Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mechelse herder doodgeschoten
Moderator: moderatorteam
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Mechelse herder doodgeschoten
Hij waakte dus wel .
Wat is het probleem dan.??
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
beetje raar verhaal inderdaad..........
- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
- Aantal honden: 1
Leuk hondje.. 
- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Idd, waken deed die wel (al hoeft een waakhond niet per definitie te bijten, blaffen en dreigen is meer als genoeg)bouvierpoedel schreef:Hij waakte dus wel .![]()
Het probleem..... dat is die nieuwe eigenaar die waarschijnlijk de hond veel te snel heeft los gegooid zonder dat hij zelf ook maar iets met de hond gedaan heeft en zodoende appél erop had.... Tja
Jammer dat zowel die gebeten vrouw áls de hond hier de dupe zijn.... Had eigenlijk de 'baas' moeten zijn.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Nou ja, wat denk je van met een waakhond op een camping komen?!Tony schreef:Idd, waken deed die wel (al hoeft een waakhond niet per definitie te bijten, blaffen en dreigen is meer als genoeg)bouvierpoedel schreef:Hij waakte dus wel .![]()
Wat is het probleem dan.??![]()
Het probleem..... dat is die nieuwe eigenaar die waarschijnlijk de hond veel te snel heeft los gegooid zonder dat hij zelf ook maar iets met de hond gedaan heeft en zodoende appél erop had.... Tja
Jammer dat zowel die gebeten vrouw áls de hond hier de dupe zijn.... Had eigenlijk de 'baas' moeten zijn.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik heb jaren met 3 waakhonden elke zomer op de camping gestaan...Strega schreef:
Nou ja, wat denk je van met een waakhond op een camping komen?!Of in ieder geval dus zo dichtbij dat de hond daar het terrein op kon. Vraag me af of die hond überhaupt een leuk leven had/gehad zou hebben dus misschien is het maar beter zo.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Tesse
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Op zoek naar een geschikt ras voor het gezin, maar iig dol op de Jack Russell!
Nou nou wat een verhaal zeg ....! 
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Ja, dat is natuurlijk zo, maar uit het verhaal/door de situatie kreeg ik de indruk dat dit een hond is die bij een of andere JanLul geleerd heeft agressief te zijn en weinig geleerd heeft sociaal te zijn. Maar dat vul ik misschien wel helemaal verkeerd in, maar anders snap ik niet waarom een hond zo doordraait (tenzij er iets in z'n kop geknapt is of zo). Ik heb ook een hond die nog wel eens haar tanden wil laten zien naar vreemden als ze op haar terrein zomaar op haar afstappen, maar ik kan me toch niet voorstellen dat ze iemand na zou gaan jagen en op zou gaan staan wachten en dan iedereen die in de buurt komt, zou gaan lopen bedreigenmalinois schreef:Ik heb jaren met 3 waakhonden elke zomer op de camping gestaan...Strega schreef:
Nou ja, wat denk je van met een waakhond op een camping komen?!Of in ieder geval dus zo dichtbij dat de hond daar het terrein op kon. Vraag me af of die hond überhaupt een leuk leven had/gehad zou hebben dus misschien is het maar beter zo.
Een mechelaar is een waak- en verdedigingshond en waken doen ze altijd wel hoor daar hoef je ze niet voor op te leiden (uitzonderingen daargelaten)
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
Zou het de waakhond van de campingeigenaar zelf zijn geweest? Vind het maar een wazig verhaal.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Tijdens de wandelingen leer je je hond goed kennen, het klopt

- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
waar was de eigenaar tijdens heel dit voorval?
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- Esmay87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier
Er staat wel dat er overlegd is met de eigenaar... wat een naar verhaal zeg :Sdaywalker schreef:waar was de eigenaar tijdens heel dit voorval?

Made by _Inge_
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
raar verhaal zeg! En dat allemaal in Baarle-Nassau. Gebeurt daar ook nog eens wat 
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat vreemd dat het geen vechthond was, hé Snan? 
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
is dat nou een foto van de hond van malinois bij het bronbericht???
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wel ptvrsbientje schreef:is dat nou een foto van de hond van malinois bij het bronbericht???

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Gelukkig was het deze keer een kutherder .Wil de hond schreef:Wat vreemd dat het geen vechthond was, hé Snan?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ook niet vanochtend is ie heropgestaan dan waarschijnlijk want ik heb nog lekker met hem gewandeld...Nanna schreef:Ik wist niet dat jóuw hond overhoop geknald wasmalinois schreef:wel ptvrsbientje schreef:is dat nou een foto van de hond van malinois bij het bronbericht???bedankt! ik ga er es ff achteraan

-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
succesmalinois schreef:wel ptvrsbientje schreef:is dat nou een foto van de hond van malinois bij het bronbericht???bedankt! ik ga er es ff achteraan
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Da´s lekker dan.malinois schreef:wel ptvrsbientje schreef:is dat nou een foto van de hond van malinois bij het bronbericht???bedankt! ik ga er es ff achteraan
Maffe jatmozen.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
malinois schreef:wel ptvrsbientje schreef:is dat nou een foto van de hond van malinois bij het bronbericht???bedankt! ik ga er es ff achteraan
Tijd geleden stonden wij ook ff
Weet eigenlijk niet eens of het mag, maar zou er idd als het idd jouw hond is eens naar vragen hoe ze aan die foto komen en misschien vooraf ff kijken of het überhaupt wel mag dat ze zonder jouw toestemming een dergelijke foto gebruiken.
EstherK schreef:Wat een raar verhaal
Nouja, echt een raar verhaal vind ik het niet. Mens heeft die hond net 2 dgn geleden aangeschaft en nog totaal geen band met die hond opgebouwd dat de hond onder appél staat. Dus ja, als de hond hiervoor ook al als waakhond diende heeft de hond zelf natuurlijk "zijn werk" wel gewoon gedaan alleen niet zoals bedoelt was
Eerlijk gezegd een klein beetje stom zo'n hond die je net hebt al los te laten met alle gevaren van dien. Triest voor die vrouw, en triest voor die hond
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Neeltje
Nee, ook op internet mag dat niet, ook daar geldt auteursrecht. Ik heb het gehad bij het WNF die een foto van mij op hun site hadden staan zonder dat ik er iets van af wist.smoekie schreef:malinois schreef:wel ptvrsbientje schreef:is dat nou een foto van de hond van malinois bij het bronbericht???bedankt! ik ga er es ff achteraan
Tijd geleden stonden wij ook ffte kijken toen het "kickboxen" negatief in het nieuws kwam en ze een foto van mijn oudste broer (uiteraard met tattoos) hadden gebruikt terwijl hij in de ring stond. Dit terwijl hij maar 1x heeft meegedaan met een zogezegd back to historie gala waar allemaal "oudjes" aan meededen zeg maar.
Weet eigenlijk niet eens of het mag, maar zou er idd als het idd jouw hond is eens naar vragen hoe ze aan die foto komen en misschien vooraf ff kijken of het überhaupt wel mag dat ze zonder jouw toestemming een dergelijke foto gebruiken.
EstherK schreef:Wat een raar verhaal
Nouja, echt een raar verhaal vind ik het niet. Mens heeft die hond net 2 dgn geleden aangeschaft en nog totaal geen band met die hond opgebouwd dat de hond onder appél staat. Dus ja, als de hond hiervoor ook al als waakhond diende heeft de hond zelf natuurlijk "zijn werk" wel gewoon gedaan alleen niet zoals bedoelt was![]()
Eerlijk gezegd een klein beetje stom zo'n hond die je net hebt al los te laten met alle gevaren van dien. Triest voor die vrouw, en triest voor die hond
-
Strega
- Zeer actief
Ik denk dat die vrouw geen flauw benul had wat ze 'in' huis haalde
.
En belachelijk van die foto, natuurlijk mag die niet zomaar gebruikt worden
.
En belachelijk van die foto, natuurlijk mag die niet zomaar gebruikt worden
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
tweede hit als je googlet op mechelse herder, maar bij zoń foto kan je natuurlijk verwachten dat ie niet vrij te gebruiken is. Knaasjes bij Omroep brabant
-
Neeltje
Officieel is geen een foto vrij te gebruiken.sbientje schreef:tweede hit als je googlet op mechelse herder, maar bij zoń foto kan je natuurlijk verwachten dat ie niet vrij te gebruiken is. Knaasjes bij Omroep brabant
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
er stond laatst ergens in de vethoek een brief die aan iemand op mp gestuurd was na het gebruiken zonder toestemming van een foto, kan hem alleen niet meer vinden. Weet iemand dat misschien of een vb hiervan?

-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
wel als je het aanbiedt als stock foto toch? nou ja, maakt ook niet uit, het is niet erg handig!Neeltje schreef:Officieel is geen een foto vrij te gebruiken.sbientje schreef:tweede hit als je googlet op mechelse herder, maar bij zoń foto kan je natuurlijk verwachten dat ie niet vrij te gebruiken is. Knaasjes bij Omroep brabant
-
Strega
- Zeer actief
Ik heb altijd begrepen dat foto's blijven van degene die ze op het net zet? Lijkt me nogal vreemd dat ze 'm zomaar mogen gebruiken. Ik snap het wel, want het is een prachtige foto en de hond ziet er best indrukwekkend uit, dus heel geschikt voor dat bericht maar volgens mij mag het zeker niet zomaar hoor.sbientje schreef:wel als je het aanbiedt als stock foto toch? nou ja, maakt ook niet uit, het is niet erg handig!Neeltje schreef:Officieel is geen een foto vrij te gebruiken.sbientje schreef:tweede hit als je googlet op mechelse herder, maar bij zoń foto kan je natuurlijk verwachten dat ie niet vrij te gebruiken is. Knaasjes bij Omroep brabant
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
er staat copyright op het is een foto van Bonfoto.