Ik heb vrijdag mn hond(je) zn gebit laten saneren... hij is 4 tandjes armer (voortandjes onder) en voor de rest blinkt z'n gebit je tegemoet zo wit zijn ze... Nou is mijn vraag wat kan ik hem geven aan kluifjes/botjes om plak en tandsteen blijvend te laten weg blijven (vage zin
Het is een hond(je) van 3.4 kilo en houdt niet echt van kluiven.. zo'n 10 minuten en dan vind hij het genoeg... Nou gaf/geef ik die andere altijd van die knoesten (weet niet hoe ze anders heten) maar die zijn mega groot en als hij dan eindelijk wat vlees eraf heeft is hij al "kluifmoe" en komt dus niet bij het bot om goed z'n tanden schoon te houden...
Wat kan ik geven wat gewoon goed helpt? Hij en de andere krijgen smuldier penscompleet te eten en als beloning/snackje krijgen ze een frolicje....voor de rest leggen hier kauwbotjes en van die bullepeesstaafjes waar hij ook wel wat aan kluift, soms krijgen ze ook wel eens een mergpijpje, pensstaafje, stukje long (al krijgen ze die niet echt meer, ze stikken de moord erin...
dus wat kan ik geven aan mn honden voor mooie schone tanden te houden???