Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mechelse herder doodgeschoten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Mechelse herder doodgeschoten

Ongelezen bericht door EstherK »

Wat een raar verhaal :denken:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hij waakte dus wel . :19:
Wat is het probleem dan.?? :denken:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

beetje raar verhaal inderdaad..........
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xAmberx »

Leuk hondje.. :(
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

bouvierpoedel schreef:Hij waakte dus wel . :19:
Idd, waken deed die wel (al hoeft een waakhond niet per definitie te bijten, blaffen en dreigen is meer als genoeg) :scratch:
Het probleem..... dat is die nieuwe eigenaar die waarschijnlijk de hond veel te snel heeft los gegooid zonder dat hij zelf ook maar iets met de hond gedaan heeft en zodoende appél erop had.... Tja :oohja:

Jammer dat zowel die gebeten vrouw áls de hond hier de dupe zijn.... Had eigenlijk de 'baas' moeten zijn.
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Tony schreef:
bouvierpoedel schreef:Hij waakte dus wel . :19:
Idd, waken deed die wel (al hoeft een waakhond niet per definitie te bijten, blaffen en dreigen is meer als genoeg) :scratch:
Het probleem..... dat is die nieuwe eigenaar die waarschijnlijk de hond veel te snel heeft los gegooid zonder dat hij zelf ook maar iets met de hond gedaan heeft en zodoende appél erop had.... Tja :oohja:

Jammer dat zowel die gebeten vrouw áls de hond hier de dupe zijn.... Had eigenlijk de 'baas' moeten zijn.
Nou ja, wat denk je van met een waakhond op een camping komen?! :scratch: Of in ieder geval dus zo dichtbij dat de hond daar het terrein op kon. Vraag me af of die hond überhaupt een leuk leven had/gehad zou hebben dus misschien is het maar beter zo.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Strega schreef:
Nou ja, wat denk je van met een waakhond op een camping komen?! :scratch: Of in ieder geval dus zo dichtbij dat de hond daar het terrein op kon. Vraag me af of die hond überhaupt een leuk leven had/gehad zou hebben dus misschien is het maar beter zo.
Ik heb jaren met 3 waakhonden elke zomer op de camping gestaan... :19: Een mechelaar is een waak- en verdedigingshond en waken doen ze altijd wel hoor daar hoef je ze niet voor op te leiden (uitzonderingen daargelaten)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tesse
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Op zoek naar een geschikt ras voor het gezin, maar iig dol op de Jack Russell!

Ongelezen bericht door Tesse »

Nou nou wat een verhaal zeg ....! :80:
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

malinois schreef:
Strega schreef:
Ik heb jaren met 3 waakhonden elke zomer op de camping gestaan... :19: Een mechelaar is een waak- en verdedigingshond en waken doen ze altijd wel hoor daar hoef je ze niet voor op te leiden (uitzonderingen daargelaten)
Ja, dat is natuurlijk zo, maar uit het verhaal/door de situatie kreeg ik de indruk dat dit een hond is die bij een of andere JanLul geleerd heeft agressief te zijn en weinig geleerd heeft sociaal te zijn. Maar dat vul ik misschien wel helemaal verkeerd in, maar anders snap ik niet waarom een hond zo doordraait (tenzij er iets in z'n kop geknapt is of zo). Ik heb ook een hond die nog wel eens haar tanden wil laten zien naar vreemden als ze op haar terrein zomaar op haar afstappen, maar ik kan me toch niet voorstellen dat ze iemand na zou gaan jagen en op zou gaan staan wachten en dan iedereen die in de buurt komt, zou gaan lopen bedreigen :vaag: .
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZaZa »

Zou het de waakhond van de campingeigenaar zelf zijn geweest? Vind het maar een wazig verhaal.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tijdens de wandelingen leer je je hond goed kennen, het klopt :lol1:
:piew:
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

waar was de eigenaar tijdens heel dit voorval?
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Ongelezen bericht door Esmay87 »

daywalker schreef:waar was de eigenaar tijdens heel dit voorval?
Er staat wel dat er overlegd is met de eigenaar... wat een naar verhaal zeg :S
Afbeelding

Made by _Inge_
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

raar verhaal zeg! En dat allemaal in Baarle-Nassau. Gebeurt daar ook nog eens wat :)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Wat vreemd dat het geen vechthond was, hé Snan? :denken:
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

is dat nou een foto van de hond van malinois bij het bronbericht???
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:is dat nou een foto van de hond van malinois bij het bronbericht???
wel ptvr :O: bedankt! ik ga er es ff achteraan
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wil de hond schreef:Wat vreemd dat het geen vechthond was, hé Snan? :denken:
Gelukkig was het deze keer een kutherder . :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef:
sbientje schreef:is dat nou een foto van de hond van malinois bij het bronbericht???
Ik wist niet dat jóuw hond overhoop geknald was :LOL:
ik ook niet vanochtend is ie heropgestaan dan waarschijnlijk want ik heb nog lekker met hem gewandeld... :80:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
succes :)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

malinois schreef:
Da´s lekker dan. :ugh:

Maffe jatmozen.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

malinois schreef:

Tijd geleden stonden wij ook ff :eek: te kijken toen het "kickboxen" negatief in het nieuws kwam en ze een foto van mijn oudste broer (uiteraard met tattoos) hadden gebruikt terwijl hij in de ring stond. Dit terwijl hij maar 1x heeft meegedaan met een zogezegd back to historie gala waar allemaal "oudjes" aan meededen zeg maar.

Weet eigenlijk niet eens of het mag, maar zou er idd als het idd jouw hond is eens naar vragen hoe ze aan die foto komen en misschien vooraf ff kijken of het überhaupt wel mag dat ze zonder jouw toestemming een dergelijke foto gebruiken.
EstherK schreef:Wat een raar verhaal :denken:

Nouja, echt een raar verhaal vind ik het niet. Mens heeft die hond net 2 dgn geleden aangeschaft en nog totaal geen band met die hond opgebouwd dat de hond onder appél staat. Dus ja, als de hond hiervoor ook al als waakhond diende heeft de hond zelf natuurlijk "zijn werk" wel gewoon gedaan alleen niet zoals bedoelt was :wink:

Eerlijk gezegd een klein beetje stom zo'n hond die je net hebt al los te laten met alle gevaren van dien. Triest voor die vrouw, en triest voor die hond :oeps:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

smoekie schreef:
malinois schreef:

Tijd geleden stonden wij ook ff :eek: te kijken toen het "kickboxen" negatief in het nieuws kwam en ze een foto van mijn oudste broer (uiteraard met tattoos) hadden gebruikt terwijl hij in de ring stond. Dit terwijl hij maar 1x heeft meegedaan met een zogezegd back to historie gala waar allemaal "oudjes" aan meededen zeg maar.

Weet eigenlijk niet eens of het mag, maar zou er idd als het idd jouw hond is eens naar vragen hoe ze aan die foto komen en misschien vooraf ff kijken of het überhaupt wel mag dat ze zonder jouw toestemming een dergelijke foto gebruiken.
EstherK schreef:Wat een raar verhaal :denken:

Nouja, echt een raar verhaal vind ik het niet. Mens heeft die hond net 2 dgn geleden aangeschaft en nog totaal geen band met die hond opgebouwd dat de hond onder appél staat. Dus ja, als de hond hiervoor ook al als waakhond diende heeft de hond zelf natuurlijk "zijn werk" wel gewoon gedaan alleen niet zoals bedoelt was :wink:

Eerlijk gezegd een klein beetje stom zo'n hond die je net hebt al los te laten met alle gevaren van dien. Triest voor die vrouw, en triest voor die hond :oeps:
Nee, ook op internet mag dat niet, ook daar geldt auteursrecht. Ik heb het gehad bij het WNF die een foto van mij op hun site hadden staan zonder dat ik er iets van af wist.
Strega
Zeer actief

Ik denk dat die vrouw geen flauw benul had wat ze 'in' huis haalde :vaag: .

En belachelijk van die foto, natuurlijk mag die niet zomaar gebruikt worden :evil: .
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

tweede hit als je googlet op mechelse herder, maar bij zoń foto kan je natuurlijk verwachten dat ie niet vrij te gebruiken is. Knaasjes bij Omroep brabant
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

sbientje schreef:tweede hit als je googlet op mechelse herder, maar bij zoń foto kan je natuurlijk verwachten dat ie niet vrij te gebruiken is. Knaasjes bij Omroep brabant
Officieel is geen een foto vrij te gebruiken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

er stond laatst ergens in de vethoek een brief die aan iemand op mp gestuurd was na het gebruiken zonder toestemming van een foto, kan hem alleen niet meer vinden. Weet iemand dat misschien of een vb hiervan?
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
sbientje schreef:tweede hit als je googlet op mechelse herder, maar bij zoń foto kan je natuurlijk verwachten dat ie niet vrij te gebruiken is. Knaasjes bij Omroep brabant
wel als je het aanbiedt als stock foto toch? nou ja, maakt ook niet uit, het is niet erg handig!
Strega
Zeer actief

sbientje schreef:
Neeltje schreef:
wel als je het aanbiedt als stock foto toch? nou ja, maakt ook niet uit, het is niet erg handig!
Ik heb altijd begrepen dat foto's blijven van degene die ze op het net zet? Lijkt me nogal vreemd dat ze 'm zomaar mogen gebruiken. Ik snap het wel, want het is een prachtige foto en de hond ziet er best indrukwekkend uit, dus heel geschikt voor dat bericht maar volgens mij mag het zeker niet zomaar hoor.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

er staat copyright op het is een foto van Bonfoto. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”