Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bella is loops

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

hercujess

Bella is loops

Ongelezen bericht door hercujess »

Bella is gisteren loops en dus hopen we volgende week te gaan dekken. We hopen weer op mooie en gezonde puppy's.

Sebasso's Bella
Afbeelding

De reu komt uit Ierland en woont sinds kort bij de fokkers van Bella. Hij heet Ch. Stargang Lewis Gneiss for Auchans.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door hercujess op 31 jul 2011 20:10, 4 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Bella is loops

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Beetje grote foto :mrgreen:

Welke kleuren verwacht je?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
hercujess

Marjoleine schreef:Beetje grote foto :mrgreen:

Welke kleuren verwacht je?
Ahum. foto maar even aangepast...

Ik verwacht wildkleur en rood.
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Wat een mooie reu!
xx Marr en Keeff
Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Ooooh, dat reutje! Wat een leukerd. Ben heel benieuwd wat daar uitkomt, succes :)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik weet geen barst van teckels, maar ik vind de achterhand in elk geval mooi gehoekt, niet zo overdreven als je vaak ziet.
Ben benieuwd!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

O, wat een mooie aanstaande mamma :I: Ik zou er zo een bij willen :lol1: Duimen voor een mooi nest :E:
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Wat een mooie reu! Ik vind zijn hoekingen inderdaad ook mooi! Wat voor maat zijn de ouders? Mijn man vind een teckeltje erbij erg leuk, maar ik wil eerst nog een Cairn erbij :-) Maar kijken kan geen kwaad natuurlijk...
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Gefeliciteerd.. Even op je site gekeken

Volgende week word Bella gedekt

Okt, Noa
Dec/Jan Sterre

En bij de bullen staan er ook 3 nesten gepland voor het najaar van 2011 dus in dezelfde tijd :O: Dat zijn 6 nesten.. Ga je aandelen in puppiepoep nemen ofzo ?
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Leane schreef:Gefeliciteerd.. Even op je site gekeken

Okt, Noa
Dec/Jan Sterre

En bij de bullen staan er ook 3 nesten gepland voor het najaar van 2011 dus in dezelfde tijd :O: Dat zijn 6 nesten.. Ga je aandelen in puppiepoep nemen ofzo ?
zooo dan.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Veel succes met de naderende dekking. :ok:
hercujess

Okt, Noa
Dec/Jan Sterre

Dat wil ik wel even toelichten. Ik heb drie nesten gepland bij de Bullen, maar dat betekent niet dat ik ook daadwerkelijk drie keer pups ga krijgen of ze alledrie laat dekken. We hebben vorig jaar heel veel pech gehad met de Bullen. Onze eerste Bul was een huishond en die is helaas veel te vroeg overleden. Hij werd slechts 15 maanden. Eind 2010 hebben we twee reuen uit Canada en Noorwegen geïmporteerd. Bij de een openbaarde zich en knikstaart op de leeftijd van 5 maanden en een paar weken geleden is bij onze belofte uit Canada zwaar ED en arthrose geconstateerd. Dit even los van de dekkingen, maar neem dit mee even in het totaalplaatje. Daarnaast zijn alledrie de teven achter elkaar leeg gebleven, ondanks uitstrijkjes, progesteronbepaling, sperma na laten kijken, etcetera. Daarom staan ze nu alledrie op de website, omdat we niet weten of ze op zullen gaan nemen. Op dit moment zijn ze alledrie loops, maar hebben we al besloten dat we ze niet alledrie laten dekken. Ik moet er namelijk niet aan denken dat ze wel alledrie zwanger zouden worden(bij de Bullen is dat helaas niet zo vanzelfsprekend) en die gok ga ik ook niet nemen.

Wat betreft de teckels. Bella is nu loops en aangezien dat vroeger dan gepland is en tegelijk met hopelijk Bullmastiff puppy's. Daarom had ik vorige week al besloten om Noa deze ronde niet te laten dekken. Ook hiervoor geldt; ik moet er niet aan denken om zoveel puppen tegelijk te hebben. Het krijgen van een nest is iets waar ik naar uit kijk en wat voor ons geen moeten is.

Dus voor ik nu op zijn Hondenforums als broodfokker wordt bestempeld, eerst even goed lezen. We zouden het overigens best kunnen doen, omdat mijn aanstaande man fulltime thuis is voor de honden en ik zelfstandige ben en mijn eigen tijd in kan delen.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

hercujess schreef:

Okt, Noa
Dec/Jan Sterre

Dat wil ik wel even toelichten. Ik heb drie nesten gepland bij de Bullen, maar dat betekent niet dat ik ook daadwerkelijk drie keer pups ga krijgen of ze alledrie laat dekken. We hebben vorig jaar heel veel pech gehad met de Bullen. Onze eerste Bul was een huishond en die is helaas veel te vroeg overleden. Hij werd slechts 15 maanden. Eind 2010 hebben we twee reuen uit Canada en Noorwegen geïmporteerd. Bij de een openbaarde zich en knikstaart op de leeftijd van 5 maanden en een paar weken geleden is bij onze belofte uit Canada zwaar ED en arthrose geconstateerd. Dit even los van de dekkingen, maar neem dit mee even in het totaalplaatje. Daarnaast zijn alledrie de teven achter elkaar leeg gebleven, ondanks uitstrijkjes, progesteronbepaling, sperma na laten kijken, etcetera. Daarom staan ze nu alledrie op de website, omdat we niet weten of ze op zullen gaan nemen. Op dit moment zijn ze alledrie loops, maar hebben we al besloten dat we ze niet alledrie laten dekken. Ik moet er namelijk niet aan denken dat ze wel alledrie zwanger zouden worden(bij de Bullen is dat helaas niet zo vanzelfsprekend) en die gok ga ik ook niet nemen.

Wat betreft de teckels. Bella is nu loops en aangezien dat vroeger dan gepland is en tegelijk met hopelijk Bullmastiff puppy's. Daarom had ik vorige week al besloten om Noa deze ronde niet te laten dekken. Ook hiervoor geldt; ik moet er niet aan denken om zoveel puppen tegelijk te hebben. Het krijgen van een nest is iets waar ik naar uit kijk en wat voor ons geen moeten is.

Dus voor ik nu op zijn Hondenforums als broodfokker wordt bestempeld, eerst even goed lezen. We zouden het overigens best kunnen doen, omdat mijn aanstaande man fulltime thuis is voor de honden en ik zelfstandige ben en mijn eigen tijd in kan delen.
Als je toch niet van plan bent ze alle 3 te laten dekken is het misschien toch iets "handiger" om een dergelijke "benaming" als broodfokker te voorkomen (zoals jezelf zegt) door de "geplande" nesten alleen te noemen met de teven waarvan je ook daarwerkelijk van plan bent om deze te laten dekken. Dus ff de site updaten zeg maar :wink:

Bedoel, eerlijk is eerlijk. Lees je van een ander een dergelijk iets. Dus 3 nesten 3 op elkaar volgende maanden met het ene "ras" en 3 nesten achter elkaar/tegelijkertijd van het andere "ras" (oftewel 6 nesten in totaal in een krappe 3 mnd) dan is het toch redelijk "logisch" dat men daar een ehm "stickertje" op plakt.

Geef toe. Lees je zoiets van een "fokker" op MP of gewoon een "onbekende" fokker, zul jij ongetwijfeld dezelfde gedachte hebben alleen is daar doorgaans de "reden" niet van bekend en wordt men toch "doorgaans" aangeraden bij "zo'n" fokker geen pup te kopen :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Het werkt inderdaad altijd tegen je omdat mensen deze uitleg er niet bij hebben.
Maar waarom zou je het er eigenlijk allemaal neerzetten?

Ik duim mee voor Bella hoor!
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
smoekie
Zeer actief

Tulp schreef:Het werkt inderdaad altijd tegen je omdat mensen deze uitleg er niet bij hebben.

Nou ja, ehm, laten we wel zijn. Niets ten nadele van hercujess zeker niet. Maar sorry persoonlijk snap ik eerlijk gezegd geen bal van een fokker die 6 nesten in zo'n korte tijd neemt of enigzins van plan is te nemen/laten "maken" :19: Wat de "reden" daar ook van is.

Men en dan voornamelijk fokkers hebben altijd de mond vol over broodfokkers e.d. maar als dan duidelijk uitleg wordt gevraagd wat dan precies een "broodfukker" is. Wordt daar meer dan eens zo ongeveer onder verstaan iemand (fukker) die nest na nest neemt zonder daarbij de gezondheid van de betreffende teef in acht te nemen en de teef loopsheid op loopsheid te laten dekken. Maar naar mijn idee is een broodfukker niet alleen maar iemand die 1 of meerdere "uitgemergelde" teven heeft liggen.

Voor mij persoonlijk is de term "broodfukker" toch ehm op zijn minst iets "uitgebreider" :wink: En nee, niet dat ik daarmee bedoel te zeggen dat hercujess een broodfokker is (nogmaals verre van) , maar wel dat het toch op zijn minst opmerkelijk is altijd te zien wanneer deze term wel of niet gebruikt wordt en "wanneer" deze "daadwerkelijk" van toepassing is.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
hercujess

Tulp schreef:Het werkt inderdaad altijd tegen je omdat mensen deze uitleg er niet bij hebben.

Dank je. En je hebt gelijk, waarom zou ik het er eigenlijk neerzetten? :19:

Maar toch, ik weet dat mijn intenties zuiver zijn. Mijn honden hebben een goed leven, ik zou zo met ze willen ruilen. We zijn recentelijk verhuisd naar een klein boerderijtje, speciaal voor onze honden. Niet dat ik zelf niet geniet van de vrijheid ;-) Ik kan het nu eenmaal niet laten om toch weer mijn mond open te trekken. :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat een mooie reu, echt uitstraling heeft ie :ok: En Bella's kleurtje vind ik leuk, dat zie je niet zo vaak bij ruwharen, of wel?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

hercujess schreef:

Okt, Noa
Dec/Jan Sterre

wat laat je nu wel dekken dan? een bm teef niet en 1 tekkelteef niet? dan blijven er nog 4 nesten over als ze opnemen. en nee, 4, 5 of 6 nesten tegelijkertijd of vlak na elkaar kan ook niet ook al kun je je eigen tijd indelen of wanneer je partner 24/7 thuis is. de rest gaat ook gewoon door, je kind en de andere honden. ik vraag me ook af waarom je dit dan op je site hebt staan, het staat er nl al even :19: .
Afbeelding
hercujess

Maeve schreef:Wat een mooie reu, echt uitstraling heeft ie :ok: En Bella's kleurtje vind ik leuk, dat zie je niet zo vaak bij ruwharen, of wel?
Normaliter niet, maar de laatste jaren was het echt een modekleurtje. Twee jaar geleden was het bijna allemaal kleurslagen rood wat de klok sloeg op de Winner.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

" Op zijn hondenforums als broodfokker bestempeld worden "

:U: :U: :U:

Nou...daar hoeft het hondenforum niet aan te pas te komen om die indruk te wekken hoor en daar is ook niets des hondenforums aan...
Het is zoals het is en niet anders...
En als het dan zo "des hondenforums" is dan zeg je toch niks? :19:
Dan komt er ook geen commentaar....
Tulp
Zeer actief

smoekie schreef:knip....
Nou ja, ehm, laten we wel zijn. Niets ten nadele van hercujess zeker niet. Maar sorry persoonlijk snap ik eerlijk gezegd geen bal van een fokker die 6 nesten in zo'n korte tijd neemt of enigzins van plan is te nemen/laten "maken" :19: Wat de "reden" daar ook van is.
...knip...
Maar ik begrijp juist dat het niet de bedoeling is, dat er alleen een volgorde planning gemaakt is en dat er afhankelijk van wat er dragend of geboren is pas de volgende gedekt wordt.
Niets mis mee eerlijk gezegd.

Wij hadden dit jaar ook nog wel een combinatie in de planning, maar met net 14 pups in één nest wordt dat toch echt opgeschoven. Gelukkig had ik de aankondiging nog niet gemaakt.
Onze planning voor volgend voorjaar betreft 3 teefjes, waarvoor we alle 3 een man gezocht hebben/zoeken. Toch wordt er normaalgesproken maar 1 nestje geboren, of mss wel twee als het eerste nestje er erg weinig zijn .

Dus een planning is nog geen werkelijkheid, was het maar waar dan was de hele fokkerij een stuk gemakkelijker :goeie:
* * *
smoekie
Zeer actief

Tulp schreef:
smoekie schreef:knip....
...knip...
Maar ik begrijp juist dat het niet de bedoeling is, dat er alleen een volgorde planning gemaakt is en dat er afhankelijk van wat er dragend of geboren is pas de volgende gedekt wordt.

Wij hadden dit jaar ook nog wel een combinatie in de planning, maar met net 14 pups in één nest wordt dat toch echt opgeschoven. Gelukkig had ik de aankondiging nog niet gemaakt.
Onze planning voor volgend voorjaar betreft 3 teefjes, waarvoor we alle 3 een man gezocht hebben/zoeken. Toch wordt er normaalgesproken maar 1 nestje geboren, of mss wel twee als het eerste nestje er erg weinig zijn .

Dus een planning is nog geen werkelijkheid, was het maar waar dan was de hele fokkerij een stuk gemakkelijker :goeie:
Dat snap ik wel. Maar wat ik bedoel is dat als er 3 nesten "gepland" staan (ff de bulletjes niet meegerekend) op de website van een fokker, het toch doorgaans de bedoeling dat er dus ook "gedekt" wordt.
(dat een teef soms leeg blijft doet dan niet toe).

Weet je van te voren dat je ze niet alle 3 laat dekken zoals Hercujess later aangaf dan "plan" je ze toch ook niet in. Dan plan je toch alleen die combinatie in die je wilt laten dekken :19:
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Waarom zou je niet gewoon op je website schrijven welke combinatie's je wilt maken? Ik had ook twee combinatie's op mijn website staan, maar was niet van plan deze beide te maken. Mensen zijn soms geinteresseerd in een bepaalde lijn en schrijven dan in op die combinatie, fijn voor hen toch om van te voren te weten dat dit in de planning staat? Wanneer dit dan gaat gebeuren is gewoon afwachten hoe alles verloopt.

En dan nog, stel je voor dat iemand werkelijk een aantal nesten wil hebben in dezelfde tijd. Als je nu alle tijd hebt, alle ruimte hebt en hier zeer serieus mee bezig bent, is het dan werkelijk een probleem?

Een broodfokker is een heel negatief woord, daar hoort bij dat je zomaar wat op elkaar zet en de honden in de schuur gooit. Puur om het geld dus.

Maar wat is er op tegen als je wat verdient op je nesten en daarom minder werkt zodat je veel tijd in je pups kunt steken? Het lijkt mij alleen maar heel goed. Door meerdere nesten te fokken en veel honden te hebben kun je gericht bezig zijn met wat je doet. Je kunt alleen die honden gebruiken die echt goed genoeg zijn, je doet heel veel ervaring op, je kunt je huis en terrein er helemaal op inrichten en je kunt heel serieus bezig zijn.
Tulp
Zeer actief

smoekie schreef:
Tulp schreef: Maar ik begrijp juist dat het niet de bedoeling is, dat er alleen een volgorde planning gemaakt is en dat er afhankelijk van wat er dragend of geboren is pas de volgende gedekt wordt.

Dat snap ik wel. Maar wat ik bedoel is dat als er 3 nesten "gepland" staan (ff de bulletjes niet meegerekend) op de website van een fokker, het toch doorgaans de bedoeling dat er dus ook "gedekt" wordt.

Weet je van te voren dat je ze niet alle 3 laat dekken zoals Hercujess later aangaf dan "plan" je ze toch ook niet in. Dan plan je toch alleen die combinatie in die je wilt laten dekken :19:
Nee smoekie, je begrijpt mijn verhaal blijkbaar niet.
Nog een keertje?

Als ik teefje 1 laat dekken en ze blijft leeg (of 1-2 pups), dan pas wordt teefje twee gedekt waarvoor we natuurlijk al over een partner nagedacht hebben. Krijgt ze wel een "normaal" nestje dan wordt nummer 2 van de planning niet gedekt.

Maarre.....................volgens mij WIL je het niet snappen :tongue:
* * *
Noahtje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Noahtje »

Wat een mooie reu!
Ben benieuwd naar de pupjes!
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Ik duim voor een heel mooi nestje!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Tulp schreef:
smoekie schreef:
Tulp schreef: Maar ik begrijp juist dat het niet de bedoeling is, dat er alleen een volgorde planning gemaakt is en dat er afhankelijk van wat er dragend of geboren is pas de volgende gedekt wordt.

Nee smoekie, je begrijpt mijn verhaal blijkbaar niet.
Nog een keertje?

Als ik teefje 1 laat dekken en ze blijft leeg (of 1-2 pups), dan pas wordt teefje twee gedekt waarvoor we natuurlijk al over een partner nagedacht hebben. Krijgt ze wel een "normaal" nestje dan wordt nummer 2 van de planning niet gedekt.

Maarre.....................volgens mij WIL je het niet snappen :tongue:
vooralsnog zijn iig de bm's alledrie loops dus ze kan niet wachten tot er opgenomen is.
hercujess schreef: Op dit moment zijn ze alledrie loops.
dan daarbij, zoals ik al zei kun je niet 4, 5 of 6 nesten tegelijk hebben. zeker niet wanneer je 10 honden hebt. of 9, want het reutje met de knikstaart is geloof ik alweer herplaatst. ja, het kan natuurlijk wel, maar dan val je bij mij wel echt onder de broodfokkers. zeker als alle teven die je hebt gepland staan om gedekt te worden.
Afbeelding
miekemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door miekemuis »

jess waarom maak je de combie rood maal rood bij de teckels ??
een dag niet geteckeld is een dag niet geleefd Afbeelding
hercujess

miekemuis schreef:jess waarom maak je de combie rood maal rood bij de teckels ??
Ik neem aan dat je doelt op de geplande combinatie van Sterre en DJ? Beide ouders zijn niet zuiver rood en de vader van beide ouders zijn black and tan. Afgezien van het feit dat ik op black and tan nakomelingen hoop, zie ik geen bezwaren om deze combinatie te doen met het oog op rood, omdat ze beide niet zuiver rood zijn en dus voldoende pigment hebben. Er wordt ook getwist of teckels met de kleur zoals DJ en Sterre wel rood genoemd mogen worden. Sommige fokkers noemen ze gewoon wildkleur en anderen weer haasefarbe of durrlaub. Zuiver rood zou ik echter nooit kruisen met zuiver rood. Ik heb gezien dat daar inderdaad pigment verlies van komt, zoals vleesneusjes en dergelijke.
miekemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door miekemuis »

dan snap ik het nog niet op je site staat toch rood bij sterre
een dag niet geteckeld is een dag niet geleefd Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”