Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voeding pup..

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Voeding pup..

Ongelezen bericht door Miranda »

Expecting schreef: Django was altijd dol op Smuldier, maar ik begrijp dat ik pup dit beter niet kan geven omdat ze nog in de groei is?
Ik heb hier een herder die prima is grootgeworden op smuldier.
Het gaat bij de smuldier volgens sommige mensen om de toegevoegde calcium ipv een natuurlijke calciumbron als gemalen bot.
Ik zie het probleem er niet zo van.

Ik weet dat er op het forum iemand zit met honden in de sport, en een van die pups is ook grootgebracht op smuldier.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Miranda schreef:
Expecting schreef: Django was altijd dol op Smuldier, maar ik begrijp dat ik pup dit beter niet kan geven omdat ze nog in de groei is?
Het gaat bij de smuldier volgens sommige mensen om de toegevoegde calcium ipv een natuurlijke calciumbron als gemalen bot.

Ik weet dat er op het forum iemand zit met honden in de sport, en een van die pups is ook grootgebracht op smuldier.
Mallinois als ik me niet vergis
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Miranda schreef:

Yep mijn hond is grootgebracht op Smuldier, vanaf 3 weken oud... hij doet het uitstekend en ziet er ook uitstekend uit.... :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

malinois schreef:
Miranda schreef:

Yep mijn hond is grootgebracht op Smuldier, vanaf 3 weken oud... hij doet het uitstekend en ziet er ook uitstekend uit.... :ok:
Dank je :ok: Dus het er vooral om bij de kvv's of het natuurlijke of toegevoegde calcium is? Wat voor calcium zit er in brokken?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Expecting schreef:
malinois schreef:
Miranda schreef:[..]

Dank je :ok: Dus het er vooral om bij de kvv's of het natuurlijke of toegevoegde calcium is? Wat voor calcium zit er in brokken?
geen natuurlijk want er zitten geen botjes in :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Naima
Zeer actief

malinois schreef:
Expecting schreef:
malinois schreef:Yep mijn hond is grootgebracht op Smuldier, vanaf 3 weken oud... hij doet het uitstekend en ziet er ook uitstekend uit.... :ok:
geen natuurlijk want er zitten geen botjes in :wink:

Ik ben soms echt heel dom he :oeps: :LOL:
JR Fan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door JR Fan »

Suzanne[/quote]
Ik weet niet hoe 'duur' betere KVV is? Want op zich vind ik het niet erg om daar dan wat meer aan te besteden.. zo'n pak Royal Canin voor ong. 2/3 weken is ook al 30 euro.. en die van 15 kilo geloof ik rond de 80 euro..[/quote]

Als het goed is heb je voor 35 Euro heb je al 10 kg (1 zak) Carnibest.
Groetjes, Linda
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn

In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

EschaenStefanie schreef:
Miranda schreef:Ik weet dat er op het forum iemand zit met honden in de sport, en een van die pups is ook grootgebracht op smuldier.
Yup. En die bedoelde ik inderdaad ook, maar ik geef eigenlijk nooit namen als mensen zelf niet reageren ;)
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
monique16
Zeer actief

Ongelezen bericht door monique16 »

hai ik zit even e.e.a. op te zoeken op het forum over smuldier
Sepp eet nu alleen Smuldier en hij krijgt aardig wat medicijnen waaronder ook 2 x per dag laxeer
maar hij poept dus veel en veel minder, soms 1 x per dag.
wat is ongeveer het 'normale' aantal dat een hond poept met dit ???
(misschien een rare vraag maar met gewone brokken poepte hij wel 3 of 4 x per dag....)
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

monique16 schreef:hai ik zit even e.e.a. op te zoeken op het forum over smuldier
Sepp eet nu alleen Smuldier en hij krijgt aardig wat medicijnen waaronder ook 2 x per dag laxeer
maar hij poept dus veel en veel minder, soms 1 x per dag.
wat is ongeveer het 'normale' aantal dat een hond poept met dit ???
(misschien een rare vraag maar met gewone brokken poepte hij wel 3 of 4 x per dag....)
Het is vrij normaal dat een hond op kvv minder poept dan een hond die brokken krijgt. In brokken zitten namelijke veel meer voedingsstoffen die de hond helemaal niet gebruikt, en ja... Die moeten er ook weer uit he :wink: Dus het klopt wel...
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Expecting schreef:Ik lees ook even mee :ok:

Ik wil pup zonder naam een combi van brok (Prins) en kvv gaan geven, met voor af en toe een keer kippennekjes etc ter afwisseling. Django was altijd dol op Smuldier, maar ik begrijp dat ik pup dit beter niet kan geven omdat ze nog in de groei is? Als ik nu Lotgering of Carnibest ga voeren, is het dan het beste om dat zo te houden of kan ik dan na een jaar oid over op Smuldier? En zaken als kippennekjes, wanneer kun je die geven (vanaf welke leeftijd)?
Gewoon lekker merken afwisselen :wink: kippennekken kan ze meteen al eten.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Miranda schreef:
EschaenStefanie schreef:
Miranda schreef:Ik weet dat er op het forum iemand zit met honden in de sport, en een van die pups is ook grootgebracht op smuldier.
Yup. En die bedoelde ik inderdaad ook, maar ik geef eigenlijk nooit namen als mensen zelf niet reageren ;)
oh :mann: sorry dat is inderdaad een stuk netter ja

on topic; ik wissel ook af met voer, Dana heeft het eerste jaar wel alleen carnibest gegeten en af en toe een barfhapje. Escha is tot op 2,5 op brokken gebleven en daarna ontdekte ik pas vers vlees. Dus Es is ook groot gebracht op een niet natuurlijke calciumbron en is ook prima opgegroeid.
Doe waar je je het beste bij voelt, en waar je hond goed op reageert. Wel vind ik het verstandig van je pup een soort van vuilnisvat te maken, dus daarmee bedoel ik; leer je hond zoveel mogelijk smaakjes aan
Afbeelding
Naima
Zeer actief

Valerie schreef:
Expecting schreef:Ik lees ook even mee :ok:

Ik wil pup zonder naam een combi van brok (Prins) en kvv gaan geven, met voor af en toe een keer kippennekjes etc ter afwisseling. Django was altijd dol op Smuldier, maar ik begrijp dat ik pup dit beter niet kan geven omdat ze nog in de groei is? Als ik nu Lotgering of Carnibest ga voeren, is het dan het beste om dat zo te houden of kan ik dan na een jaar oid over op Smuldier? En zaken als kippennekjes, wanneer kun je die geven (vanaf welke leeftijd)?
Gewoon lekker merken afwisselen :wink: kippennekken kan ze meteen al eten.
Dat zal wennen zijn voor t kleine ding, ze is afgespeend op brokjes haha. Thnx!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”