben ik nooit vergeten dat ik eens 2 dames tegen kwam met lopen in het bos die op een gegeven moment vroegen: Mijnheer, is dat een echte Rottweiler?daywalker schreef:reactie van ArCee: zet eens een paar maanden achter elkaar alle bijtincidenten van een Retriever in de krant, zoals ze dus met Staffords en Rottweilers doen. Moet je eens zien hoe snel de algemene opinie omslaat in een negatieve tendens?
Dat heb je heel goed begrepen, kranten, tv. enz.. zijn machtige media en bereiken een groot deel van de bevolking. Veel mensen lopen een blokje om als ze iemand met een Stafford zien lopen, alleen maar om de berichten die ze over deze hond lezen in de krant of van horen zeggen op tv enz.. Beetje simplistische instelling zeg maar..
Hayley84 schreef:Dat is goedEsmay87 schreef:
Dan zullen wij ons op de volgende show eens goed asociaal gaan gedragen
zo is datArCee schreef:Psies, daarom ben ik nooit vergeten dat ik eens 2 dames tegen kwam met lopen in het bos die op een gegeven moment vroegen: Mijnheer, is dat een echte Rottweiler?daywalker schreef:reactie van ArCee: zet eens een paar maanden achter elkaar alle bijtincidenten van een Retriever in de krant, zoals ze dus met Staffords en Rottweilers doen. Moet je eens zien hoe snel de algemene opinie omslaat in een negatieve tendens?
Dat heb je heel goed begrepen, kranten, tv. enz.. zijn machtige media en bereiken een groot deel van de bevolking. Veel mensen lopen een blokje om als ze iemand met een Stafford zien lopen, alleen maar om de berichten die ze over deze hond lezen in de krant of van horen zeggen op tv enz.. Beetje simplistische instelling zeg maar..
Ik zeg, ja hoor, een hele echte met papieren en alles, hoezo?
Nou zeiden de dames, ze is zo lief?
Daar waren ze dus helemaal in de war van, een LIEVE Rottweiler want dat kon helemaal niet![]()
Goed zo meiden, nog vaker de juiste media berichten lezen en alles geloven wat zij je voorhouden
dagmar88 schreef:Waarom is het meteen een vooroordeel? Ik maak praatjes met wie mij aan staat en wie vriendelijk over komt, met wat ze ook aan de lijn lopen.daywalker schreef:Mensen beoordelen op hun uiterlijk en op eventueel het soort hond waar ze mee lopen, vind ik ronduit getuigen van een ondermaats IQ.
Maak eens een praatje met iemand die een Stafford en/of een andere (levensgevaarlijk ras) heeft ipv. meteen een stempel associaal toe te kennen. misschien valt het allemaal wel mee. Ik heb een hekel aan schaamteloze vooroordelen
En omdat ik stafford kriebelen nooit kan weerstaan spreek ik daarbij ook nog eens een hele hoop grote vette aso's van de bovenste plank en bijbehorend IQ.
Mensen die pupjes van 8 weken slaan om ze te leren zitten en die je nadien nooit meer ziet lopen.
Mensen die naar losloopgebied gaan met een hond die ze niet onder controle hebben en die niet waarschuwt, maar bijt wanneer er andere hondjes langs komen rennen.
Mensen die zichzelf te stoer vinden om de stront van de stafford waarmee ze in de binnenstad rond paraderen even op te ruimen.
Helaas is dat geen vooroordeel, maar een oordeel uit eigen bevindingen.
En ja, op basis van uiterlijk/1e indruk weet je vaak al een hoop.
Nanna schreef:Hoe weet je dat eigenlijk? Of is dat ook maar een aanname? Of zou het zo kunnen zijn dat de "brave" rassen wat minder frequent andere honden doodbijten?Steffi schreef: Er wordt gewoon harder op het gedrag van Staffords etc. gelet omdat als er een bijt incident gebeurt dit in het nieuws komt , maar wat met alle "brave" rassen ? als deze iets mispeuteren komt het niet in het nieuws
Hoe ik dat weet ? Het is gewoon zo . Je gaat me niet wijsmaken dat de "gevaarlijke" rassen de enige zijn die bijten ... Vorige week nog was ik met m'n Stafford een wandeling aan het maken en kwam er ineens een labrador die los naast zijn baasje aan het lopen was de straat over gevlogen en begon deze te blaffen naar mij en m'n hond , en toen ik aan de eigenaar vroeg of ze haar hond wou aanlijnen want dit is verplicht op straat zei deze ook dat ze geen leiband bijhad dus wie was er dan de aso ? ik met mijn stafford of die vrouw met haar "brave" labrador ?massam schreef:Nanna schreef:Hoe weet je dat eigenlijk? Of is dat ook maar een aanname? Of zou het zo kunnen zijn dat de "brave" rassen wat minder frequent andere honden doodbijten?Steffi schreef: Er wordt gewoon harder op het gedrag van Staffords etc. gelet omdat als er een bijt incident gebeurt dit in het nieuws komt , maar wat met alle "brave" rassen ? als deze iets mispeuteren komt het niet in het nieuws
ik weet het niet, maar dat boeit ook niet. elk doodgebeten hondje is er 1 teveel.
daarbij is het nonsens dat jij zulke vragen stelt, want als wás de stelling waar en onderbouwt dan nog zou jij het niet geloven.
maar ik weet hoe je in het echt bent dus ik zal wel lief lachen en ja knikken over dit levensdoel van je
natuurlijk bijten andere honden ook. verschil is alleen wel de manier van vechten en de vasthoudendheid van onze rassen. die is nét ff anders dan een irritante lompe springlab die je tegenkomt.Steffi schreef:
Hoe ik dat weet ? Het is gewoon zo . Je gaat me niet wijsmaken dat de "gevaarlijke" rassen de enige zijn die bijten ... Vorige week nog was ik met m'n Stafford een wandeling aan het maken en kwam er ineens een labrador die los naast zijn baasje aan het lopen was de straat over gevlogen en begon deze te blaffen naar mij en m'n hond , en toen ik aan de eigenaar vroeg of ze haar hond wou aanlijnen want dit is verplicht op straat zei deze ook dat ze geen leiband bijhad dus wie was er dan de aso ? ik met mijn stafford of die vrouw met haar "brave" labrador ?
Steffi schreef:Hoe ik dat weet ? Het is gewoon zo . Je gaat me niet wijsmaken dat de "gevaarlijke" rassen de enige zijn die bijten ... Vorige week nog was ik met m'n Stafford een wandeling aan het maken en kwam er ineens een labrador die los naast zijn baasje aan het lopen was de straat over gevlogen en begon deze te blaffen naar mij en m'n hond , en toen ik aan de eigenaar vroeg of ze haar hond wou aanlijnen want dit is verplicht op straat zei deze ook dat ze geen leiband bijhad dus wie was er dan de aso ? ik met mijn stafford of die vrouw met haar "brave" labrador ?massam schreef:Nanna schreef:Hoe weet je dat eigenlijk? Of is dat ook maar een aanname? Of zou het zo kunnen zijn dat de "brave" rassen wat minder frequent andere honden doodbijten?Steffi schreef: Er wordt gewoon harder op het gedrag van Staffords etc. gelet omdat als er een bijt incident gebeurt dit in het nieuws komt , maar wat met alle "brave" rassen ? als deze iets mispeuteren komt het niet in het nieuws
ik weet het niet, maar dat boeit ook niet. elk doodgebeten hondje is er 1 teveel.
daarbij is het nonsens dat jij zulke vragen stelt, want als wás de stelling waar en onderbouwt dan nog zou jij het niet geloven.
maar ik weet hoe je in het echt bent dus ik zal wel lief lachen en ja knikken over dit levensdoel van je
ja, overduidelijkDaan84 schreef:Och... Ik heb toch aardig wat plakplaatjes op mn armen, vaak een legerbroek aan, kale kop, een aardig lange sik en vaak bandshirts aan.
Dat is waar , en daar heb je volkomen gelijk in , maar mij gaat er gewoon om dat het niet altijd de stafford's moeten zijn die als slecht worden afgeschilderdmassam schreef:natuurlijk bijten andere honden ook. verschil is alleen wel de manier van vechten en de vasthoudendheid van onze rassen. die is nét ff anders dan een irritante lompe springlab die je tegenkomt.Steffi schreef:
Hoe ik dat weet ? Het is gewoon zo . Je gaat me niet wijsmaken dat de "gevaarlijke" rassen de enige zijn die bijten ... Vorige week nog was ik met m'n Stafford een wandeling aan het maken en kwam er ineens een labrador die los naast zijn baasje aan het lopen was de straat over gevlogen en begon deze te blaffen naar mij en m'n hond , en toen ik aan de eigenaar vroeg of ze haar hond wou aanlijnen want dit is verplicht op straat zei deze ook dat ze geen leiband bijhad dus wie was er dan de aso ? ik met mijn stafford of die vrouw met haar "brave" labrador ?
Je snapt het niet met die halve spliterwt van je .Nanna schreef:Ik zie de gebruikte anecdote niet echt als voorbeeld om je stelling te onderstrepenSteffi schreef:Je gaat me niet wijsmaken dat de "gevaarlijke" rassen de enige zijn die bijten...
Vorige week nog was ik met m'n Stafford een wandeling aan het maken en kwam er ineens een labrador die los naast zijn baasje aan het lopen was de straat over gevlogen en begon deze te blaffen naar mij en m'n hond , en toen ik aan de eigenaar vroeg of ze haar hond wou aanlijnen want dit is verplicht op straat zei deze ook dat ze geen leiband bijhad dus wie was er dan de aso ? ik met mijn stafford of die vrouw met haar "brave" labrador ?Of beet die Labrador je Stafford?