Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moordlustige hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Moordlustige hond

Ongelezen bericht door Esmay87 »

Ja, het staat er echt in... moordlustige hond... :roll:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1029 ... html?p=4,2

Pitbull neemt schoothondje te grazen
KERKRADE - Een Pitbull-terriër is door de politie in Kerkrade in beslag genomen, nadat die een West Highland Terriër had doodgebeten.

De moordlustige hond viel ook nog een Maltezer aan, maar die overleefde het. De eigenares van het tweede slachtoffertje probeerde de dieren uit elkaar te halen, maar werd ook gebeten. Zij liep letsel op aan haar armen en benen, dat meldt L1.

De pitbull blijkt te zijn ontsnapt uit een huis aan de Dorotheagracht.
Afbeelding

Made by _Inge_
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Moordlustige hond

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

tja telegraaf, wat wil je? Sensatiekrant allom
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ach, het dekt de lading toch..
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Tja. Wat nu? Ik voel een enorme discussie opkomen, met heul veul vooroordelen vanuit alle richtingen. Waarin het niets uitmaakt wat er wordt gezegd. Dus ik zal alvast zeggen dat pitts en alles wat er op lijkt gevaarlijk zijn. En alle kleine hondjes schoothondjes die nooit iets verkeerds doen. Want zo ist.

(sorry ik zie te vaak deze topics. Als je zegt dat andere rassen ook weleens aanvallen, maar dat dit nooit in de media komt, omdat dat niet stoer is, dan zijn de rapen gaar. Het is nl. exact mijn verhaal. Maar dan met mijn eigen bastaard en de bastaard die uit huis ontsnapte en vooral heel pluizig was en erg graag beet. Is niet stoer natuurlijk. En niet eng. Geen pittbull, geen schoothond. Niet boeiend.)
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

amber81 schreef:Tja. Wat nu? Ik voel een enorme discussie opkomen, met heul veul vooroordelen vanuit alle richtingen. Waarin het niets uitmaakt wat er wordt gezegd. Dus ik zal alvast zeggen dat pitts en alles wat er op lijkt gevaarlijk zijn. En alle kleine hondjes schoothondjes die nooit iets verkeerds doen. Want zo ist.

(sorry ik zie te vaak deze topics. Als je zegt dat andere rassen ook weleens aanvallen, maar dat dit nooit in de media komt, omdat dat niet stoer is, dan zijn de rapen gaar. Het is nl. exact mijn verhaal. Maar dan met mijn eigen bastaard en de bastaard die uit huis ontsnapte en vooral heel pluizig was en erg graag beet. Is niet stoer natuurlijk. En niet eng. Geen pittbull, geen schoothond. Niet boeiend.)
ik ben echt geen pittbul/staff hater hoor, maar een hond die 1 hond doodbijt en eentje aanvalt die het ternauwernood overleeft is toch gewoon 'moordlustig'. Wat mij betreft hoeft er ook niet weer een discussie te komen over vechthonden hoor, dat hebben we wel gezien. Als het een doorgedraaide kruising was die dit deed mogen ze m van mij ook moordlustig noemen, ik ben heel ruimdenkend ;)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Nou, het wás toch ook een moordlustige hond? Ik hoop dat ze dat kreng ter plekke afmaken.
Ja, 's ochtends werd ie wakker en dacht laat ik vandaag eens even die westie naar z'n grootje helpen.
Mickie schreef:Hoe moet je dat gedrag anders omschrijven dan?
Triest, dat is zeker.
Achterlijk? De baas dan he :tongue:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nanna schreef:Nou, het wás toch ook een moordlustige hond? Ik hoop dat ze dat kreng ter plekke afmaken.
Als de berichtgeving klopt heeft Nanna gelijk.

Dat had ze overigens ook als er gestaan had "sheltie had Jack Russel opgevreten".
Of, nog algemener, Hond A heeft Hond B aangevallen en vermoord en een tweede trachten te vermoorden.

Het is iets afhankelijk van de preciese situatie en op basis van berichtgeving uit deze bron ;-) ga ik geen definitief oordeel vellen maar in de meeste gevallen moet er beslist iets mis zijn met "hond A" en ongeacht diens ras moet er dan een maatregel volgen. Zou het een pittbull zijn en "wij" oordelen dat die moet worden ingeslapen geldt dat ook voor de algemene Hond A.

't Is wel jammer dat het weer een pittbull is overigens ;-(
(als het verhaal klopt)
amber81

sbientje schreef:
amber81 schreef:Tja. Wat nu? Ik voel een enorme discussie opkomen, met heul veul vooroordelen vanuit alle richtingen. Waarin het niets uitmaakt wat er wordt gezegd. Dus ik zal alvast zeggen dat pitts en alles wat er op lijkt gevaarlijk zijn. En alle kleine hondjes schoothondjes die nooit iets verkeerds doen. Want zo ist.

ik ben echt geen pittbul/staff hater hoor, maar een hond die 1 hond doodbijt en eentje aanvalt die het ternauwernood overleeft is toch gewoon 'moordlustig'. Wat mij betreft hoeft er ook niet weer een discussie te komen over vechthonden hoor, dat hebben we wel gezien. Als het een doorgedraaide kruising was die dit deed mogen ze m van mij ook moordlustig noemen, ik ben heel ruimdenkend ;)
Het is de manier waarop het weer neergegooid wordt waar ik steeds zo'n jeuk van krijg en dezelfde altijd hetzelfde reageren ;-) Pure ophitserij. Hoe vaak ik zo'n verhaal lees of hoor en het uiteindelijk bleek te gaan om totaal verschillende rassen. Die haatzaaierij en goedlullerij over schoothondjes, wordt er niet goed van. Toen ik mijn verhaal in een van die topics neerkwakte werd er niet eens gereageerd. Mijn verhaal kwam niet in de krant. Ging niet om een pittbull he? Of schoothondje.
En persoonlijk heb ik aan geen enkel ras een hekel. Maar vlak er dus zeker geen een uit.
amber81

Nanna schreef:
amber81 schreef: En alle kleine hondjes schoothondjes die nooit iets verkeerds doen. Want zo ist.
Hij beet eerst een Westie dood. Zou kunnen, als er een ruzie was ontstaan. Maar daarna beet hij ook nog een ander hondje zowat aan gort. En en passant de mevrouw die haar hondje probeerde te redden, in armen en benen.
Nee, volkómen normale reactie van die hond hoor :piew: Nou ja, voor een Pitbull wellicht wel want die raken in een frenzy.
Ik zeg verbieden, die hele handel. Er lopen teveel onverantwoordelijke idioten mee.
zucht. Als de gegevens kloppen ja. Jij zegt altijd hetzelfde. Het maakt jou niets uit. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening. Net als dat ik vind dat het niet rasafhankelijk is of prototype baasjes. Moordlustige hond spoort niet nee. Maar als ik dan weer mijn eigen verhaal aanhaal: die moordlustige pluizenbol die mijn bastaard aanviel krijgt geen afspuiting hoor. Welnee. Daar istie te fluffy voor. Schattig toch?
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Eens met Nanna. Wat kan het nou schelen wat voor merk hond het nou was? Het gaat er om dat deze hond ontsnapte en vervolgens 1 hond(je) doodbeet, een ander verwondde en de bazin ervan ook greep toen zij haar hond(je) wilde redden.
Zo'n hond hoort gewoon niet in een samenleving die vergeven is van andere honden.
En die discussie over irritante, keffende en aanvallende fifi's hebben we al tig keer gevoerd. Ja, die zijn irritant. En nee, die verdienen de doodstraf niet.
Als één van mijn honden zoiets flikte had ik diezelfde middag bij de da gezeten voor een enkeltje hondenhemel.

Trouwens, ik heb liever een valse teckel, poedel of maltezer achter me aan dan een valse mastiff, rottweiler of pittbul.
Afbeelding
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

:slaap:
Afbeelding
amber81

nou die witte pluizenbol was groter dan mijn Tara. Maar wat je zegt he, 'Fifi-uiterlijk'. Hoeft niet dood. Is niet eng. Sure.

Verder eens met hoe het nu gaat: het maakt geen bal uit wat voor hond; het dient mekaar niet dood te bijten.
En over irritant gekef: is het ook. maar die discussie blijft ook irritant. Het doet er ook niets toe.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lieke schreef:Eens met Nanna. Wat kan het nou schelen wat voor merk hond het nou was? Het gaat er om dat deze hond ontsnapte en vervolgens 1 hond(je) doodbeet, een ander verwondde en de bazin ervan ook greep toen zij haar hond(je) wilde redden.
Zo'n hond hoort gewoon niet in een samenleving die vergeven is van andere honden.
En die discussie over irritante, keffende en aanvallende fifi's hebben we al tig keer gevoerd. Ja, die zijn irritant. En nee, die verdienen de doodstraf niet.
Als één van mijn honden zoiets flikte had ik diezelfde middag bij de da gezeten voor een enkeltje hondenhemel.

Trouwens, ik heb liever een valse teckel, poedel of maltezer achter me aan dan een valse mastiff, rottweiler of pittbul.

bijna helemaal mee eens.

waarom ik het ras wel van belang vind is omdat ik heel goed snap dat bij een pit/staff het woord moordlustig gebruikt wordt. heel simpel omdat het er ook echt zo uitziet. daarbij de reputatie van deze rassen en ik snap de woordkeus perfect.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Veel staffordeigenaren geven zelf ook toe dat hun hond andere honden dood wil zien.
Als Tomas de kans krijgt op een andere reu te vliegen ziet dat er trouwens ook afschuwelijk uit en hoort zich ook dramatisch aan maar doorgaans vliegt er dan hoogstens wat haar rond. Wat veel mensen natuurlijk niet weten en dat begrijp ik ook best.
In het LD werd het woord moordlustig trouwens niet gebruikt, de berichtjes zijn meestal toch wat zakelijker dan die in de Telegraaf.
Vanuit de ogen van omstanders die een hondje doorgebeten zagen worden en vanuit de ogen van de eigenaar van het hondje ( stel je eens voor dat het jou hond geweest was) zag het er ongetwijfeld moordlustig uit.
Het valt me wel op dat staffords zelden een grote honden lijken aan te vallen, klopt dat?
M@scha
Zeer actief

geen idee eigenlijk. het lijken meestal wel swiffertjes te zijn ja :denken:

al zie ik bij mijn sam daar geen onderscheid in. ja, hij heeft een uitgesproken hekel aan klein, wit en wollig, maar doet ook niet moeilijk over grote honden..

lola had vroeger op shows als ze het zat was daar zoals ooit op een heeeel drukke wijchen show de neiging juist bij de grote honden (DD. Newfoundlander etc) in de tenen te happen :ugh: :engel:

(even om duidelijk te zijn: sam heeft nog nooit de kans gehad te vechten, ik heb het over zijn gedrag en niet zijn acties want die zijn er niet)
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Het lijkt me ook wat moeilijker om een grote hond dood te bijten.
Ik zie een boerboel of kangal niet zo snel doodgebten worden door een pitje of staffie :denken:
Dus incidenten met dat soort honden heeft niet zulke ernstige gevolgen en zal daardoor minder publiciteit krijgen.

Afschuwelijk incident dit ,je zal het maar meemaken als baasje dat je dat voor je ogen ziet gebeuren :ugh:
M@scha
Zeer actief

tineke schreef:Het lijkt me ook wat moeilijker om een grote hond dood te bijten.
Ik zie een boerboel of kangal niet zo snel doodgebten worden door een pitje of staffie :denken:
Dus incidenten met dat soort honden heeft niet zulke ernstige gevolgen en zal daardoor minder publiciteit krijgen.

Afschuwelijk incident dit ,je zal het maar meemaken als baasje dat je dat voor je ogen ziet gebeuren :ugh:

dat zal het zijn idd.

als een pit en een kangal vechten zijn het 2 k*thonden die samen vechten. een klein hondje is 1. zieliger en 2. sneller stuk.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Marie-Josée schreef: Het valt me wel op dat staffords zelden een grote honden lijken aan te vallen, klopt dat?
Bij Charlie heeft het meer met het gedrag van de hond te maken dan met de grootte.
Alleen houdt dat vaak wel verband en zo'n klein hondje is kwetsbaar.
Esmay87
Zeer actief

Je zal het inderdaad maar zien gebeuren :ugh: met je eigen hond...

Als wij gaan wandelen komen we altijd langs een huis waar een agressief jack russel teefje woont. Die probeert altijd Callan & Raja aan te vallen, stopt dan op korte afstand (zegge 30 cm tot een meter) en blijft dan staan blaffen. Callan doet (nog) niets, maar Raja kan het niet meer velen en heeft haar laatst proberen te pakken.
Dat beestje loopt ALTIJD los, we hebben al 100x gezegd dat het een keer fout gaat, zelfs de politie gebelt.

Als het dan echt fout gaat, is mijn rottweiler dan ook moordlustig?
Afbeelding

Made by _Inge_
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Esmay87 schreef:Je zal het inderdaad maar zien gebeuren :ugh: met je eigen hond...

Als wij gaan wandelen komen we altijd langs een huis waar een agressief jack russel teefje woont. Die probeert altijd Callan & Raja aan te vallen, stopt dan op korte afstand (zegge 30 cm tot een meter) en blijft dan staan blaffen. Callan doet (nog) niets, maar Raja kan het niet meer velen en heeft haar laatst proberen te pakken.
Dat beestje loopt ALTIJD los, we hebben al 100x gezegd dat het een keer fout gaat, zelfs de politie gebelt.

Ja :pffff:
zo werkt dat :pop:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Natuurlijk,

Net als Pit Bulls zijn ook Rottweilers *slibmossel*honden en dus moordlustig.

Laatst nog pakte zo'n kreng een klein meisje, zomaar uit het niets, dus je wou toch niet beweren dat Rottweilers geen moordlustige *slibmossel*honden zijn.

Die arme JR, moet er niet aan denken dat die beesten van jou dat lieve kleine poepie kraken. :ugh:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Nanna schreef:
Esmay87 schreef: Als wij gaan wandelen komen we altijd langs een huis waar een agressief jack russel teefje woont. Die probeert altijd Callan & Raja aan te vallen, stopt dan op korte afstand (zegge 30 cm tot een meter) en blijft dan staan blaffen. Callan doet (nog) niets, maar Raja kan het niet meer velen en heeft haar laatst proberen te pakken.

Vind je zelf ook niet dat dat nogal een verschil is met een hond die de benen neemt en voorts rücksichtlos alles gaat killen wat ie tegenkomt?
Tulijk kan een hondje altijd doodgebeten worden maar het gaat om de manier waarop dat gebeurt. In het geval van de Pitbull hebben die hondjes NIETS uitgelokt om zo'n aanval vanuit het niets te triggeren. En meteen daarom zijn dergelijke honden ongewenst in deze maatschappij.
dat weet je toch niet? die hondjes zal die pitbull ook wel eens vaker zijn tegengekomen. en misschien had die pitbull daar al een oogje op, en nu was de pitbull ontsnapt en zag zijn kans waar. je weet dus niet of het uit het NIETS is.

overigens is dat geen goedpraterij hoor. het zal je hondje maar wezen die zo gepakt wordt. ik moet er echt niet aan denken, zo een hond wil ik ook niet in de buurt hebben.
M@scha
Zeer actief

Emma schreef:
Nanna schreef:
Esmay87 schreef: Als wij gaan wandelen komen we altijd langs een huis waar een agressief jack russel teefje woont. Die probeert altijd Callan & Raja aan te vallen, stopt dan op korte afstand (zegge 30 cm tot een meter) en blijft dan staan blaffen. Callan doet (nog) niets, maar Raja kan het niet meer velen en heeft haar laatst proberen te pakken.

Vind je zelf ook niet dat dat nogal een verschil is met een hond die de benen neemt en voorts rücksichtlos alles gaat killen wat ie tegenkomt?
Tulijk kan een hondje altijd doodgebeten worden maar het gaat om de manier waarop dat gebeurt. In het geval van de Pitbull hebben die hondjes NIETS uitgelokt om zo'n aanval vanuit het niets te triggeren. En meteen daarom zijn dergelijke honden ongewenst in deze maatschappij.
dat weet je toch niet? die hondjes zal die pitbull ook wel eens vaker zijn tegengekomen. en misschien had die pitbull daar al een oogje op, en nu was de pitbull ontsnapt en zag zijn kans waar. je weet dus niet of het uit het NIETS is.

overigens is dat geen goedpraterij hoor. het zal je hondje maar wezen die zo gepakt wordt. ik moet er echt niet aan denken, zo een hond wil ik ook niet in de buurt hebben.

staffs en pits zien de lol van hondjes slopen. veel in ieder geval wel. dat is voor de meesten al reden genoeg om ervoor te gaan.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Nanna schreef:
Emma schreef: die hondjes zal die pitbull ook wel eens vaker zijn tegengekomen. en misschien had die pitbull daar al een oogje op, en nu was de pitbull ontsnapt en zag zijn kans waar.
Tuurlijk :roll: Die hond vliegt de voordeur uit en zint op wraak. Gaat nu eindelijk eens dié hondjes killen die altijd naar hem blaften. Rent eerst drie of vier hondjes voorbij die nooit blaften en zodra hij er ééntje ontwaart die dat wel deed, is die aan de beurt.
Geloof je het zelf?
nee, die hond rent niet de voordeur uit voor wraak. maar als die hond los loopt, en die komt een hond tegen die hij klaarblijkelijk niet mag, vul maar in dan. wij weten toch niet hoe het gebeurd is? ik zeg alleen maar dat je niet weet dat het vanuit het NIETS is. dat is een aanname.
WAARBIJ DIT NATUURLIJK NIET GEWENST IS, INTEGENDEEL !!
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Nanna schreef:Het helazerige is echter dat ze veelal bij het schuim der natie geparkeerd staan. Te dom of te agressief om uit hun ogen te kijken. En dáár gaat het mis.
Niet bij de media die alleen maar er op uit zijn om vechthonden zwart te maken en de andere kant op kijken als een sjie tsoe een andere hond afslacht. :piew:
:ok: Hier kan ik me helemaal in vinden !! En o ja....die kleine rotkeffers hebben ook opvoeding nodig.......de mijne haalt het niet in zijn kop om te gaan keffen naar een wat groter formaat als hijzelf....
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Snap eigenlijk al dat slachtoffer gedoe van de staf en pit liefhebbers niet en dat constant weg wuiffen van :blah: :blah: :blah: .
Het kunnen killers zijn ,net als ieder andere hond/ras ,maar net een paar stappen hoger in agressie .
Ik ga toch ookk niet lopen zeiken dat mijn poedel krullen heeft en irritant vrolijk kan zijn naar menssen en honden. :19:
Je kiest voor dat ras met zijn leuke kanten en minder leuke kanten ,waaronder dat er een stelletje aso's ermee in de weer zijn.
Ja enn dat spiegeld ook af op diegeen die er wel verstandig mee omgaan.
Maar sommige daarvan lopen ook weer te zeiken als er een dode valt ,terrwijl ze wel hardop zeggen dat het killers kunnen zijn.
Dus snap het hele probleem vanuit de eigenaren niet zo. :80:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Esmay87
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Natuurlijk,

Net als Pit Bulls zijn ook Rottweilers *slibmossel*honden en dus moordlustig.

Laatst nog pakte zo'n kreng een klein meisje, zomaar uit het niets, dus je wou toch niet beweren dat Rottweilers geen moordlustige *slibmossel*honden zijn.

Die arme JR, moet er niet aan denken dat die beesten van jou dat lieve kleine poepie kraken. :ugh:

:blah:
bouvierpoedel schreef:Snap eigenlijk al dat slachtoffer gedoe van de staf en pit liefhebbers niet en dat constant weg wuiffen van :blah: :blah: :blah: .
Het kunnen killers zijn ,net als ieder andere hond/ras ,maar net een paar stappen hoger in agressie .
Ik ga toch ookk niet lopen zeiken dat mijn poedel krullen heeft en irritant vrolijk kan zijn naar menssen en honden. :19:
Je kiest voor dat ras met zijn leuke kanten en minder leuke kanten ,waaronder dat er een stelletje aso's ermee in de weer zijn.
Maar sommige daarvan lopen ook weer te zeiken als er een dode valt ,terrwijl ze wel hardop zeggen dat het killers kunnen zijn.
Snap ik ook niet zo goed... als eigenaar dien je je verantwoordelijkheid te nemen. En ja, je neemt je hond met zijn leuke en minder leuke kanten lijkt me. :-)
Afbeelding

Made by _Inge_
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Luister, ik weet ik heb het al tig keer beschreven op dit forum, maar Bailey is al 2x (1.5 keer) door een pittbullachtige gegrepen, zomaar uit het niets. 1 x stond ze, na lekker te hebben gespeeld met andere jonge hondjes, achter het beoogde slachtoffer dat net wegliep, en werd ze gegrepen toen ze de andere kant op keek. 1 x zat ze rustig bij de stoeprand te wachten op het commando "oversteken" toen een losgetrokken PB haar opjoeg en in haar achterste schampte.
Beide baasjes hadden hun honden niet, of niet volledig onder controle, en ja, dat is een prioriteit als je zo'n hond aanschaft. Maar los daarvan kennen deze honden ook maar 1 richting: vooruit, zeker als ze eenmaal los zijn en ze een doel voor ogen hebben.
Ik kwam een tijd geleden de eigenaar van de schampbijter weer met zijn hond tegen. Er zat zo'n 30 meter tussen ons en die man maar naar me roepen "Laat ze nou effe aan mekaar snuffelen, er gebeurt niets. Anders krijgt zij steeds de schuld". Hij bleef het maar herhalen en ik maar zeggen "Sorry, maar liever niet" want die hond van hem hing alweer helemaal grommend en kwijlend in de riem op de achterpootjes!!! Dat die vent dat niet doorhad en niet begrijpt dat ik liever het risico niet meer neem is beyond me. Vreemde mensen.
Toen hij ook maar bleef herhalen "anders krijgt zij de schuld" over zijn hond, dacht ik inwendig "maar als bijter HAD zij toch ook schuld?"
Gisteren hadden we vanwege de hitte de ramen open. Hoorden we opeens gigantisch gekrakeel buiten. De buurman zorgt voor de twee kleine hondjes (Shitzu en Maltezer) van zijn dochter tijdens haar vakantie. Het zijn ontzettende ettertjes: rennen aan de flex op alles luid blaffend af. Bleek dat die eigenaar van die schampbijter weer langs liep, gelukkig met zijn hond aangelijnd. Het beest hing weer op de achterpoten in de lijn en trok deze forse man (ongeveer 2 meter lang bij 1 meter breed) toch echt een paar metertjes naar voren, voordat hij haar weer onder controle had. Die kleine beestjes zijn echt super vervelend en de reactie van die hond was gisteren best te begrijpen. Alleen: zij doet dit ook bij rustige hondjes die haar niets doen, ook niet uitdagen en dat is wat ik bedoel: het lijkt er verdacht veel op dat deze honden een veel snellere trigger hebben om opgefokt te raken en tot de aanval over te gaan dan de meeste andere honden. Ik durf zeker te beweren dat, wanneer de PB gisteren los was geweest, 1 van die kleine ettertjes gewond was geraakt of erger.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Snap eigenlijk al dat slachtoffer gedoe van de staf en pit liefhebbers niet en dat constant weg wuiffen van :blah: :blah: :blah: .
:mann: Ik heb geen probleem, niet met mijn hond, niet met andere honden en niet met andere mensen.
:roll: Ja, mensen die slecht zijn voor hun hond, en als dat zo is kan je er bijna donder op slaan dat het een stafford betreft.
Alleen hier in de buurt al, 6 weken oude pup 'kwijt', stafford, hondje dat wekelijks zichzelf tussen druk verkeer uitlaat en de baasjes zijn te bedonderd het beest op te halen bij de Db, stafford, 15 weken oude pup met een halsbandje zo strak dat de striemen in z'n nekje staan, stafford...
Kan nog wel even verder gaan, t punt is wel duidelijk :U:

Maar een hond kan gewoon niet 'moordlustig' zijn.
Is een kat moordlustig wanneer hij een vogeltje heeft gepakt?

T is puur instinct en wanneer bewezen is dat je daar niet mee om kan gaan moet er maar een houd verbod komen :19:
Zo is het natuurlijk wel lekker makkelijk; aan de ene kant wordt er moord en brand geschreeuwd en aan de andere kant wordt er door politie en justitie vaak totaal passief gereageerd bij bijtincidenten... :roll:
M@scha
Zeer actief

niet alle eigenaren :neenee:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”