Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje voor mensen met meer dan 1 hond..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Vraagje voor mensen met meer dan 1 hond..

Ongelezen bericht door joyce83 »

Mijn ouders hebben een hele tijd 2 honden gehad. Het was de bedoeling dat Joep er ook bij zou komen bij een van de oude honden toen. Helaas ging het oudje wat eerder de hoek om dan verwacht en kwam Joep in een huis waar hij de enige hond zou zijn. Echter aangezien wij naast mijn ouders zijn gaan wonen en we een nestgenoot hebben van Joep heeft mijn moeder met regelmaat 2 honden lopen.
Ze geeft aan absoluut zelf geen 2 meer te willen maar het niet erg te vinden dat ze op Do mag/moet letten. Echter zou ik zeggen dat ik er nog eentje bij neem dan ziet ze dit helemaal niet zitten omdat het dan te druk is.

Zelf ben ik blij met 1 hond. Makkelijk met mee nemen, alle aandacht kan naar eentje, handiger met opvang regelen.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Nee ik wil niet terug naar 1 hond. Heb er nu 3 en vind het heerlijk! Suki, Haddock en Pixel spelen geregeld met zijn 3e en buiten is het ook echt een groepje. Erg leuk! Ze slapen vaak ook samen!
Wel is het makkelijker 1 hond. Uitlaten is prettiger, en je vind makkelijker oppas. Maar ik heb hier geen problemen mee en vind het heerlijk 3 honden!
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door britty »

koentje schreef:
britty schreef: Ik laat ze apart uit, en merk toch dat ik met beide honden minder lang wandel als toen ik nog er eentje had.
Begrijp me goed, ik wil ze absoluut niet kwijt en ze blijven hun hele leven hier, maar ik heb besloten dat ik hierna toch maar weer voor 1 hond ga..

En jullie?

Maar waarom laat je ze apart uit? :blont:
Omdat, als ik ze samen uitlaat, zo'n 93 kilo aan de lijn heb
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Nee nooit, als ik zie hoeveel ze aan elkaar hebben zou ik dat nooit willen. Ik heb 3 sportieve honden en een zeer luie dame :mrgreen: Maar zelfs de luie dame wil niet alleen zijn
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Ook ik zal er altijd iig 2 hebben.
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

NEE nooit meer 1 hond, maar 6 waarschijnlijk ook niet :wink: iig wil ik geen 'moeilijke' honden meer, dan zou 6 niet eens zo erg zijn :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Nee, als ik zie hoeveel de honden aan elkaar hebben (ook als ze niet spelen) dan zou ik toch het liefst altijd
minstens 2 honden willen hebben.
Groetjes, Marjan
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Nee. We hebben er 5 en kan me eigenlijk ook niet zo goed voorstellen om er maar 1 te hebben. Thuis hadden we al minimaal 2 monsters.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

twinkeltje schreef:Ik vind meer dan 1 hond altijd leuker,maar toch als Happy er niet meer is wat hopelijk nog lang duurd.
Dan hou ik het op 1 dan kan je met een scootmobiel makkelijker de lift in
maar als Rubby het niet trekt alleen dan komt er wel weer 1 bij.
Zet jij ze niet op de treeplank dan?
Met Poeh er nog bij zaten ze met z'n 3en op de treeplank...

Ik heb nu 2 honden, maar er komt er weer 1 bij in september.
Ik heb altijd 4 of 5 honden gehad en nu dan nog maar 2 voor eventjes en ik mis echt een hond in huis...
Afbeelding
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

Heb er nu 2 en dat bevalt prima...ze spelen veel samen, doen wel niet aan contact liggen maar zijn doorgaans in elkaars buurt...
Giorgio kan perfect als enige hond functioneren, Juno kan dat ook (we hebben hen dat bewust ook geleerd) maar samen zijn ze zo leuk om te zien...
ik denk dat zo lang ik het fysiek aan kan er wel twee zullen zijn, 3 ben ik bang dat niet gaat lukken...ik ben diegene die gaat wandelen en trainen...
Paddy
Actief
Mijn ras(sen): labrador/herder-mix

Ongelezen bericht door Paddy »

Op dit moment heb ik er twee, als één van hen er niet meer is (wat misschien niet zo heel lang meer zal duren met een kwakkelend 15-jarig hondje) dan hou ik het voorlopig bij één. Ik hoop dan met haar nog wat meer te kunnen trainen en aan d'r uitvallen naar andere honden te kunnen werken.

Pas als dat goed is zou er een tweede bij kunnen, maar waarschijnlijk blijft ze wel alleen, Puck taalt absoluut niet naar andere honden. En aangezien ze ook al 10-plus is, is een oude dag met alle aandacht voor haar wellicht het beste.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Altijd 2 honden gehad en nu op dit moment nog maar 1 hond.
Ik mis een 2e hond echt zowel voor mezelf maar ook voor djeena.
Helaas heb ik manlief nog steeds niet zover :mep: hij vind 1 hond wel lekker makkelijk
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

britty schreef:Zo te lzen ben ik zo ongeveer de enige die terug wil naar 1 hond..
En toevallig hebben jullie honden die onderling veel aan elkaar hebben, ik denk dat dat ook wel een verschil maakt..
:wink: Dat is niet toevallig.
Charlie is mijn sporthondje en voor mezelf wilde ik graag een makkelijke hond waar ik lekker ontspannen mee door het bos kan slenteren.
Daarbij vond ik dit het goede moment; Charlie is hond agressief en na de verhuizing raakte ze alle contacten met de honden waar ze mee is opgegroeid en mee samen kon kwijt.
Dit zorgde voor enorm veel frustratie bij haar.

Pluisje was natuurlijk al 9 maanden, we hebben zijn karakter en gedrag uitgebreid besproken en hij bleek precies het type waar ze wel mee samen kan.

Heb dus echt naar een bepaald type hond, met een bepaald doel gezocht.
En veel planning en een beetje geluk heeft dat bijzonder goed uitgepakt.

Het heeft Charlie ook een stuk stabieler gemaakt in haar gedrag naar andere honden en we hopen dat wanneer Charlie en Pluisje allebei volwassen zijn we er een kleiner hondje bij kunnen nemen.

:F: Pluisje heeft buitenshuis een 'eigen' roedel met drie teven en een reutje en ik vind het geweldig om de interactie tussen die hondjes te zien.
:mann: Pluisje is 'the man' en zorgt er voor dat iedereen zich gedraagt. Er wordt niet weg gelopen, niet geknokt en niet te wild gespeeld.
Eigenlijk hebben wij met Pluis er bij geen hond aan 5 honden.
:mann: Het gaat hier dus zeker niet stoppen bij twee.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hier zullen we zeer waarschijnlijk het ook bij één hond houden als Kaya er niet meer is.
Ik vind het in huis heel gezellig twee honden en een groot voordeel dat ze een hondenmaatje hebben, maar het wandelen
vind ik minder :ugh:
Ik laat ze dus ook regelmatig apart uit: sowieso kan Kaya niet zo lang, ver en snel meer en daarbij is Puchu ook niet de makkelijkste buiten.
Aangezien ze allebei groot en sterk zijn, wil ik geen risico's nemen en laat ze in de buurt apart uit.
Tel daarbij nog wat omstandigheden op en we zijn tot de conclusie gekomen dat we het in principe bij één hond houden als Kaya komt
te overlijden.
Nu nog zien of we dat vol gaan houden natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Nee, nooit meer terug naar 1.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik had vier honden in Nederland en vond dat heerlijk, maar eenmaal in Engeland met maar 2 honden vond ik dat ook wel erg fijn. Een stuk minder geregel en een stuk relaxter.
Nu is Gina inmiddels bijna 10 en behoorlijk aan het sukkelen en ik denk er best wel eens aan wat ik zal gaan doen als zij er niet meer is.
Jan als enige hond lijkt me ook wel prettig, die doe ik zo baasgericht als hij is waarschijnlijk geen enorm plezier met een nieuwe hond al zal hij het wel accepteren en het maar één keer te hoeven lopen trekt me ook wel aan.
Nu laat ik ze apart uit vanwege het wangedrag van Gina en dat vind ik niet erg hoor, maar als het niet zou hoeven zou ik het wel prettiger vinden.
Aan de andere kant geniet ik ook heel erg van het hebben van twee honden, de een vult de ander aan als het ware ;)

Ik weet het dus niet.
Denk dat het zal moeten blijken als het inderdaad zo ver is.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

dubbel :devil:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Ik vind het echt heerlijk om te zien hoe de honden met elkaar omgaan en spelen. 1 hond lijkt me echt ontzettend saai !
twinmom-jess
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi

Ongelezen bericht door twinmom-jess »

Wij hebben juist heel bewust een 2e hond genomen.
Op de eerste plaats voor Brego, die gunde ik zo een maatje met zijn sociale karakter.
Op de 2e plaats omdat ik het gewoon heerlijk vind om honden om me heen te hebben.

Ze zijn altijd samen, spelen in en buiten huis veel en ik merk aan Brego dat hij (ietjes, het blijft een lab he) minder aandacht aan ons vraagt. Er gaat gewoon niks boven een soortgenoot vind ik.

En omdat wij zelf gewoon zo genieten van de honden komt er volgend jaar zeker wel een 3e bij. :mrgreen:

Uilaten doe ik altijd met beide tegelijk. Waarom niet? Ik ben blij dat Aslan eindelijk de leeftijd heeft dat hij ook een uur kan wandelen en spelen buiten.
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

britty schreef:
koentje schreef:
britty schreef: Ik laat ze apart uit, en merk toch dat ik met beide honden minder lang wandel als toen ik nog er eentje had.
Begrijp me goed, ik wil ze absoluut niet kwijt en ze blijven hun hele leven hier, maar ik heb besloten dat ik hierna toch maar weer voor 1 hond ga..

En jullie?

Maar waarom laat je ze apart uit? :blont:
Omdat, als ik ze samen uitlaat, zo'n 93 kilo aan de lijn heb
Kunnen ze niet loslopen dan? Ik vind drie honden aan de lijn ook niet echt geweldig (45 + 21 + 14 kilo), maar los heb ik er geen probleem mee. Terwijl elke hond wel een bepaald aandachtspunt heeft (Tibs jagen, Izzie pups en mensen, Bram intacte patserreutjes).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb er het liefst 2, die ook nog eens met elkaar overweg kunnen :wink:
renee-uk
Zeer actief

Valerie schreef:Ik heb er het liefst 2, die ook nog eens met elkaar overweg kunnen :wink:
Daar heb je denk ik wel een punt.
Ik zou geen moment twijfelen als Jan een honden hond was, dan gaf ik hem zo snel mogelijk weer een vriendin.
Maar dat is ie niet en ik denk dat hij als enige hond net zo blij is als wanneer er een tweede rondloopt.
Het is niet dat mijn honden niet met elkaar kunnen hoor, integendeel zelfs dat gaat prima, maar erg aan elkaar hangen doen ze ook niet.
Afbeelding

jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

wij hebben er 5 en dat is de max omdat we ook vaker hondjes te logeren hebben (past net allemaal op de achterbank von ons kangootje), zou noiit meer 1 hond willen, de interactie tussen de honden is geweldig (nou hebben wij wel en erg klef stel, zwak uitgedrukt).
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

echt eigen persoonlijke hond zou ik best mee kunnen leven. Als ds zou wegvallen ga ik ook geen nieuwe mechelaar nemen zolang Runar het goed doet en nog geen opvolging nodig heeft.

Maar er gaan er wel altijd minstens 2 zijn, daar mijn vriend ook een hond heeft (en geen denken aan dat ik een mechelaar zou delen, gelukkig interesseert hem dat ook niet :mrgreen: ) en hij ook altijd wel een hond zal hebben.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

renee-uk schreef:
Valerie schreef:Ik heb er het liefst 2, die ook nog eens met elkaar overweg kunnen :wink:
Ik zou geen moment twijfelen als Jan een honden hond was, dan gaf ik hem zo snel mogelijk weer een vriendin.
Maar dat is ie niet en ik denk dat hij als enige hond net zo blij is als wanneer er een tweede rondloopt.
Het is niet dat mijn honden niet met elkaar kunnen hoor, integendeel zelfs dat gaat prima, maar erg aan elkaar hangen doen ze ook niet.
Ik wil gewoon geen honden meer moeten scheiden in de toekomst.
In jouw situatie zou ik eerder kijken waar ik zelf zin in hebt. Hij vind het denk ik ook niet erg om zijn huis te delen met een vriendinnetje?
renee-uk
Zeer actief

Valerie schreef:
renee-uk schreef:
Ik wil gewoon geen honden meer moeten scheiden in de toekomst.
In jouw situatie zou ik eerder kijken waar ik zelf zin in hebt. Hij vind het denk ik ook niet erg om zijn huis te delen met een vriendinnetje?
Nee hoor hij vindt het prima met Gina, maar ik denk dat ie het alleen net zo prima zal vinden.
Nou kan ik me daar natuurlijk best in vergissen, aangezien hij nog nooit enige hond geweest is, maar Jan is geen honden hond, hij is een mensen hond.
Als Gina hem bijvoorbeeld uitdaagt met een speeltje pakt ie zijn kong en komt ermee naar mij toe. Hij gaat echt niet met haar spelen :?
net zo min als wanneer we ze samen meenemen, op het veld of in het bos doet ie ook gewoon zn eigen ding en is er nauwelijks interactie met Gina die daar best wel om vragen kan.
Daar zal ik zelf ongetwijfeld ook de hand in gehad hebben door die aangeboren baasgerichtheid niet af te zwakken, maar als dat niet al in een hond zit komt het er ook niet uit denk ik dan.

Ik weet gewoon echt niet wat ik ga doen, denk dat het maar het beste is om te kijken hoe het gaan zal.
Wie weet vind ik 1 hond ook helemaal niks als het echt zo ver is, dat kan natuurlijk ook nog :U:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

heel raar ik zie mijn post niet maar hij staat wel als laatste post aangeven.
doe hem nog maar een keer voor alle zekerheid, hoop niet dat ie dan dubbel staat :Q:

Nee hoor hij vindt het prima met Gina, maar ik denk dat ie het alleen net zo prima zal vinden.
Nou kan ik me daar natuurlijk best in vergissen, aangezien hij nog nooit enige hond geweest is, maar Jan is geen honden hond, hij is een mensen hond.
Als Gina hem bijvoorbeeld uitdaagt met een speeltje pakt ie zijn kong en komt ermee naar mij toe. Hij gaat echt niet met haar spelen :?
net zo min als wanneer we ze samen meenemen, op het veld of in het bos doet ie ook gewoon zn eigen ding en is er nauwelijks interactie met Gina die daar best wel om vragen kan.
Daar zal ik zelf ongetwijfeld ook de hand in gehad hebben door die aangeboren baasgerichtheid niet af te zwakken, maar als dat niet al in een hond zit komt het er ook niet uit denk ik dan.

Ik weet gewoon echt niet wat ik ga doen, denk dat het maar het beste is om te kijken hoe het gaan zal.
Wie weet vind ik 1 hond ook helemaal niks als het echt zo ver is, dat kan natuurlijk ook nog :U:
Afbeelding

sabje84
Actief
Mijn ras(sen): Jackrussel,Staffordshire bullterrier

Ongelezen bericht door sabje84 »

Nee ik zou nooit maar 1 hond willen.
Maar we zijn het er wel over eens dat we het voortaan gewoon bij 2 houden zoals ook altijd de bedoeling is geweest.
We willen er geen kwijt, ze zijn me zeer dierbaar maar meer dan 2 honden nooit meer.
Maar er zullen er altijd 2 zijn en noit minder.
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Mickie schreef:Er is voor ieder aantal wat te zeggen, het heeft allemaal zijn voor- en nadelen.
Eén hond is handzaam en rustig, daar kun je lekker mee trainen en is makkelijk mee te nemen op vakantie en visite.
Met twee honden wordt dat wat lastiger maar het is wel veel leuker dat ze ook wat aan elkaar hebben en de interactie is prachtig om naar te kijken.
Drie honden wordt een echt roedeltje en dat is enig om te observeren en heerlijk om mee te wandelen, maar trainen is lastiger en op vakantie/visite gaan met alledrie kent gróte beperkingen.
Ik vind twee honden ideaal.
Klopt helemaal. Ervaar dit zelf nu ook. als ik nu oppas nodig heb is het veel lastiger. Toen ik alleen Haddock nog had had ik zoveel opties. En nu is het gewoon erg lastig. Nou is het vrijwel nooit nodig, dus dat scheelt.
Ook trainen is een stuk lastiger. Haddock alleen was ideaal om te trainen, in huis ook geen problemen mee. Want er liep heen andere hond in de weg. Nu wel. Dus ik ga geregeld apart wandelen om te oefenen.
Maar inderdaad het observeren van het roedeltje is geweldig!
Ik verveel me nooit met 3 honden. Er wil er altijd wel 1 spelen of knuffelen.
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-

Ongelezen bericht door Da-ki »

britty schreef:Zo te lzen ben ik zo ongeveer de enige die terug wil naar 1 hond..
En toevallig hebben jullie honden die onderling veel aan ekaar hebben, ik denk dat dat ook wel een verschil maakt..

nee hoor.. door omstandigheden heb ik er 2 (overdag 3) maar zodra er 1 weg zou vallen (overlijden) zou ik er NOOOIT meer 1 bijnemen
Ik herken precies wat je schrijft.
Voor mij dus nooit meer 2 honden.....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”