Ze waren nooit in contact geweest met honden, tot ze 4 jaar waren. Toen kwam de 4 jarige Duitse herder Finn in huis
Dat verliep zo

De witte had wat meer reserves maar ook met hem en Finn ging het redelijk snel ok.
Poseren ging soms ook alhoewel

Snoepies op tafel

Samen oplopen

Dit gebeurd nu helaas niet meer op het moment dat Bluf haar intrede deed reageerden de katten anders.

Toch gaat het wel samen

Voor Bluf vind ik het wel eens jammer dat mijn katten niet met haar willen spelen. Ze vind ze helemaal geweldig, en ze doet écht haar best om vriendjes te worden

Finn was altijd heel rustig in zijn benadering, gaf ook wel kopjes terug, likte eens een kop om te verzorgen.
En Bluf is vanuit haar vorige huis katten gewend die écht honden gewend waren, de Mies daar die kon gewoon meedoen in het spel, als ik op visite was daagde deze kat ook Finn uit om te spelen "verstoppertje" Tikkie op de neus als hij heel voorzichtig ging kijken waar ze zat en renspelletjes door het huis
Het gaat wel steeds beter net liep Joe hier ook weer over de vloer en gaf Finn een kopje en liep naar Bluf die onder de tafel ligt en besnuffelde haar oor en poten en zowaar ze kreeg ook een kopje van hem
Al met al ben ik blij dat de katten zowiezo niet zo moeilijk deden toen ik Finn kreeg, ik had drama verhalen gelezen van katten die inderdaad niet meer in de woonkamer wilden zitten, of überhaupt niet meer naar huis wilden komen. Maar die introductie verliep redelijk vlot en het vertrouwen was er van beide kanten uit ook heel snel.
Met Bluf verliep het wat lastiger, mede omdat zij redelijk opdringerig was, of opsprong zodra er maar eentje binnen kwam lopen. Het meewandelen heeft er ook een tijd niet ingezeten, maar de laatste tijd komen ze wel weer wat vaker een stukje mee oplopen weer, of terug naar huis dan hobbelen er ineens twee katten mee.

.