Onze twee herplaatsers waren een bench gewend, deze gewoonte heb ik daarom overgenomen.
We hebben de benches in de kamer ingebouwd. Ze gaan er in om te eten, als er visite komt en ik geen handen vrij heb om goed op te letten, als ze heel vies zijn, soms om te rusten na een training en in het begin ook s'nacht.
Inmiddels liggen alle honden op de slaapkamer maar dat komt omdat ik dit zelf zo fijn en gezellig vind
Onze honden hebben nooit wat gesloopt en als wij weg zijn, zijn ze juist altijd los in de huiskamer.
Voor onze eerste pup heb ik ook een bench gebruikt, in het begin best veel. Niet omdat ik geen tijd/zin had om op te letten ( ik was de eerste maanden beschikbaar voor haar

) niet omdat ze ooit iets heeft gesloopt, niet om haar zindelijk te krijgen maar puur voor haar verplichte rust.
Het is een hondje dat super snel overprikkeld is en reactief reageerd op alles, het was gewoon zielig om te zien dat ze nooit te rust vond om te slapen.
De bench heb ik gebruikt als een soort baby "inbakenen", juist een kleine veilig holletje ( drie kanten dicht) zorgde voor een accute overgaven aan de rust, ze heeft er veel aangehad
Ik heb juist veel tijd en energie gestoken om haar te leren ook zelf op de bank de rust te laten pakken en te laten slapen
Inmiddels heeft ze het niet meer extra nodig en draait ze mee in het ritme van de andere honden.