Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog even over kennelhoest

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Nog even over kennelhoest

Ongelezen bericht door Kit »

Bij Nen op stage heerst kennelhoest, nu komen onze honden daar niet en ik heb ook geen contact met ze, Nen dus wel...

Sinds vanmorgen zijn Danne en Zen flink aan de rochel, het lijkt wel een combinatie van reversed sneezing en snot.
Kan het zijn dat Nen het "meegenomen" heeft naar huis? Pfff het is al dik 3 en half jaar geleden dat Danne het had, die was toen ongeveer net zo oud als Beanie nu, dus ik weet niet meer zo helder hoe dat toen is gegaan... :ugh:

Ik dacht altijd dat kennelhoest alleen van hond tot hond kon gaan dmv neus uitscheiding? Of zit ik nou verkeerd? :denken:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Nog even over kennelhoest

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Kennehoest is een virus, dus overdraagbaar/ besmettelijk door verschillende factoren :wink:
Afbeelding
Kit
Erelid

->Chanty<- schreef:Kennehoest is een virus, dus overdraagbaar/ besmettelijk door verschillende factoren :wink:

Nou lekker dan :ugh:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Kennelhoest is enorm besmettelijk, dus het zou makkelijk kunnen dat Nen het via kleding, schoenen e.d. mee naar huis heeft genomen.

Edit: nog een topic waar meer in is te lezen over het overdragen van kennelhoest: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=218613 .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Kit
Erelid

MoniqueDM schreef:Kennelhoest is enorm besmettelijk, dus het zou makkelijk kunnen dat Nen het via kleding, schoenen e.d. mee naar huis heeft genomen.

Edit: nog een topic waar meer in is te lezen over het overdragen van kennelhoest: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=218613 .

Dankje! Zal me weer eens even gaan inlezen :ok:
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Inderdaad is kennelhoest ook via mensen overdraagbaar op honden, daarom ben ik bewust niet naar Kees gegaan om pups te kijken.
Gelukkig is Diesel weer beter, maar we blijven nog even weg van jonge pups. Wel jammer maar helaas
Afbeelding
Judith
Zeer actief

Oh en nog een leuke aanvulling.
Geen hond-hond contact voor 10 dagen, uitlaten aan een tuig (ivm je anders de keel irriteert met een halsband). Rust, want bij inspanning gaan ze hoesten.
Tijmsiroop halen bij de drogist en dan de kinder dosering. Het is echt een vicueze cirkel die je moet doorbreken, hoe minder een hond hoest, hoe sneller het overgaat. Succes :ugh:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Was even gaan zoeken op kennelhoest, want voor het eerst in mijn hondenleven een hond met vermoedelijk kennelhoest (opvanger Tassia) hier. En grappig dat ik in mijn werk er regelmatig mee te maken heb gehad, maar dus nog nooit thuis, dus het voelt een beetje onwennig.

Tuig inderdaad omgedaan, ze is alleen absoluut niet sloom en ze hoest niet super veel en ook niet specifiek na inspanning. Geen thymsiroop in huis, dus even wachten tot morgen.

Alleen geef ik les op hondenschool. Moet ik nu ook maar even afblazen dan??? (net 2 weken mijn lezen overgdragen i.v.m scriptiebezigheden). Had dinsdag ook examen gehad met de reu van mijn moeder, ook maar niet dan?

Maar hoe zit het met andere honden in huis? Kay is wel wat sloom de laatste tijd, maar ik denk dat dat eerder komt door wat veranderingen de laatste tijd. Hij hoest totaal niet. Wat als hij totaal geen symptomen heeft, hem gewoon ook tymsiroop meegeven, want ze apart in huis van elkaar houden? Ik weet niet hoe ver dat mogelijk is met alle beesten die hier rondlopen....
Afbeelding
Judith
Zeer actief

gyanty schreef:Was even gaan zoeken op kennelhoest, want voor het eerst in mijn hondenleven een hond met vermoedelijk kennelhoest (opvanger Tassia) hier. En grappig dat ik in mijn werk er regelmatig mee te maken heb gehad, maar dus nog nooit thuis, dus het voelt een beetje onwennig.

Tuig inderdaad omgedaan, ze is alleen absoluut niet sloom en ze hoest niet super veel en ook niet specifiek na inspanning. Geen thymsiroop in huis, dus even wachten tot morgen.

Alleen geef ik les op hondenschool. Moet ik nu ook maar even afblazen dan??? (net 2 weken mijn lezen overgdragen i.v.m scriptiebezigheden). Had dinsdag ook examen gehad met de reu van mijn moeder, ook maar niet dan?

Maar hoe zit het met andere honden in huis? Kay is wel wat sloom de laatste tijd, maar ik denk dat dat eerder komt door wat veranderingen de laatste tijd. Hij hoest totaal niet. Wat als hij totaal geen symptomen heeft, hem gewoon ook tymsiroop meegeven, want ze apart in huis van elkaar houden? Ik weet niet hoe ver dat mogelijk is met alle beesten die hier rondlopen....
Ik heb wel eens gehoord dat honden die bij elkaar wonen, dat de een het wel kreeg en de andere niet.
En ik denk dat appart van elkaar houden niets uitmaakt, want het is via mini druppeltjes overdraag baar. Er zit ook een incubatietijd van 3 tot 10 dagen aan, dus het kan zelf zijn dat Kay het al heeft, maar nog niet de symptomen laat zien.
Over de hondenschool en examen, raak je honden ook echt aan? Ik weet niet of ik het zou doen.
Het is overigens voor volwassen, gezonde honden niet dodelijk. Het is heel vervelend, maar het is eigenlijk een verkoudheid, net zoals bij mensen wat uit geziekt moet worden. Let wel op dat het niet ineens longontsteking wordt. Bij Diesel heeft het wel 5 dagen aan gehouden, maar rust en tijmsiroop deed heel veel goed.
Afbeelding
Kit
Erelid

Het was hier trouwens loos alarm, niks ant handje gelukkig :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”