Runderstrot belieft meneer hier nietKimmie schreef:nee hoor van de kippenvleugeltjes hoef je de botjes niet plat te slaan,dat zijn zulke zachte botjes...
en toch een mooi schema zo,je kan ook op een dag een runderstrot geven ( zit heel veel glucosamine in,dus ook super gezond en ze zijn er wel een poosje mee bezig)
Toen ik voor het eerst rauw gaf was dat een kippendijbeen, schrok me rot toen hij alles had weggekauwd, ook het bot. Ik was toen nog in de veronderstelling dat ze het vlees eraf zouden kluiven
Zo ben ik begonnen met rauw te voeren, voor Finn overigens ook helemaal nieuw die had nooit bot gekregen.
Later toen ik wat meer bij de fokster van Bluf kwam die vaak dus rauw voerde heb ik mogen zien hoe de honden (Finn incluis) ervan genoten. Hier in de buurt slachten 2 slagers nog zelf maar de nederlandse wetgeving is zo strikt geworden dat zij de pens en andere organen niet meer vrij mogen geven. Wel knoken, die haal ik af en toe. Lotgering vind ik ideaal als het dus om de producten gaat als eendennekken, knoken en dat wat er nog meer is
Vind de honden ook veel meer glimmen dan toen ik alleen brok voerde.
Verder heb ik ook geen aparte vriezer. Ik heb een vriezer met 4 lades, ik zorg dat ik 1 lade helemaal vrij heb voor de diervoeding, echter bestel ik soms net even teveel zodat de pens niet meer in de vries past, dan voer ik dat maar op om de dag, volgende keer weer even beter uitkienen of gewoon iets minder bestellen en de keer erop wat sneller bij bestellen.