kiki78 schreef:Marie-Josée schreef:
Je zegt het zelf al. Niet toestaan. Ik heb Sancho simpelweg nooit in de gelegenheid gebracht en hem altijd met koekjes en ander gepaai langs vreemde honden geleid. Spelen mocht hij met forumhonden in het losloopgebied en dan was de noodzaak van blaffen er niet.
Ik hoop dat het zo blijft natuurlijk, niets is zeker in het leven.Tomas en voorgaande honden deden dat ook niet al moet ik helaas bekennen dat Tomas wel aan de lijn uitvalt naar grote reuen. Had ik alles geweten dan had ik dat net zo aangepakt als Sancho; voorkomen is beter dan genezen.
Je leert bij elke hond bij en bij mij is de laatste toevallig een kleintje

klinkt heel leuk. Dieber viel ook nooit uit totdat ze bijna 1 jaar was en bedacht dat ze best stoer is.
Vandaar het vetgedrukte deel
[Sandra] schreef:Ik vind dit - naar mensen op straat gaan - wel iets wat ik als 'niet goed opgevoed' kan beschouwen, maar de makke is dat dit iets is wat je niet altijd in de hand kunt hebben. Soms heb ik het niet op tijd in de gaten, maar ik ben er wel alert op.
Ik 'verbied' het niet altijd, kijk altijd naar de persoon die ons tegemoet komt. En ik ben wel benieuwd naar hoe anderen met kleine hondjes hiermee omgaan.
Ik hou hem aan de lijn óf hou zijn aandacht vast. Jammer voor de mensen die hem leuk vinden, dan mogen ze me eerst aanspreken.
De eerste en enige keer dat ik het liet gaan ging hij met modderpootjes tegen iemand z'n nette broek op staan. Hij is nu eenmaal klein en gaat meteen op de achterpootjes.
Ik vind het zelf niet nodig dat iedereen mijn hond aan wil halen, als hij volwassen is kijkt niemand er meer naar om óf ze hebben er een een hekel aan als hij op ze af komt.
Ik heb hem voor mezelf en niet voor anderen
Sancho is evengoed erg vriendelijk en sociaal dus deze aanpak voldoet hier prima.
Ligt misschien aan waar je woont ( het is hier al erg rustig) en wat voor hondje je hebt.