Het is natuurlijk niet gezegd dat de mensen die tegen massaal transport zijn, andere zaken niet steunendaywalker schreef:zo is het maar net RamiRami schreef:Als mensen nooit uit emotie zouden reageren werd er helemaal niets tegen dierenleed gedaan. Dat is namelijk wel je eerste drijfveer: mededogen hebben. Van daaruit ga je handelen.gonnie schreef:De tegenstanders zullen er niet tegen zijn omdat de honden in een bench zijn vervoerd, maar de bensches waren op elkaar gestapeld en stonden niet goed vast als de chauffeur hard moet remmen omdat er iets onvoorziens gebeurd liggen al die benches door elkaar en misschien schieten er dan een paar open.
Bij honden die door hun baasjes meegenomen worden staan de benches in het algemeen steviger vast.
En ik denk ook dat door dit soort acties de misstanden in Spanje zo blijven, er wordt hier nogal hard geoordeeld tegenover iemand die een pup haalt bij een broodfokker en de commentaren zijn dan niet mis dit is precies hetzelfde nu blijven de misstanden in Spanje ook hetzelfde net zoals ook broodfokkers blijven bestaan omdat er mensen zijn die daar een pup kopen.
Mensen moeten eens niet zo uit emoties reageren. Deze problemen blijven toch bestaan, er blijven altijd mensen die hun honden slecht behandelen, je kan doen wat je wil het is toch dweilen met de kraan open.
De problemen kunnen beter in het land zelf aangepakt worden.
En dat 'problemen toch wel blijven bestaan' en 'dweilen met de kraan open' vind ik zo'n verschrikkelijke dooddoener.Juist door mensen die zich inzetten (ter plaatse maar ook mensen hier die zich dierenleed, waar ook ter wereld, aantrekken) kunnen problemen aangepakt worden. Verdiep je bijvoorbeeld eens in het 'neuter and release' programma in Turkije. Of verdiep je in stichtingen en organisatie die aan educatie doen ter plaatse, die zich met de politiek bemoeien.
Dat makkelijke roepen altijd zonder dat je weet waar je het over hebt begint me een beetje de keel uit te hangen.en diegene die alleen maar de slechte kanten willen zien, kan je toch niet overtuigen, beetje jammer, maar zo is het nu éénmaal
En wat ik eerder al zei, ik snap het ook wel. Ga d'r maar staan... ik krijg ook tranen in mijn ogen als ik die foto's zie en al die hondjes,
natuurlijk.
Alleen ik vind het niet de methode, sowieso niet het massale transport omdat ik behoorlijk wat haken en ogen zie aan de ondersteuning van zoveel honden hier in Nederland en ik vind ook niet dat je op deze manier honden moet transporteren.
Maar goed, ik hoop dat ze een fantastisch leven tegemoet gaan en dat er niet teveel slachtoffers vallen, in de hele ruime betekenis van het woord.