bouvierpoedel schreef:Snap eigenlijk al dat slachtoffer gedoe van de staf en pit liefhebbers niet en dat constant weg wuiffen van

.
Het kunnen killers zijn ,net als ieder andere hond/ras ,maar net een paar stappen hoger in agressie .
Ik ga toch ookk niet lopen zeiken dat mijn poedel krullen heeft en irritant vrolijk kan zijn naar menssen en honden.
Je kiest voor dat ras met zijn leuke kanten en minder leuke kanten ,waaronder dat er een stelletje aso's ermee in de weer zijn.
Ja enn dat spiegeld ook af op diegeen die er wel verstandig mee omgaan.
Maar sommige daarvan lopen ook weer te zeiken als er een dode valt ,terrwijl ze wel hardop zeggen dat het killers kunnen zijn.
Dus snap het hele probleem vanuit de eigenaren niet zo.

Ik heb geen probleem, niet met mijn hond, niet met andere honden en niet met andere mensen.

Ja, mensen die slecht zijn voor hun hond, en als dat zo is kan je er bijna donder op slaan dat het een stafford betreft.
Alleen hier in de buurt al,
6 weken oude pup 'kwijt', stafford, hondje dat wekelijks zichzelf tussen druk verkeer uitlaat en de baasjes zijn te bedonderd het beest op te halen bij de Db, stafford, 15 weken oude pup met een halsbandje zo strak dat de striemen in z'n nekje staan, stafford...
Kan nog wel even verder gaan, t punt is wel duidelijk
Maar een hond kan gewoon niet 'moordlustig' zijn.
Is een kat moordlustig wanneer hij een vogeltje heeft gepakt?
T is puur instinct en wanneer bewezen is dat je daar niet mee om kan gaan moet er maar een houd verbod komen

Zo is het natuurlijk wel lekker makkelijk; aan de ene kant wordt er moord en brand geschreeuwd en aan de andere kant wordt er door politie en justitie vaak totaal passief gereageerd bij bijtincidenten...