Begrijp me goed, ik wil ze absoluut niet kwijt en ze blijven hun hele leven hier, maar ik heb besloten dat ik hierna toch maar weer voor 1 hond ga..
En jullie?
Moderator: moderatorteam

Hetzelfde. We hebben ook al besloten wanneer we gaan kijken naar de volgenden en wat dat wordtNanna schreef:Nee, nooit. (ik heb er 4, volgend jaar hopelijk weer 5)
Alleen als het héél slecht weer is wenste ik weleens helemaal geen hond te hebben

Ik ben nogal dwangmatig mbt de honden, dat maakt dat ik het veel vind. Met Izzie train ik natuurlijk veel en heb ik wedstrijden. Maar ik vind ook dat ik regelmatig wat met Bram moet doen qua training en dan ben ik ook nog met Tibs bezig. Het moet allemaal zo omdat ik anders een schuldgevoel krijg. Gelukkig is het al wel minder dan in het begin, toen was ik nog veel erger. Moest ik perse drie uur per dag met ze wandelen en zat ik dat echt op te tellenNanna schreef:Ik denk ook dat jij overspannen zou worden van 5 hondenZoek stok! schreef:Ik kan me best voorstellen dat ik later 1 hond zou hebben. Het is geen must voor mij om er meer te hebben.Als je tenminste de verschillen ziet van wat jij met je honden aan training doet en wat ik doe (wat rondhobbelen over bos en hei).
Ik kan dat rustig met 5 tegelijk doen, ook wel met 30 als het moet. Als ik honden had waar ik veel mee trainde en werkte had ik er ook geen 5, denk ik.
Misschien één of twee.

Zal wel raar zijn, maar Ollie krijgt geen extra aandacht, soms andere aandacht..Robin schreef:Ik heb er sindskort een 2e bij. Het onderling contact is geweldig om te zien. Robin is weer helemaal speels, jong en jeugdig. Alleen vind ik het zelf soms erg lastig om er goed mee om te gaan. Ik let er heel bewust op dat ik Mikai niet voortrek, maar ze heeft toch ook wel alle aandacht nodig als pup... Ik worstel daar momenteel een beetje mee. Het is wel eens door mijn hoofd geschoten, 1 hond was wel echt makkelijker.
Maar dan nog, makkelijker is niet altijd leuker. En ik geniet van de twee doerakjes samen

britty schreef: Ik laat ze apart uit, en merk toch dat ik met beide honden minder lang wandel als toen ik nog er eentje had.
Begrijp me goed, ik wil ze absoluut niet kwijt en ze blijven hun hele leven hier, maar ik heb besloten dat ik hierna toch maar weer voor 1 hond ga..
En jullie?

Neuh, mijn honden vinden elkaar wel ok, beetje stoeien, beetje tegen elkaar aanliggen op de bank.britty schreef:Zo te lzen ben ik zo ongeveer de enige die terug wil naar 1 hond..
En toevallig hebben jullie honden die onderling veel aan ekaar hebben, ik denk dat dat ook wel een verschil maakt..