Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even hulp gevraagd.:)

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Wilm@

Even hulp gevraagd.:)

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ik ben totaal niet thuis in het rauw voeren. Lijfje is dit wel gewend en vandaag ben ik naar de poelier gegaan. Daar heb ik 1 doos kippennekken gekocht en ik kreeg 'n aantal eendenkarkassen mee.

Mag Lijfje die eendenkarkassen hebben? Als een hond gewend is om kippenpoten enz. te eten, lukt dit dan ook?

Kippennekken (kippenkarkassen was net op) durf ik zonder meer te geven, maar die eenden karkassen?

Ik vraag toch maar even jullie hulp. Ik heb gewoon geen verstand van rauw voeren dus dit is voor mij echt een :blont:

Wie weet/durft dit te geven? Of zal ik die eendenkarkassen weggooien?
dagmar88
Zeer actief

Re: Even hulp gevraagd.:)

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ja hoor, kan je gewoon voeren.
T is een stuk harder dan een plofkip en dus niet om direct mee te beginnen, maar als ze normaal barf eet zie ik er geen enkel probleem in.
dagmar88
Zeer actief

Wel een stuk spiervlees er bij doen dan he, anders poept ze morgen krijtjes :tongue:
Wilm@

Wat is dat? Krijtjespoepen? Wordt haar ontlasting dan wit? Vanwege die karkassen? Spiervlees, wat is dat?

Ik vrees en besef dat ik heel erg blond overkom, maar ik weet het echt niet. :19:

Ik hoop dat ik het durf, anders kieper ik die gratis karkassen gewoon de kliko in. :schrik:
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

:pop:
Ik lees lekker mee... ik ga binnenkort ook beginnen met barf.
ik denk dat ze met krijtpoep bedoeld dat de poep te hard word.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Wilm@

Lisette1985 schreef::pop:
Lijfje doet het maar met Duckpenscompleet en kippennekken. Die eendenkarkassen gaan de kliko in. Hier durf ik niet aan te beginnen, straks gaat het fout en kan ze een paar dagen moeilijk poepen. Dat is niet de intense van een vakantie.

Een kippenpoot is binnen 3 seconde helemaal verobert maar eendenkarkassen....kweetniet. :19: :oeps:
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby

Ongelezen bericht door cybert2 »

Wilm@ schreef:
Lisette1985 schreef::pop:
Lijfje doet het maar met Duckpenscompleet en kippennekken. Die eendenkarkassen gaan de kliko in. Hier durf ik niet aan te beginnen, straks gaat het fout en kan ze een paar dagen moeilijk poepen. Dat is niet de intense van een vakantie.

Een kippenpoot is binnen 3 seconde helemaal verobert maar eendenkarkassen....kweetniet. :19: :oeps:
Geef er gewoon een stuk spiervlees bij ;)
Groet, Janine
Beesteboelmona
Actief
Mijn ras(sen): Podenco x Bardino
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Beesteboelmona »

spiervlees is gewoon vlees wat je ook bij kippennekken voert. (dus eendenvlees, paardenvlees, runderkopvlees, hertenvlees, kippenvlees enz)
Ik neem toch aan dat je bij kippennekken wel spiervlees voert he?
En weggooien zou ik zeker niet doen.
Want kippennek zonder spiervlees geeft hetzelfde effect als eendkarkas.
Het eenige verschil is met eendkarkas zijn ze wat langer bezig met opeten dan met kippennek.
Zelfs mijn pup eet het probleemloos al vanaf dat hij 5 maanden was.
De rede dat ik geen kippennek voer want hap slik weg is nu eenmaal niet echt bevredigend voor een hond.
Kijk anders eens op barfplaats.nl voor info rondom het barfen.

Een gebalanceerd barf menu bestaat uit vleesbot, spiervlees, hart, lever, nier, pens, vis en eventueel groente en ei.
En bij vleesbot geef je ten alle tijde spiervlees.
Mijn menu:

Maandag: vasten
Dinsdag: karkas van eend of haas met spiervlees
Woensdag: zalmkop met sardientjes
Dondersdag: karkas van eend of haas met spiervlees
Vrijdag: Karkas van eend of haas met spiervlees en orgaan
Zaterdag: Karkas van eend of haas met spiervlees
Zondag: Pens
Laatst gewijzigd door Beesteboelmona op 04 aug 2011 20:37, 3 keer totaal gewijzigd.
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Lekker bij KVV en kippenekken houden ,Wilma. :wink:
Zou je je eigen liefie willen omzetten dat is het tijd om je er helemaal in te verdiepen.
Voor alleen deze vakantie voor Lijfje zou ik me al die 'stress' van het zelf samenstellen niet op de hals halen.
Wilm@

MJ schreef:Lekker bij KVV en kippenekken houden ,Wilma. :wink:
Zou je je eigen liefie willen omzetten dat is het tijd om je er helemaal in te verdiepen.
Voor alleen deze vakantie voor Lijfje zou ik me al die 'stress' van het zelf samenstellen niet op de hals halen.
:ok:

Die eendenkarkassen geef ik wel aan Jessica als Lijfje wordt opgehaald. Mag zij zelf bepalen wat ze ermee wil doen.

Echtgenoot zegt precies wat jij zegt, dus die ellende halen we niet op onze hals. Lijfje doet het nu goed (Duckpenscompleet met af en toe een kippenpoot of nek) en dat verander ik maar niet. :ok:
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Wijze echtgenoot. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Lijfje krijgt bij Jessica heel wat meer dan alleen maar eendenkarkassen, maar als ik jou was zou ik er zeker niet mee gaan prutsen. Hou jij het maar lekker veilig, en geef strakjes de karkassen aan Jessica mee :ok:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Heb je dan geen eten meegekregen van Jessica? Of desnoods een lijstje met wat je allemaal kan geven en hoe? :scratch:
Perry en Noah

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Wilm@ schreef:Wat is dat? Krijtjespoepen? Wordt haar ontlasting dan wit? Vanwege die karkassen? Spiervlees, wat is dat?

Ik vrees en besef dat ik heel erg blond overkom, maar ik weet het echt niet. :19:

Ik hoop dat ik het durf, anders kieper ik die gratis karkassen gewoon de kliko in. :schrik:
Je komt niet blond over hoor, barf in een notendop (percentages verschillen per hond, dit is wat ik doe):
50% vleesbot (bijvoorbeeld goed bevleesde karkassen, kippennek, kippenpoot, bevleesde lamsribben)
25% spiervlees (kippenvlees, kopvlees van rund, stoofvlees)
15% orgaan (lever, nier, maag, hart)
10% groente, tafelrestjes

Als je erg uit verhouding gaat, bijvoorbeeld veel vleesbot en weinig orgaan en spiervlees dan krijg je witte, harde poep.
Omgekeerd werkt het ook, bij te weinig vleesbot krijg je derrie :mann:

Als je er geen vertrouwen in hebt (en geen goedkoop spiervlees of een lap pens) zou ik ze inderdaad lekker bewaren voor wanneer Jessica weer terug is.
Weg gooien is hartstikke zonde! :wink:
Wilm@

duitse herder schreef:Heb je dan geen eten meegekregen van Jessica? Of desnoods een lijstje met wat je allemaal kan geven en hoe? :scratch:
Dát (en nog heel veel meer) is onderling puik afgesproken. :ok:

Waar het mij om ging was hetvolgende. Ik ga naar de poelier voor kippenkarkassen. Die zijn net op, maar kippennekken heeft ze nog wel. Ik krijg, nadat Lijfje al haar charmes in de bocht heeft gegooid, een doos kippennekken voor de halve prijs mee. Heus, het is een toppoelier, dus afgedankte rommel is het zeker niet. De kwaliteits en controlestickers (waar ik allemaal wel niet op let voordat ik een hond iets te eten geef. :schrik: ) zitten allemaal op die doos.

Toen vroeg ze, "Lust Lijfje ook eendenkarkassen"? Nou, dat weet ik niet en dat was dus ook mijn antwoord.

Omdat ik wel weet hoe het hier in de wijk er aan toe gaat, kreeg ik als antwoord, "Nou, lieverd, als ze kippenpoten eet dan draait die tijdelijke schattenbout haar pootje echt niet om voor een zálige eendenkarkas hoor. Ik heb vanochtend net een paar in de diepvriezer gestopt, helemaal vers. Krijg je van mij er zo bij! Had je nog wat anders nodig?" Ondertussen had ze dus die eendenkarkassen al in de plastic tas gestopt. Hele vriendelijke poelier. Lijfje zag ze vanuit mijn auto die haar neusje tegen het raam had gedrukt. :mrgreen:

Die kippennekken weet ik dat ze dat mag hebben. Ik heb zelf voorgesteld om Duckpenscompleet te geven met kippennekken/kippenpoten of kippenkarkassen.

Dus, ineens kwam daar die eendenkarkas bij, gratis! En dat krijgt Jessica fijn van mij als Lijfje wordt opgehaald. Zij weet wel hoe ze daar mee moet omgaan. :ok:
Inge2104
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!

Ongelezen bericht door Inge2104 »

Wat je ook kan doen is een dag iets minder duck geven een een eendenkarkasje erbij voor de lekker... Krijgt ze vast geen krijtpoep van hoor! Lijfje is wel wat gewend! :mrgreen:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Hier zijn ze dol op eend, niks mis mee hoor, persoonlijk geef ik liever eend dan kip die vol met AB zit :wink:
Afbeelding
Marion.

->Chanty<- schreef:Hier zijn ze dol op eend, niks mis mee hoor, persoonlijk geef ik liever eend dan kip die vol met AB zit :wink:
Neeeeeeeeeeeee, niet gaan drukken! Wilma is het niet gewend, weet er te weinig van, dus lekker gewoon zo laten zoals het nu gaat. Jessica weet straks wel raad met de karkassen.
Wilma, lekker laten liggen hoor!
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Marion. schreef:
->Chanty<- schreef:Hier zijn ze dol op eend, niks mis mee hoor, persoonlijk geef ik liever eend dan kip die vol met AB zit :wink:
Neeeeeeeeeeeee, niet gaan drukken!
Zo bedoel ik dat ook niet, ik zeg alleen hoe ik het zelf doe :wink:
Afbeelding
Marion.

->Chanty<- schreef:Zo bedoel ik dat ook niet, ik zeg alleen hoe ik het zelf doe :wink:
Maar dat is iets anders dan advies geven aan iemand die geen rauw voeren gewend is, en die hulpt vraagt. Lijf kan die eendenkarkas prima te lijf, maar dat doet ze straks maar lekker met Jessica want die weet wat ze doet.
Wilm@

Wat is AB? Zit dát in kip? Is dit schadelijk?

Snap het niet, Barca eet ook kippenpootjes en er is nooit iets aan de hand. Lijfje kaant gezellig mee en nergens problemen mee? :19:

Die AB (wat het ook mag zijn?) klinkt verontrustend eng. :ugh:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

AB is antibiotica
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Wilm@ schreef:

Snap het niet, Barca eet ook kippenpootjes en er is nooit iets aan de hand. Lijfje kaant gezellig mee en nergens problemen mee? :19:

Antibiotica :mrgreen: ik zou het ook lekker aan de veilige kant houden Wilma. De eend komt wel weer als Jes terug is :ok:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Wilm@ schreef:

:engel: Adem in, adem uit Wilma :mann:
Barca 'doet het nog', dus Lijfje haalt het einde van haar vakantie ook echt wel :zweep:
Beesteboelmona
Actief
Mijn ras(sen): Podenco x Bardino

Ongelezen bericht door Beesteboelmona »

Wilm@ schreef:

AB is dus zoals al gezegd antibiotica sommigen maken zich daar erg druk om en vermijden kip geheel andere voeren bio of weinig kip en weer andere maken zich er niet zo druk om.
Laatste categorie val ik, ik eet zelf hoofdzakelijk kip en in mijn gemalen baf voor de katten gaat ook gewoon kippennek.
Het is net als met groente gewoon waar je jezelf goed bij voelt de een geeft het wel de ander soms en weer de ander nooit.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Haha wilma gewoon doen waar jij je goed bij voelt.. :ok: (en anders gewoon jessica even smsen of bellen als je het echt wil geven :wink: )
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

zo hé wat een vriendelijke poelier zeg, hier verkopen ze helaas geen eend... maar volgens mij woon jij ook niet hier in de buurt anders ging ik ook even binnen piepen
Afbeelding
Wilm@

alm@ schreef:
Wilm@ schreef:

Antibiotica :mrgreen: ik zou het ook lekker aan de veilige kant houden Wilma. De eend komt wel weer als Jes terug is :ok:
:ok: :ok: :ok: :ok:

Helemaal mijn idee! :lol1:
Wilm@

Ze heeft net 4 kleine kippennekken op. Het was knauw-knauw, slik-slik en ze heeft gesmuld. :cheer:

Barca blieft het weer eens niet. :pffff: Dus alle kippennekken gaan, per dagelijkse portie, naar Lijfje. :W:
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Nou..ik kan me voorstellen dat je dat een beetje eng vindt hoor. Ik voer ook 'gewoon' smuldier en als ik het zo lees vind ik het allemaal zo simpel nog niet. Vooral niet met de hond van een ander. :mrgreen: :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”