Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje voor mensen met meer dan 1 hond..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

Vraagje voor mensen met meer dan 1 hond..

Ongelezen bericht door britty »

Zouden jullie nog terug willen naar 1 hond? Ik heb hier voor een rottweiler gehad waar ik echt kilometers mee heb gewandeld (hij was geen speel-hond, maar een echte snuffelaar), en vond dat heerlijk. Bij de rottie-reu die ik daarna kreeg heb ik na 2 jaar een bullmastiffteef gezet, want dat leek me zo gezellig voor de hond en uiteraard ook voor mijzelf. Ten eerste is mijn huidige rott een echte speelhond ( krijgt geen genoeg van apporteren) en is mijn bm teef een aartsluie doos :mrgreen: . ze spelen echt nooit samen. Ik laat ze apart uit, en merk toch dat ik met beide honden minder lang wandel als toen ik nog er eentje had.
Begrijp me goed, ik wil ze absoluut niet kwijt en ze blijven hun hele leven hier, maar ik heb besloten dat ik hierna toch maar weer voor 1 hond ga..

En jullie?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Re: Vraagje voor mensen met meer dan 1 hond..

Ongelezen bericht door Sas »

poeh..gewetensvraagje! Ik heb nu twee kleine/middelslag honden > vind dat helemaal leuk, het is een heerlijk stel. Maar... nu heb ik nog best een druk leven en dan is twee prima, zijn ze nooit alleen enzo. Als ik later (ooit...) meer vrije tijd heb, zou ik denk ik wel een hond willen en dan een grotere. Lekker op sjouw, heerlijk!
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

O je nee, nooit meer 1 hond.
Zoals nu 5 is mijn echte max. Maar 1 alleen is voor mij niets meer.
Contact van de honden onderling kan ik van genieten.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Nee, nooit. (ik heb er 4, volgend jaar hopelijk weer 5)
Alleen als het héél slecht weer is wenste ik weleens helemaal geen hond te hebben :cool2:
Hetzelfde. We hebben ook al besloten wanneer we gaan kijken naar de volgenden en wat dat wordt :tongue:
Duurt nog een jaar of twee en daarna gaan we pas op de lijst wanneer Pluis bejaard is; maar met minder als 2 willen we absoluut niet komen te zitten.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik vind 2 goed zou er niet 1 willen maar mijn vriend is het nog niet met me eens :roll:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ik vind 2 honden ook veel leuker als 1. En daarnaast merk ik aan Bo (Kaya is nooit alleen geweest, dus daar kan ik niks over zeggen) dat hij het ook veel leuker vind. Dus ik denk dat ik het voorlopig bij meer dan 1 hond houd.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Wij hebben er altijd 4 gehad en ook wel 5.
Dat zou ik dus nooit meer willen.
2 gaat hier straks de max zijn. En dan zal er w.s. altijd wel een herderachtig iets rondlopen maar daarbij dan een kleiner maatje. Formaatje jack russell dus.
Allemaal een stuk praktischer in een gezinnetje waar we ook nog weleens iets willen als op vakantie gaan, een dagje de hort op e.d.
Doen we nu ook wel hoor maar het vergt toch een boel zoeken en gedoe naar geschikte locaties.
En om dan maar te zwijgen over hoe je de hele bende erheen moet vervoeren. :gvd:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Sinds april hebben wij 3 honden.
Heel onverwacht is Judy bij ons komen wonen en het bevalt heel goed.
En er zal in de toekomst waarschijnlijk nog wel eentje bij komen.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Nee nooit terug naar 1 hond, ze hebben het veel te leuk samen :wink:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik vind meer dan 1 hond altijd leuker,maar toch als Happy er niet meer is wat hopelijk nog lang duurd.
Dan hou ik het op 1 dan kan je met een scootmobiel makkelijker de lift in
maar als Rubby het niet trekt alleen dan komt er wel weer 1 bij.
Afbeelding
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Ik heb er sindskort een 2e bij. Het onderling contact is geweldig om te zien. Robin is weer helemaal speels, jong en jeugdig. Alleen vind ik het zelf soms erg lastig om er goed mee om te gaan. Ik let er heel bewust op dat ik Mikai niet voortrek, maar ze heeft toch ook wel alle aandacht nodig als pup... Ik worstel daar momenteel een beetje mee. Het is wel eens door mijn hoofd geschoten, 1 hond was wel echt makkelijker.

Maar dan nog, makkelijker is niet altijd leuker. En ik geniet van de twee doerakjes samen :mrgreen:
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik wil er minstens vijf, niet te gelijk dat wel...
Lillith is geen echt leuke hond alleen, ze is dan zo op mij gefixeerd en serieus, dat we bijna ruzie krijgen.
Met Ollie rent ze, speelt ze, doet lekker honds.
Dat vindt ik weer leuk, die interactie, nou liggen hun karakters dicht bij elkaar dus dat is makkelijk in de omgang.
Simy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Simy »

Veel gezelliger 2 honden. :W:
Nu hebben we een logeetje en konden we meteen eens bekijken hoe 3 honden zou zijn.
Nou ik ben er al uit hoor. Nog gezelliger dan 2 en gelukkig is mijn man het daar ook mee eens. :cheer:
Heerlijk als je zo'n klein roedeltje ziet lopen en in het bos ziet rennen.
Denk dat het straks best weer even wennen is als het logeetje(wat ook een pup van ons is) weer naar huis gaat.
Groetjes Yvonne
Afbeelding
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Lance »

Nee, ik heb er nu 2, zou er misschien nog wel 1tje bij willen, maar dat zou dan ook wel echt de max zijn. Voor de honden vind ik ook leuker, nooit alleen, en een maatje om mee te spelen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik kan me best voorstellen dat ik later 1 hond zou hebben. Het is geen must voor mij om er meer te hebben.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Ik wil noooit meer één hond

Ookal gaat het niet altijd goed tussen mijn twee mannen.. Ik zou als ik zelf wegga en ik Diesel meeneem, toch meteen voor een hond erbij gaan kijken!
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Nee zou er nooit maar 1 willen. Vind het zo leuk om te zien hoe ze met elkaar omgaan. De hondentaal tussen 2 of meerdere honden. We hebben er nu 3 en dat vind ik en vooral mijn man wel de max.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef:Ik kan me best voorstellen dat ik later 1 hond zou hebben. Het is geen must voor mij om er meer te hebben.
Ik denk ook dat jij overspannen zou worden van 5 honden ;-) Als je tenminste de verschillen ziet van wat jij met je honden aan training doet en wat ik doe (wat rondhobbelen over bos en hei).
Ik kan dat rustig met 5 tegelijk doen, ook wel met 30 als het moet :mrgreen: . Als ik honden had waar ik veel mee trainde en werkte had ik er ook geen 5, denk ik. :ok: Misschien één of twee.
Ik ben nogal dwangmatig mbt de honden, dat maakt dat ik het veel vind. Met Izzie train ik natuurlijk veel en heb ik wedstrijden. Maar ik vind ook dat ik regelmatig wat met Bram moet doen qua training en dan ben ik ook nog met Tibs bezig. Het moet allemaal zo omdat ik anders een schuldgevoel krijg. Gelukkig is het al wel minder dan in het begin, toen was ik nog veel erger. Moest ik perse drie uur per dag met ze wandelen en zat ik dat echt op te tellen :schrik: En ik heb nu natuurlijk voor het eerst iemand die ook iets met honden doet. Dat maakt het ook makkelijker. Als we anders wonen, vermoed ik dat er voor hem wel eentje bij komt. Hebben we vier ieks :80:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ja, ik denk niet dat ik later meer dan 1 hond zal hebben.
Nu zijn Milo en Jolie allebei nog jong, maar ik heb er zeker van geleerd. Jolie vergt heel veel tijd en training, Milo sukkelt wel mee en vindt alles prima.
Maar het is mijn eigen schuldgevoel dan tegenover Milo dat maakt dat ik zelf niet volop van ze kan genieten zoals ik zou willen.

Misschien als ik later een ouder hond heb, en dan een wat jongere herplaatser erbij bijv.
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

Zo te lzen ben ik zo ongeveer de enige die terug wil naar 1 hond..
En toevallig hebben jullie honden die onderling veel aan ekaar hebben, ik denk dat dat ook wel een verschil maakt..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Robin schreef:Ik heb er sindskort een 2e bij. Het onderling contact is geweldig om te zien. Robin is weer helemaal speels, jong en jeugdig. Alleen vind ik het zelf soms erg lastig om er goed mee om te gaan. Ik let er heel bewust op dat ik Mikai niet voortrek, maar ze heeft toch ook wel alle aandacht nodig als pup... Ik worstel daar momenteel een beetje mee. Het is wel eens door mijn hoofd geschoten, 1 hond was wel echt makkelijker.

Maar dan nog, makkelijker is niet altijd leuker. En ik geniet van de twee doerakjes samen :mrgreen:
Zal wel raar zijn, maar Ollie krijgt geen extra aandacht, soms andere aandacht..
Hij hobbelt gewoon in het clubje rond, zelfde dingen doen als Lilltih wel op zijn pups maar toch. :cool2:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Wij hebben er thuis 2 gehad. Die hadden niet echt super interactie (het leefde naast elkaar heen) met elkaar en ze waren een wereld van verschil. Toch vond ik dat heel erg leuk, maar het is geen super meerwaarde, met 1 hond kan ik ook best leven. Nu heb ik er vaak een opvanger bij en met Kay vind ik dat met de juiste klik wel weer heel erg leuk, maar merk dat Kay alleen ook best kan waarderen. Kwa trainen zouden het er voor mij ook niet te veel moeten worden. Maar 1 is wel makkelijk. Een dagje weg is met 1 hond makkelijker een camping vinden ook en een oppas is ook makkelijker gevonden.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Qua interactie denk ik dat Bram prima enig hond zou kunnen zijn. Tibs en Izzie hebben heel veel aan elkaar. Die zou je echt tekort doen zonder hondenmaatje. Bram vindt het ook niet storend, die gaat z'n eigen gang :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

britty schreef: Ik laat ze apart uit, en merk toch dat ik met beide honden minder lang wandel als toen ik nog er eentje had.
Begrijp me goed, ik wil ze absoluut niet kwijt en ze blijven hun hele leven hier, maar ik heb besloten dat ik hierna toch maar weer voor 1 hond ga..

En jullie?

Maar waarom laat je ze apart uit? :blont:
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

We hebben er nu 3 en vinden het toch wat teveel. Het is voor ons ongemakkelijk met vakanties en reizen. Het is wel 175kg hond met zijn drietjes namelijk en we gaan nogal eens op pad.
De twee oudsten zijn nu 10 en 9½. Als zij wegvallen dan wil ik graag een herplaatser bij de jongste (nu bijna 3) maar mijn man wil eerst kijken hoe zij het in haar eentje doet en hoe dat bevalt.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik vind het wel gezellig, de honden hier hebben ook veel aan elkaar en spelen altijd samen. Alleen Nacho niet, maar die is oud en die doet echt zn eigen ding. Die speelt niet. Maar hij slaapt wel graag bij de rest, lekker tegen elkaar aan allemaal.
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Als Taiga er straks niet meer is, is er een grote kans dat er toch weer een hond bij komt. Zowel voor ons leuk als voor Bram.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Gill
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Spaanse & Poolse kruising

Ongelezen bericht door Gill »

We hebben altijd twee of drie honden gehad en dat bevalt prima, maar ik kan me ook goed voorstellen dat er ooit één hondje is als we een stuk ouder zijn. Het hangt helemaal van de desbetreffende hond af. Sommige honden vinden het prima in hun eentje, anderen hebben duidelijk een voorkeur voor een hondenmaatje erbij. Dat punt stelt voor mij zwaarder dan mijn persoonlijke voorkeur.
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

britty schreef:Zo te lzen ben ik zo ongeveer de enige die terug wil naar 1 hond..
En toevallig hebben jullie honden die onderling veel aan ekaar hebben, ik denk dat dat ook wel een verschil maakt..
Neuh, mijn honden vinden elkaar wel ok, beetje stoeien, beetje tegen elkaar aanliggen op de bank.
Maar ze zouden elkaar niet missen.

Toen mijn ex en ik uitelkaar gingen bleef Rossi bij mij en ging mijn reu naar mijn ex.
Ze hebben elkaar niet gemist.

Nu heb ik er weer 2, Rossi is bijna 4 en Flynn is 6 maanden.
Met Rossi kan ik ook niet sporten (beide kruisbanden gescheurd) dus Flynn is mijn sporthondje.
Volgend jaar wil ik er nog en teefje bij, dan heb ik een sportduo.

Rossi vind het vooral prima om lekker op de bank te hangen, in haar badje spelen en haar dagelijkse wandelingetjes te doen.
S'avonds ligt ze alleen maar te slapen.

Alleen heb ik er momenteel 3... Evo is mijn pleegpup en gaat in Januari naar Schotland. Hij is nu bijna 4 maanden oud.
2 pups is wel iets dat ik NOOIT meer doe. :Q:
Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

wij hebben nu sinds januari onze 2e hond erbij en ik moet eerlijk zeggen dat het super bevalt....zoals ik er nu naar kijk wil ik ook nooit meer 1 hond maar wel met een grote maar

namelijk dat er wel minimaal 2 jaar leeftijdsverschil zit tussen de honden.....ik merk om me heen dat mensen vaak een te klein leeftijdsverschil hebben wat veel problemen geeft terwijl als er 1 al bijna volwassen is, het veel gemoedelijker gaat (maar dat is mijn mening)

het zou dus wel zo kunnen zijn dat we max 2 jaar 1 hond hebben voor er een 2e bij komt.

het is hier trouwens wel zo dat we er over een jaar of 3 (dan is solo 3 en remy 6) wel een rottweiler bij willen...dus ja...hoe het allemaal gaat lopen zien we wel...
groetjes Tamara
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”