maar blijf ik met de vragen zitten.
Hoeveel eten krijgt je hond, en hoeveel beweegt hij hij en hoe vaak poept hij .
hoe oud is hij precies en misschien al aan het wisselen, of nog niet enz.
vertel eens wat meer
Moderator: moderatorteam
Luca krijgt 3x per dag de aanbevolen hoeveelheid brokken die op de zak staat.S@ndr@ schreef:ik denk dat het bij wijze van spreken is, en als het vers is dan zal het weggegooid worden ja.
maar blijf ik met de vragen zitten.
Hoeveel eten krijgt je hond, en hoeveel beweegt hij hij en hoe vaak poept hij .
vertel eens wat meer

en dan vergeten we vaak even de aanschaf van een extra vriezer,( "maar ach die krijg je bij het waspoeder - wat kan dat nou kosten"), en de kosten omdat het ding het hele jaar draait.S@ndr@ schreef:Want?Machie schreef:Badu schreef:[quote="Machie
Ik ga ook geen 5 euro per dag aan voer betalen... Helemaal niet als ik vergelijkbaar voer kan krijgen voor een heel stuk minder van de prijs.
Ik zou smuldier of lotering gaan voeren. Vinden ze heerlijk en is goedkoop. Smuldier iets van 60 cnt per 400 gram
Zo, dat spul zal wel van een sublieme kwaliteit zijn dan
Smuldier koste hier eerder 46 cent per bakje (400 gram) en nu 66 cent. Voor lotgering betaal ik iets meer dan een euro per kilo.
de hoeveelheid op de zak is wat hij nodig heeft ongeveer + 10 %.Luca1204 schreef:Luca krijgt 3x per dag de aanbevolen hoeveelheid brokken die op de zak staat.S@ndr@ schreef: Hoeveel eten krijgt je hond, en hoeveel beweegt hij hij en hoe vaak poept hij .
vertel eens wat meer
Hij gaat er 6x per dag uit en poept minimaal 3 keer op een dag.
Hij wordt dinsdag 15 weken.
Onze trainer op de puppycursus, waar we nu 3x met Luca zijn geweest, zei ons dat Luca er goed uitzag en wellicht ook wel met wat minder voer toe kon daar hij uiteraard ook veel belongingsbrokjes per dag krijgt en dat ook voedt.S@ndr@ schreef:de hoeveelheid op de zak is wat hij nodig heeft ongeveer + 10 %.Luca1204 schreef:Luca krijgt 3x per dag de aanbevolen hoeveelheid brokken die op de zak staat.S@ndr@ schreef: Hoeveel eten krijgt je hond, en hoeveel beweegt hij hij en hoe vaak poept hij .
vertel eens wat meer
Hij gaat er 6x per dag uit en poept minimaal 3 keer op een dag.
Hij wordt dinsdag 15 weken.
dat doen ze om aan de veilige kant te zitten.
3 maal op een dag ontlasting is dan wel weer heel gewoon voor zo`n kleintje![]()
daar zal het dus niet aan liggen

Ik heb een pakje smuldier ( Vlees kompleet 400 gram ) in de vriezer liggen, gekocht bij de Poeiz. Luca is nu 14 kilo en op het pakje staat 30 gram per kilo lichaamsgewicht. Dat zou dus betekenen 1 pakje per dag.EschaenStefanie schreef:als je bij de supermarkt pakjes smuldier hebt liggen kun je die meenemen bij je dagelijkse boodschappen voor een weekje. Ik had in het begin ook geen vriezer maar een vriendin wel, dus haalde ik daar wekelijks een paar rollen kvv van haar vandaan en betaalde dan aan haar. Soort distributeur werd ze voor me

Luca is een Golden retriever reu en zal uiteindelijk tussen de 30 en 40 kilo worden. Hij is nu al vrij Fors en dan neem ik nu maar ff voor het gemak aan dat hij bv 37 kilo zal worden.Rosita Compagner schreef:Per kilo gewenst lichaamsgewicht. Neem dus het gewicht wat hij/zij uiteindelijk gaat krijgen. Puppies eten altijd meer in verhouding.

Als ik me hou aan de hoeveelheid die op de verpakking staat mag Luca 420 gram smuldier per dag hebben, daar hij 14 kilo is en ik neem aan dat ze op de verpakking bedoelen het lichaamsgewicht wat hij NU heeft en niet wat hij uiteindelijk gaat krijgen.EschaenStefanie schreef:naar mijn idee moesten pup 5% lichaamsgewicht hebben dus zo'n 700 gram p/d (of zo'n 40-50 gram per kg lichaamsgewicht)
verder kun je misschien dit lezen http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... readid=790
en daar kun je via de zoekfunctie nog meer vinden
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 428.0.html

Je gevoel volgen. En wil je kvv voeren, dan kun je kvv gaan voeren. Hou je het liever bij brokken, dan blijf je dat voeren. Als je kvv gaat voeren en je hebt weinig - geen vriesruimte, dan is smuldier wel een optie. Dat neemt weinig ruimte in én je kan het bij de supermarkt halen zodat je geen grote voorraden hoeft aan te leggen. Je kan het ook combineren, bijvoorbeeld 5 dagen brok en 2 dagen per week kvv, dan hoef je ook geen grote vriezer aan te schaffen. Zelf heb ik wel een aparte vriezer aangeschaft, want mijn hond eet veel kvv )Carnibest en Carnivoer) en dan is het voordeliger om groot in te slaan.Luca1204 schreef:Tot nu toe heeft Luca 2 van zijn 3 maaltijden gehad, Eukanuba met een beetje lauw water en hij eet z'n voerbak schoon leeg.
Denk dat dit probleem nu wel is opgelost en dat die 15kg er op deze manier wel door zal komen, maar daarna ?????
Uit vele reacties op mijn onderwerp is wel gebleken dat er hier veel voorstanders zijn van KVV !
Echter ik heb een koelvriescombinatie met 3 laden en daar kan ik nooit zoveel KVV bergen, heb zelf ook nog wel wat ruimte nodig.
Een apart vrieskistje heb ik helaas de ruimte niet voor.
Wat raden jullie mij aan ?