Sebasso's Bella

De reu komt uit Ierland en woont sinds kort bij de fokkers van Bella. Hij heet Ch. Stargang Lewis Gneiss for Auchans.

Moderator: moderatorteam

Ahum. foto maar even aangepast...Marjoleine schreef:Beetje grote foto![]()
Welke kleuren verwacht je?

zooo dan.Leane schreef:Gefeliciteerd.. Even op je site gekeken
Volgende week word Bella gedekt
Okt, Noa
Dec/Jan Sterre
En bij de bullen staan er ook 3 nesten gepland voor het najaar van 2011 dus in dezelfde tijdDat zijn 6 nesten.. Ga je aandelen in puppiepoep nemen ofzo ?
Dat wil ik wel even toelichten. Ik heb drie nesten gepland bij de Bullen, maar dat betekent niet dat ik ook daadwerkelijk drie keer pups ga krijgen of ze alledrie laat dekken. We hebben vorig jaar heel veel pech gehad met de Bullen. Onze eerste Bul was een huishond en die is helaas veel te vroeg overleden. Hij werd slechts 15 maanden. Eind 2010 hebben we twee reuen uit Canada en Noorwegen geïmporteerd. Bij de een openbaarde zich en knikstaart op de leeftijd van 5 maanden en een paar weken geleden is bij onze belofte uit Canada zwaar ED en arthrose geconstateerd. Dit even los van de dekkingen, maar neem dit mee even in het totaalplaatje. Daarnaast zijn alledrie de teven achter elkaar leeg gebleven, ondanks uitstrijkjes, progesteronbepaling, sperma na laten kijken, etcetera. Daarom staan ze nu alledrie op de website, omdat we niet weten of ze op zullen gaan nemen. Op dit moment zijn ze alledrie loops, maar hebben we al besloten dat we ze niet alledrie laten dekken. Ik moet er namelijk niet aan denken dat ze wel alledrie zwanger zouden worden(bij de Bullen is dat helaas niet zo vanzelfsprekend) en die gok ga ik ook niet nemen.Leane schreef:Gefeliciteerd.. Even op je site gekeken
Okt, Noa
Dec/Jan Sterre
En bij de bullen staan er ook 3 nesten gepland voor het najaar van 2011 dus in dezelfde tijdDat zijn 6 nesten.. Ga je aandelen in puppiepoep nemen ofzo ?
Als je toch niet van plan bent ze alle 3 te laten dekken is het misschien toch iets "handiger" om een dergelijke "benaming" als broodfokker te voorkomen (zoals jezelf zegt) door de "geplande" nesten alleen te noemen met de teven waarvan je ook daarwerkelijk van plan bent om deze te laten dekken. Dus ff de site updaten zeg maarhercujess schreef:Dat wil ik wel even toelichten. Ik heb drie nesten gepland bij de Bullen, maar dat betekent niet dat ik ook daadwerkelijk drie keer pups ga krijgen of ze alledrie laat dekken. We hebben vorig jaar heel veel pech gehad met de Bullen. Onze eerste Bul was een huishond en die is helaas veel te vroeg overleden. Hij werd slechts 15 maanden. Eind 2010 hebben we twee reuen uit Canada en Noorwegen geïmporteerd. Bij de een openbaarde zich en knikstaart op de leeftijd van 5 maanden en een paar weken geleden is bij onze belofte uit Canada zwaar ED en arthrose geconstateerd. Dit even los van de dekkingen, maar neem dit mee even in het totaalplaatje. Daarnaast zijn alledrie de teven achter elkaar leeg gebleven, ondanks uitstrijkjes, progesteronbepaling, sperma na laten kijken, etcetera. Daarom staan ze nu alledrie op de website, omdat we niet weten of ze op zullen gaan nemen. Op dit moment zijn ze alledrie loops, maar hebben we al besloten dat we ze niet alledrie laten dekken. Ik moet er namelijk niet aan denken dat ze wel alledrie zwanger zouden worden(bij de Bullen is dat helaas niet zo vanzelfsprekend) en die gok ga ik ook niet nemen.Leane schreef:Gefeliciteerd.. Even op je site gekeken
Okt, Noa
Dec/Jan Sterre
Wat betreft de teckels. Bella is nu loops en aangezien dat vroeger dan gepland is en tegelijk met hopelijk Bullmastiff puppy's. Daarom had ik vorige week al besloten om Noa deze ronde niet te laten dekken. Ook hiervoor geldt; ik moet er niet aan denken om zoveel puppen tegelijk te hebben. Het krijgen van een nest is iets waar ik naar uit kijk en wat voor ons geen moeten is.
Dus voor ik nu op zijn Hondenforums als broodfokker wordt bestempeld, eerst even goed lezen. We zouden het overigens best kunnen doen, omdat mijn aanstaande man fulltime thuis is voor de honden en ik zelfstandige ben en mijn eigen tijd in kan delen.
Tulp schreef:Het werkt inderdaad altijd tegen je omdat mensen deze uitleg er niet bij hebben.
Maar waarom zou je het er eigenlijk allemaal neerzetten?
Ik duim mee voor Bella hoor!
Dank je. En je hebt gelijk, waarom zou ik het er eigenlijk neerzetten?Tulp schreef:Het werkt inderdaad altijd tegen je omdat mensen deze uitleg er niet bij hebben.
Maar waarom zou je het er eigenlijk allemaal neerzetten?
Ik duim mee voor Bella hoor!
wat laat je nu wel dekken dan? een bm teef niet en 1 tekkelteef niet? dan blijven er nog 4 nesten over als ze opnemen. en nee, 4, 5 of 6 nesten tegelijkertijd of vlak na elkaar kan ook niet ook al kun je je eigen tijd indelen of wanneer je partner 24/7 thuis is. de rest gaat ook gewoon door, je kind en de andere honden. ik vraag me ook af waarom je dit dan op je site hebt staan, het staat er nl al evenhercujess schreef:Dat wil ik wel even toelichten. Ik heb drie nesten gepland bij de Bullen, maar dat betekent niet dat ik ook daadwerkelijk drie keer pups ga krijgen of ze alledrie laat dekken. We hebben vorig jaar heel veel pech gehad met de Bullen. Onze eerste Bul was een huishond en die is helaas veel te vroeg overleden. Hij werd slechts 15 maanden. Eind 2010 hebben we twee reuen uit Canada en Noorwegen geïmporteerd. Bij de een openbaarde zich en knikstaart op de leeftijd van 5 maanden en een paar weken geleden is bij onze belofte uit Canada zwaar ED en arthrose geconstateerd. Dit even los van de dekkingen, maar neem dit mee even in het totaalplaatje. Daarnaast zijn alledrie de teven achter elkaar leeg gebleven, ondanks uitstrijkjes, progesteronbepaling, sperma na laten kijken, etcetera. Daarom staan ze nu alledrie op de website, omdat we niet weten of ze op zullen gaan nemen. Op dit moment zijn ze alledrie loops, maar hebben we al besloten dat we ze niet alledrie laten dekken. Ik moet er namelijk niet aan denken dat ze wel alledrie zwanger zouden worden(bij de Bullen is dat helaas niet zo vanzelfsprekend) en die gok ga ik ook niet nemen.Leane schreef:Gefeliciteerd.. Even op je site gekeken
Okt, Noa
Dec/Jan Sterre
Wat betreft de teckels. Bella is nu loops en aangezien dat vroeger dan gepland is en tegelijk met hopelijk Bullmastiff puppy's. Daarom had ik vorige week al besloten om Noa deze ronde niet te laten dekken. Ook hiervoor geldt; ik moet er niet aan denken om zoveel puppen tegelijk te hebben. Het krijgen van een nest is iets waar ik naar uit kijk en wat voor ons geen moeten is.
Dus voor ik nu op zijn Hondenforums als broodfokker wordt bestempeld, eerst even goed lezen. We zouden het overigens best kunnen doen, omdat mijn aanstaande man fulltime thuis is voor de honden en ik zelfstandige ben en mijn eigen tijd in kan delen.

Normaliter niet, maar de laatste jaren was het echt een modekleurtje. Twee jaar geleden was het bijna allemaal kleurslagen rood wat de klok sloeg op de Winner.Maeve schreef:Wat een mooie reu, echt uitstraling heeft ieEn Bella's kleurtje vind ik leuk, dat zie je niet zo vaak bij ruwharen, of wel?
Maar ik begrijp juist dat het niet de bedoeling is, dat er alleen een volgorde planning gemaakt is en dat er afhankelijk van wat er dragend of geboren is pas de volgende gedekt wordt.smoekie schreef:knip....
Nou ja, ehm, laten we wel zijn. Niets ten nadele van hercujess zeker niet. Maar sorry persoonlijk snap ik eerlijk gezegd geen bal van een fokker die 6 nesten in zo'n korte tijd neemt of enigzins van plan is te nemen/laten "maken"Wat de "reden" daar ook van is.
...knip...
Dat snap ik wel. Maar wat ik bedoel is dat als er 3 nesten "gepland" staan (ff de bulletjes niet meegerekend) op de website van een fokker, het toch doorgaans de bedoeling dat er dus ook "gedekt" wordt.Tulp schreef:Maar ik begrijp juist dat het niet de bedoeling is, dat er alleen een volgorde planning gemaakt is en dat er afhankelijk van wat er dragend of geboren is pas de volgende gedekt wordt.smoekie schreef:knip....
Nou ja, ehm, laten we wel zijn. Niets ten nadele van hercujess zeker niet. Maar sorry persoonlijk snap ik eerlijk gezegd geen bal van een fokker die 6 nesten in zo'n korte tijd neemt of enigzins van plan is te nemen/laten "maken"Wat de "reden" daar ook van is.
...knip...
Niets mis mee eerlijk gezegd.
Wij hadden dit jaar ook nog wel een combinatie in de planning, maar met net 14 pups in één nest wordt dat toch echt opgeschoven. Gelukkig had ik de aankondiging nog niet gemaakt.
Onze planning voor volgend voorjaar betreft 3 teefjes, waarvoor we alle 3 een man gezocht hebben/zoeken. Toch wordt er normaalgesproken maar 1 nestje geboren, of mss wel twee als het eerste nestje er erg weinig zijn .
Dus een planning is nog geen werkelijkheid, was het maar waar dan was de hele fokkerij een stuk gemakkelijker
Nee smoekie, je begrijpt mijn verhaal blijkbaar niet.smoekie schreef:Dat snap ik wel. Maar wat ik bedoel is dat als er 3 nesten "gepland" staan (ff de bulletjes niet meegerekend) op de website van een fokker, het toch doorgaans de bedoeling dat er dus ook "gedekt" wordt.Tulp schreef: Maar ik begrijp juist dat het niet de bedoeling is, dat er alleen een volgorde planning gemaakt is en dat er afhankelijk van wat er dragend of geboren is pas de volgende gedekt wordt.
Wij hadden dit jaar ook nog wel een combinatie in de planning, maar met net 14 pups in één nest wordt dat toch echt opgeschoven. Gelukkig had ik de aankondiging nog niet gemaakt.
Onze planning voor volgend voorjaar betreft 3 teefjes, waarvoor we alle 3 een man gezocht hebben/zoeken. Toch wordt er normaalgesproken maar 1 nestje geboren, of mss wel twee als het eerste nestje er erg weinig zijn .
Dus een planning is nog geen werkelijkheid, was het maar waar dan was de hele fokkerij een stuk gemakkelijker
(dat een teef soms leeg blijft doet dan niet toe).
Weet je van te voren dat je ze niet alle 3 laat dekken zoals Hercujess later aangaf dan "plan" je ze toch ook niet in. Dan plan je toch alleen die combinatie in die je wilt laten dekken
vooralsnog zijn iig de bm's alledrie loops dus ze kan niet wachten tot er opgenomen is.Tulp schreef:Nee smoekie, je begrijpt mijn verhaal blijkbaar niet.smoekie schreef:Dat snap ik wel. Maar wat ik bedoel is dat als er 3 nesten "gepland" staan (ff de bulletjes niet meegerekend) op de website van een fokker, het toch doorgaans de bedoeling dat er dus ook "gedekt" wordt.Tulp schreef: Maar ik begrijp juist dat het niet de bedoeling is, dat er alleen een volgorde planning gemaakt is en dat er afhankelijk van wat er dragend of geboren is pas de volgende gedekt wordt.
(dat een teef soms leeg blijft doet dan niet toe).
Weet je van te voren dat je ze niet alle 3 laat dekken zoals Hercujess later aangaf dan "plan" je ze toch ook niet in. Dan plan je toch alleen die combinatie in die je wilt laten dekken
Nog een keertje?
Als ik teefje 1 laat dekken en ze blijft leeg (of 1-2 pups), dan pas wordt teefje twee gedekt waarvoor we natuurlijk al over een partner nagedacht hebben. Krijgt ze wel een "normaal" nestje dan wordt nummer 2 van de planning niet gedekt.
Maarre.....................volgens mij WIL je het niet snappen
dan daarbij, zoals ik al zei kun je niet 4, 5 of 6 nesten tegelijk hebben. zeker niet wanneer je 10 honden hebt. of 9, want het reutje met de knikstaart is geloof ik alweer herplaatst. ja, het kan natuurlijk wel, maar dan val je bij mij wel echt onder de broodfokkers. zeker als alle teven die je hebt gepland staan om gedekt te worden.hercujess schreef: Op dit moment zijn ze alledrie loops.

Ik neem aan dat je doelt op de geplande combinatie van Sterre en DJ? Beide ouders zijn niet zuiver rood en de vader van beide ouders zijn black and tan. Afgezien van het feit dat ik op black and tan nakomelingen hoop, zie ik geen bezwaren om deze combinatie te doen met het oog op rood, omdat ze beide niet zuiver rood zijn en dus voldoende pigment hebben. Er wordt ook getwist of teckels met de kleur zoals DJ en Sterre wel rood genoemd mogen worden. Sommige fokkers noemen ze gewoon wildkleur en anderen weer haasefarbe of durrlaub. Zuiver rood zou ik echter nooit kruisen met zuiver rood. Ik heb gezien dat daar inderdaad pigment verlies van komt, zoals vleesneusjes en dergelijke.miekemuis schreef:jess waarom maak je de combie rood maal rood bij de teckels ??