Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleine hondjes zijn niet op te voeden..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Kleine hondjes zijn niet op te voeden..

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nanna schreef:
blondie schreef: CM schopje achteruit kan ik niet, daar ben ik te klein voor en de honden te groot :oeps:
Je moet daar ook zo'n hoog huppeltje bij maken :mrgreen:

Ik gebruik hem soms bij Julia, en werkt echt perfect bij haar. Zij heeft ook precies de juiste hoogte.
:zweep:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

De noodzaak is vaak wat minder aanwezig dan bij een grote hond. Als je rottweiler over de rugleuning van de bank begint te racen en met alle vier poten in de vensterbank staat te schuimbekken naar een passant gaan de meeste mensen vanzelf opvoeden. Of ze doen hem weg.
Bij een kleintje ligt dat toch wat anders voor veel mensen denk ik. Maarja, als je het gedrag van sommige kleine hondjes op een grote hond projecteert schrik je je dood :wink:
Keffen vind ik nooit zo erg trouwens, en Felix ook niet. Dat zijn volgens mij toch vaak hondjes die hebben gemerkt dat ze dubbel zo hard hun best moeten doen om een grotere hond weg te krijgen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Jaap* schreef:De noodzaak is vaak wat minder aanwezig dan bij een grote hond. Als je rottweiler over de rugleuning van de bank begint te racen en met alle vier poten in de vensterbank staat te schuimbekken naar een passant gaan de meeste mensen vanzelf opvoeden. Of ze doen hem weg.
Bij een kleintje ligt dat toch wat anders voor veel mensen denk ik. Maarja, als je het gedrag van sommige kleine hondjes op een grote hond projecteert schrik je je dood :wink: .
Eigenlijk zou dat eens in beeld moeten worden gebracht.
Ik heb het wel eens gezegd tegen iemand, die hond viel ook echt uit continue en beet na een aantal weken ook uiteindelijk in mijn hond zijn behaarde reet. Op dat moment zei ik er wat van, mevrouw het gaat tot nu toe telkens goed, maar uw hond bijt mijn hond nu in zijn reet, er komt een dag dat hij dat gedrag niet meer pikt van uw hond.
Sindsdien heb ik een aggressieve hond in haar ogen.
Waar ik ze ook tegen kom die hond gaat uit de stekker, vorige keer stond ze briefjes te posten in de straten en dat beest erbij ik schrok me de tandjes had dat hele hondje niet gezien, maar hij liet zich ineens horen en ze kon net op de lijn stappen.
Ik zou dat soort mensen wel eens willen laten zien hoe het overkomt op anderen, want bij kleinere honden halen de meesten de schouders op maar zou een grotere hond hetzelfde gedrag vertonen dan is het een aggresieve gevaarlijke hond.
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Ik bedacht me vanmiddag dat ik één ding niet goed doe bij Daisy, wat ik eigenlijk wel moet veranderen. Het gedrag als ik thuiskom van weggeweest. Ze staat dan als een malle te springen en debiel te doen en terwijl ik bij Ziva heel hard werkte aan een rustige hond bij thuiskomst, doe ik daar bij Daisy helemaal niets aan. Het is eenvoudigweg niet erg dat ze zo doet, ze komt nog niet eens bij mijn knieën met haar voorpootjes als ze tegen me opspringt en die paar kefjes.. tja, boeie.

Toch als er straks weer een herderpup komt, zou het wel fijn zijn als zij zich alvast netjes gedraagt, gaan we dus aan werken.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

xAmberx schreef:Ik bedacht me vanmiddag dat ik één ding niet goed doe bij Daisy, wat ik eigenlijk wel moet veranderen. Het gedrag als ik thuiskom van weggeweest. Ze staat dan als een malle te springen en debiel te doen en terwijl ik bij Ziva heel hard werkte aan een rustige hond bij thuiskomst, doe ik daar bij Daisy helemaal niets aan. Het is eenvoudigweg niet erg dat ze zo doet, ze komt nog niet eens bij mijn knieën met haar voorpootjes als ze tegen me opspringt en die paar kefjes.. tja, boeie.

Toch als er straks weer een herderpup komt, zou het wel fijn zijn als zij zich alvast netjes gedraagt, gaan we dus aan werken.
hahaha en dat is dus denk ik juist de valkuil bij kleinere honden je hebt er minder last van als ze druk doen, wat makkelijker te blokken met een been.
Ik heb twee grote honden en de eerste heeft dat gedrag nooit gehad, opspringen, druk doen etc. de tweede had dit wel incluis blaffen happen in de armen en aanwezig zijn, bij mij maar ook bij anderen. Geen doen hoor. want de brave ging dit kopieeren leek wel. Plus dat ik het kut gedrag vind kort door de bocht genoemd.
xAmberx
Zeer actief

Ja denk ik ook hoor, ik bedacht het me vanmiddag pas en de enige reden dát ik er dus aan ga werken, is omdat ik straks wel weer een herder erbij heb en die het goede voorbeeld moet krijgen. Bij een grote hond vind ik het ook kutgedrag, maar Daisy staat net 20cm hoog als ze op vier voetjes staat, je stuikelt er nog niet eens over als je binnen komt en ze doet zo.

Maar toch he, ik zou het echt vréselijk irritant vinden als ik zo'n trekkend keffend mormel aan de lijn zou hebben met uitlaten :schrik: Ook al kan ik haar met mijn pinkje nog houden, trekken mag ze niet en ze heeft haar kleine smoeltje maar te houden als we andere honden tegenkomen. Zo. :pffff:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

britty schreef:lijkt het wel .. er lopen hier heel wat ukkies rond, maar geen enkele die niet fel begint te keffen als ik mijn mijn monsters loop..
Ik vraag me wel eens af, zijn er hier hondjes die NIET keffen als ze een andere (grotere) hond zien?
Niet meteen over me heen vallen, ik vraag het me gewoon af :wink:
Veels teveel mensen nemen een kleine hond omdat ze grote honden eigenlijk eng vinden. Vervolgens maken ze hun kleine hond dus ook bang voor grote honden. :19:

Maar er zijn ook zat uitzonderingen. Ik ken een stel onverstoorbare chi's, een paar teckels die echt niet gaan gillen als ze een grote hond zien, en hele ladingen JR's en maltesers en kleine terriers en meer van dat grut dat gewoon gezellig met grotere honden kan omgaan.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk blaft niet en hij keft al helemaal niet. Daarnaast is hij een van de best opgevoede honden die ik ken. Al zeg ik het zelf :pffff:
Vandaag was hij de hele dag mee naar het honkbal en je hoort hem niet (sterker, je ziet hem ook nog eens meestentijds niet, want dan ligt 'ie onder je stoel te pitten). Ik kan hem overal mee naartoe nemen en hij kan met alle honden. Nooit een probleem. En 't is toch een klein ongecastreerd reutje. Het gebeurt wel dat honden hem niet moeten en hem aanblaffen of zelfs aanvallen. Maar nooit andersom.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Frenk schreef:Frenk blaft niet en hij keft al helemaal niet. Daarnaast is hij een van de best opgevoede honden die ik ken. Al zeg ik het zelf :pffff:
Vandaag was hij de hele dag mee naar het honkbal en je hoort hem niet (sterker, je ziet hem ook nog eens meestentijds niet, want dan ligt 'ie onder je stoel te pitten). Ik kan hem overal mee naartoe nemen en hij kan met alle honden. Nooit een probleem. En 't is toch een klein ongecastreerd reutje. Het gebeurt wel dat honden hem niet moeten en hem aanblaffen of zelfs aanvallen. Maar nooit andersom.
hier precies hetzelfde, behalve dat ze een gecastreerd teefje is :pffff:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Robin blaft alleen als er wordt aangebeld. Buiten nog nooit geblaft. En dat allemaal ter ere ende glorie van mijn opvoedskills.

Naja, laat mij dat in elk geval toch geloven... :pffff:
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Wat ik lastig vind met een kleine hond: het is cute en het heeft een lief koppie. Ik merk dat mensen mijn hond snel aanhalen. Lief koppie, pluizig, enthousiast, vriendelijk naar alle mensen. Maar door dat aanhalen heeft hij ook geleerd dat andere mensen hem leuk vinden. Ik heb liever niet dat hij maar op jan en alleman afgaat, omdat ik weet dat niet iedereen ervan is gediend dat er zo'n uk met vieze pootjes bij iemand opspringt voor een aai. Gelukkig doet Otto dat niet bij iedereen, maar hij let er wel op of mensen naar hem kijken. Hoe ze naar hem kijken, kan ik zien, maar hij niet (er wonen hier veel Turkse mensen in de buurt en sommigen vinden het leuk, zo'n klein hondje, maar sommigen vinden honden vies of onrein en dat respecteer ik ook graag).
Ik vind dit - naar mensen op straat gaan - wel iets wat ik als 'niet goed opgevoed' kan beschouwen, maar de makke is dat dit iets is wat je niet altijd in de hand kunt hebben. Soms heb ik het niet op tijd in de gaten, maar ik ben er wel alert op.
Ik 'verbied' het niet altijd, kijk altijd naar de persoon die ons tegemoet komt. Wat doe je als dat daar met open armen staat en 'Ooo, wat een leuk hondje!'?
Zou ik lopen met een dobermann of een rottweiler (bijvoorbeeld) die hetzelfde enthousiasme en vriendelijkheid naar mensen heeft, dan zou dat lang zo vaak niet gebeuren dat mensen op straat de hond aanhalen. Denk ik, maar daar kunnen mensen met zulke honden meer over zeggen. Ik heb wel met grotere honden gelopen en kinderen bleven op afstand en volwassenen hadden er ook niet heel veel mee.
En ik ben wel benieuwd naar hoe anderen met kleine hondjes hiermee omgaan.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Wij hebben bijna geen wandeling zonder dat iemand stopt om Robin te aaien. Ik vind het helemaal prima. Hoe meer mensgericht, hoe beter. Ze vindt iedereen leuk, blijft laag bij kinderen (dat hebben we haar wel geleerd) gaat op haar rug liggen als mensen haar aaien... Ik vind het altijd wel leuk om complimentjes over haar te krijgen. 'T ís ook gewoon een verschrikkelijk leuk hondje :cheer:
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Als ik zie dat iemand al met open armen begint van 'oo, wat een leuk hondje' dan laat ik het ook lekker gaan hoor, ik zeg hooguit 'pas op, hij heeft mij ook al eens een tand door de lip gebeukt' :mrgreen: Maar ik heb ook wel meegemaakt dat we ergens liepen en iemand bij de voordeur stond een peukie te roken. Die haalde hem aan maar kwam niet naar de straat, bleef in de voortuin staan. Dus elke keer als ik nu [door de wijk] langs dat stukje loop wil hij daar de voortuin in. Terwijl ik dan weer niet wil dat hij maar zo ergens een voortuin in loopt.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Sanner schreef:Ja ik ook Twinkeltje. Maar daarom stel ik juist de vraag. Vele hier doen er heel makkelijk over en zeggen dat ze het corrigeren en dan is het klaar.

Ik corrigeer ook nooit fysiek maar altijd met de stem of ik leidt haar af. Toch blijft Jamie blaffen naar andere honden en ik krijg het er niet uit.
Als ik dan dit topic lees denk ik dat ik toch iets fout doe. Want vele leren het zo af door het simpelweg niet toe te staan. Vandaar :roll:
je hebt ook verschillende manieren van blafen,en sommige blijven het gewoon wat doen.
Net als viswijven blijven vissen :U:
Ze kunnen onzeker blaffen ,uitdagend blaffen, boos blaffen enzv.
Maar schijnbaar betekent dat dan dat je hond niet is opgevoed wat ik niet altijd waar vind.
Ruby wil wel eens blaffen naar anderen maar dan echt uitdagen van kom je spelen,honden reageren er ook nooit boos op,maar negeren dus of komen spelen :U:
Of we zitten op een plek en mensen negeren haar dan roept ze ook van hallo zie je me niet,vind daar niks mis mee Happy blaft nooit.
Maar waarom zou een hond kunnen blaffen.
Afbeelding
twinkeltje
moderator

En het zijn vaak de baasjes met grote honden die zo klein hondje willen op eten.
Moeten die grote baasjes dan niet de honger van hun grote hond leren stillen zo dat hij normaal reageert op blaffende hondjes,blijkbaar kunnen ze hun grote hond niet aan wand die zouden ze in alle situatie's toch de baas moeten kunnen zijn.
Kijk als zo klein hondje los op je hond afschiet is het natuurlijk anders.
Afbeelding
xAmberx
Zeer actief

twinkeltje schreef:En het zijn vaak de baasjes met grote honden die zo klein hondje willen op eten.
Moeten die grote baasjes dan niet de honger van hun grote hond leren stillen zo dat hij normaal reageert op blaffende hondjes,blijkbaar kunnen ze hun grote hond niet aan wand die zouden ze in alle situatie's toch de baas moeten kunnen zijn.
Nouja, dat gaat toch eigenlijk twee kanten op? Je zei al, er is blaffen en blaffen, maar een klein hondje die als een malle in de lijn hangt en woest/hysterisch een andere hond aanblaft, heeft naar mijn mening net zo goed een wat betere opvoeding nodig dan de grote hond die de kleine hond wil opeten..
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

kiki78 schreef:
Marie-Josée schreef: Je zegt het zelf al. Niet toestaan. Ik heb Sancho simpelweg nooit in de gelegenheid gebracht en hem altijd met koekjes en ander gepaai langs vreemde honden geleid. Spelen mocht hij met forumhonden in het losloopgebied en dan was de noodzaak van blaffen er niet.
Ik hoop dat het zo blijft natuurlijk, niets is zeker in het leven.Tomas en voorgaande honden deden dat ook niet al moet ik helaas bekennen dat Tomas wel aan de lijn uitvalt naar grote reuen. Had ik alles geweten dan had ik dat net zo aangepakt als Sancho; voorkomen is beter dan genezen.
Je leert bij elke hond bij en bij mij is de laatste toevallig een kleintje :wink:
klinkt heel leuk. Dieber viel ook nooit uit totdat ze bijna 1 jaar was en bedacht dat ze best stoer is.
Vandaar het vetgedrukte deel :wink:
[Sandra] schreef:Ik vind dit - naar mensen op straat gaan - wel iets wat ik als 'niet goed opgevoed' kan beschouwen, maar de makke is dat dit iets is wat je niet altijd in de hand kunt hebben. Soms heb ik het niet op tijd in de gaten, maar ik ben er wel alert op.
Ik 'verbied' het niet altijd, kijk altijd naar de persoon die ons tegemoet komt. En ik ben wel benieuwd naar hoe anderen met kleine hondjes hiermee omgaan.
Ik hou hem aan de lijn óf hou zijn aandacht vast. Jammer voor de mensen die hem leuk vinden, dan mogen ze me eerst aanspreken.
De eerste en enige keer dat ik het liet gaan ging hij met modderpootjes tegen iemand z'n nette broek op staan. Hij is nu eenmaal klein en gaat meteen op de achterpootjes.
Ik vind het zelf niet nodig dat iedereen mijn hond aan wil halen, als hij volwassen is kijkt niemand er meer naar om óf ze hebben er een een hekel aan als hij op ze af komt.
Ik heb hem voor mezelf en niet voor anderen :wink:
Sancho is evengoed erg vriendelijk en sociaal dus deze aanpak voldoet hier prima.
Ligt misschien aan waar je woont ( het is hier al erg rustig) en wat voor hondje je hebt.
twinkeltje
moderator

xAmberx schreef:
twinkeltje schreef:En het zijn vaak de baasjes met grote honden die zo klein hondje willen op eten.
Nouja, dat gaat toch eigenlijk twee kanten op? Je zei al, er is blaffen en blaffen, maar een klein hondje die als een malle in de lijn hangt en woest/hysterisch een andere hond aanblaft, heeft naar mijn mening net zo goed een wat betere opvoeding nodig dan de grote hond die de kleine hond wil opeten..
O zeker jij hebt het over woest hysterisch
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”