Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond valt kind aan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 3

Re: Hond valt kind aan

Ongelezen bericht door Pool »

Ik vind het verschrikkelijk voor dat ventje ongeacht of er nu een hap of en hapje uit zijn gezicht is genomen. Hij is wellicht voor de rest van zijn leven getraumatiseerd. Over de hond kan ik geen oordeel vellen maar het zou verstandig zijn om ervoor te zorgen dat de poort op slot is en dat niemand zomaar de tuin ik kan komen.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
sabje84
Actief
Mijn ras(sen): Jackrussel,Staffordshire bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door sabje84 »

Wat vreselijk voor het kind en de familie.
Hopelijk herstelt het jongetje naar omstandigheden goed.
Deze hond heeft miss nog nooit gebeten maar als 1 van mijn honden zomaar ineens een kind het gezicht half weg bijten denk ik dat mijn vriend hem nog zelf ter plekke afmaakt.
Echt dan zou ik mijn vriend moeten vast houden om hem te overtuigen de hond te laten inslapen.
En hem niet zelf onder de grond stopt.
Ik snap dus ook niet dat de eigenaresse deze hond nog rond heeft lopen.....
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

tja,als het een bij wijze van kinderontvoerder was geweest die dat hek binnen was gekomen,had de hond de hemel ingeprezen geweest,en een lintje gekregen,nu is het een kind en nu mot ie dood...

hond heeft zijn terrein bewaakt,en een kind staat nu eenmaal op ooghoogte met zo'n grote hond,ik vind het meer nalatigheid van de ouders om een grote hond (welk ras dan ook) zo te vertrouwen dat iederen maar een poort binnen mag komen.
Laatst gewijzigd door Kimmie op 05 jul 2011 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

sabje84 schreef:Wat vreselijk voor het kind en de familie.
Deze hond heeft miss nog nooit gebeten maar als 1 van mijn honden zomaar ineens een kind het gezicht half weg bijten denk ik dat mijn vriend hem nog zelf ter plekke afmaakt.
Echt dan zou ik mijn vriend moeten vast houden om hem te overtuigen de hond te laten inslapen.
Stoer hoor.
sabje84
Actief

Kimmie schreef:tja,als het een bij wijze van kinderontvoerder was geweest die dat hek binnen was gekomen,had de hond de hemel ingeprezen geweest,en een lintje gekregen,nu is het een kind en nu mot ie dood...

hond heeft zijn terein bewaakt,en een kind staat nu eenmaal op ooghoogte met zo'n grote hond,ik vind het meer nalatigheid van de ouders om een grote hond (welk ras dan ook) zo te vertrouwen dat iederen maar een poort binnen mag komen.
Dat mag jij vinden.
Ik vind het niet normaal dat een hond gewoon op een kind af vliegt en bijt.
Een hond hoort niet iedereen te bijten die de tuin op komt.
die van mij hoeven dat ook niet te proberen.
ik zou hem niet meer vertrouwen met mijn eigen kinderen.
Die moeten namelijk zelf de tuin op kunnen komen en vriendjes mee nemen.
sabje84
Actief

Valerie schreef:
sabje84 schreef:Wat vreselijk voor het kind en de familie.
Stoer hoor.
nee hoor zo stoer is mijn vriend niet.
juist niet...
maar als 1 van onze honden een kind zo toetakelt is het gedaan.
Kimmie

dan moet je een type hond nemen die dat leuk vind..

als jij een hond met een terratorium drift neemt kan je er donder opzeggen dat deze een keer zijn terrein beschermd..en wanneer en hoe...dat weet je niet.

mijn honden zijn uber blij als er mensen komen,maar ik raad niemand aan alleen hier het terrein op te komen,doe je dat wel en heb je schade zal er geen hond van mij ingeslapen worden.. :neenee:
sabje84
Actief

mijn honden zijn niet waaks op mensen dus dat scheelt dan weer.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sabje84 schreef:
Kimmie schreef:tja,als het een bij wijze van kinderontvoerder was geweest die dat hek binnen was gekomen,had de hond de hemel ingeprezen geweest,en een lintje gekregen,nu is het een kind en nu mot ie dood...

hond heeft zijn terein bewaakt,en een kind staat nu eenmaal op ooghoogte met zo'n grote hond,ik vind het meer nalatigheid van de ouders om een grote hond (welk ras dan ook) zo te vertrouwen dat iederen maar een poort binnen mag komen.
Dat mag jij vinden.
Ik vind het niet normaal dat een hond gewoon op een kind af vliegt en bijt.
Een hond hoort niet iedereen te bijten die de tuin op komt.
die van mij hoeven dat ook niet te proberen.
ik zou hem niet meer vertrouwen met mijn eigen kinderen.
Die moeten namelijk zelf de tuin op kunnen komen en vriendjes mee nemen.
Wees gerust, die van jou pakken vroeg of laat een andere hond en geen kind.
Kimmie schreef:dan moet je een type hond nemen die dat leuk vind..

als jij een hond met een terratorium drift neemt kan je er donder opzeggen dat deze een keer zijn terrein beschermd..en wanneer en hoe...dat weet je niet.

mijn honden zijn uber blij als er mensen komen,maar ik raad niemand aan alleen hier het terrein op te komen,doe je dat wel en heb je schade zal er geen hond van mij ingeslapen worden.. :neenee:
:U: Ik heb altijd honden gehad die onderscheid maken.
Gevaar/geen gevaar.
Een kind dat over de schutting komt om een bal te pakken is gewoonweg geen bedreiging, maar zou je als volwassen man ook zeker niet aanraden even een minder vriendelijk bezoekje te plegen.

Maar goed, hier zitten er 2 deuren, een knip en slot tussen.
dagmar88
Zeer actief

Inge O schreef:
dagmar88 schreef:
:U: Ik heb altijd honden gehad die onderscheid maken.
Gevaar/geen gevaar.
dat lijkt me een nogal onzinnige vaststelling want dat idee hadden de eigenaars van die dogo tot nu toe waarschijnlijk ook.
:wink: Ik zeg toch ook in hetzelfde stukje dat ik er simpelweg voor zorg dat er niemand zomaar binnen kan?
larkin
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): cairn terrier/belgische herder - mechelaar

Ongelezen bericht door larkin »

Mensen, het zal je kind maar wezen dan piep je wel anders!!
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
Inge O schreef:
dagmar88 schreef: :wink: Ik zeg toch ook in hetzelfde stukje dat ik er simpelweg voor zorg dat er niemand zomaar binnen kan?
dus kan je ook niet concluderen dat ze onderscheid maken, toch :denken: ?
Jawel. Want iemand die niet binnenkomt hoef je niet te grijpen :cool2:
:engel: joh.

Ik weet dat mijn honden onderscheid maken. Kinderen hebben een speciale plaats en kunnen heel veel maken.
Ook degene die ik hiervoor heb gehad; doet hij waar hij nu woont al bijna 5 jaar.
Maar ga ook geen onnodige risico's nemen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

dagmar88 schreef:Ik weet dat mijn honden onderscheid maken. Kinderen hebben een speciale plaats en kunnen heel veel maken.
Ook degene die ik hiervoor heb gehad; doet hij waar hij nu woont al bijna 5 jaar.
Maar ga ook geen onnodige risico's nemen.
Maar ze maken toch onderscheid in gevaar of geen gevaar beweer jij dat is wezenlijk wat anders dan kind of volwassene.
Ik geloof er overigens ook niet in dat honden dat onderscheid kunnen maken.
Wel denk ik dat ze kunnen reageren op de reacties van de baas op iemand, maar dat is ook geen onderscheid in gevaar kunnen maken.
Ze trekken je toch ook niet weg voor een auto als die de stoep op rijd omdat ze daar gevaar in zien :denken:
Het onderscheid in gevaar zien is imo de uitwerking van de lassiefilms ,die zag namelijk wel altijd het gevaar aankomen ,in welke vorm dan ook :mrgreen:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat erg voor dat ventje.
Dat hij verminkt is zie ik niet zo, maar goed.
Dat hij een traumatische ervaring achter de rug heeft dat toch zeker wel ja.

Hier loopt iedereen ook gewoon in en uit via de achtertuin.
Nou is het wel zo dat kinderen altijd eerst even roepen, of samen met een volwassenen naar binnen komen.
Onze honden zijn totaal niet waaks op mensen bij de poort, die blaffen wel een keer, maar verwelkomen iedereen met een blije kwispel omdat ze het zo gezellig vinden.
Julia komt altijd meteen met haar bal aangelopen om te spelen.
Het zijn dan ook altijd bekenden die via achter naar binnen komen.
Wij hebben geen kinderen, dus er komen nooit onverwachts vreemde kinderen mee de tuin in.

Eén ding weet ik wel, dat als 1 van de honden ooit een kind zou bijten op een dergelijke manier, dat ik die hond dan per direct in zou laten slapen.
Al is het alleen maar vanwege het sociale aspect.
Mensen in de omgeving zijn bang voor mijn hond na zo'n incident.
Ik zou het echt niet fijn vinden als anderen in angst leven als ik voorbij kom met die bewuste hond.
En daarnaast zou ik zélf mijn hond niet meer vertrouwen.
:zweep:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Inge O schreef:hoe stom ook van ons, waarom nemen we nou allemaal geen lassie's :oohja: :U: :piew: ?

Ja, dat vraag ik me nou ook altijd af. :tongue:

Maar even on topic: zelfs in zijn meest vervelende periode heeft Cody dit godzijdank nog nooit gedaan, zelfs niet als Nick vriendjes meenam of vriendjes even de tuin in kwamen om te vragen of hij thuis was.
Scheelt wel dat ik absoluut geen waakhonden heb, ook Cody is geen waakhond. Hij wilde alleen bijten als er iemand in een straal van een meter in zijn buurt kwam. En dan maakte het niet uit of het eigen of vreemd terrein was.
Wel sloot ik hem als voorzorgsmaatregel weg als er vriendjes in huis kwamen spelen. Maar dat was omdat ik er niet op kon vertrouwen dat kinderen niet in hun spel onverwacht in zijn buurt zouden komen.
Trouwens, ik heb alle kinderen in de buurt zó bang gemaakt voor Cody dat geen van die kinderen het ook maar in het hoofd halen om bij hem in de buurt te komen. Ze vertellen het zelfs aan andere kinderen door: 'die twee bruine honden mag je aaien, die grijze niet want die bijt.'

Hij heeft dus nog nooit een buurkind gebeten, maar hij heeft een hele reputatie :mrgreen: .
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
lieke schreef: Trouwens, ik heb alle kinderen in de buurt zó bang gemaakt voor Cody dat geen van die kinderen het ook maar in het hoofd halen om bij hem in de buurt te komen. Ze vertellen het zelfs aan andere kinderen door: 'die twee bruine honden mag je aaien, die grijze niet want die bijt.'

Hij heeft dus nog nooit een buurkind gebeten, maar hij heeft een hele reputatie :mrgreen: .
Houden zo die reputatie, dat is voor iedereen het prettigst. :ok:

O er is een énorm begrip bij de kinderen, overwegend meisjes als ik zeg dat de bruine honden meisjes zijn en dat meisjes áltijd lief zijn. En de grijze een jongetje is en vreselijk ondeugend is net als mensenjongetjes. Zie je allemaal vlechtjes bevestigend op en neer bewegen en krijg je héle verhalen over stoute broertjes :LOL: .
Afbeelding
Kimmie

http://www.infopolitie.nl/forum/viewtop ... 03#p392119

hier is zo'n beetje te vinden wat er gebeurd als een hond een inbreker zou bijten..

ip wordt het een WA verzekering kwestie zoals ik nu bergijp,denk alleen dat het bij kinderen anders ligt als bij een volwassen inbreker die met andere bedoelingen je huis betreed als een kind...
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
lieke schreef: als ik zeg dat de bruine honden meisjes zijn en dat meisjes áltijd lief zijn. En de grijze een jongetje is en vreselijk ondeugend is net als mensenjongetjes. Zie je allemaal vlechtjes bevestigend op en neer bewegen en krijg je héle verhalen over stoute broertjes :LOL: .
Bijten die ook zo? :LOL:

Nou, Nick's neefje Hilay beet als peuter en kleuter ook en niet zo zuinig ook :oeps: . Nick heeft nu nóg een litteken op zijn kuit van het gebit van die lieverd. Toen mijn schoonzus opnieuw zwanger was en ik hem vertelde dat hij een nieuw neefje of nichtje kreeg was zijn eerste reactie 'o God, toch niet weer zo'n bijter als Hilay, hè mam?' :eek:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Nanna schreef:Misschien ooit es in Limburg, maar daar wil Lassie nog niet dood gevonden worden ;-)
Dat is natuurlijk wel zo :W:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lieke schreef:
Inge O schreef:hoe stom ook van ons, waarom nemen we nou allemaal geen lassie's :oohja: :U: :piew: ?

Ja, dat vraag ik me nou ook altijd af. :tongue:

haaaarrrrrrr :pffff:
Afbeelding
hertaastra
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mechelse herder kruising shih-tzu/tekel

Ongelezen bericht door hertaastra »

arme kind zeg en wat stom van de politie dat ze er zo luchtig over doen.
gelukkig is blaft onze mechelaar alleen maar als er iemand aan komt maar als er kinderen bij het tuinhekje staan dan roep ik haar altijd naar binnen toe gewoon het zeker voor het onzeker ze doet geen vlieg kwaad hoor maar je weet maar nooit en zoiets zou ik niet op me geweten willen hebben
pootjes van herta en astra
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Inge O schreef: ik zou hier maar met zes cody's bij elkaar zitten :schrik: :F: .
Dát probleem zal zichzelf wel oplossen, schat ik zo ;-)
:LOL:
Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Snap echt niet de stoere opmerkingen "als mijn hond een kind bijt laat ik hem gelijk inslapen".
oog om oog tand om tand of zo?? Welke sanctie is er dan voor jezelf?
Beetje gemakkelijk je eigen schuldgevoel en onverantwoordelijkheid afkopen met het leven van een ander.

Zeg dan dat je nooit een weer een hond neemt omdat je zo stom bent geweest om je hond niet te verhinderen dat hij een kind bijt.

Trouwens kinderen zijn gewoon kleine mensen weet je :19:
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Mojuan
Zeer actief

nana schreef:Snap echt niet de stoere opmerkingen "als mijn hond een kind bijt laat ik hem gelijk inslapen".
Beetje gemakkelijk je eigen schuldgevoel en onverantwoordelijkheid afkopen met het leven van een ander.

Zeg dan dat je nooit een weer een hond neemt omdat je zo stom bent geweest om je hond niet te verhinderen dat hij een kind bijt.

Ik weet niet of je op mijn tekst reageert of op de tekst van een ander persoon.
Maar ik vind mijn opmerking helemaal niet stoer, en is ook totaal niet stoer bedoeld.
Volgens mij heb ik vrij duidelijk uitgelegd waarom ik mijn hond zou laten inslapen als hij een kind ernstig zou verwonden dmv bijten.
Als daar iets niet duidelijk aan is, hoor ik dat graag.
Maar hoe jij het nu schetst is heel anders dan de reden die er voor mij achter ligt om de hond dan te laten gaan.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Paulala schreef:
nana schreef:Snap echt niet de stoere opmerkingen "als mijn hond een kind bijt laat ik hem gelijk inslapen".

Ik weet niet of je op mijn tekst reageert of op de tekst van een ander persoon.
Maar ik vind mijn opmerking helemaal niet stoer, en is ook totaal niet stoer bedoeld.
Volgens mij heb ik vrij duidelijk uitgelegd waarom ik mijn hond zou laten inslapen als hij een kind ernstig zou verwonden dmv bijten.
Als daar iets niet duidelijk aan is, hoor ik dat graag.
Maar hoe jij het nu schetst is heel anders dan de reden die er voor mij achter ligt om de hond dan te laten gaan.
Ik denk dat jij je dit echt niet persoonlijk aan hoeft te trekken.Je lijkt me iemand die heel nuchter en verantwoordelijk bezig is.
Mojuan
Zeer actief

Marie-Josée schreef: Ik denk dat jij je dit echt niet persoonlijk aan hoeft te trekken.Je lijkt me iemand die heel nuchter en verantwoordelijk bezig is.
Ik wil het me ook niet direct persoonlijk aantrekken, vandaar dat ik eerst even vraag of het ook naar mij gericht is :ok:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Arm arm kind...
En dat arme zoontje die z'n vriendje binnenriep... Die vergeeft t zichzelf ook niet.. :(:

Over mensen met honden die te agressief zijn om in dichtbevolkt gebied gehouden te worden en die te stom zijn om de juiste veiligheidsmaatregelen te nemen ga ik niks zeggen :kotz:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Frenk schreef:Arm arm kind...
En dat arme zoontje die z'n vriendje binnenriep... Die vergeeft t zichzelf ook niet.. :(:

Over mensen met honden die te agressief zijn om in dichtbevolkt gebied gehouden te worden en die te stom zijn om de juiste veiligheidsmaatregelen te nemen ga ik niks zeggen :kotz:

Maar je weet toch helemaal niet of deze hond ooit eerder agressie heeft getoond richting mensen?
Of bedoel je het meer algemeen?
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Paulala schreef:
Frenk schreef:Arm arm kind...

Maar je weet toch helemaal niet of deze hond ooit eerder agressie heeft getoond richting mensen?
Of bedoel je het meer algemeen?
Ik bedoel in z'n algemeen.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Inge O schreef:
Paulala schreef: Maar ik vind mijn opmerking helemaal niet stoer, en is ook totaal niet stoer bedoeld.
in jouw geval zal het niet stoer bedoeld zijn maar het resultaat blijft natuurlijk wel hetzelfde : een dode hond zonder blijkbaar zelfs maar een andere oplossing te willen overwegen.

jeetje mina, het kind ligt niet aan flarden toch?

Daarom had ik het ook over ernstig gewond.
Op de foto van dit jongetje zie ik daar niets van, maar ik heb ook echt geen flauw idee hoe hij eruit zag voor de operatie.
Ik vind het bijten (écht bijten) van een kind dusdanig ernstig dat ik geen andere optie meer wil overwegen.

Maar het is ook behoorlijk voorbarig om dit te zeggen, aangezien hier nog nooit ook maar een enkel spoortje van agressie richting kinderen merkbaar is geweest.
En ik er altijd bij ben/blijf of een andere volwassen persoon is erbij.
Dus ik kan me niet voorstellen dat het ooit gebeurt, maar ik zeg nooit nooit, het blijven dieren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”