gyanty schreef:Was even gaan zoeken op kennelhoest, want voor het eerst in mijn hondenleven een hond met vermoedelijk kennelhoest (opvanger Tassia) hier. En grappig dat ik in mijn werk er regelmatig mee te maken heb gehad, maar dus nog nooit thuis, dus het voelt een beetje onwennig.
Tuig inderdaad omgedaan, ze is alleen absoluut niet sloom en ze hoest niet super veel en ook niet specifiek na inspanning. Geen thymsiroop in huis, dus even wachten tot morgen.
Alleen geef ik les op hondenschool. Moet ik nu ook maar even afblazen dan??? (net 2 weken mijn lezen overgdragen i.v.m scriptiebezigheden). Had dinsdag ook examen gehad met de reu van mijn moeder, ook maar niet dan?
Maar hoe zit het met andere honden in huis? Kay is wel wat sloom de laatste tijd, maar ik denk dat dat eerder komt door wat veranderingen de laatste tijd. Hij hoest totaal niet. Wat als hij totaal geen symptomen heeft, hem gewoon ook tymsiroop meegeven, want ze apart in huis van elkaar houden? Ik weet niet hoe ver dat mogelijk is met alle beesten die hier rondlopen....
Ik heb wel eens gehoord dat honden die bij elkaar wonen, dat de een het wel kreeg en de andere niet.
En ik denk dat appart van elkaar houden niets uitmaakt, want het is via mini druppeltjes overdraag baar. Er zit ook een incubatietijd van 3 tot 10 dagen aan, dus het kan zelf zijn dat Kay het al heeft, maar nog niet de symptomen laat zien.
Over de hondenschool en examen, raak je honden ook echt aan? Ik weet niet of ik het zou doen.
Het is overigens voor volwassen, gezonde honden niet dodelijk. Het is heel vervelend, maar het is eigenlijk een verkoudheid, net zoals bij mensen wat uit geziekt moet worden. Let wel op dat het niet ineens longontsteking wordt. Bij Diesel heeft het wel 5 dagen aan gehouden, maar rust en tijmsiroop deed heel veel goed.