Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe dramatisch zou herplaatsen zijn...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

PattyB

Re: Hoe dramatisch zou herplaatsen zijn...

Ongelezen bericht door PattyB »

Machie schreef:Patty, uiteindelijk past elke hond zich wel aan...
Al weet ik 100% zeker dat Luca wekenlang gaat stressen. Dumas niet. Die doet gewoon gewoon. Na 1 dag hier lag hij al languit op zijn rug te slapen ;)
Ik zeg ook: de een met wat meer moeite dan de ander.
Senna zou het ook moeilijk hebben, heel pieperig en onzeker zijn, maar ik denk dat ze toch wel snel meedraait.

Maar gelukkig gebeurt dat niet. :mrgreen:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik denk dat Jamey het er vooral niet mee eens is dat ik wegga, verder als ze haar natje, droogje en aandacht krijgt, vindt ze het al snel best. Cara is natuurlijk pas 6 maanden, maar ik denk dat ook zij er niet heel veel problemen mee heeft, al zal ze wel even moeten ontdekken dat die nieuwe persoon ook lief is.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

PattyB schreef:
kipo schreef:ik verbeeld me graag, dat ik onmisbaar ben voor mijn honden, maar .. *knip*
Uiteraard.. en niemand is goed genoeg voor mijn meisje, natuurlijk, alleen ik. :pffff: Daarom blijft zo ook lekker bij ons. :I:
Ik vind het echt al ontzettend vervelend om er over na te moeten denken, over zoiets.
dat dus!
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ze zijn alletwee als herplaatser bij mij gekomen. Finn was redelijk snel op zijn gemak met mij en hoe het hier ging, en Bluf vond het allemaal wel prima en testte flink uit.
Toch denk ik dat Finn als ik hem zou herplaatsen dit keer flink wat meer moeite zou hebben om zich weer aan te passen aan een andere baas en een andere omgeving. Hij heeft ook eens 1 1/2 week in asiel/pension gezeten toen ik op vakantie moest zonder hem, dat ging 3 dagen goed en daarna liet hij zijn kop hangen en wilde eigenlijk die kennel niet meer uit. Advies was hem nooit meer in dit soort opvang te doen als ik eens weg moest :ugh:
Bij Bluf denk ik dat ze zich wel redelijk snel settled en accepteerd dat ze elders woont, zowiezo omdat ze toen een tijd weg is geweest naar de fokster toen ze de puppies daar kreeg, en het eigenlijk prima weer oppakte, wel blij als ik er was en direct weer 1 met Finn en mij. Maar ik denk dat als zij in een druk gezin komt waar ze veel aandacht krijgt en lekker meedraait dat ze het ook wel prima vind, wel weer van voorafaan beginnen met gehoorzaamheid, want ze houdt van uitproberen en als ze je niet kent/je niet de baas bent dan luistert ze ook niet naar je :19:
Mariskah
Actief
Mijn ras(sen): 50% Rottweiler, 25% Berner Sennen, 25% Appenseller Sennen

Ongelezen bericht door Mariskah »

Het zou bij Mexx alleen lukken wanneer iemand uiterst zorgvuldig zou worden uitgeselecteerd die hij vertrouwd, en ze de tijd hebben gehad vooraf elkaar te leren kennen.
Asiel zou gewoon zijn dood beteken, aangezien hij angstagressie vertoond naar voor hem onbekenden...
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Luuk en Tessa zijn beide herplaatsers. Luuk is één keer herplaatst (naar mij) en hoewel hij heel erg aan mij hangt, denk ik dat hij zo weer bij een ander went.
Tessa heeft voor ons 2 eigenaren gehad en kennis gemaakt met het asiel. Ik denk dat zij er best veel moeite mee zou hebben om zich weer aan te passen. Ik ben bang dat ze het zelfs verdomd, dan.
Maar één ding is zeker: Luuk en Tessa worden nooit meer herplaatst :pffff:
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Overleven doen ze het wel hoor, maar of ze het zo goed zullen hebben als nu :wink: en of ze even gelukkig zullen zijn?
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Ik denk ook dat het best wel meevalt met al die niet herplaatsbare hondjes.
Fritz is ook een erg onzekere hond die heel erg aan Hutsje.

En toch was hij binnen een paar dagen thuis bij ons, alsof hij altijd bij ons gewoond heeft. De eerste dagen was hij vooral heel moe en heeft hij slecht gegeten. Daarna had hij al zijn vaste route, eigen bank, kleedje etc., draaide hij gezellig mee in het huishouden en vrat als een bootwerker.

Als ik hem nu ergens achter laat staat hij wel het eerste uur van het raam naar zijn oppassers te kijken van "is ze nou weg? Laat ze me hier nou gewoon achter? Wat gebeurd er nou :80: "
Daarna gaat hij met zijn botje en zijn knuffeltje op de bank liggen slapen. Scheelt misschien dat er verder niet zoveel drama gemaakt word.

Van nog een keer herplaatsen zou hij hooguit nog onzekerder worden in stress situaties, dat merk ik wel... Als er stress is (bij mij) kruipt hij in zijn schulp. Kwestie van een flinke wandeling en hij is er weer uit.
Maar verder denk ik wel dat hij het overleefd.
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Luna zou wegkwijnen denk ik en mij veel te hard gaan missen. Is echt een hondje met een gebruiksaanwijzing en onzekerheden en ze hangt heel erg aan mij.
Xavi zou ons eventjes missen maar zich heel snel schikken naar nieuwe vriendjes en baasjes denk ik. Hij vindt iedereen veel te leuk en zolang hij zijn koekjes en aai over de bol krijgt, is hij gauw tevreden.
Moet zeggen dat dat een best pijnlijke constatering is. :wink: Xavi vindt mij hartstikke leuk en we hebben een hechte band, maar ik denk dat hij zich bij iemand anders ook goed zou kunnen voelen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Denise. schreef: Ah, die had ik gemist :mrgreen: Wou even weten of ze makkelijk zou wennen, dan kan ik haar mooi jatten :mann:
:hmmm:
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan is hier 6,5 jaar geleden als herplaatser gekomen en was vrijwel meteen op zijn gemak. Moet zeggen dat wij meteen een enorme klik hadden. Denk dat nu herplaatsen moeilijker voor hem wordt. Hij heeft het niet zo op vreemde en heeft een behoorlijk karaktertje en ik merk dat nu hij ouder wordt hij ook minder flexibel wordt. In het najaar is hij 2 weken uit logeren geweest bij iemand die hij heel goed kent en waar hij vaak op bezoek komt. Hij heeft die 2 weken vooral gelegen in een mand en zocht bij geen contact.

Dieber is een heel ander verhaal. Ze hangt behoorlijk aan mij maar ze zal binnen een paar dagen geheel gewend zijn op een nieuwe plek. Tijdens wandelingen met een roedel loopt ze net zo makkelijk met de roedel mee als ik een andere kant op ga als dat ik gewoon nog meeloop. Dit zijn dan wel bekende roedels voor haar. Daan loopt echt niet mee met andere als ik wegloop.
Afbeelding
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Eva* »

Ik denk dat Youra het helemaal niks uit zou maken, zolang ze eten krijgt en af en toe wordt uitgelaten vindt ze het allemaal prima.

Sasha zal dr waarschijnlijk wel meer moeite mee hebben, die vind dingen die anders zijn dan normaal sowieso niet echt leuk.
Groetjes Eva
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Barca zit echt aan zijn huis vastgeplakt. Die is énorm honkvast. Hij zal hij, en dit weet ik heel zeker, direct stoppen met eten.

Hij neemt van niemand voedsel aan, ook niet na een paar dagen. Hij zal gaan liggen en zich stierlijk vervelen omdat hij geen actie wenst. Barca gooit zichzelf meteen in de ruststand en negeert zijn nieuwe baas volkomen.

Geef hem 1 split second, en hij is bij die ander weg op zoek naar zijn eigen vertrouwde huis.

Ik weet dit heel zeker want hij is met anderen een weekje mee geweest en dat werd absoluut geen succes. Barca zit met zijn hoofd nog maar bij een ding; zijn huis, zijn baasjes.

Ik wil hier eigenlijk helemaal niet over nadenken, het is niet aan de orde. Bassie blijft lekker thuis. :ok:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik kan me zo snel niet herinneren dat een hond die bij ons in huis kwam zich na een paar dagen niet thuis voelden. Dus als de situatie niet al te beroerd is geloof ik dat het gros van de honden zich heel snel zal aanpassen.

Wat overigens niet wil zeggen dat een hond daarna niet meer verandert. Dulce b.v. werd pas geleidelijk aan vrijer. Maar op haar nieuwe adres is ze niet opnieuw begonnen, iets waar ik dan nogal eens bang voor ben ( een terugval ) , maar wat in de praktijk erg blijkt mee te vallen.

Toen Sien bij me kwam dacht ik dat ik een flinke dobber aan haar zou hebben. Dat heb ik ook wel gehad :mrgreen: . Maar het was niet zo dat ze zo aan Claudia en haar roedeltje ( waar ze toen in opvang was ) gebakken zat dat ze mij niet als nieuwe baas zou accepteren, iets waar ik wel bang voor was. Al na drie dagen liep ze met mij ipv Claudia mee.

Ik denk dat ook een hond als Sien met gebruiksaanwijzing te herplaatsen valt. Het zal wel moeilijker zijn denk ik om voor haar een goede baas te vinden dan b.v. voor Spok of Micron.
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

Darko en Jänta zouden zo met iedereen mee gaan en zich gelijk aanpassen
Zena is hier als herplaatser gekomen en had wat "opstart" problemen, maar eenmaal dat dat weg was, klampt ze zich vast aan 1 persoon, het andere deel van het gezin zal ze accepteren en er ook wel "leuk" mee zijn, maar al haar liefde gaat maar naar 1 persoon (en toevallig ben ik dat niet :jank: ) Zena heeft wel een gebruiksaanwijzing, maar als je daar wat rekening mee houd, komt het best allemaal wel goed
Shadow is enorm afstandelijk naar vreemde mensen, vind verhuizen geen goed idee (zijn we achter gekomen toen we 4 jaar terug naar hier verhuisde), hij zal uiteindelijk wel gewoon mee draaien, maar het zal wel lang duren en het zal iemand moeten zijn die hij vanaf dag 1 vertrouwd, anders hebben de mensen aan hem niets, omdat hij niet komt, niet eet, niet drinkt en ook niet buiten gaat (misschien in de tuin, maar krijg hem dan maar eens terug) het zou trouwens niet verantwoord zijn om Shadow te herplaatsen gezien zijn afstandelijke naar mensen toe en zijn extreme hondagressie
Guapa, heb ik eigenlijk geen idee, zij hangt enorm aan mij, vind vreemde mensen absoluut niets, maar een enkeling vind ze wel geweldig, moest ze daar bij geplaatst kunnen worden is het 1 groot feest voor haar (mits er geen andere honden aanwezig zijn) zolang de nieuwe baas maar met haar bezig is, ze moeten er wel rekening mee houden dat Guapa niet zomaar bij elke hond kan (pups gaat wel, reuen en teven na een enorme gewenning ook wel, maar soms ook niet) en ook niet elke mens accepteerd
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik denk dat 6 van mijn honden wel te herplaatsen zijn zonder problemen.
3 stuks zullen het er wel lastig mee hebben denk ik maar zich uiteindelijk wel aanpassen.
en de laatste, Shiva is niet te herplaatsen, gewoon niet.

Mja gelukkig gaat dat ook helemaal niet gebeuren :E:
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Giada, Dior en Acqua zouden zich vrij makkelijk aanpassen. Als er maar voldoende met ze gedaan wordt en ze 's avonds een bak vlees krijgen zijn ze tevreden. Yenthe is een ander verhaal. Toevallig laatst met de familie over gehad stel dat mij iets overkomt wat dan te doen met de honden. En voor Yenthe zou ik echt geen oplossing weten, die gaat dood van ellende. Daar was de familie het ook over eens.
Yenthe gaat echt liggen wachten en kwijnt volledig weg. Ik heb met haar ook wel een hele speciale band :wink:
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna is wel te plaatsen bij iemand anders, maar diegene moet wel even geduld hebben ben ik bang.

Luna is als herplaatser bij ons gekomen (ze was 14 maanden) en sloeg helemaal dicht. De hond die we zagen bij haar vorige baasje was niet de hond die wij in huis hadden toen ze bij ons was. We hebben hemel en aarde moeten bewegen om Luna uit haar schulp te krijgen en dat is gelukkig gelukt. Maar ze is wel heel erg gericht op haar veilige 'thuishaven'. Er is maar 1 iemand waarmee ze zonder morren meegaat en dat is een goede vriend van ons. Voor de rest... Mijn ouders, de ouders van mijn vriend, broers, zussen, kenissen, wie dan ook, ze wil niet door ze uitgelaten worden, niets....

Ja, Luna kan wel herplaatst worden, maar de nieuwe baasjes moeten wel wat geduld hebben. Als je haar vertrouwen hebt gewonnen is het een wereldhond!
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Voor Ds zou ik het erg vinden als ze moet verhuizen. Gewoon van huis dan, qua mens denk ik dat ze wel misschien zich wel zou aanpassen (mits het bij iemand is die ze eerst op voorhand goed leer kennen bij ons thuis. Haar gewoon zo meenemen en commanderen loopt niet goed af :schrik: )

Fax had zich na een paar dagen prima gesetteld bij zijn baasje, hij hangt nu net zo zeer aan hem als dat hij aan mijn hing. zo niet sterker zelfs (waar ik op gehoopt had ook), voor hem was het echt wel beter van te herplaatsen.

Runar past zich wel aan, die is makkelijk qua mens, zolang hij ook maar in de sport zou terecht komen.
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Yoda gaat het onwijs op een gillen zetten als ik hem ergens achterlaat waar hij vreemd is, ik kan nog niet eens gaan plassen en hij gaat al voor de wcdeur zitten piepen :roll:
Dus dat herplaatsen is met hem geen goed idee, daar gaat hij echt aan onderdoor.
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Áls Hades ooit herplaatst zou moeten worden, dan weten we al waar hij heen zou gaan. Daar, bij die mensen (hele goeie vrienden van ons), zou hij zich makkelijk thuis kunnen voelen. Hij kent ze exact even lang als ons (zijn meegeweest met kijken én halen), kan uitstekend overweg met hun twee honden en het is sowieso al ons vaste oppasadres. Hij is verschrikkelijk dol op ze, luistert naar ze en hij zou denk ik niet eens zo gek veel heimwee hebben.

Bij ieder ander zou 't ook niet zoveel problemen geven, maar hij zou wel echt moeten wennen en leren dat hij nu naar iemand anders moet luisteren. Hij zou absoluut niet wegkwijnen, maat het denk ik ook niet vanaf het eerste moment meteen maar allemaal dólletjes vinden. Tenminste, het eerste moment vast wel want bezoek is altijd :cheer: , maar als hij moest blijven dan zou 't snel minder worden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik laat mezelf in de waan dat ze niet te herplaatsen zijn en dat ik het aller-belangrijkste voor ze ben :pffff:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Jola gaat lachend met iedereen mee en voelt zich meteen thuis :F: als ik dan eens op bezoek zou komen zou ze een beetje gek kijken me meteen laten zien hoe mooi haar nieuwe huis is (als een hond dat zou kunnen natuurlijk) maakt denk ik niet eens uit wat voor huis ze komt als ze maar niet fysiek corrigeren.

Odin zal er in het begin wat meer moeite mee hebben. Hij moet niets van vreemden en soms is hij er zelfs een beetje bang van. Duurt lang voordat hij ook echt een band heeft met iemand buiten mij en alberto nu na 2 jaar is hij ook dol op mijn moeder, maar dan nog als we daar zijn en de honden achter laten probeert hij altijd mee te glippen blijft voor de deur liggen tot we terug zijn en gaat dan compleet uit zijn plaat. We gaan in augustus dus 5 weken weg en dan gaan ze naar mijn ouders meteen een goede test :wink: maar ik denk dat het ergens ook wel goed is voor zijn zelfvertrouwen (misschien denk ik nu wel te menselijk hoor). Al word hij steeds iets makkelijker met vreemden laatst klom hij bij een volstrekt vreemde (voor hem) opschoot :piew: haha dus ik denk dat als hij wat ouder wordt dit ook minder wordt en dan zal hij ook sneller wennen in een nieuw plekje zeker als ze lekker veel met hem doen.

Asiel: voor beide niet de beste optie, Jola zal zo tekeer gaan dat mensen haar daarom misschien geen kans meer willen geven (al heeft ze haar looks wel mee, dus dat kan ook nog wel mee vallen dan) En ik denk dat Odin dan ver terug kruipt in zijn schulp. Maar ik hoop dit nooit van ze te hoeven weten.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik denk dat ze zich allebei uiteindelijk aanpassen, maar dat daar een hele tijd overheen gaat.
Pasha is een hondje die iemand nodig heeft die ze vertrouwd. Als dat het geval is, is er weinig aan de hand. Ik durf haar zo bij Mariska of Patty achter te laten. Niks aan de hand ( buiten dat bij allebei de katten misschien in stukjes gaan :mrgreen: , als zal dat ook wel meevallen denk ik).

Ushi wordt wat lastiger. Die is ontzettend op mij gericht. Ze vertrouwd andere mensen wel, maar heeft veel bevestiging van mij nodig om zich in vreemde situaties fijn te voelen. Op show met mij aan de andere kant van het lijntje is geen probleem. Als Marc haar vasthoudt, dan wordt ze lastig en onrustig. Ze heeft een paar keer bij mijn schoonouders gelogeerd en dan is ze toch wel onrustig. Terwijl ze daar al 100 keer is geweest.
Toen ze hier kwam voor het eerst, heeft ze zich wel snel aangepast. Dat duurde geen dag eigenlijk.

Maar met de nodige begeleiding, veel beweging, vers voer en heel veel liefde en aandacht, kunnen ze allebei best oud worden bij iemand anders. Het zijn beide geen kennelhonden, dus asiel gaat hem never nooit niet worden.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
jelle & syb
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Samojeed
2 Friese stabijen
1 Grijze Keeshond
1 Kruising
1 Wetterhoun
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door jelle & syb »

:O: Vrees dat ze mij er bij moeten nemen :roll: :roos:
Afbeelding
Leer van gisteren , droom van morgen , maar leef vandaag
http://www.hondenopvang.com/
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Honden zijn meesters in aanpassen dus ik denk idd dat elke hond zich uiteindelijk prima zal voelen bij een nieuwe baas.
Er kan echter wel degelijk verschil zitten in hoe lang het duurt voordat een hond zich heeft aangepast. Dat heb ik ook ervaren met de verschillende herplaatsers die ik heb gehad. Dit is m.i. afhankelijk van de band die een hond met zijn (vorige) eigenaar heeft gehad en welk karakter de hond heeft. Lynn zal zich denk ik snel aanpassen, zij hecht zich heel snel aan mensen.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Volgens mij past iedere hond zich aan, de ene wat sneller dan de ander, hoe zou het anders met al die herplaatsers en asieldieren gaan? Onze honden zijn echt niet anders.
Renke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mengelmoesje corgi

Ongelezen bericht door Renke »

Fred is een herplaatser, hij is in februari bij ons komen wonen. Fred is geboren in een circus dat hier in de buurt zijn winterstalling had en zodoende hebben wij kennis gemaakt met Fred. Hij was over omdat hij bang was voor zijn broertje, die was heel dominant en beet Fred telkens. Zodoende was er geen beginnen aan om Fred kunstjes te leren. Ik mocht hem zo hebben. Alleen mijn man moest overtuigd worden dat het voorbestemd was dat Fred hier kwam wonen :wink:
Toen wij hem kregen was hij timide en angstig, vertrouwde alleen ons. Het gaat nu heel goed, steeds een stukje beter. Ik denk dat hij wel weer naar een ander thuis zou kunnen. Niet naar het asiel daar wordt hij eronder gelopen en hij heeft een hekel aan kennels. Het nieuwe gezin moet geen drukke kinderen hebben daar heeft ie een hekel aan. En lekker veel ruimte om te rennen en graven buiten. Maar ik moet er echt niet aan denken dat Fred weg zou moeten, dat overleef ik niet. :cry:
groetjes van Renny & pootje van Fred
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Ondanks dat alle honden hier enorm aan mij gehecht zijn ben ik van mening dat elke hond wel te herplaatsen is vanuit het oogpunt van de hond. Als zij bij een juiste baas terecht komen trekken ze allemaal wel bij na een tijd.

Echter ben ik ook van mening dat ras afhankelijk er ook best wat mensen dingen bij komen kijken.
Zo zijn er bv in mijn geval best een hoop dingen waar ik naar zou kijken mocht het ooit noodzakelijk zijn dat 1 van mijn soort honden herplaatst zou moeten worden. Nu zijn er best genoeg waar ik weet dat 3 het heel goed zullen doen maar ik zou me zorgen maken over twee. Niet zozeer omdat ze niet te herplaatsen zijn maar meer omdat er in mijn ogen weinig mensen zijn die een juiste houding of instelling voor hun karakter hebben.
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog

Ongelezen bericht door eternal »

Onze nieuwe huisgenoot komt van een vriendin.

Ze is hier al weer vanaf april. Maar het gaat super goed. Ik merk niet aan haar dat ze haar ouwe baasje mist.

Tuurlijk als me vriendin hier komt is ze wel heel erg blij om haar weer te zien. Maar voor de rest heeft ze nergens last van.

Het blijft een hond en geen mens. Tuurlijk zullen ze wel iets hebben van he ben bij me roedel weg.
maar volgens mij gebeurt dat ook bij de wolven dat de jongen op een gegeven mom een eigen roedel gaan vormen?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”