Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup zonder bench

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kimmie

Re: Pup zonder bench

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik heb nog nooit een pup of hond in een bench gehad en weiger dit ook te doen...vind het echt afschuwelijk dat honden tegenwoordig in kooitjes gehouden worden die te klein bevonden worden voor een konijn...

en ik heb veel herplaatsters gehad en ook mega slopers,voor de ras echte slopers heb ik in huis een kennel gemaakt waarin ze samen konden spelen ,rondlopen,waar ze alles in hadden wat ze nodig hadden,en waar alles wat gesloopt werd niet echt het meest erge was ( en ja,ook daar gingen de gordijnen van de muur af,behang van de muren af,en is het zeil compleet van de grond getrokken,en een bankje die ze hadden gekregen om op te slapen in die kennel,echt zo gesloopt dat het uiteindelijk een houten bak is geworden.. :mrgreen: )

moet er niet aan denken een hond uren in een kooi van nog geen m2 op te sluiten.. :(

en pupjes slapen hier op bed,en de andere honden ook :D en verder overdags gewoon goed opletten,en ze blijven pas alleen thuis vanaf een maand of 4 a 5 ,eerder gaan ze altijd mee als we weggaan...
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier slapen de pups gewoon op bed en nooit geen problemen mee gehad, ze sliepen allemaal de hele nacht door en als we voelde dat ze gingen lopen over het bed lieten we ze even uit, dus ze waren eigenlijk al gelijk zindelijk.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Het huis puppyproof gemaakt en pup niet te lang alleen gelaten.We hebben maar een keer een sloper gehad.
Die bleek epilepsie te hebben, het tijdstip waarop hij begon te slopen was naderhand ook precies de tijd dat hij aanvallen ging krijgen.
Ik heb bij Tomas overdag even een bench gebruikt toen we aan het verbouwen waren en de voordeur steeds open moest blijven. Bij Sancho heb ik het geprobeerd omdat het ding nog op zolder stond maar die heeft niet lang gestaan.Het ging veel beter zónder.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

alle pups gaan bij mij in de bench. je maakt voor de pup de wereld een stukje kleiner waardoor ze zich veiliger voelen, zeker als je de achterkant en eventueel een zijkant nog eens tegen een muur zet.
ik heb 2 benches staan en duc mijn oudste toller ligt steevast in 1 van de 2 terwijl hij gewoon los kan lopen.
ellen
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

geen bench hier, voor beiden niet.
's nachts in de hal en dan zorgen dat er niks gesloopt kan worden.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

tollerlover schreef: je maakt voor de pup de wereld een stukje kleiner waardoor ze zich veiliger voelen
Dan waren onze honden allemaal maar zielig. Ze moeten zich dan een stuk onveiliger hebben gevoeld.En dat heb ik helemaal gemist, ik dacht dat ze hier uit zichzelf een veilig plekje opzochten, tegen mij aan of in hun mand :ugh:
icewomen
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): mengelmoesje

Ongelezen bericht door icewomen »

Hier 1 sloper tot z'n 4e in de bench en de pup die we erbij kregen is zonder bench opgevoed en dat ging prima.

Kijk gewoon naar het gedrag van de hond en oordeel dan zelf of je wel of geen bench nodig bent.

Succes met je pup.
Afbeelding
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Mijn schoonouders gebruiken ook geen bench voor de pup die naar hun is gegaan. Tot nu toe nog niets gebeurd en hij doet het prima. :ok:
Alleen 's nachts zindelijk krijgen is nog niet 100% (hij is nu 12 weken).
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Hier ook geen bench. Toen jaap hier kwam eerste paar dagen mee naar de slaapkamer genomen, maar meneertje wilde dit niet, constant piepen, en naar beneden willen. Maar dat mocht niet meteen want rox moest niks van jaap weten. In de derde nacht mocht hij beneden bij rox slapen. En super gegaan, zonder gesloop.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Marie-Josée schreef:
tollerlover schreef: je maakt voor de pup de wereld een stukje kleiner waardoor ze zich veiliger voelen
Dan waren onze honden allemaal maar zielig. Ze moeten zich dan een stuk onveiliger hebben gevoeld.En dat heb ik helemaal gemist, ik dacht dat ze hier uit zichzelf een veilig plekje opzochten, tegen mij aan of in hun mand :ugh:
Welnee zo pup gaat in het nest als steeds meer alleen de hoord op om alles te ontdekken.
Heb nog nooit met 1 van de honden ook maar iets gemerkt van dat ze zich onveilig voelde.
Dat ze in begin hun nest genoten even missen is normaal doen ze ook in een bench.
Denk dat de bench vooral makkelijk is voor de baasjes,niet dat daar wat mis mee is mits normaal gebruik.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Voor Kay heb ik wel een bench gebruikt. Daar was het huis niet puppyproef op te maken, want die knaagde aan verwarmingsbuizen, de salontafel, de schommelstoel. Ik vreesde vooral met het knagen op de verwarmingsbuizen voor zijn eigen tanden. Met Kay deed ik als pup al meer dan de gemiddelde pup, omdat hij dat dus nodig had, maar slopen was daarmee niet opgelost. Vanwege de verwarmingsbuizen, had ik ook niet een veilig genoege ruimte om hem apart in te zetten. We hebben steeds wel vanaf een half jaar ofzo geprobeerd hem een kans te geven. Maar zeker tot 2 jaar ging dat dan na en enkele weken steeds toch nog niet goed. Toen Kay bijna 2 jaar was ging ik een stage lopen en dan kon het zijn dat vriend en ik beide wel eens wat langer weg waren, dus wilde ik hem absoluut niet meer in de bench. Het knagen aan verwarmingsbuizen was toen echt wel over. En we hebben hem toen in de gang als veilige ruimte gezet. Soms met de buitendeur naar de tuin open, maar soms inmiddels ook gewoon in de huiskamer (Kay is nu 2,5 jaar)
Ik vind een bench een fijn hulpmiddel, maar geen standaard middel. Het ligt aan de situatie. Onze vorige herplaatster ook niet met bench opgevoed. De eerste hond pas aan gewend toen hij 9 jaar was en hij na een confrontatie op een wedstrijd koos voor een veilig onderkomen voor hem.
Vergelijken met 20 jaar of langer geleden is geen optie(en vind ik ook zo flauw): 1 omdat oude huizen toch voor meerdere ruimtes hebben en honden dus ook in aparte ruimtes gehouden konden worden. De nieuwere huizen zijn vaak meer 1 ruimte. Daarbij denk ik dat de gemiddelde hond nu ook minder in schuren of dergelijke worden opgesloten. Prima men had vroeger geen bench, dan ging de hond in de schuur: dus doe nou niet of het vroeger beter was. Daarbij denk ik dat de spullen die we in huis toen hadden en nu hadden ook niet met elkaar te vergelijken zijn. Nu staan er toch wat duurdere spullen en nieuwere spullen in het gemiddelde huis en hecht men meer waarde aan die spullen. Tja je kan het laten slopen en dan boos op je hond worden? Of gewoon de hond beschermen zodat je niet boos hoeft te worden?

Ik zou zelf overigens kiezen voor een veilige ruimte, boven een bench.
Afbeelding
Kimmie

liever een hond in een schuur waar die lekker in kan lopen ( wat maakt een schuur andrs als een hal bv? ) als een hond in een metalen kooi..

zie niet in waarom een schuur slecht zou zijn eigenlijk,dat is toch net zoiets als een hond een buiten kennel geven? :19:

en tja dat een hond een keer wat sloopt is toch waar je rekening mee kan houden als je zo'n dier in huis neemt,lijkt mij..maar goed bij mijn meubilair kan een blind paard nog geen schade aanrichten :mrgreen:

ik heb dan ook gekozen voor honden en dieren om mij heen, en geen huis met mooie spulletjes..

daarnaast vind ik dat als je een hond in huis neemt en zeker een grote hond dat je daar rekening mee moet houden dat zo'n dier wel wat meer ruimte nodig heeft als die ene m2 waar honden tegenwoordig uren lang in opgesloten worden,maak dan een kennel,en heb je die plek niet,tja dan mss een dier gekozen die te groot is voor jou beschikbare ruimte??
Laatst gewijzigd door Kimmie op 03 jul 2011 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Wij hebben geen bench gebruikt. Semmy sliep eerst bij ons op de slaapkamer en daarna in de keuken, die kunnen wij afsluiten en er ligt zeil. We hebben gewoon gezorgd dat er niets lag wat hij kon slopen en als hij eens een ongelukje had was het niet erg omdat er zeil lag.
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

wij hebben wel voor een bench gekozen. Omdsat we willen voorkomen dat er slechte gewoontes ontstaan zoals knabbelen aan het meubilair. En omdat het voor de zindelijkheidstraining beter gaat. De bench is echt een veilig plekje voor hem, een rustig plekje wat echt fijn is voor Murdy. Het kostte even wat moeite om het aan te leren, maar nu hebben we er veel profijt van. :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

twinkeltje schreef: Denk dat de bench vooral makkelijk is voor de baasjes,niet dat daar wat mis mee is mits normaal gebruik.

Is het ook.
Hij wordt hier eigenlijk alleen 's nachts en als ik weg ben gebruikt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Nylan
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Duitse Herder / Akita Inu
Kruising Akita Inu / Duitse Herder

Ongelezen bericht door Nylan »

Kimmie schreef:liever een hond in een schuur waar die lekker in kan lopen ( wat maakt een schuur andrs als een hal bv? ) als een hond in een metalen kooi..

zie niet in waarom een schuur slecht zou zijn eigenlijk,dat is toch net zoiets als een hond een buiten kennel geven? :19:

en tja dat een hond een keer wat sloopt is toch waar je rekening mee kan houden als je zo'n dier in huis neemt,lijkt mij..maar goed bij mijn meubilair kan een blind paard nog geen schade aanrichten :mrgreen:

ik heb dan ook gekozen voor honden en dieren om mij heen, en geen huis met mooie spulletjes..

daarnaast vind ik dat als je een hond in huis neemt en zeker een grote hond dat je daar rekening mee moet houden dat zo'n dier wel wat meer ruimte nodig heeft als die ene m2 waar honden tegenwoordig uren lang in opgesloten worden,maak dan een kennel,en heb je die plek niet,tja dan mss een dier gekozen die te groot is voor jou beschikbare ruimte??
Ik heb dan ook geen bench van een m2. Ze kan er gewoon in rondlopen en als ze nog iets groter is heb ik nog een grotere maat staan. In die maat kan een ierse wolfhond nog rondlopen.
Afbeelding
Kimmie

een bench waar een ierse wolfshond in kan rondlopen moet minimaal 2m bij 2 meter zijn,en ik geloof er niets van dat mensen een kooi van 2x2 in huis neerzetten...de grootste xxl bench die je kan bestellen is 1.24m bij 80 cm...en dat zijn al joekels in je huiskamer...

ik heb een kennel gehad van 3x 2 meter in huis,en dat is dus echt een flinke kamer zeg maar,kan me echt niet voorstellen dat er benchen zijn van dit formaat die ook nog eens de hoogte hebben om een hond goed de ruimte te geven,nog niet te hebben over het feit dat een kooi van ijzer van dat formaat ontilbaar is....

en 2 bij 2 meter is voor een ierse wolfs hond toch echt wel een minimale afmeting ( vind dat zelfs echt veel en veel te klein voor een bewegingsdier...)..

nee, niets voor mij hondjes in een ijzeren kooi opsluiten,zéker puppies niet....die horen warmte en geborgenheid te krijgen van de mens wat hun nieuwe roedel zal moeten worden,een hond is en blijft een roedeldier geen solitair levend dier,die hoort niet eenzaam opgesloten te worden in een ijzeren kooi,waar 9 van de 10 keer hondjes dan ook moord en brand in gillen van ellende en gillen om hun veiligheid en geborgenheid wat ze zo missen als ze weggehaald worden bij hun veilige nestje...

feit al dat je hondjes moet conditioneren met benchtraining om ze eraan te laten wennen zegt toch al hoe onnatuurlijk die kooien zijn...
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

hier ook nooit een bench gehad.
Ik haalde bij de supermarkt zo af en toe een doos waarin de pup dan kon slapen en slopen.
Wel ff opletten dat er geen nieten inzitten.
Zo af en toe hoef je dan alleen maar wat snippers op te ruimen.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Alledrie mijn honden zijn groot geworden zonder bench.
Fien vond het wel leuk om te slopen en ze had hier en daar last van hyper momenten maar toch is het niet in mij opgekomen om een bench aan te schaffen, ik ben er pertinent tegen om mijn hond(en) zo te houden. En het staat ook oerlelijk in mijn huis.
twinkeltje
moderator

gyanty schreef: Vergelijken met 20 jaar of langer geleden is geen optie(en vind ik ook zo flauw): 1 omdat oude huizen toch voor meerdere ruimtes hebben en honden dus ook in aparte ruimtes gehouden konden worden. De nieuwere huizen zijn vaak meer 1 ruimte. Daarbij denk ik dat de gemiddelde hond nu ook minder in schuren of dergelijke worden opgesloten. Prima men had vroeger geen bench, dan ging de hond in de schuur: dus doe nou niet of het vroeger beter was. Daarbij denk ik dat de spullen die we in huis toen hadden en nu hadden ook niet met elkaar te vergelijken zijn. Nu staan er toch wat duurdere spullen en nieuwere spullen in het gemiddelde huis en hecht men meer waarde aan die spullen. Tja je kan het laten slopen en dan boos op je hond worden? Of gewoon de hond beschermen zodat je niet boos hoeft te worden?

Er waren vroeger in de stad helemaal niet zo van die grote huizen hoor met aparte ruimtes,denk dat dat heel verschillend is vind dat vergelijk ook niet zo gek.
Ik heb hier nog nooit gezien toen dat honden in schuren zaten.
De meeste schuren zaten ook ergens apart in een poort.
En juist toen had je nog niet zoveel winkels als ikea en zo waar je goedkoop aan een inboedel kon komen.
Maar dan werd vaak gewoon ook de gang of keuken afgezet.
En waren er meer huisvrouwen en namen mensen meer een hond al ze niet beide meer hele dagen werkte dat wel
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier hebben alle pups in een bench gezeten. Geen sloopgedrag, altijd lief als je thuis komt. (niet dat ik veel weg ga als er een pup is, pas me wel degelijk aan)
Als ze ouder worden wen ik de bench af en dat is tot nu toe prima gegaan. Of zoals Indy, zij is de kennel in gegaan.

Nooit geen problemen gehad. Zou het zo weer hetzelfde doen.
gyanty
Zeer actief

Kimmie schreef:liever een hond in een schuur waar die lekker in kan lopen ( wat maakt een schuur andrs als een hal bv? ) als een hond in een metalen kooi..

Mwah in mijn schuur kan je niet rondlopen hoor. Zo groot is de schuur hier niet, buiten het feit dat het er nogal donker is en niet de ruimte waar de hond gewoon weg komt. Dan is het dus puur om weg te stoppen. Ken nog mensen die het zo doen en die honden gillen me toch een portie als ze die schuur in moeten.....

Ik zie echt geen verschil in een bench, weg zetten in de schuur, of hal of in een kennel. En dan kan je denken dat ik mezelf nu tegenspreek. Niets iets minder waar. Een kennel in de kamer of een bench eventueel ook de gang heeft nog tot als gevolg dat de hond op de plaats is waar hij normaal ook is en misschien alleen is om te leren hoe hij zich in die ruimte kan gedrag, terwijl het wegstoppen in de gang dat naar mijn inziens niet als doel heeft. Buiten het feit dat ik dus niet voor een grote hond als Rotweiler heb gekozen, omdat ik daar niet de ruimte voor heb
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

twinkeltje schreef:
gyanty schreef: Vergelijken met 20 jaar of langer geleden is geen optie(en vind ik ook zo flauw): 1 omdat oude huizen toch voor meerdere ruimtes hebben en honden dus ook in aparte ruimtes gehouden konden worden. De nieuwere huizen zijn vaak meer 1 ruimte. Daarbij denk ik dat de gemiddelde hond nu ook minder in schuren of dergelijke worden opgesloten. Prima men had vroeger geen bench, dan ging de hond in de schuur: dus doe nou niet of het vroeger beter was. Daarbij denk ik dat de spullen die we in huis toen hadden en nu hadden ook niet met elkaar te vergelijken zijn. Nu staan er toch wat duurdere spullen en nieuwere spullen in het gemiddelde huis en hecht men meer waarde aan die spullen. Tja je kan het laten slopen en dan boos op je hond worden? Of gewoon de hond beschermen zodat je niet boos hoeft te worden?

Er waren vroeger in de stad helemaal niet zo van die grote huizen hoor met aparte ruimtes,denk dat dat heel verschillend is vind dat vergelijk ook niet zo gek.
En juist toen had je nog niet zoveel winkels als ikea en zo waar je goedkoop aan een inboedel kon komen.
En waren er meer huisvrouwen en namen mensen meer een hond al ze niet beide meer hele dagen werkte dat wel
Ik heb niks over grote huizen gezegd..... Vroeger werden huizen vaak in verschillende ruimtes ingedeeld, terwijl je tegenwoordig steeds meer open ruimtes ziet. Het studio-idee is niet wat ze vroeger nu zo veel hadden. Veel keukens in oude huizen/woningen zijn nog apart van de woonkamer en ja daar werden dan vaak de honden weg gezet.

En het afzetten, ja dat doen we nu ook nog steeds, maar ook daar zie ik het verschil met bench nog niet zo hoor.
Er was misschien geen ikea, denk dat er juist toen vaker voor tweedehand gekozen werd dan tegenwoordig, waarin zo veel mensen juist nieuw,nieuwer, nieuwst en duur, duurder, duurst wil.Ik denk dat vroeger veel minder mensen een hond namen en zeker in de stad (waar ik het hebben van een hond (zeker een grote) sowieso apart vind....
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Een bench is voor mij iets om te gebruiken als het nódig is. Geen vanzelfsprekendheid.
Ik vind er niks aan en er zou heel wat mis moeten gaan voordat ik zo'n ding ga gebruiken. Als je overwegend alleen leeft kan ik mij wel voorstellen dat het gemakkelijk is om de hond zo nu en dan even op te kunnen bergen overigens :wink:
Maar in het algemeen gesteld vind ik het nooit leuk om dieren op te sluiten. Ook al is het een goudvis.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Onze twee herplaatsers waren een bench gewend, deze gewoonte heb ik daarom overgenomen.
We hebben de benches in de kamer ingebouwd. Ze gaan er in om te eten, als er visite komt en ik geen handen vrij heb om goed op te letten, als ze heel vies zijn, soms om te rusten na een training en in het begin ook s'nacht.
Inmiddels liggen alle honden op de slaapkamer maar dat komt omdat ik dit zelf zo fijn en gezellig vind :slaap:
Onze honden hebben nooit wat gesloopt en als wij weg zijn, zijn ze juist altijd los in de huiskamer.

Voor onze eerste pup heb ik ook een bench gebruikt, in het begin best veel. Niet omdat ik geen tijd/zin had om op te letten ( ik was de eerste maanden beschikbaar voor haar :wink: ) niet omdat ze ooit iets heeft gesloopt, niet om haar zindelijk te krijgen maar puur voor haar verplichte rust.
Het is een hondje dat super snel overprikkeld is en reactief reageerd op alles, het was gewoon zielig om te zien dat ze nooit te rust vond om te slapen.
De bench heb ik gebruikt als een soort baby "inbakenen", juist een kleine veilig holletje ( drie kanten dicht) zorgde voor een accute overgaven aan de rust, ze heeft er veel aangehad :ok:

Ik heb juist veel tijd en energie gestoken om haar te leren ook zelf op de bank de rust te laten pakken en te laten slapen :mrgreen:
Inmiddels heeft ze het niet meer extra nodig en draait ze mee in het ritme van de andere honden.
Afbeelding
sabje84
Actief
Mijn ras(sen): Jackrussel,Staffordshire bullterrier

Ongelezen bericht door sabje84 »

onze jackrussels hebben nooit in een bench gezeten.
die sliepen eerst in een doos naast bed en toen ze daaruit kwamen sliepen ze bij ons in bed.
Als we weg gingen liepen ze gewoon in huis.
slapen nu onder maar hebben nog nooit wat gesloopt.

De staffords hebben wel beide tot ongeveer 9 maanden in de bench geslapen en gezeten als we weg waren.
Maar de jongste van 1 jaar haalt me de was uit de wasmand als ik die in de keuken vergeet.
En de andere van 1,5 vreet me aan onze houten tuin bank en ze slopen beide speelgoed van de kids als ik het vergeet op te ruimen.
twinkeltje
moderator

gyanty schreef:
twinkeltje schreef:

Ik heb niks over grote huizen gezegd..... Vroeger werden huizen vaak in verschillende ruimtes ingedeeld, terwijl je tegenwoordig steeds meer open ruimtes ziet. Het studio-idee is niet wat ze vroeger nu zo veel hadden. Veel keukens in oude huizen/woningen zijn nog apart van de woonkamer en ja daar werden dan vaak de honden weg gezet.

En het afzetten, ja dat doen we nu ook nog steeds, maar ook daar zie ik het verschil met bench nog niet zo hoor.
Er was misschien geen ikea, denk dat er juist toen vaker voor tweedehand gekozen werd dan tegenwoordig, waarin zo veel mensen juist nieuw,nieuwer, nieuwst en duur, duurder, duurst wil.Ik denk dat vroeger veel minder mensen een hond namen en zeker in de stad (waar ik het hebben van een hond (zeker een grote) sowieso apart vind....
Ja ik zie zelf wel verschil voornamelijk de ruimte,of je nu een hele kamer keuken of gang hebt is toch heel anders dan de ruimte die de gemidelde hond in een bench heeft
Afbeelding
Kimmie

precies gemiddelde keuken/hal/kennel/schuur is toch wel wat groter als een bench..

als je een schuur hebt waarin de hond niet op of neer kan ,kan je hem inderdaad net zo goed in een kooi in huis leggen...dat klopt ja,maar ik ging uit van en gewone ruime schuur waar een hond in gelegd word/werd,waar deze dan in kon rondlopen ( geen idee hoor ken geen mensen die honden en zeker geen pupjes in schuren leggen...)
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Kimmie schreef: als je een schuur hebt waarin de hond niet op of neer kan ,kan je hem inderdaad net zo goed in een kooi in huis leggen...
Of aan een ketting. Als kettinghond met een 1,5m ketting heb je in ieder geval wel meer ruimte :lol1:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tsjongejonge,een bench lijkt wel een martelwerktuig als ik het hier zo lees :roll:
Het is een makkelijk en prettig hulpmiddel en wat mij betreft niet meer dan dat.Ik heb geen grote schuur en al helemaal geen schuur in de tuin of zo,dus dat is voor mij geen optie.
En om geen vernield meubilair enz te hebben gaat ze in de bench als ik eens weg ben totdat ze de sloopperiode voorbij is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”