Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen met honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Mensen met honden

Ongelezen bericht door Judith »

Aangezien er nog steeds veel commentaar is op broodfokkers, oepsnestjes en winkel hondjes, vroeg ik mij af hoeveel mensen je kent met daadwerkelijk een hond met stamboom.
Dus hoeveel kennissen/vrienden/familie ken je die een hond hebben met stamboom, of juist met een broodfok/oepsnestje/winkelhondje? Of mensen met een herplaatster uit het asiel/rasvereniging?
Heb je mensen wel eens advies gegeven over stamboomhonden tegenover broodfok hondjes, en hebben deze mensen ook je advies opgevolgd?

Ik heb niet veel kennisen en vrienden die honden hebben.
1 vriendin heeft een herplaats labrador (hond van een collega)
3 collega's hebben een broodfok hondje
1 collega heeft een stamboom golden retriever
1 vriendin heeft 2 broodfok/oepsnestje caveliers
mijn ouders hadden een asiel herplaatser, en Diesel is ook een asiel herplaatser

1 vriend wil als hij gaat samenwonen een franse of engelse bull, maar is niet voor rede vatbaar over ongezondheid en stamboom, hij zegt letterlijk "ach ik zie wel waar ik het vandaan haal" :devil:
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Re: Mensen met honden

Ongelezen bericht door Kit »

Jeumig ik ken zoveel mensen met honden dat ik niet weet waar die allemaal vandaan komen, mijn broer heeft er 2 uit het asiel.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

De mensen met honden die ik ken hebben hun honden of van een goede fokker (dus met stamboom) of uit het asiel of ander herplaatsingadres. Oja en ook nog een paar van een pretnest.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

ff denken...

Mijn ouders hebben een oeps nestje. Ik heb een hond met stamboom, maar deze is wel een hrplaatser. En een geplande kruising.
Verder ken ik een hele rits kruisingen die niet uit de broodfok komen. Eigenlijk ben ik in mijn directe omgeving de enige met een rashond. De rest bijna allemaal asielhonden of kruisingen die niet uit de broodfok komen :)
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ken er wel een paar die een hondje met stamboom hebben. Ook mensen die er absoluut het nut niet van inzien.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik ken vooral mensen met stamboomhonden, eigenlijk ken ik maar één gezin met een oeps hondje.
Groetjes, Marjan
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

ik ken er een paar met stamboom maar het grootste gedeelte zonder waaronder ik zelf
de meesten komen uit oeps nestjes en een paar als herplaatsers
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Zover ik weet ken ik niemand die een hond van een broodfokker heeft.
Mijn zus heeft 2x een stamboom golden retriever gehad, en zoiets zal er ook later wel weer een komen als de kids ouder zijn.

Mijn schoonouders hebben een kruising Hollandse herder, maar deze is wel uit werklijnen die bekend zijn.

Wijzelf hebben 1 stamboom mechelaar, en een kruising mechelaar uit werklijnen die bekend zijn.

En dan beiden hondenclubs (KNPV) zijn er met stamboom of met kruising, maar beiden uit werklijnen die bekend zijn.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

ik geef zelf les op een hondenschool..dus ken veel te veel mensen met honden haha..maar ik moet zeggen dat de meeste mensen hun hond bij een fokker vandaan hebben...en ook serieus gaan trainen met de hond en weten wat ze willen...de mensen die met shit-tzu"s of "boomertjes"komen zijn eigenlijk altijd broodfok :jank:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Asiel:
1.

Broodfok:
Dacht niks, maar 1 twijfel ik over.

Gelegenheidsnestjes van de boederij:
tig. :mrgreen:

Rashond:
Op de mensen die ik van het HF ken na: 4.

Dacht dat dit alles van de familie/kennissen/vrienden/buren was.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

het laatste waar ik interesse in heb is of een hond een stamboom heeft ja/nee,dus zal dat ook nooit vragen aan mensen die honden hebben :U:

dus echt geen idee hoe het zit met de honden van anderen die ik ken eerlijk gezegd...
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Wij hebben 1 hond met stamboom, Haddock.
Suki is herplaatser uit polen.

Vriendin van mij heeft een hond uit een oopsnest bij kennissen
Mijn schoonzus heeft haar hond van marktplaats als herplaatser
2 oppasadresjes van Haddock de ene heeft haar mopsjes ook met stamboom en haar leonbergers ook.
De ander haar mopsje komt van een hobbyfokker, zonder stamboom maar wel een enigzins goede fokker. Geen broodfok.

Ik ken niemand met een hondje van de broodfok, maar kom vaak zat mensen in het bos tegen met hondjes van de broodfok.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Ik vind met oepsnestjes niets mis, als het wel echt 'oeps' is :19: .

Ik heb herplaatsers. Broer heeft ook een herplaatser, opa en oma hebben een hondje van de boerderij (oeps) en verder... ken ik niet zoveel mensen met honden.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ja, ik ken wel een aantal mensen met een hond(je) uit de broodfok. Met name de beruchte fokker uit Huissen. Maar verreweg de meesten hebben hun honden via het asiel, herplaatsing of een oepsnestje. En een stuk of wat hebben stamboomhonden.
Afbeelding
Sandra 1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder

Ongelezen bericht door Sandra 1970 »

Onze eerste hond was uit een OOOOOPS nest.
De tweede hond is wel een geplande nest maar is geen broodfokker

Mijn schoonouders hadden een rashond, tervuerener.

Sandra
Groetjes van Sandra
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zal je zeggen dat het mij niet echt kan bommen waar ze hun hond vandaan hebben.
Ga ook niet lopen zeiken waarom ze nu een jas of trui hebben gekocht bij de Wibra.
Of waarom ze hun boodschappen doen bij X of Y.
Zolang iedereen maar plezier aan zijn Fifi heeft is het goed toch.
En of die nu een stamboom heeft of niet dat zal die hond ook een rotzorg zijn.
Word soms wel eens ziek van dat elitaire gelul van sommige fokkers/eigenaren met kampioen dit en zo en fokker exporteert naar buitenland :blah: :blah: :blah: .
Ja en dat opkopertje importeert weer uit het buitenland. :19: .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Mijn ex had er 1 uit particulieren nest wat achteraf dikke broodfok was. Heb me er even aan geërgerd maar heb er een goede les uitgetrokken, je ziet soms door de bomen het bos niet meer.
1. Mijn buren hebben er nu nog 3. 2 honden van marktplaats gered, geen broodfok misschien 2e hands broodfok maar niet rechtstreeks in ieder geval, andere kwam uit het asiel
2.Andere buren hebben een BC uit België gehaald op 2 jarige leeftijd. Deze had zijn hele leven aan de ketting gesleten.
3. Buren hebben een korthaar BC.
5. Buurvrouw; 1x Am. Cocker spaniël asiel.

Nu de mensen die ik ken uit het park:
- 1 renaissance dog fokker met afstammingsbewijs
- 2 Galgo's rescue organisatie
- ontelbare labs minimaal 2x stamboom
- 2 kruisingen volgens mij 1 asiel, 1 oepsnest en deze heeft ook nog zo'n rood gestippelde en gevlekte rashond met stamboom (zo'n zweethond hier op het forum hebben we er ook 1)
- 2 duitse staanders stamboom
- 2 chinese crested en chihuahua's stamboom
- 1 tot 3 DH stamboom
- 3x flatcoat 2 verschillende eigenaren; stambomen
- Hussels, geen idee, 2x eigen fok in ieder geval de rest??
- 1 mevrouw met heel veel honden 40% asiel, de rest overgenomen van andere eigenaren en sommige eigen fok.
- 1x onherleidbare kruising volgens mij broodfok of een oepsnest.
-1x Eng. Cocker spaniël asiel

en ik ken er vast nog wel meer maar dan weet ik of de afstamming niet van, of ik ben ze vergeten :cool2:
oh wij hebben altijd stamboom gehad vanaf hier thuis maar misschien wijk ik nog wel een xtje af als ik maar een afstammingsbewijs heb vind ik het goed.

Het is niet zo dat ik er naar vraag, maar meestal komt het op in een gesprek, en sommige ken ik vanuit het asiel-leven of die lopen ook al net zolang als ik weet in hetzelfde park. Ik ben ook niet zo van dat elitaire geblabla maar goed soms komt het vanuit het niets. Bij die dog had ik wel interesse want het is gewoon een ras wat je niet vaak ziet/hoort en ik ben best gecharmeerd van dit exemplaar
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 27 jun 2011 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

bouvierpoedel schreef:Zal je zeggen dat het mij niet echt kan bommen waar ze hun hond vandaan hebben.
Ga ook niet lopen zeiken waarom ze nu een jas of trui hebben gekocht bij de Wibra.
Of waarom ze hun boodschappen doen bij X of Y.
Zolang iedereen maar plezier aan zijn Fifi heeft is het goed toch.
En of die nu een stamboom heeft of niet dat zal die hond ook een rotzorg zijn.
Word soms wel eens ziek van dat elitaire gelul van sommige fokkers/eigenaren met kampioen dit en zo en fokker exporteert naar buitenland :blah: :blah: :blah: .
Ja en dat opkopertje importeert weer uit het buitenland. :19: .
Eens.

Hoewel ik de broodfok echt geen leuk idee vind hoor, dat zou ik ook liever zien verdwijnen.
Maar een puppy van de boerderij of uit een pretnestje? Ik heb daar écht helemaal geen problemen mee, dat moet iedereen toch lekker zelf weten.

Ziva kwam van een boerderij, Daisy is een herplaatsertje die uit een pretnestje komt. Onze Hollandse herder langhaar wordt een stamboekhond en daarna, over 15 jaar zien we het wel weer, het ligt bij mij een beetje aan het ras en de gezondheid daarvan. Bij de Hollander nu een stamboom omdat het me leuk lijkt veel met de vereniging te doen (nestendag, een showtje, andere activiteiten), ze worden ook niet veel gefokt zonder stamboom geloof ik.

Maar ik ken sowieso weinig mensen met honden, twee stellen hebben stamboomhonden, de overbuuf een stomboomloze border collie van een boerderij en andere vrienden honden van een buitenlandse stichting.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Kende er vroeger eentje met broodfokhond maar nu geen enkele meer die broodfokhondje hebben eigenlijk. In de sport zie je alleen maar honden uit werklijnen, over het algemeen stamboomhonden en een enkele zonder boom maar wel met bekende lijnen en benodigde onderzoeken etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Merendeel in mijn omgeving is stamboom hond. 3x Duitse Herder met stamboom, 1 stamboomloze golden in de directe familie. Vrienden ook allemaal stamboom, met name stamboom Duitse Herder. Ik ken 1 broodfokhondje, een erg leuk ding.
Perry en Noah

Afbeelding
sunny1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door sunny1978 »

Zelf heb ik 1 hond met stamboom
En mijn andere 3 honden komen uit mijn eigen nestjes
1 hond heb ik gekocht uit een geen oeps maar ook geen broodfok gewoon iemand die af en toe een nestje heeft.
Een vriendin heeft een hond met stamboom
Mijn moeder heeft een hond uit 1 van mijn nestjes.
En mij zus heeft 2 honden uit 1 van mijn nestjes.
Nou dat was het wel zo beetje
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
Messina
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door Messina »

In mijn omgeving veel mensen met een "stamboomhond", waarvan 1 uit het buitenland, weet niet precies waar vandaan.

Er zitten ook twee asielhondjes (bij 1 persoon), 1 eigen-fok. Van twee vrienden weet ik niet waar zij hun hond vandaan hebben ;)
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

ik ken redelijk wat mensen en geen 1 daarvan heeft een hond met stamboom, allemaal van partikulier of broodfok of asiel

1 dame met 3 bastaarthonden waarvan 2 asiel en 1 herplaatser
1 dame met 3 honden, duitse herder van asiel, labrador en dalmatier herplaatst
1 dame met 1 hond, oepsnestje, labradorkruising
1 dame met spaniel van broodfok
2 heren met beide goldens van broodfok
1 heer met duitse herder van partilulier
1 dame met 2 honden, 1 van broodfok en 1 herplaatser
1 dame met 3 honden allemaal broodfok, chiuwawa en newfondlander
1 heer met labrador broodfok
1 dame met labrador van broodfok

enz

en kan er nog veel meer opnoemen, paar broodfok en paar herplaatsers

er lopen natuurlijk nog meer honden rond en kan zijn dat daar een stamboomhond bijzit maar diegene die ik opschrijf ken ik in ieder geval

wat ik niet goed begrijp dat men tegen broodfokpup is maar niets tegen een asielhond heeft of herplaatser waarvan de hond ook van broodfok komt, in mijn ogen net hetzelfde
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik weet het lang niet van iedereen hoor.
Maar ik weet toch aardig wat herplaatsers.
En ook erg veel broodfokhonden helaas..
En dat is niet omdat ik er speciaal naar gevraagd heb, maar uit interesse in mensen en hun dieren vraag ik soms (als iemand een pupje heeft) Of het een particulier nestje of een fokker was, en dan gaan mensen helemaal uit zichzelf van alles vertellen over waar het pupje gekocht is, wat voor rassen ze nog meer allemaal hadden (oh hellup denk ik dan altijd, maar zeg nooit iets) en ga zo maar door.
Mensen met stamboomhonden ken ik eigenlijk niet zoveel.
Wel een paar hoor, maar beduidend meer met broodfok of herplaats.
:zweep:
schelsey
Zeer actief

Cleva schreef:Best nog wel een heleboel eigenlijk.

Ik geef geen advies over honden. Ze vragen weleens wat over opvoeding maar als mensen graag voor 300 euro een "engelse bull" uit de broodfok trekken dan feliciteer ik ze net zo gezellig.
Ik heb trouwens ook geen commentaar op mensen die kiloknallers mishandelburgers kopen.

Dat is meer voor hier. In het dagelijkse leven moet je niet overal wat van willen vinden.
Dat is nu eens goe gezegd se, vind ik ook, ze bemoeien zich veel te veel hier met de mensen en waar ze hun hond gaan of willen halen, wat ze geven van voeding of hoe ze met hun hond om gaan, vind het soms beetje te ver gaan en ook al vind ik dat men beter dit of dat kan doen, ik zwijg ook meestal
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Kimmie schreef:het laatste waar ik interesse in heb is of een hond een stamboom heeft ja/nee,dus zal dat ook nooit vragen aan mensen die honden hebben :U:

dus echt geen idee hoe het zit met de honden van anderen die ik ken eerlijk gezegd...
Dat dus..

Nouja, en van mijn vriendinnetjes-met-welshjes weet ik allemaal wel dat ze een stamboom hebben.. Mijn schoonouders hadden een blonde bouvier (vanuit blonde ouders) die naar eigen zeggen ook een stamboom had, maar aangezien blond een NEK is kan ik me daar eigenlijk helemaal niks bij voorstellen.. Maargoed zoveel kaas heb ik ook niet gegeten van de stambomenpraktijken bij de RvB.

En verder heb ik eigenlijk geen mensen met honden in mijn directe omgeving, alleen de mensen die ik tijdens het uitlaten tegenkom en zal het mij dan een worst wezen of die honden een stamboom hebben of niet ;)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

grover schreef:
Kimmie schreef:het laatste waar ik interesse in heb is of een hond een stamboom heeft ja/nee,dus zal dat ook nooit vragen aan mensen die honden hebben :U:

Dat dus..

Nouja, en van mijn vriendinnetjes-met-welshjes weet ik allemaal wel dat ze een stamboom hebben.. Mijn schoonouders hadden een blonde bouvier (vanuit blonde ouders) die naar eigen zeggen ook een stamboom had, maar aangezien blond een NEK is kan ik me daar eigenlijk helemaal niks bij voorstellen.. Maargoed zoveel kaas heb ik ook niet gegeten van de stambomenpraktijken bij de RvB.

En verder heb ik eigenlijk geen mensen met honden in mijn directe omgeving, alleen de mensen die ik tijdens het uitlaten tegenkom en zal het mij dan een worst wezen of die honden een stamboom hebben of niet ;)
Voor een aantal jaren terug kregen de nu Nekjes genoemd nog gewoon een stamboom. :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
schelsey
Zeer actief

zelf heb ik altijd honden zonder stamboom gehad, 2 van broodfok, 1 van kennel die alleen terveurse herders fokte, maar zonder stamboom, is wel al 15 jaar geleden, 1 van oepsnestje, 1 bij partikulier

mijne volgende hond weet ik niet vanwaar die zou komen, zeker al niet van broodfok maar waar ben ik nog niet uit, stamboom hoeft niet
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Ik vroeg mij dus af of er in de kennissen/vrienden kring veel mensen waren met een broodfok hond. Meer in de trant van, lijkt het dat steeds meer mensen door hebben wat betreft de broodfok ja of nee.
Over overal mee bemoeien, ben ik het met Paulala eens, soms kom je mensen tegen of hebben kennissen/vrienden/familie een nieuwe hond. Dan beginnen ze vaak uit zichzelf honderuit te praten. Ik zeg overigens niets over broodfok, ook al gaan bij mij de alarmbellen rinkelen. Het blijven in mijn ogen nog steeds leuke hondjes, of ze nu van een broodfokker, oepsnestje of anders komen.
Maar als iemand bewust vraagt waar ik mijn hond vandaan heb en waarom ik nu voor een stamboom hond ga, en hij vertelt vervolgens dat hij een engels/franse bull wil, en dan vertelt dat het hem niet uitmaakt waar vandaan, dan probeer ik op een subtiele wijze te vertellen dat het beter is om bij een stamboom fokker te kijken. Als hij vervolgens reageert dat het hem niet uitmaakt, ga ik mij er verder ook niet druk over maken.
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

bouvierpoedel schreef:
grover schreef:

Dat dus..

Voor een aantal jaren terug kregen de nu Nekjes genoemd nog gewoon een stamboom. :ok:
Ook als ze uit 2 NEK ouders kwamen? Goed, weer wat geleerd :D Dan had die dus ook een stamboom ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”