Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lotgering en ?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Lotgering en ?

Ongelezen bericht door blondie »

Kimmie schreef:nee hoor van de kippenvleugeltjes hoef je de botjes niet plat te slaan,dat zijn zulke zachte botjes...

en toch een mooi schema zo,je kan ook op een dag een runderstrot geven ( zit heel veel glucosamine in,dus ook super gezond en ze zijn er wel een poosje mee bezig)
Runderstrot belieft meneer hier niet :oohja: zeikerd.
Toen ik voor het eerst rauw gaf was dat een kippendijbeen, schrok me rot toen hij alles had weggekauwd, ook het bot. Ik was toen nog in de veronderstelling dat ze het vlees eraf zouden kluiven :blont:
Zo ben ik begonnen met rauw te voeren, voor Finn overigens ook helemaal nieuw die had nooit bot gekregen.
Later toen ik wat meer bij de fokster van Bluf kwam die vaak dus rauw voerde heb ik mogen zien hoe de honden (Finn incluis) ervan genoten. Hier in de buurt slachten 2 slagers nog zelf maar de nederlandse wetgeving is zo strikt geworden dat zij de pens en andere organen niet meer vrij mogen geven. Wel knoken, die haal ik af en toe. Lotgering vind ik ideaal als het dus om de producten gaat als eendennekken, knoken en dat wat er nog meer is :lol1:
Vind de honden ook veel meer glimmen dan toen ik alleen brok voerde.

Verder heb ik ook geen aparte vriezer. Ik heb een vriezer met 4 lades, ik zorg dat ik 1 lade helemaal vrij heb voor de diervoeding, echter bestel ik soms net even teveel zodat de pens niet meer in de vries past, dan voer ik dat maar op om de dag, volgende keer weer even beter uitkienen of gewoon iets minder bestellen en de keer erop wat sneller bij bestellen.
Nuran Gino
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nuran Gino »

blondie schreef:
Kimmie schreef:nee hoor van de kippenvleugeltjes hoef je de botjes niet plat te slaan,dat zijn zulke zachte botjes...

en toch een mooi schema zo,je kan ook op een dag een runderstrot geven ( zit heel veel glucosamine in,dus ook super gezond en ze zijn er wel een poosje mee bezig)
Runderstrot belieft meneer hier niet :oohja: zeikerd.
Toen ik voor het eerst rauw gaf was dat een kippendijbeen, schrok me rot toen hij alles had weggekauwd, ook het bot. Ik was toen nog in de veronderstelling dat ze het vlees eraf zouden kluiven :blont:
Zo ben ik begonnen met rauw te voeren, voor Finn overigens ook helemaal nieuw die had nooit bot gekregen.
Later toen ik wat meer bij de fokster van Bluf kwam die vaak dus rauw voerde heb ik mogen zien hoe de honden (Finn incluis) ervan genoten. Hier in de buurt slachten 2 slagers nog zelf maar de nederlandse wetgeving is zo strikt geworden dat zij de pens en andere organen niet meer vrij mogen geven. Wel knoken, die haal ik af en toe. Lotgering vind ik ideaal als het dus om de producten gaat als eendennekken, knoken en dat wat er nog meer is :lol1:
Vind de honden ook veel meer glimmen dan toen ik alleen brok voerde.

Verder heb ik ook geen aparte vriezer. Ik heb een vriezer met 4 lades, ik zorg dat ik 1 lade helemaal vrij heb voor de diervoeding, echter bestel ik soms net even teveel zodat de pens niet meer in de vries past, dan voer ik dat maar op om de dag, volgende keer weer even beter uitkienen of gewoon iets minder bestellen en de keer erop wat sneller bij bestellen.
Ik heb zo'n hele grote vrieskist, geen lades hier.
Ik ben nieuwsgierig hoe het verteren zal gaan, ben benieuwd naar de ontlasting hahaha
Afbeelding
Groetjes Marjan en een poot van Nuran en Santoz
http://www.nurangino.nl
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

haha blondie...ja de honden kluiven om het botje heen,hahaha...

en jammer als hij geen runderstrot wil eten..het is echt zo super gezond voor ze...maar ja,als ie niet lust houdt het op..

Nuran Gino,je kan gewoon kvv geven met daarbij barfproducten ( doe ik hier ook ),is echt geen probleem...
Nuran Gino
Zeer actief
Contacteer:

Inmiddels zijn we stapje verder :mrgreen:
Ik heb de honden deze week voor het eerst runderstrot, knars en gemalen pens gegeven en ze hebben gesmuld!!!
Vandaag hebben ze kippennekken gehad.
Bij de volgende bestelling ga ik er weer iets anders bij zoeken om te geven, iets van vis denk ik...
Op bijgaande foto is Nuran heerlijk op een strot aan het kauwen...hij heeft zeker een half uur werk gehad om het helemaal op te krijgen. Santoz doet er een stuk sneller over :D
Afbeelding
Nuran
Afbeelding
Santoz
Afbeelding
Nuran
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik voer ongeveer hetzelfde als jij wil doen.
Vijf dagen kvv (meestal Lotgering). Een dag een penslap van een kilo (rund of lam; Lamspens stinkt overigens veel harder dan runderpens), wat ze lekker buiten op mag schransen. En een dag iets anders. Meestal geef ik de BARF dingetjes buiten.

Overigens heeft ze net gisteren een zalmkop op. En die viel niet goed. Da's nu de tweede keer dat een zalmkop niet goed valt, dus die krijgt ze niet meer.
Ik heb er nog 9 in de vriezer liggen (mooie grote, van Lotgering, gisteren geleverd), dus wie ze wil hebben mag ze komen halen. Zullen we zeggen voor 5 euro? Doe maar een PB.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Nuran Gino
Zeer actief
Contacteer:

Zalmkoppen hoor ik wel vaker dat honden daar op reageren...overgeven en zo...heb ik nog niet geprobeerd.
ook ik geef de Barf dingetjes lekker buiten op het gras.
Als je een pensdag hebt, geef je dan een penslap en verder niet?
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Nuran Gino schreef: Als je een pensdag hebt, geef je dan een penslap en verder niet?
Ja, alleen pens (nou ja, 's morgens krijgt ze haar bruine boterham natuurlijk wel).

Houd wel een veilige fall-out zone aan. Veel honden hebben de neiging om er mee te gaan schudden, voor je het weet zit je onder de stinkende klodders :mrgreen:
And few will ever climb
Nuran Gino
Zeer actief
Contacteer:

bedankt voor de tip! :D heb nu alleen nog maar gemalen pens, maar ga een volgende keer een pens van een kilo aanschaffen.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Is echt leuk om te zien hoe ze hun knipkiezen dan gebruiken :D
Zo'n penslap is ook goed voor het schoonhouden van de tanden, trouwens.
And few will ever climb
blondie
Zeer actief

Nuran Gino schreef:Inmiddels zijn we stapje verder :mrgreen:
Ik heb de honden deze week voor het eerst runderstrot, knars en gemalen pens gegeven en ze hebben gesmuld!!!
Vandaag hebben ze kippennekken gehad.
Bij de volgende bestelling ga ik er weer iets anders bij zoeken om te geven, iets van vis denk ik...
Op bijgaande foto is Nuran heerlijk op een strot aan het kauwen...hij heeft zeker een half uur werk gehad om het helemaal op te krijgen. Santoz doet er een stuk sneller over :D
Dat probleem heb ik hier ook, Bluf eet veel sneller dan Finn bij de meeste produkten. Pens, hart etc. dat vind ik best lastig omdat zij dan op mijn gevoel gaat werken :19: heb je niet meer?
En ik heb het gevoel omdat Finn een halve kies mist en zijn tanden wat afgesleten zijn dat hij wat moeilijker kan scheuren, ik ben sommige dingen dus maar wat kleiner gaan knippen.... ben ik nu erg overdreven bezig vraag ik me af :denken:

Eendenekken kraakt hij trouwens wel goed en die eten ze evensnel op :19:
Nuran Gino
Zeer actief
Contacteer:

Nuran heeft denk ik een minder sterke beet dan Santoz...ik heb eerder het gevoel dat Nuran echt proeft en dat Santoz het snel opschrokt.
Santoz werkt niet op mijn gevoel, die kijkt Nuran aan en Nuran laat even duidelijk merken dat Santoz niet moet proberen om zijn hapje af te pakken haha
De een eet nu één keer sneller dan de ander, en dat terwijl Nuran uit een nest van 10 komt en Santoz uit een nestje van 2.....Santoz heeft echt nog nooit voor zijn eten hoeven vechten!
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Nuran Gino schreef:Nuran heeft denk ik een minder sterke beet dan Santoz...ik heb eerder het gevoel dat Nuran echt proeft en dat Santoz het snel opschrokt.
Santoz werkt niet op mijn gevoel, die kijkt Nuran aan en Nuran laat even duidelijk merken dat Santoz niet moet proberen om zijn hapje af te pakken haha
De een eet nu één keer sneller dan de ander, en dat terwijl Nuran uit een nest van 10 komt en Santoz uit een nestje van 2.....Santoz heeft echt nog nooit voor zijn eten hoeven vechten!
Oh zo gaat het hier ook wel hoor, Bluf schrokt, maar hoeft inderdaad bij bepaald voedsel niet te proberen bij Finn in de buurt te komen als hij wat langer de tijd nodig heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”