Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen met reuen update, vraag over prednison

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Mensen met reuen

Ongelezen bericht door Demi »

blondie schreef:
Demi schreef: Klinkt idd raar maar doe het voor hem vraag wel aan Michael of hij het wil doen, mannen onder elkaar :engel:
sorry ik zit te grinniken om dit topic, maar het doet me denken aan een topic op een ander forum waar dit dus ook allemaal werd besproken, hilarisch was dat maar wel leerzaam :lol1: toen noemden ze het een groen snotje aan de piemel.

Haha een groen snotje dat geeft een smeriger idee haha
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Oliver had voordat hij gecastreerd was zeer heftige voorhuid ontstekingen. En daar kwam idd alle kleuren en geuren uit. Zeker ook dikke pus. Niet zo veel als jouw foto, maar ik maakte zeer regelmatig schoon met gekookt water.
Ergste was het stinken vond ik, ook waar hij gelegen had :kotz:

Ik kreeg het bij hem niet onder controle. Na zijn castratie is het gelukkig een stuk beter. Eigenlijk alleen als ik vergeet op tijd de haren weg te knippen waar dan druppels urine in blijven hangen en opdrogen gecombineerd met vuil. Hij is een groot geschapen teckel dus het hang wat laag bij de grond dan :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

pioenroos schreef:Oliver had voordat hij gecastreerd was zeer heftige voorhuid ontstekingen. En daar kwam idd alle kleuren en geuren uit. Zeker ook dikke pus. Niet zo veel als jouw foto, maar ik maakte zeer regelmatig schoon met gekookt water.

Ik kreeg het bij hem niet onder controle. Na zijn castratie is het gelukkig een stuk beter. Eigenlijk alleen als ik vergeet op tijd de haren weg te knippen waar dan druppels urine in blijven hangen en opdrogen gecombineerd met vuil. Hij is een groot geschapen teckel dus het hang wat laag bij de grond dan :wink:
:schrik: :LOL:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

pioenroos schreef:Oliver had voordat hij gecastreerd was zeer heftige voorhuid ontstekingen. En daar kwam idd alle kleuren en geuren uit. Zeker ook dikke pus. Niet zo veel als jouw foto, maar ik maakte zeer regelmatig schoon met gekookt water.

Groot geschapen teckel :O: :goeie: mijn Kennie heeft maar een kleintje hoor :LOL:
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Demi schreef:

Groot geschapen teckel :O: :goeie: mijn Kennie heeft maar een kleintje hoor :LOL:

:goeie:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

o gatsie. ik zat echt met mijn neus op het beeldscherm om uit te vogelen waar ik nou precies naar keek. en toen besefde ik me dus wat het was. ieuwwww, wat ziet dat er ranzig uit zeg. :kotz:

geen idee wat het is, maar ik (als leek) zou met zoiets wel bij de DA zitten denk ik. Ik vind het maar een vreemde substantie.
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Mijn konijn had een abces en wat daaruit kwam lijkt precies op die smurrie op de foto
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Als je wil mag je een paar zakjes thee komen halen?
Ik ben nog wel een uurtje wakker.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Demi schreef: Groot geschapen teckel :O: :goeie: mijn Kennie heeft maar een kleintje hoor :LOL:
Het arme beest kan niet eens normaal door het (katten)luikje, dan moet ie helemaal z'n buik inhouden en op z'n teentjes lopen zodat hij niet klem komt te zitten :engel:
Nu ja, misschien overdrijf ik ook. Hier een foto :oeps:
Afbeelding

On topic: Beterschap voor Kenzo. Hopelijk een 'simpele' voorhuidontsteking en gaat het snel beter :ok: Alhoewel hij het spoelen wel niet zo leuk zal vinden :roos:
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Nou die heeft idd een flinkerd :')

Wel een reu hier maar geen ervaring. Heel af en toe wat gelige/groenige druppels als ie stressig is, maar dat zijn echt druppels, niet van dat dikke spullie als wat er op de foto te zien is :=

zou idd sowieso gaan spoelen en evt even de DA bellen ofzo?
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

persoonlijk als het 1 van de mijne zou zijn zou ik idd ook even naast het spoelen de DA bellen ofzo.
Heb zelf reuen maar gelukkig zelf nog nooit mee gemaakt.
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

pioenroos schreef:
Demi schreef: Groot geschapen teckel :O: :goeie: mijn Kennie heeft maar een kleintje hoor :LOL:
Het arme beest kan niet eens normaal door het (katten)luikje, dan moet ie helemaal z'n buik inhouden en op z'n teentjes lopen zodat hij niet klem komt te zitten :engel:
Nu ja, misschien overdrijf ik ook. Hier een foto :oeps:
Afbeelding

On topic: Beterschap voor Kenzo. Hopelijk een 'simpele' voorhuidontsteking en gaat het snel beter :ok: Alhoewel hij het spoelen wel niet zo leuk zal vinden :roos:

Ligt er niet aan dat hij groot geschapen is , maar zijn pootjes zijn gewoon te kort :19:

Hier ook reuen maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt bij geen van de 4
Sterkte er mee en denk dat dit toch wel een gevalletje is voor de DA
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk wil ook wel eens gaan 'stinken', maar nooit dit soort pasta-achtige ellende :ugh: Als het echt erg is, dan ga ik naar de DA voor een spoelmiddel, anders spoel ik met kamillethee en schroef ik zijn vitamineC op.
Afbeelding
The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

FF zn pieleman spoelen met groene biotex gemixed met water in een spuitje. In zn voorhuid spuiten,dicht knijpen.... ff laten soppen.... jaja smerig verhaal I Know :gjump: .... Paar x daags en weg is de ieuwww!!! :cheer: :E: Succes ermee!!!
If i trow a stick...... will you leave????
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Groot geschapen teckel :LOL: :goeie:
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
JR Fan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door JR Fan »

Hier 4 reuen, maar dit nog nooit gezien/gehad.

Hoop dat het niets ernstigs is, succes!
Groetjes, Linda
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn

In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wel reuen (gehad), maar nog nooit zulke vieze troep eruit zien komen hoor.

Enne... het gevaar dat ze het lekker gaan vinden bestaat. :D
Spike had eens een ontsteking, gewoon gespoeld. Jaren erna ging hij nog op zijn rug liggen als ik met een potje (wat er op leek) aan kwam :engel:

Beterschap voor je manneke!
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Hoe gaat het nu?
Kwam Ken net nog tegen met (ik denk) je zus.
Afbeelding

Demi
Zeer actief
Contacteer:

moosje schreef:Hoe gaat het nu?
Kwam Ken net nog tegen met (ik denk) je zus.
Klopt dat was mijn zusje. Ze moest Kenzo even laten poepen, want zijn prostaat was nagevoeld en er zat nogal een grote drol in de weg :F:

Zijn prostaat was niet vergroot. Er zat zeer waarschijnlijk een mega ontsteking. Het was zo hardnekkig dat het helemaal aan zn piemel zat vast geplakt, leek wel vast geroest :( Deed hem ook echt pijn om het schoon te maken. Nu 10 dagen spoelen en daarna zalven met AB. Het kan ook nog cushing zijn, want hij krijgt al een hele tijd pred en zijn hormomen zijn de laatste paar maanden echt helemaal op hol geslagen. Elke teef die hij ziet rand hij echt aan en echt niet zachtjes :oeps: Dus even goed in de gaten houden of het nu gaat minderen en anders op cushing testen.

Verder was zijn kalium gelukkig weer gestegen, deze was 2 wkn geleden te laag (waarschijnlijk door de pred.)
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Laten we hopen dat t alsjeblieft geen Cushing is...
Mannetje toch.
Herken je hem helemaal niet meer qua rijgedrag of was hij altijd wel geinteresserd, zeg maar.
Ik duim dat die AB zijn werk doet!
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Ze zei idd al dat het een ontsteking was, maar wat zag het er op de foto raar uit zeg. :ugh:
Arme Ken.
Nu maar hopen dat je beide patiënten snel weer een beetje opgeknapt zijn. Met Iz gaat het ook nog niet lekker?
Afbeelding

Demi
Zeer actief
Contacteer:

*Esther schreef:Laten we hopen dat t alsjeblieft geen Cushing is...
Mannetje toch.
Herken je hem helemaal niet meer qua rijgedrag of was hij altijd wel geinteresserd, zeg maar.
Ik duim dat die AB zijn werk doet!

Nee ik herken hem daar recht niet meer in. Hij kon altijd heel leuk met teven spelen tot aan een paar maanden geleden. als hij een teef ziet weet hij niet hoe snel hij erop moet klimmen.

Heb jij ervaring met een hond met cushing? Ik weet niet zo goed wat ik mij daarbij voor moet stellen eigenlijk. Ik lees heel veel verschillende dingen erover op internet
Demi
Zeer actief
Contacteer:

moosje schreef:Ze zei idd al dat het een ontsteking was, maar wat zag het er op de foto raar uit zeg. :ugh:
Arme Ken.
Nu maar hopen dat je beide patiënten snel weer een beetje opgeknapt zijn. Met Iz gaat het ook nog niet lekker?
Ja echt was een hele arme Ken. Eerst pijn aan zn kleintje :F: met het schoonmaken en toen ook nog een paar vingers in zn kont om zijn prostaat na te voelen. Hij was op zijn zachts gezegd not amused :schrik: :mrgreen:

Iz krijgt nu even alleen AB om haar huid een beetje te laten herstellen. als dat een beetje gaat dan gaan we volgende week weer kijken hoe we de mijt gaan aanpakken
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Nee, niet zelf bij mijn honden.
Wel een Boxerteefje bij kennissen, zij hield het al met al nog wel een tijdje vol maar tis een nare ziekte.
Over zijn gedrag naar teefjes toe was ik gewoon benieuwd, of dat dan zo'n verandering teweeg kan brengen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Demi schreef:
moosje schreef:Ze zei idd al dat het een ontsteking was, maar wat zag het er op de foto raar uit zeg. :ugh:
Arme Ken.
Ja echt was een hele arme Ken. Eerst pijn aan zn kleintje :F: met het schoonmaken en toen ook nog een paar vingers in zn kont om zijn prostaat na te voelen. Hij was op zijn zachts gezegd not amused :schrik: :mrgreen:

Iz krijgt nu even alleen AB om haar huid een beetje te laten herstellen. als dat een beetje gaat dan gaan we volgende week weer kijken hoe we de mijt gaan aanpakken
O gos, die arme Kenzo :jank: moet wel even lachen om je 'not amused'..... kan me zijn kop zo voor me halen :F:
Hopelijk is het straks hiermee opgelost voor hem!
En dat de AB bij Izzy ook wat helpt, want dat is toch ook geen doen :(

Beterschapsknuffels voor je stel :knuffel1: en voor jou ook maar een knuffel, want het zit weer niet mee :knuffel1:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik heb ervaring met cushing, mijn westie teefje had het :(

Er zijn drie vormen van de ziekte van Cushing:

Hypofyse-afhankelijke Cushing
Dit is de meest voorkomende vorm van de ziekte. Het wordt veroorzaakt door een langzaam groeiende tumor in de hypofyse. Deze tumor produceert grote hoeveelheden van het hormoon ACTH, dat weer zorgt voor een te hoge productie van cortisol.

Bijnier-afhankelijke Cushing
Bij deze vorm van de ziekte produceert een tumor in één of soms beide bijnieren grote hoeveelheden cortisol.

Geïnduceerde Cushing
Dat ontstaat door een langdurige behandeling met corticosteroïden om bepaalde ziekteprocessen, van vooral de huid, te onderdrukken. Behandeling van de ene kwaal veroorzaakt in dit geval een andere kwaal.

Mijn teefje had de eerste vorm, als jou hond het heeft zal het waarschijnlijk de laatste vorm zijn.
Hier wat extra info erover:

Iatrogene hyperadrenocorticisme oftewel cushing veroorzaakt door medicijnen en dan wel corticosteroïden
zoals: cortisol (hydrocortisone), cortisone, prednisone, prednisolone, methylprednisolone, triamcinolone, betamethasone en dexamethasone.

Het al dan niet ontwikkelen van symptomen van glucocorticoïd overschot is afhankelijk van de duur en ergheid van blootstelling aan de medicijnen. De effecten zijn sterk individueel afhankelijk. Dagen na het starten van de behandeling kan de hond al meer gaat drinken, plassen en eten. Na verschillende weken van medicijngebruik ontwikkelen zich de typische symptomen: obesitas (overgewicht), spierzwakte en dunner worden van de huid. Door onderdrukking van het immuunsysteem kunnen fatale infecties ontstaan. Er bestaat ook een verhoogd risico op alvleesklierontsteking, bloedingen, zweren en perforaties in het spijsverteringsstelsel.
De diagnose wordt gesteld op basis van een geschiedenis van corticosteroïd toediening, klinische bevindingen van cushing en evaluatie van de hypofyse-bijnierschors as.
Een ACTH-stimulatietest kan nuttig zijn om spontane en iatrogene cushing te onderscheiden.
Enige oplossing is om de medicatie GELEIDELIJK te verminderen, je mag nooit acuut stoppen omdat de hypofyse-bijnierschors as is stilgelegd (lichaam produceert zelf tijdelijk geen corticosteroiden meer als je stopt met de medicatie geven omdat het onderdrukt is door de medicijnen) en dit kan weken/maanden lang duren.

Een beetje veel info :o ik hoop dat je er iets mee kan.
Ik hoop dat je hond geen cushing heeft, het is een klóte ziekte :(
Sterkte :roos:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Lunatic schreef:Ik heb ervaring met cushing, mijn westie teefje had het :(

Er zijn drie vormen van de ziekte van Cushing:

Hypofyse-afhankelijke Cushing
Dit is de meest voorkomende vorm van de ziekte. Het wordt veroorzaakt door een langzaam groeiende tumor in de hypofyse. Deze tumor produceert grote hoeveelheden van het hormoon ACTH, dat weer zorgt voor een te hoge productie van cortisol.

Bijnier-afhankelijke Cushing
Bij deze vorm van de ziekte produceert een tumor in één of soms beide bijnieren grote hoeveelheden cortisol.

Geïnduceerde Cushing
Dat ontstaat door een langdurige behandeling met corticosteroïden om bepaalde ziekteprocessen, van vooral de huid, te onderdrukken. Behandeling van de ene kwaal veroorzaakt in dit geval een andere kwaal.

Mijn teefje had de eerste vorm, als jou hond het heeft zal het waarschijnlijk de laatste vorm zijn.
Hier wat extra info erover:

Iatrogene hyperadrenocorticisme oftewel cushing veroorzaakt door medicijnen en dan wel corticosteroïden
zoals: cortisol (hydrocortisone), cortisone, prednisone, prednisolone, methylprednisolone, triamcinolone, betamethasone en dexamethasone.

Het al dan niet ontwikkelen van symptomen van glucocorticoïd overschot is afhankelijk van de duur en ergheid van blootstelling aan de medicijnen. De effecten zijn sterk individueel afhankelijk. Dagen na het starten van de behandeling kan de hond al meer gaat drinken, plassen en eten. Na verschillende weken van medicijngebruik ontwikkelen zich de typische symptomen: obesitas (overgewicht), spierzwakte en dunner worden van de huid. Door onderdrukking van het immuunsysteem kunnen fatale infecties ontstaan. Er bestaat ook een verhoogd risico op alvleesklierontsteking, bloedingen, zweren en perforaties in het spijsverteringsstelsel.
De diagnose wordt gesteld op basis van een geschiedenis van corticosteroïd toediening, klinische bevindingen van cushing en evaluatie van de hypofyse-bijnierschors as.
Een ACTH-stimulatietest kan nuttig zijn om spontane en iatrogene cushing te onderscheiden.
Enige oplossing is om de medicatie GELEIDELIJK te verminderen, je mag nooit acuut stoppen omdat de hypofyse-bijnierschors as is stilgelegd (lichaam produceert zelf tijdelijk geen corticosteroiden meer als je stopt met de medicatie geven omdat het onderdrukt is door de medicijnen) en dit kan weken/maanden lang duren.

Een beetje veel info :o ik hoop dat je er iets mee kan.
Ik hoop dat je hond geen cushing heeft, het is een klóte ziekte :(
Sterkte :roos:

Dat klinkt allemaal niet zo fijn :( Is jouw hond er oud mee geworden?
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Demi schreef: Dat klinkt allemaal niet zo fijn :( Is jouw hond er oud mee geworden?
Nee, die heeft na de diagnose nog maar 3 maanden mogen leven :( maar zij had dus de tumor in dr koppie en dat zorgde ervoor dat ze op het laatst niet meer kon lopen e.d. toen is het erg snel gegaan helaas.

Gelukkig zijn de vooruitzichten voor jou hondje beter, aangezien het niet door een tumor veroorzaakt word maar door de medicijnen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Lunatic schreef:
Demi schreef: Dat klinkt allemaal niet zo fijn :( Is jouw hond er oud mee geworden?
Nee, die heeft na de diagnose nog maar 3 maanden mogen leven :( maar zij had dus de tumor in dr koppie en dat zorgde ervoor dat ze op het laatst niet meer kon lopen e.d. toen is het erg snel gegaan helaas.

Gelukkig zijn de vooruitzichten voor jou hondje beter, aangezien het niet door een tumor veroorzaakt word maar door de medicijnen.
Wat sneu zeg :(

Ik hoop maar heel hard dat Ken niet zoiets heeft!!
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Re: Mensen met reuen update, vraag over prednison

Ik mg Kenzo nu fijn masseren met een AB achtig iets uit een spuitje. Maar nu zag ik dat daar aardig veel prednison in zat. Mijn vraag is eigenlijk of iemand weet of dat als ik hem daar mee insmeer dit ook in zijn bloedbaan terecht komt? Het valt mij nl meteen op dat hij veel moet plassen en ook nodig moet plassen 's ochtends sinds ik hem ermee insmeer
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”