Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

200 honden afgemaakt...wie helpt?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: 200 honden afgemaakt...wie helpt?

Ongelezen bericht door Caro. »

daywalker schreef:
Rami schreef:
gonnie schreef:De tegenstanders zullen er niet tegen zijn omdat de honden in een bench zijn vervoerd, maar de bensches waren op elkaar gestapeld en stonden niet goed vast als de chauffeur hard moet remmen omdat er iets onvoorziens gebeurd liggen al die benches door elkaar en misschien schieten er dan een paar open.

Bij honden die door hun baasjes meegenomen worden staan de benches in het algemeen steviger vast.

En ik denk ook dat door dit soort acties de misstanden in Spanje zo blijven, er wordt hier nogal hard geoordeeld tegenover iemand die een pup haalt bij een broodfokker en de commentaren zijn dan niet mis dit is precies hetzelfde nu blijven de misstanden in Spanje ook hetzelfde net zoals ook broodfokkers blijven bestaan omdat er mensen zijn die daar een pup kopen.

Mensen moeten eens niet zo uit emoties reageren. Deze problemen blijven toch bestaan, er blijven altijd mensen die hun honden slecht behandelen, je kan doen wat je wil het is toch dweilen met de kraan open.

De problemen kunnen beter in het land zelf aangepakt worden.
Als mensen nooit uit emotie zouden reageren werd er helemaal niets tegen dierenleed gedaan. Dat is namelijk wel je eerste drijfveer: mededogen hebben. Van daaruit ga je handelen.
En dat 'problemen toch wel blijven bestaan' en 'dweilen met de kraan open' vind ik zo'n verschrikkelijke dooddoener. :roll: Juist door mensen die zich inzetten (ter plaatse maar ook mensen hier die zich dierenleed, waar ook ter wereld, aantrekken) kunnen problemen aangepakt worden. Verdiep je bijvoorbeeld eens in het 'neuter and release' programma in Turkije. Of verdiep je in stichtingen en organisatie die aan educatie doen ter plaatse, die zich met de politiek bemoeien.
Dat makkelijke roepen altijd zonder dat je weet waar je het over hebt begint me een beetje de keel uit te hangen.
zo is het maar net Rami :ok: en diegene die alleen maar de slechte kanten willen zien, kan je toch niet overtuigen, beetje jammer, maar zo is het nu éénmaal
Het is natuurlijk niet gezegd dat de mensen die tegen massaal transport zijn, andere zaken niet steunen :wink:

En wat ik eerder al zei, ik snap het ook wel. Ga d'r maar staan... ik krijg ook tranen in mijn ogen als ik die foto's zie en al die hondjes,
natuurlijk.
Alleen ik vind het niet de methode, sowieso niet het massale transport omdat ik behoorlijk wat haken en ogen zie aan de ondersteuning van zoveel honden hier in Nederland en ik vind ook niet dat je op deze manier honden moet transporteren.
Maar goed, ik hoop dat ze een fantastisch leven tegemoet gaan en dat er niet teveel slachtoffers vallen, in de hele ruime betekenis van het woord.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Caro. schreef: Het is natuurlijk niet gezegd dat de mensen die tegen massaal transport zijn, andere zaken niet steunen :wink:

En wat ik eerder al zei, ik snap het ook wel. Ga d'r maar staan... ik krijg ook tranen in mijn ogen als ik die foto's zie en al die hondjes,
natuurlijk.
Alleen ik vind het niet de methode, sowieso niet het massale transport omdat ik behoorlijk wat haken en ogen zie aan de ondersteuning van zoveel honden hier in Nederland en ik vind ook niet dat je op deze manier honden moet transporteren.
Maar goed, ik hoop dat ze een fantastisch leven tegemoet gaan en dat er niet teveel slachtoffers vallen, in de hele ruime betekenis van het woord.
Maar Caro, ik reageerde specifiek op deze woorden:
gonnie schreef: Mensen moeten eens niet zo uit emoties reageren. Deze problemen blijven toch bestaan, er blijven altijd mensen die hun honden slecht behandelen, je kan doen wat je wil het is toch dweilen met de kraan open.
En niet op de situatie van dit transport. Want hoe ik de beweegredenen ook snap en blij ben met elke hond die een leuk leven krijgt, vind ik net als Wil dat het massaal halen van honden niet de oplossing van het honden-overschot probleem is. Daar is immers veel meer voor nodig. En gelukkig (kom ik weer :mrgreen: ) zijn er organisaties en stichtingen die verder kijken dan 'honden halen'.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Rami schreef: Want hoe ik de beweegredenen ook snap en blij ben met elke hond die een leuk leven krijgt, vind ik net als Wil dat het massaal halen van honden niet de oplossing van het honden-overschot probleem is. Daar is immers veel meer voor nodig. En gelukkig (kom ik weer :mrgreen: ) zijn er organisaties en stichtingen die verder kijken dan 'honden halen'.
Ik ben het zo met je eens :ok:
Het is alleen zo jammer dat je, wanneer het buitenlandse hondjes betreft, een kritische noot laat horen meteen het stempel tégen opgedrukt krijgt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gill
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Spaanse & Poolse kruising

Ongelezen bericht door Gill »

Een kritische noot is alleen maar goed, alleen ongefundeerd wat roepen en alles over 1 kam scheren, heb ik wel moeite mee. In zijn algemeenheid bedoeld.
Afbeelding
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Gill schreef:Een kritische noot is alleen maar goed, alleen ongefundeerd wat roepen en alles over 1 kam scheren, heb ik wel moeite mee. In zijn algemeenheid bedoeld.
helemaal juist en volledig mee eens :ok:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Gill schreef:Een kritische noot is alleen maar goed, alleen ongefundeerd wat roepen en alles over 1 kam scheren, heb ik wel moeite mee. In zijn algemeenheid bedoeld.
Dat ben ik met je eens, alleen wordt gefundeerd wat roepen al vaak gezien als ongefundeerd roepen, zeker als je kanttekeningen zet bij bepaalde akties.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Rami schreef:
Caro. schreef: Het is natuurlijk niet gezegd dat de mensen die tegen massaal transport zijn, andere zaken niet steunen :wink:

natuurlijk.
Maar Caro, ik reageerde specifiek op deze woorden:
gonnie schreef: Mensen moeten eens niet zo uit emoties reageren. Deze problemen blijven toch bestaan, er blijven altijd mensen die hun honden slecht behandelen, je kan doen wat je wil het is toch dweilen met de kraan open.
En niet op de situatie van dit transport. Want hoe ik de beweegredenen ook snap en blij ben met elke hond die een leuk leven krijgt, vind ik net als Wil dat het massaal halen van honden niet de oplossing van het honden-overschot probleem is. Daar is immers veel meer voor nodig. En gelukkig (kom ik weer :mrgreen: ) zijn er organisaties en stichtingen die verder kijken dan 'honden halen'.
:mrgreen: Ik reageerde ook iets meer op daywalker die schreef: 'en diegene die alleen maar de slechte kanten willen zien, kan je toch niet overtuigen, beetje jammer, maar zo is het nu éénmaal'.
En zo blijven we bezig, haha :J:

Maar ik ben het helemaal met je eens :ok:
Ik snap de actie, ben het er niet mee eens, en zie meer heil in acties ter plaatse en doe daar dus ook graag aan mee.
En een goed geobserveerde hond 'gecontroleerd' hierheen halen, ook daar heb ik geen enkel probleem mee. Maar nu vallen er teveel
honden tussen wal en schip, dat kan niet anders.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wil de hond schreef:Afgezien van de manier waaróp de honden vervoerd worden, zou een wekelijks transport van zeg 50 honden vanuit een asiel in Spanje door de beugel kunnen?
Persoonlijk vind ik van niet... ik ben het absoluut eens met de stelling dat het massaal halen van honden uit land van herkomst lost voor het probleem ter plekke niets op, het lost iets op voor de honden zelf maar verder niet.
Toch vind ik het niet verkeerd als een stichting die alles goed organiseert, veel ter plekke doet aan castratie, opvang, educatie en hulp aan de asiels, maar ook bezig houden met wetgeving etc...dat die ook wat honden laat adopteren in een ander land.
Het herplaatsen van honden mag niet de hoofddoelstelling zijn maar wel een onderdeel.
2 stichtingen die zich met dit transport bezig hebben gehouden zijn normaal ook niet van de grote transporten maar veel kelinschaliger, van de ene stichting kan je niet eens adopteren vanuit een asiel maar komt de hond veelal eerst in een gastgezin voordat deze doorgaat naar de adoptie familie... zeker de pups en jonge honden, maar ook de oudere.. alleen als een adoptiegezin veel ervaring heeft, en zo betrouwbaar is/overkomt gaat er een hond rechtstreeks door.
Dus nee ik vind elke week een transport van 50 honden zeker niet acceptabel, zelfs 1x in de maand niet... maar dan moet je ook bij stichtingen zijn als oa RDE, Shin/Ace .. die categorie stichtingen...die doen volgens mij niet anders dan massaal herplaatsen.
Juist dat soort stichtingen raken de honden kwijt, geven geen voorlichting, kloppen de papieren niet.. noem maar op, ellende alom, en juist daar die stichtingen krijgt alles wat er gebeurt omtrent de "buitenlandsehonden'zo een vieze nasmaak.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

renee-uk schreef:
Rami schreef: Want hoe ik de beweegredenen ook snap en blij ben met elke hond die een leuk leven krijgt, vind ik net als Wil dat het massaal halen van honden niet de oplossing van het honden-overschot probleem is. Daar is immers veel meer voor nodig. En gelukkig (kom ik weer :mrgreen: ) zijn er organisaties en stichtingen die verder kijken dan 'honden halen'.
Ik ben het zo met je eens :ok:
Het is alleen zo jammer dat je, wanneer het buitenlandse hondjes betreft, een kritische noot laat horen meteen het stempel tégen opgedrukt krijgt.
Niet van mij hoor want ik ben het in de regel wel eens met Wil en Rami :wink:
Alleen kan ik me de emotionele kant ook voorstellen ,en dat er dan vanuit die emoties dit wordt geregeld dus ook.
Dat wil niet zeggen dat dit standaard moet worden want ook ik denk dat de echte oplossing in andere zaken ligt ,en in het land van oorsprong.
Maar dat neemt niet weg dat ik dit dan toch wel een mooie actie vind,samenwerkende organisaties ,alles in de openheid ,naar wat ik begrijp een goede back up ,al met al voor een snel geregeldde actie klinkt het niet slecht.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik ben er van overtuigd dat naarmate men zich meer door emoties laat leiden er minder daadwerkelijk zinvols gedaan wordt daar waar het gaat om het terugdringen van het probleem waarvan deze vrachtwagen vol 1 van de eindproducten is.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wil de hond schreef:Ik ben er van overtuigd dat naarmate men zich meer door emoties laat leiden er minder daadwerkelijk zinvols gedaan wordt daar waar het gaat om het terugdringen van het probleem waarvan deze vrachtwagen vol 1 van de eindproducten is.
Dit bedoelde ik dus, ik ben er niet zo goed in om dingen goed op papier te zetten in dit geval te typen.

Toen ik die foto's zag van die honden kreeg ik ook een brok in mijn keel. Maar ik persoonlijk zou er niet aan beginnen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Wil de hond schreef:Ik ben er van overtuigd dat naarmate men zich meer door emoties laat leiden er minder daadwerkelijk zinvols gedaan wordt daar waar het gaat om het terugdringen van het probleem waarvan deze vrachtwagen vol 1 van de eindproducten is.
Ja, natuurlijk. Maar ergens moet er ooit iets van 'emotie' zijn, anders bekommer je je simpelweg niet voor een dier (of mens) die hulp nodig heeft. Dat bedoelde ik met mededogen. Je vindt dat er iets scheef zit en je doet wat in je mogelijkheden ligt om het recht (of iets minder scheef) te krijgen. Daarbij het grotere doel (dat er inderdaad daadwerkelijk zinvolle dingen gedaan worden) niet uit het oog verliezend. :wink:
Afbeelding
Adriano
Actief
Mijn ras(sen): herder

Ongelezen bericht door Adriano »

Iedereen die aanwezig is geweest bij de aankomst van deze honden heeft met eigen ogen kunnen zien dat dit transport zeer goed geregeld was.
Niet zoals sommige willen doen geloven dat dit transport 2 a 3 dagen heeft geduurt,door de hitte heen, blah blah, echter slechts 17 uur, 1 wagen met puppies en de wat risicovolle honden met airco gekoeld, de andere bus had de benches goed en stevig verbonden, beide zijn laat in de avond vertrokken, in de koelte, om de volgende dag hier wederom voor de honden in de koelte te arriveren , wat is 17 uur op een hondenleven die anders beeindigd zou zijn geweest.

De eerste bus kwam stipt op tijd aan, op de ingeplande tijd stipt om 18.00 uur, de benches waren door de vrijwilligers binnen 10 min. uitgeladen in een groot omheinde paardenbak, dierenarts en assistentes waren aanwezig om eventuele getraumatiseerde honden bij te staan, voor 1 hond was dat nodig die een beetje onder de indruk was, die kreeg acuut een infuus toegediend, waarvan hij weer volledig hersteld is, vrijwilligers stonden klaar met halsbanden voor een eventuele opvang/adoptant die dat vergeten zou zijn.
Alle honden werden structueel uit hun benches gehaald door de aangewezen opvang zodat de hond zijn/haar behoefte kon doen in de afgesloten bak, de veelvuldige bakken water stonden ook allemaal gereed.

Nadat de kennismaking was geweest tussen de opvang/baasjes/honden was er planty ruimte, naast de paardenbak, om bij te komen voordat de volgende bus aankwam.
Eerst werd er nog zorgvuldig voor gezorgd dat de ontlasting/urine van de honden met een tractor werd omgeploegd voordat de andere geluksvogels aankwamen

Het is allang bekend dat de hondenproblematiek over de gehele wereld niet met een eenmalige actie zal kunnen worden opgelost, maar het is ook allang bekend dat de educatie/sterilisatie projecten nog lang zijn vruchten niet afwerpt, dus waarom toch zo n weerzin,van sommige, tegen een aantal stichtingen die op korte termijn zo n gefundeerde samenwerking hebben gerealiseerd zodat deze honden tenminste wel een toekomst zijn gegunt.
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Adriano schreef:Iedereen die aanwezig is geweest bij de aankomst van deze honden heeft met eigen ogen kunnen zien dat dit transport zeer goed geregeld was.
Niet zoals sommige willen doen geloven dat dit transport 2 a 3 dagen heeft geduurt,door de hitte heen, blah blah, echter slechts 17 uur, 1 wagen met puppies en de wat risicovolle honden met airco gekoeld, de andere bus had de benches goed en stevig verbonden, beide zijn laat in de avond vertrokken, in de koelte, om de volgende dag hier wederom voor de honden in de koelte te arriveren , wat is 17 uur op een hondenleven die anders beeindigd zou zijn geweest.

De eerste bus kwam stipt op tijd aan, op de ingeplande tijd stipt om 18.00 uur, de benches waren door de vrijwilligers binnen 10 min. uitgeladen in een groot omheinde paardenbak, dierenarts en assistentes waren aanwezig om eventuele getraumatiseerde honden bij te staan, voor 1 hond was dat nodig die een beetje onder de indruk was, die kreeg acuut een infuus toegediend, waarvan hij weer volledig hersteld is, vrijwilligers stonden klaar met halsbanden voor een eventuele opvang/adoptant die dat vergeten zou zijn.
Alle honden werden structueel uit hun benches gehaald door de aangewezen opvang zodat de hond zijn/haar behoefte kon doen in de afgesloten bak, de veelvuldige bakken water stonden ook allemaal gereed.

Nadat de kennismaking was geweest tussen de opvang/baasjes/honden was er planty ruimte, naast de paardenbak, om bij te komen voordat de volgende bus aankwam.
Eerst werd er nog zorgvuldig voor gezorgd dat de ontlasting/urine van de honden met een tractor werd omgeploegd voordat de andere geluksvogels aankwamen

Het is allang bekend dat de hondenproblematiek over de gehele wereld niet met een eenmalige actie zal kunnen worden opgelost, maar het is ook allang bekend dat de educatie/sterilisatie projecten nog lang zijn vruchten niet afwerpt, dus waarom toch zo n weerzin,van sommige, tegen een aantal stichtingen die op korte termijn zo n gefundeerde samenwerking hebben gerealiseerd zodat deze honden tenminste wel een toekomst zijn gegunt.
bedankt voor de duidelijke uitleg :wink: :ok: Ben blij de hondjes goed zijn aangekomen :wink:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Als alle tijd, geld en energie die er besteed wordt aan het van de (chloor-)spuit redden van zielige hondjes besteed zou worden aan het doen van dingen die wél bijdragen aan het verbeteren van de situatie op de langere termijn zouden wat jij "de educatie/sterilisatie projecten" noemt veel eerder en meer vruchten beginnen af te werpen.

Daarmee vele vrachtwagens vol ellende voorkomend.

Maar goed, ik weet al langer dat er door de meesten niet verder gekeken kan worden dan "het zielige hondje".

Daar is op het eerste gezicht ook niets mis mee, maar als ik wat verder kijk zie ik dat er hele hordes nog veel zieligere hondjes kunnen creperen vanwege die kortzichtigheid.
Adriano
Actief

daywalker schreef:
Adriano schreef:Iedereen die aanwezig is geweest bij de aankomst van deze honden heeft met eigen ogen kunnen zien dat dit transport zeer goed geregeld was.

bedankt voor de duidelijke uitleg :wink: :ok: Ben blij de hondjes goed zijn aangekomen :wink:[/quot

Geen dank voor de uitleg hoor :wink: nog wel ter verduidelijking, ik spreek niet vanuit de stichting ,maar als toeschouwer die veel ervaringen heeft met diverse stichtingen.
Ik wil deze actie van stichting Resanito een hele dikke pluim geven, keurig geregeld op een diervriendeijke manier, nu alleen nog een hoopvolle toekomst, de hoop is er nu voor deze dieren in ieder geval wel weer :ok:
Adriano
Actief

Hmmm, quoten gaat nog steeds niet goed heb ik net geconstateerd, maar ja, dat zal wel geen wereldproblematiek zijn toch :ugh:
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Adriano schreef:Hmmm, quoten gaat nog steeds niet goed heb ik net geconstateerd, maar ja, dat zal wel geen wereldproblematiek zijn toch :ugh:
Rechts onderin het tekstveld zit een citeer button. Wedden dat het dan lukt :ok:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Worden de honden alleen via resanito geplaatst of ook via andere stichtingen?
Afbeelding
Iedere dag feest!
Adriano
Actief

Wil de hond schreef:Als alle tijd, geld en energie die er besteed wordt aan het van de (chloor-)spuit redden van zielige hondjes besteed zou worden aan het doen van dingen die wél bijdragen aan het verbeteren van de situatie op de langere termijn zouden wat jij "de educatie/sterilisatie projecten" noemt veel eerder en meer vruchten beginnen af te werpen.

Daarmee vele vrachtwagens vol ellende voorkomend.

Maar goed, ik weet al langer dat er door de meesten niet verder gekeken kan worden dan "het zielige hondje".

Daar is op het eerste gezicht ook niets mis mee, maar als ik wat verder kijk zie ik dat er hele hordes nog veel zieligere hondjes kunnen creperen vanwege die kortzichtigheid.
Wil de hond, je spreekt op dit forum op deze manier, op een ander forum lees ik dat je heel wat respectvoller over deze actie spreekt, weliswaar met enkele twijfels maar aangezien je daar in de minderheid bent met wat meer fatsoen.
Je lijkt zo tegen welke actie dan ook te zijn, wees blij dat er in jouw land, waar jij woont, door wie dan ook, op welke manier dan ook, wat gedaan word tegen dierenleed.
Je kan wel blaten dat het niet ten gunste is voor de dieren die achterblijven, maar zonder de hulp van de andere europese landen is het zowiezo een verloren zaak met de spaanse mentaliteit tegenover dieren.
Adriano
Actief

senna en odin schreef:
Adriano schreef:Hmmm, quoten gaat nog steeds niet goed heb ik net geconstateerd, maar ja, dat zal wel geen wereldproblematiek zijn toch :ugh:
Rechts onderin het tekstveld zit een citeer button. Wedden dat het dan lukt :ok:
Hmm, die gebruik ik ook steeds, maar het lot schijnt niet met mij te zijn. :oohja:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

ter verduidelijking, ik spreek niet vanuit de stichting ,maar als toeschouwer die veel ervaringen heeft met diverse stichtingen.
Ik spreek ook niet vanuit een stichting, maar als toeschouwer die al vele jaren de ellende in zijn directe omgeving ervaart en heeft gevolgd wat de diverse stichtingen in Nederland en hier in Spanje doen om die ellende terug te dringen.

Ik constateer dat het overgrote deel van alle tijd, geld en energie gestoken wordt in het korte-termijn-gebeuren, nú zielige hondjes redden. Veel verder dan dat komt het meestal niet.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Magic schreef:Worden de honden alleen via resanito geplaatst of ook via andere stichtingen?
De meeste honden worden idd vanuit Resanito geplaatst, de andere via Huize zwerfhond maar dat zijn er maar een paar.
Afbeelding
Adriano
Actief

Wil de hond schreef:
ter verduidelijking, ik spreek niet vanuit de stichting ,maar als toeschouwer die veel ervaringen heeft met diverse stichtingen.
Ik spreek ook niet vanuit een stichting, maar als toeschouwer die al vele jaren de ellende in zijn directe omgeving ervaart en heeft gevolgd wat de diverse stichtingen in Nederland en hier in Spanje doen om die ellende terug te dringen.

Ik constateer dat het overgrote deel van alle tijd, geld en energie gestoken wordt in het korte-termijn-gebeuren, nú zielige hondjes redden. Veel verder dan dat komt het meestal niet.
Dus jij wilt beweren dat als de andere europese landen zich niet bemoeien met deze problematiek het er veel beter zou uitzien voor de spaanse honden.
Er zijn meer dan genoeg stichtingen bezig met het lange termijn gebeuren, maar jij zult zelf moeten toegeven dat de spaanse mentaliteit nogal traag van begrip is, vooral wat betreft dieren afbeulen, dus dat dat lange termijn gebeuren zal waarschijnlijk nogal lang gaan duren voordat de mentaliteit in Spanje enigszins zal veranderen.
Tot die tijd zou ik als hondenliefhebber in een land waar dit nog plaats kan vinden blij zijn met (w)elke hulp dan ook, op welk gebied dan ook.

Jij denkt precies te weten hoe het alemaal hoort en moet, ik denk er anders over, ik denkt dat spanje momenteel blij mag wezen met elke helpende hand die haar aangeboden word.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Je kletst maar wat uit je nek. :U:
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Ik weet niet of het hulp is...voor de desbetreffende honden vast, maar niet op lange termijn. De hokken die leeg zijn gekomen zitten nu toch weer vol met de volgende lading waar met een spuit mee gedreigd wordt.
Adriano
Actief

Wil de hond schreef:Je kletst maar wat uit je nek. :U:
Dank je voor de snelle reactie speedy gonzalis, nu snap ik ook waarom jullie het niet hebben gered, je had net zo goed Oleh kunnen zeggen...!!!
Adriano
Actief

Inc schreef:Ik weet niet of het hulp is...voor de desbetreffende honden vast, maar niet op lange termijn. De hokken die leeg zijn gekomen zitten nu toch weer vol met de volgende lading waar met een spuit mee gedreigd wordt.

Het lijkt me dat de hulp voor deze honden wel voor langere termijn zal zijn.
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

ja, voor het pupje dat je van een broodfokker koopt ook. :19:
Adriano
Actief

Inc schreef:ja, voor het pupje dat je van een broodfokker koopt ook. :19:
En U bedoeld daarmee? Is dit een USA grootheidswaanzin opmerking oid.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”