Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en katten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Honden en katten

Ongelezen bericht door blondie »

De katten kreeg ik als kitten, met 6 weken. Dit kon niet anders omdat er een grote kans zou zijn dat de wilde moeder (stalkat niet echt "tam" en gedekt door een wilde kater) de katjes mee op sleeptouw zou nemen en alle drie de kittens dus zouden verwilderen. Dit was bij een eerder nest ook al eens gebeurd.
Ze waren nooit in contact geweest met honden, tot ze 4 jaar waren. Toen kwam de 4 jarige Duitse herder Finn in huis :engel:
Dat verliep zo :hmmm:
Afbeelding
Afbeelding
De witte had wat meer reserves maar ook met hem en Finn ging het redelijk snel ok.
Poseren ging soms ook alhoewel :ugh:
Afbeelding
Snoepies op tafel :engel:
Afbeelding
Samen oplopen
Afbeelding
Dit gebeurd nu helaas niet meer op het moment dat Bluf haar intrede deed reageerden de katten anders.
Afbeelding
Toch gaat het wel samen
Afbeelding
Voor Bluf vind ik het wel eens jammer dat mijn katten niet met haar willen spelen. Ze vind ze helemaal geweldig, en ze doet écht haar best om vriendjes te worden :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Finn was altijd heel rustig in zijn benadering, gaf ook wel kopjes terug, likte eens een kop om te verzorgen.
En Bluf is vanuit haar vorige huis katten gewend die écht honden gewend waren, de Mies daar die kon gewoon meedoen in het spel, als ik op visite was daagde deze kat ook Finn uit om te spelen "verstoppertje" Tikkie op de neus als hij heel voorzichtig ging kijken waar ze zat en renspelletjes door het huis :lol1: dat soort katten was Bluf gewend, toen ze dus hier als een dolle op ze afging renden die van mij ook weg maar niet om te spelen :oeps: maar dat had zij niet helemaal door.
Het gaat wel steeds beter net liep Joe hier ook weer over de vloer en gaf Finn een kopje en liep naar Bluf die onder de tafel ligt en besnuffelde haar oor en poten en zowaar ze kreeg ook een kopje van hem :tongue:

Al met al ben ik blij dat de katten zowiezo niet zo moeilijk deden toen ik Finn kreeg, ik had drama verhalen gelezen van katten die inderdaad niet meer in de woonkamer wilden zitten, of überhaupt niet meer naar huis wilden komen. Maar die introductie verliep redelijk vlot en het vertrouwen was er van beide kanten uit ook heel snel.
Met Bluf verliep het wat lastiger, mede omdat zij redelijk opdringerig was, of opsprong zodra er maar eentje binnen kwam lopen. Het meewandelen heeft er ook een tijd niet ingezeten, maar de laatste tijd komen ze wel weer wat vaker een stukje mee oplopen weer, of terug naar huis dan hobbelen er ineens twee katten mee.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Altijd honden en katten samen gehad.
Helaas is de poes die bij Nilsson ligt overleden.
Nu hebben wij nog 1 poes en Nilsson.
De poes op het kussen, Ivy, was echt de baas over iedereen, die had maar 1 blik nodig en alles ging aan de kant voor haar.
Zij heeft naar ons nooit gegromd of geblazen, het was echt een schat van een kat maar wel een met een attitude naar de andere dieren toe.
Het is ook wel te zien: poes ligt pontifikaal op het kussen en Nilsson ligt op een stukje van de fleece deken.
Paddy de poes in het mandje en Nilsson zijn dikke maatjes.
Paddy brengt Nilsson weleens muisjes......die hij op zijn beurt weer aan mij geeft. :I:

Toen wij Nilsson ophaalden waren wij erg benieuwd naar de reactie van de poezen:
Ivy keek hem en dat was voldoende en Paddy was helemaal dol, alsof haar lang verloren vriend er weer was, miauwen en kopjes geven aan Nilsson, die op zijn beurt Paddy even flink aflebberde.
Wij waren op van alles voorbereid maar niet hierop, zo lief.

Afbeelding
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ongelezen bericht door S@nne »

Vroeger bij m'n ouders thuis een stuk of 20 honden en tussen de 6 en 12 katten wisselend door de jaren heen.
De honden waren bearded collies, shelties en later ook border terriers. Die 20 honden leefden niet allemaal tegelijkertijd in huis. Gemiddeld tussen de 6 en 10 honden in huis.

Nu ... 2 honden (Kelpie en Lancashire Heeler) en 4 katten en af en toe kittens. De katten zijn siamees, oosters korthaar en bengaal.
Nygel (Kelpie) helpt de kittens opvoeden. Raika moet ik de eerste weken er niet bij laten die vind ik wat te fanatiek kijken ernaar (ook lichaamshouding), als de kittens kunnen rondwandelen en een klauwtje kunnen liften dan kan Raika er wel bij.

De katten zijn hier sowieso de baas, de honden kunnen een klauw krijgen als het de dames of heer niet zint :wink: dat vind ik ideaal. Als ze iemand vervelend of te druk vinden doen dan regelen ze dat zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Ik geniet enormmmm van de fotos :I: :I: :I:
Mogen van mij ook zeker meer bij komen haha
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

wenmart20 schreef:Ik geniet enormmmm van de fotos :I: :I: :I:
Mogen van mij ook zeker meer bij komen haha
Nou zker ik geniet er ook van die van Blondie vind ik erg leuk kat aan de wandel met herder :lol1:
Deze vond ik nog Mickey en Spok

Afbeelding

En deze Tijger tusssen de twee heren in zijn favoplekje :I:

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hier momenteel 2 honden (border collie reu van 2,5 jaar en een schotse collieteef van 4 jaar) en 2 katten (1 ex-wild htk poes van nu 4 jaar en een kruizing exotic kater van bijna 3 maanden)

Kay(bc) kwam als pup bij de toen 1,5 jarige Query (htk wild). Query was behoorlijk wat oppashonden gewend al vanaf kitten dat ze hier kwam. Dat ging wisselend. Met Kay ging het goed en heel regelmatig werd erg gespeeld met elkaar. Echter Query is een poes met scherpe randjes gebleven en Kay heeft daardoor diep respect voor haar en spelen is er niet meer bij. Maar het gaat prima samen, alhoewel volgende foto ook echt een uitzondering is, het zijn beide niet van die kleffe persoonlijkheden:
Afbeelding

En nu hebben we voor lange tijd een opvanger in huis: Tassia. Tassia had een hekel aan katten. Met onze Query ging het moeizaam, maar nu Tassia enige lessen heeft gehad in hoe om te gaan met zo'n kattenwezen, durft Query zich ook wel dichter in haar buurt te begeven al bleeft het een broze samenstelling. En nu hebben we dan een kitten erbij: Redband. Redband is een zeer brutaal mannetje. Kay vind hem in de regel nog eng. Redband stuitert ook gewoon op hem af. HEt spelen zoals hij vroeger met Query deed durft hij niet met Redband, maar het gaat steeds beter. Ik trof ze vorige week ook even zo samen:
Afbeelding.
Voor de confrontatie met Tassia was ik een beetje bang. Dus eerste avond aan de lijn gehouden. Aangezien Query echt wijkt voor Tassia en Redband niet, vreesde ik er toch voor, maar uiteindelijk bleek Tassia en Redband 8 poten op 1 buik, alhoewel ze soms ook ontzettend moe van dit brutaaltje word:

na 2 dagen:
Afbeelding
na een paar dagen, partner in crime:
Afbeelding
Tassia wil wel spelen, maar ze is veelste lomp:
Afbeelding

En zo liggen we na een middag in de tuin uit te puffen:
Afbeelding

Eigenlijk gaat alles hier met elkaar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jacky_
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Jacky_ »

Hier hebben we 1 golden retriever van 11 en 4 htk katten(1 is 2 jaar, 2 zijn er 4 en de oudste is 17), we hebben op het moment nog kittens rondlopen, maar die gaan over 2 weken weer weg. Dit gaat eigenlijk altijd al prima samen. Jotthem is opgegroeit met 1 kat, waar er langzamerhand 3 bij zijn gekomen.

Hier een foto van 4 jaar geleden. Een nestje kittens van 3 waarvan we er 2 hebben gehouden. Deze moesten met de hand worden opgevoed, want de moeder bleek een gezwel om haar hart heen te hebben en werd ingeslapen 2 weken na de kittens waren geboren. :(: We waren gehecht geraakt aan ze daardoor. Als dat niet was gebeurt hadden we waarschijnlijk nog maar 2 katten gehad.

Afbeelding

Maar verder slapen ze nooit tegen elkaar aan, of het moet zo uitkomen op de bank, maar dat gebeurt zelden. Wel krijgt Jotthem vaak genoeg kopjes van alle katten hier.

De honden van mijn zus komen ook geregeld langs, dit zijn een mopshond en een boston terrier die ook gewend zijn aan katten. Al wil de Boston Terrier nog wel eens de katten uitdagen om te spelen (of gewoon om te klieren), maar dan krijgt die vanzelf een paar tikken. :mrgreen: En de oudste kat moet hem niet, dus daar loopt de BT ook met een grooootee bocht omheen. :LOL:
15-03-2000 - 09-04-2013 We missen je grote vriend
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik heb 2 HTK poesen,2 swiffers en een konijn en dat alles kan bij elkaar zonder elkaar op te eten.
En soms spelelen ze samen.
Alleen vinden ze het konijn soms stom wanneer hij weer een geile bui heeft dan gaan ze snel hoog zitten.
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

die fotos zijn echt allemaal het einde gewoon.
Afbeelding
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Afbeelding
Dit is Gizmo, met het inmiddels overleden konijn :Q:

Afbeelding
En dit is Max, met Beau :engel:
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ik heb twee katten: een vermoedelijke kruising Noorse boskat en een HTK -kat. Ze zijn hier allebei als kitten gekomen en dus opgegroeid met honden.
Dit is Adik
Afbeelding
Rokus vaderde altijd over de kittens, dat doet hij met alles wat jong is.
WASSEN
Afbeelding

Toen de Adik de XNoor groter werd, werd hij een beetje honds:Hier staan ze samen op tafel te bekijken wat er in de straat gebeurd.
Afbeelding

En het spelen ging niet altijd zachtzinnig, maar Adik kon daar beter tegen als Rokus.
Enne: Rokus is een stabij, dus kan je ongeveer nagaan hoe groot de kat is: ruim 8 kilo inmiddels en ca 30 centimeter hoog. (En niet dik, maar lang en slank!)
Afbeelding

Later kwam Dautie erbij. Ze is een HTK katje en een echt meisje: een beetje truttig zo nu en dan. Ze begint vaak al te schreeuwen als de jongens alleen maar naar haar kíjken, maar vind ze eigenlijk toch wel lief...
Afbeelding
Afbeelding
kiek
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Frans bulletje
Spaans vuilnisbakje

Ongelezen bericht door kiek »

Hier een hond (franse bull) en een kat (europese korth.)
Gaan prima met elkaar om! Liggen niet vaak knus bij elkaar, maar verdragen elkaar goed :mrgreen:

Het zijn niet de meest kwalitatieve foto's, maar toch even 2 bijgevoegd.

Kat loopt standaard met de ochtend en avondwandeling mee

Afbeelding

En hier was de hond ziek, en de kat 'troost' hem op zijn manier :wink:

Afbeelding
Foetsie
Actief
Mijn ras(sen): boomer

Ongelezen bericht door Foetsie »

Naast Tommie heb ik oa nog 2 HTK - katten. Wordt 's morgens gezellig met alle 3 wakker. Ronja ligt op de berenknuffel bij mijn kussen, Tommie ligt voor tegen me aan en Shira ligt meestal bij mijn voeten.
Afbeelding
zonta
Actief

Ongelezen bericht door zonta »

Afbeelding

Niet zo,n duidelijke foto want mijn man heeft deze met mobiel gemaakt.

Afbeelding

Als je nog klein bent durf je alles :lekkerpuh:

Afbeelding

De staart is zeer gewild.

Ik heb 5 katten en twee honden maar hier gaat alles gezellig samen.
Gr,Zonta
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”