Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eukanuba mengen met een theelepeltje pindakaas?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Eukanuba mengen met een theelepeltje pindakaas?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik denk dat het bij wijze van spreken is, en als het vers is dan zal het weggegooid worden ja.
maar blijf ik met de vragen zitten.
Hoeveel eten krijgt je hond, en hoeveel beweegt hij hij en hoe vaak poept hij .
hoe oud is hij precies en misschien al aan het wisselen, of nog niet enz.
vertel eens wat meer :wink:
Luca1204
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Luca1204 »

S@ndr@ schreef:ik denk dat het bij wijze van spreken is, en als het vers is dan zal het weggegooid worden ja.
maar blijf ik met de vragen zitten.
Hoeveel eten krijgt je hond, en hoeveel beweegt hij hij en hoe vaak poept hij .
Luca krijgt 3x per dag de aanbevolen hoeveelheid brokken die op de zak staat.
Hij gaat er 6x per dag uit en poept minimaal 3 keer op een dag.
Hij wordt dinsdag 15 weken.
Afbeelding
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

S@ndr@ schreef:
Machie schreef:
Badu schreef:[quote="Machie

Ik ga ook geen 5 euro per dag aan voer betalen... Helemaal niet als ik vergelijkbaar voer kan krijgen voor een heel stuk minder van de prijs.

Ik zou smuldier of lotering gaan voeren. Vinden ze heerlijk en is goedkoop. Smuldier iets van 60 cnt per 400 gram :)

Zo, dat spul zal wel van een sublieme kwaliteit zijn dan :O:
Want?
Smuldier koste hier eerder 46 cent per bakje (400 gram) en nu 66 cent. Voor lotgering betaal ik iets meer dan een euro per kilo.
en dan vergeten we vaak even de aanschaf van een extra vriezer,( "maar ach die krijg je bij het waspoeder - wat kan dat nou kosten"), en de kosten omdat het ding het hele jaar draait.
zo even een kleine bedenking er bij :wink:
en dan nog de ruimte die hij inneemt[/quote]

Maar... ik weet niet hoe het met Lotgering zit (of dat op carnibest lijkt qua uiterlijk en geur) maar van smuldier krijg ik dus echt kots neigingen :P vind het er zo ranzig uit zien yuk :P zelfs mn vent die best wat gewend is gaat koren als hij dat smorgens zou meoten geven haha :P
Daar koop ik graag ooit een extra vriezertje voor :)

@TS: ik zou zelf geen lepeltje pindakaas erdoorheen doen, straks vreet tie t neit meer zonder en dan zit je alsog als je pindakaas op is oid.
Joey at paar weekjes terug ook niet graag brokjes toen deden we er warm water overheen :S tot we onszelf voor gek verklaarde en hij gewoon 1 dag niet gegeten had (2x weggehaald na half uur) daarna heeft hij niet meer moeilijk gedaan. Zolang je een gezonde pup heb kan een keertje niet eten geen kwaad.
In zijn KONG krijgt hij hier wel eens pindakaas dat vind hij erg lekker, dus snap wel wrom je pup met pindakaas wil eten :P
S@ndr@
Zeer actief

Luca1204 schreef:
S@ndr@ schreef: Hoeveel eten krijgt je hond, en hoeveel beweegt hij hij en hoe vaak poept hij .
de hoeveelheid op de zak is wat hij nodig heeft ongeveer + 10 %.
dat doen ze om aan de veilige kant te zitten.
3 maal op een dag ontlasting is dan wel weer heel gewoon voor zo`n kleintje :hmmm:
daar zal het dus niet aan liggen :idea:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Mijn pup eet ook geen Eukanuba, en zij is er vanuit de fokker op afgespeend (at daar ook net genoeg om niet om te vallen, likte de renske waarmee de fokker aanmaakte er tussenuit). Ze gaat volgende week een midweekje bij de fokker logeren en omdat die aangaf geen kvv te voeren, heb ik dr toch geprobeerd aan de brokken te houden. Deed 1 keer een brokdag en ze heeft op de hele dag iets meer dan 50 gram gegeten. Nu kan mijn pup dat met haar formaat niet echt hebben dus de dag daarna toch maar weer kvv gegeven (ging er in als koek) en de fokker bewerkt, die nu wel kvv wil geven :D Je pup is mss ook geen grote eter? Mijn pup moest van de da flink meer gevoerd worden maar dan eet ze een paar happen en laat de rest staan (ook kvv). Als je idd geft wat op de zak staat geef je aan de ruime kant, wss heeft je pup niet zoveel honger.
Laatst gewijzigd door Naima op 24 jul 2011 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Luca1204
Actief

S@ndr@ schreef:
Luca1204 schreef:
S@ndr@ schreef: Hoeveel eten krijgt je hond, en hoeveel beweegt hij hij en hoe vaak poept hij .
de hoeveelheid op de zak is wat hij nodig heeft ongeveer + 10 %.
dat doen ze om aan de veilige kant te zitten.
3 maal op een dag ontlasting is dan wel weer heel gewoon voor zo`n kleintje :hmmm:
daar zal het dus niet aan liggen :idea:
Onze trainer op de puppycursus, waar we nu 3x met Luca zijn geweest, zei ons dat Luca er goed uitzag en wellicht ook wel met wat minder voer toe kon daar hij uiteraard ook veel belongingsbrokjes per dag krijgt en dat ook voedt.
Vanavond heb ik alleen de Eukanuba gegeven, overgoten met een beetje lauw water en hij heeft alles opgegeten.
Wellicht is is nu ook pindakaas overbodig !
Afbeelding
Luca1204
Actief

Tot nu toe heeft Luca 2 van zijn 3 maaltijden gehad, Eukanuba met een beetje lauw water en hij eet z'n voerbak schoon leeg.
Denk dat dit probleem nu wel is opgelost en dat die 15kg er op deze manier wel door zal komen, maar daarna ?????
Uit vele reacties op mijn onderwerp is wel gebleken dat er hier veel voorstanders zijn van KVV !
Echter ik heb een koelvriescombinatie met 3 laden en daar kan ik nooit zoveel KVV bergen, heb zelf ook nog wel wat ruimte nodig.
Een apart vrieskistje heb ik helaas de ruimte niet voor.
Wat raden jullie mij aan ?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ja de KVV maffia mag zich nu melden :cheer: :cheer: :LOL:
roept u maar, de vraag is gesteld :engel: :ok:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

als je bij de supermarkt pakjes smuldier hebt liggen kun je die meenemen bij je dagelijkse boodschappen voor een weekje. Ik had in het begin ook geen vriezer maar een vriendin wel, dus haalde ik daar wekelijks een paar rollen kvv van haar vandaan en betaalde dan aan haar. Soort distributeur werd ze voor me
Afbeelding
Luca1204
Actief

EschaenStefanie schreef:als je bij de supermarkt pakjes smuldier hebt liggen kun je die meenemen bij je dagelijkse boodschappen voor een weekje. Ik had in het begin ook geen vriezer maar een vriendin wel, dus haalde ik daar wekelijks een paar rollen kvv van haar vandaan en betaalde dan aan haar. Soort distributeur werd ze voor me
Ik heb een pakje smuldier ( Vlees kompleet 400 gram ) in de vriezer liggen, gekocht bij de Poeiz. Luca is nu 14 kilo en op het pakje staat 30 gram per kilo lichaamsgewicht. Dat zou dus betekenen 1 pakje per dag.
Hij eet 3x per dag en dan zou ik dit pakje dus kunnen verdelen in 3 porties ?
Klopt dit of heb ik dit verkeerd begrepen op de verpakking ?
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Per kilo gewenst lichaamsgewicht. Neem dus het gewicht wat hij/zij uiteindelijk gaat krijgen. Puppies eten altijd meer in verhouding.
Luca1204
Actief

Rosita Compagner schreef:Per kilo gewenst lichaamsgewicht. Neem dus het gewicht wat hij/zij uiteindelijk gaat krijgen. Puppies eten altijd meer in verhouding.
Luca is een Golden retriever reu en zal uiteindelijk tussen de 30 en 40 kilo worden. Hij is nu al vrij Fors en dan neem ik nu maar ff voor het gemak aan dat hij bv 37 kilo zal worden.
Dat zou dus betekenen dat hij nu bijna 3 pakjes smuldier per dag moet hebben ? 1,2 kilo per dag ?
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

naar mijn idee moesten pup 5% lichaamsgewicht hebben dus zo'n 700 gram p/d (of zo'n 40-50 gram per kg lichaamsgewicht)

verder kun je misschien dit lezen http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... readid=790
en daar kun je via de zoekfunctie nog meer vinden

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 428.0.html
Afbeelding
Luca1204
Actief

EschaenStefanie schreef:naar mijn idee moesten pup 5% lichaamsgewicht hebben dus zo'n 700 gram p/d (of zo'n 40-50 gram per kg lichaamsgewicht)

verder kun je misschien dit lezen http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... readid=790
en daar kun je via de zoekfunctie nog meer vinden

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 428.0.html
Als ik me hou aan de hoeveelheid die op de verpakking staat mag Luca 420 gram smuldier per dag hebben, daar hij 14 kilo is en ik neem aan dat ze op de verpakking bedoelen het lichaamsgewicht wat hij NU heeft en niet wat hij uiteindelijk gaat krijgen.
Hij krijgt ook regelmatig beloningsbrokjes tussendoor, daar we met hem op puppycursus zitten en dus ook door de week belonen voor de oefeningen die we als huiswerk meekrijgen.
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

Ik begrijp dat je doet wat er op de verpakking staat maar dat is een richtlijn voor volwassen honden, niet voor pups
Die 5% lichaamsgewicht (of 40-50 gr)is idd wat hij nu weegt en niet het volwassen gewicht. Verder op het oog blijven voeren of hij daadwerkelijk wel die 5% nodig heeft, of hij meer of minder nodig heeft enz. en daar aan bijstellen.
Als je hem maar 400 gram p/d geeft ben ik bang dat hij al snel te mager wordt.
Met ongeveer 10 maanden zit je op de 2% per kg/lichaamsgewicht en dus ongeveer aan die 30 gram per kilogram lichaamsgewicht
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Luca1204 schreef:Tot nu toe heeft Luca 2 van zijn 3 maaltijden gehad, Eukanuba met een beetje lauw water en hij eet z'n voerbak schoon leeg.
Denk dat dit probleem nu wel is opgelost en dat die 15kg er op deze manier wel door zal komen, maar daarna ?????
Uit vele reacties op mijn onderwerp is wel gebleken dat er hier veel voorstanders zijn van KVV !
Echter ik heb een koelvriescombinatie met 3 laden en daar kan ik nooit zoveel KVV bergen, heb zelf ook nog wel wat ruimte nodig.
Een apart vrieskistje heb ik helaas de ruimte niet voor.
Wat raden jullie mij aan ?
Je gevoel volgen. En wil je kvv voeren, dan kun je kvv gaan voeren. Hou je het liever bij brokken, dan blijf je dat voeren. Als je kvv gaat voeren en je hebt weinig - geen vriesruimte, dan is smuldier wel een optie. Dat neemt weinig ruimte in én je kan het bij de supermarkt halen zodat je geen grote voorraden hoeft aan te leggen. Je kan het ook combineren, bijvoorbeeld 5 dagen brok en 2 dagen per week kvv, dan hoef je ook geen grote vriezer aan te schaffen. Zelf heb ik wel een aparte vriezer aangeschaft, want mijn hond eet veel kvv )Carnibest en Carnivoer) en dan is het voordeliger om groot in te slaan.

@Sandra
Dit was een antwoord van een kvv-maffia lid. Ik snap dat zielige gedoe eigenlijk niet van mensen die zo af moeten geven op kvv - versvoerders. Mij maakt het geen bal uit wat je voert, als je er maar goed over hebt nagedacht.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

wij voeren brok en Kvv ( en soms een BARF-snack :mrgreen: ).

de brok heet Cavom. en dat is een geperste brok zonder kleur en smaak stoffen.( dus minder afval in het voer) en lang zo duur niet als RC.
we voeren smuldier als Kvv.
en soms krijgen ze een stuk bot met vlees.

maar kwa brokken ben ik tevreden over cavom.
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

combineren kan ook uiteraard, gewoon een paar dagen kvv geven is ook een prima optie. Ik doe dat zelf ook nog steeds, al is het wel steeds minder geworden. Raar dat ik daar niet aan dacht :)
@ Emma, grappig dat je zegt dat Cavom lang niet zo duur is als RC, het is bijna 3x zo goedkoop hahaha.
Ik heb ook lang Cavom jcm met KVV gegeven maar ik ben overgestapt door de plaque die het veroorzaakte
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik heb ook alleen maar een onder-de-koelkast-vriezer en ik heb gewoon 1 lade gereserveerd voor Ollie :) Gaat prima, wekelijks neem ik een paar rollen carnibest mee, passen er 5 of 6 in de la, en een paar pakjes smuldier. Soms krijgt ie een week wat meer smuldier of vervang ik eens een maaltijd door wat barfhapjes (die zitten er óók nog bij, in de vriezer :P ) en dan hoef ik niet elke week CB te halen, maar daar ga ik wel van uit eigenlijk :P

Maar dat lukt wel alleen maar omdat ik verder eigenlijk alleen brood, patatjes en vlees voor onszelf in de vriezer heb liggen :)

Overigens kun je je flink verkijken op wat zo'n jonge hond eet, Ollie vrat op een gegeven moment een kilo Carnibest weg op een dag, meneer was een beetje aan de magere kant én verbrandt ontzettend veel op een dag (hyperhyperhondje :P ) dusja, dan gaat het ineens hard :P Momenteel krijgt ie 600 à 700 gram en daarmee blijft ie goed op gewicht :)
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Als je pup nu 14 kilo weegt (ik zou die van jou weleens naast die van mij willen zien staan haha) dan zou je nu zo'n 560-700 gram per dag kvv kunnen geven. Ik heb ook alleen een koelvriescombi met 3 vriesladen en we zijn een gezin van 2 volwassenen en 3 kinderen. Ik heb zelf nog wel plaats voor een week kvv maar ik gebruik de vriezer verder ook alleen voor ijsjes/ijsblokjes en vlees voor ons voor een week dus ik heb niet veel ruimte nodig.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”