Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Soms heb je echt zoiets van....ehm tja...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Soms heb je echt zoiets van....ehm tja...

Ongelezen bericht door Budkes »

Ach ik voel ernstig met je mee hoor Inge. Ik begrijp dat soort mensen ook niet, en er gebeuren geen schokkende dingen, maar ik word soms ook gewoon pissed, dan denk ik, dat zie je toch.

Zoals hier laatst, heel smal paadje, hooguit een meter met links een sloot en rechts een hek. Paadje van 150 meter waarvan ik er 125 had afgelegd met mijn 3 honden. Komt er een mens aanlopen met een beagle, wil ook dat paadje op in tegenovergestelde richting. Ik vraag aan haar; "Wil je even wachten misschien tot ik het paadje af ben, die ene van mij is niet ze vriendelijk en het is hier nogal smal?" Zij; "Nee, want die van mij doet niks." Ik: "Maar die van mij wel, "dus misschien wil je even wachten ?"Zij: "Nee, want ik loop hier altijd." Nou moe, dan zakt mijn mond echt ver heel ver open.
Wel lachen trouwens, want toen 't mens doorliep en mij moest passeren schoot de Beagle ernstig in de stress, werd compleet hysterich met gillen en al, rukte zich los en ging er spoorslags vandoor, die 3 van mij met 1 groot vraagteken achterlatend. Heb haar toen nog wel even zoetjes nageroepen; "Misschien kun je de volgende keer toch beter even wachten. :smile2: "

Ik begrijp dat soort lui dus ook niet Inge. Ik houd mijn honden keurig onschadelijk en door de regel geeft iedereen hier elkaar ook altijd keurig de ruimte. Maar soms heb je er stoeptegels tussen zitten. Pfffff
Gr. Aniek

Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

EschaenStefanie schreef:
Emma schreef:ik kan me ook wel voorstellen dat niet iedereen een andere route wil gaan lopen omdat een ander een uitvallende hond heeft :denken:
tja ik doe dat wel, ik heb geen uitvallende hond maar ik weet wel wie er hier lopen in het park. Er waren hier 2 DH's 1 is nu overleden, maar de andere zie ik nog regelmatig lopen, aan een lange lijn netjes onder appel, hij bromt wat maar voor de rest niets aan de hand. Deze meneer met hond kan ik passeren met mijn hond ook netjes onder appel, dit gaat prima
en 1 reu die mevrouw liep altijd zo de andere kant op. Ik wachtte dan even netjes op een flinke afstand zodat ze niet weer een andere kant op hoefde te hobbelen. Een beetje meewerken kan beide kanten op hoor. Van beide mensen kreeg ik altijd een bedankje, en ik bedankte hun terug omdat ze hun honden netjes of onder appel hadden of hun verantwoordelijkheid namen door bijvoorbeeld de andere kant op te lopen wat van mij niet hoeft, mijn hond luistert netjes en die houd ik bij me

Maar er zijn hier genoeg mensen die het niet doen en dat kan soms wat frustratie beteken.
Als mensen eens wat meer rekening met elkaar zouden houden zouden er een stuk minder bijtgevallen OF frustraties/verhalen rondgaan. Scheelt een hoop vind ik

oh, ik doe het ook wel hoor !
maar er is nog een verschil in elkaar de ruimte geven, of te verwachten dat andere mensen met brave honden, andere honden moeten gaan ontwijken of een andere route moeten gaan lopen, omdat die uitvallen. maar bij TS liep de Hussel zo als ik begreep nogal vlak langs hun, terwijl er ruimte zat was. en dan snap ik de frustratie wel.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

behalve dat van het ruimte geven, wat zou er gebeuren als zo'n hond losschiet? Dan breng je wel je eigen hond in gevaar omdat je eigenwijs je pad wilt vervolgen. Ik snap het niet hoor, mensen ontwijken niet voor niets zeg ik maar altijd en een musketon kan altijd breken, of een riem losschieten of jouw eigen hond reageert niet zoals verwacht (valt zelf uit, vliegt erin of zie hierboven, het verhaal van de beagle)
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Emma schreef:
EschaenStefanie schreef:
Emma schreef:ik kan me ook wel voorstellen dat niet iedereen een andere route wil gaan lopen omdat een ander een uitvallende hond heeft :denken:
tja ik doe dat wel, ik heb geen uitvallende hond maar ik weet wel wie er hier lopen in het park. Er waren hier 2 DH's 1 is nu overleden, maar de andere zie ik nog regelmatig lopen, aan een lange lijn netjes onder appel, hij bromt wat maar voor de rest niets aan de hand. Deze meneer met hond kan ik passeren met mijn hond ook netjes onder appel, dit gaat prima
en 1 reu die mevrouw liep altijd zo de andere kant op. Ik wachtte dan even netjes op een flinke afstand zodat ze niet weer een andere kant op hoefde te hobbelen. Een beetje meewerken kan beide kanten op hoor. Van beide mensen kreeg ik altijd een bedankje, en ik bedankte hun terug omdat ze hun honden netjes of onder appel hadden of hun verantwoordelijkheid namen door bijvoorbeeld de andere kant op te lopen wat van mij niet hoeft, mijn hond luistert netjes en die houd ik bij me

Maar er zijn hier genoeg mensen die het niet doen en dat kan soms wat frustratie beteken.
Als mensen eens wat meer rekening met elkaar zouden houden zouden er een stuk minder bijtgevallen OF frustraties/verhalen rondgaan. Scheelt een hoop vind ik

oh, ik doe het ook wel hoor !
maar er is nog een verschil in elkaar de ruimte geven, of te verwachten dat andere mensen met brave honden, andere honden moeten gaan ontwijken of een andere route moeten gaan lopen, omdat die uitvallen. maar bij TS liep de Hussel zo als ik begreep nogal vlak langs hun, terwijl er ruimte zat was. en dan snap ik de frustratie wel.
dat dus, een beetje rekening met elkaar houden, als je ziet dat iemand anders moeite doet om aan de kant te gaan, loop er dan niet recht op af als je ook iets op zij kan, of wacht even zodat de ander weg kan oid
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

EschaenStefanie schreef:behalve dat van het ruimte geven, wat zou er gebeuren als zo'n hond losschiet? Dan breng je wel je eigen hond in gevaar omdat je eigenwijs je pad wilt vervolgen. Ik snap het niet hoor, mensen ontwijken niet voor niets zeg ik maar altijd en een musketon kan altijd breken, of een riem losschieten of jouw eigen hond reageert niet zoals verwacht (valt zelf uit, vliegt erin of zie hierboven, het verhaal van de beagle)
de meeste honden, zijn niet mens-agressief. en ik spring rustig tussen mijn honden en die andere hond in. maar ik moet toegeven, ik heb bepaald geen chihuahua`s. en misschien is het grootspraak of naiviteit, maar ik grijp altijd rustig in als het moet. moet ik ook wel eerlijk toegeven, dat ik ook situaties inschat, en ik ook vaak iets niet vertrouw, en dus inderdaad omloop.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Emma schreef:
blondie schreef:
Hoeft toch ook niet, als je het fatsoen en de kunde hebt om je eigen hond even bij je te houden.
de hussel liep aan de lijn, en TS zegt dat die zich wel gedroeg. liep wel aan de flex, dus in hoeverre de hond bij de eigenaar bleef, weet ik dan weer niet.
Alle ruimte gevend aan de flex betekent doorgaans niet dat hondje netjes naast de baas loopt :wink:
Budkes schreef:Ach ik voel ernstig met je mee hoor Inge. Ik begrijp dat soort mensen ook niet, en er gebeuren geen schokkende dingen, maar ik word soms ook gewoon pissed, dan denk ik, dat zie je toch.

Zoals hier laatst, heel smal paadje, hooguit een meter met links een sloot en rechts een hek. Paadje van 150 meter waarvan ik er 125 had afgelegd met mijn 3 honden. Komt er een mens aanlopen met een beagle, wil ook dat paadje op in tegenovergestelde richting. Ik vraag aan haar; "Wil je even wachten misschien tot ik het paadje af ben, die ene van mij is niet ze vriendelijk en het is hier nogal smal?" Zij; "Nee, want die van mij doet niks." Ik: "Maar die van mij wel, "dus misschien wil je even wachten ?"Zij: "Nee, want ik loop hier altijd." Nou moe, dan zakt mijn mond echt ver heel ver open.
Wel lachen trouwens, want toen 't mens doorliep en mij moest passeren schoot de Beagle ernstig in de stress, werd compleet hysterich met gillen en al, rukte zich los en ging er spoorslags vandoor, die 3 van mij met 1 groot vraagteken achterlatend. Heb haar toen nog wel even zoetjes nageroepen; "Misschien kun je de volgende keer toch beter even wachten. :smile2: "

Ik begrijp dat soort lui dus ook niet Inge. Ik houd mijn honden keurig onschadelijk en door de regel geeft iedereen hier elkaar ook altijd keurig de ruimte. Maar soms heb je er stoeptegels tussen zitten. Pfffff
Hier ben ik dat dus ook gewoon niet gewend.
Iedereen laat hier elkaar de ruimte (althans...van degenen die hun hond uitlaten, veel hondjes zie ik nooit maar hoor ik alleen vanuit tuinen en/of balkons). We zwaaien naar elkaar en je loopt naar een ander veld toe, nooit een probleem. :wink:

Een uur geleden liep ik trouwens mijn voordeur uit om direct een gillende hussel aan flex :80: naar me te zien schieten.... volgens mij was dat dezelfde als vanmorgen. :eek:
Nou ja...niets gebeurd verder hoor, ik heb mijn honden verder prima onder controle en ze hebben nog nooit een andere hond verwond, maar echt lekker je deur uitlopen is dat dus ook niet. :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Inge schreef:We zwaaien naar elkaar en je loopt naar een ander veld toe, nooit een probleem. :wink:

Een uur geleden liep ik trouwens mijn voordeur uit om direct een gillende hussel aan flex :80: naar me te zien schieten.... volgens mij was dat dezelfde als vanmorgen. :eek:
Nou ja...niets gebeurd verder hoor, ik heb mijn honden verder prima onder controle en ze hebben nog nooit een andere hond verwond, maar echt lekker je deur uitlopen is dat dus ook niet. :19:
Ah je hebt een nieuw buurtbewoner erbij blijkbaar :roos: Misschien toch even de mevrouw welkom heten en uitleggen dat je liever niet hebt dat die hond in een circel van... bij jouw honden komt.
En daar kunnen anderen over vallen, maar ik zeg het liever en we kunnen gewoon lekker wandelen en kletsen en als je elkaar tegenkomt is er wederzijds begrip zonder stress of commotie niet bij de honden en niet bij de mensen dat kan als je rekening met elkaar houdt. Onbegrip is vaak de grootste valkuil.
Emma
Zeer actief

Inge schreef: Een uur geleden liep ik trouwens mijn voordeur uit om direct een gillende hussel aan flex :80: naar me te zien schieten.... volgens mij was dat dezelfde als vanmorgen. :eek:
ik zeg dan altijd tegen mijn honden, dat ze die uitvallende hond maar tegen hun poot moet laten blaffen. ``Talk to the paw``, i.p.v Talk to the hand. Ze snappen dat :mrgreen: :mrgreen:
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

owja herkenbaar, ik had ook zo'n gillende herder(pup) aan de riem en dan mensen gewoon dichterbij komen met hun aangelijnde hond ow schattig hondje.........
Terwijl ik hard bezig ben om hem het af te leren en te focussen op mij.
Gelukkig ging dat schattige puppe uiterlijk er snel uit en was hij niet meer zo intressant en kon ik het wel in goede banen lijden, ben blij dat ik het eruit heb gekregen.

Maar merk het hier vaak hoor het gewoon geen rekening houden met elkaar, lekker je hond laten afdenderen op aangelijnde honden in de wijk over de weg, enz enz.
druk me erom maken kost me stress, ik doe het niet meer, ik loop zelf wel een blokje om.

yvonne
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Inge schreef:

Zou het besmettelijk zijn ,heeft ze het mooi opgelopen van jullie contact gister met jouw honden :mrgreen:

Ik zou je overigens wel ontlopen hebben maar eerlijk gezegd zou ik ook met mijn eigen honden aan de slag gaan.
Als je bij zo'n normale ontmoeting bang wordt dat jezelf redirect gebeten kan gaan worden daar zou ik zelf dus echt geen zin in hebben.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik ben niet bang om gebeten te worden hoor, maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
Normaliter loop ik 9 van de 10x met de dames apart de wijkronde, dan speelt dit verder niet. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Emma schreef:
Inge schreef: Een uur geleden liep ik trouwens mijn voordeur uit om direct een gillende hussel aan flex :80: naar me te zien schieten.... volgens mij was dat dezelfde als vanmorgen. :eek:
ik zeg dan altijd tegen mijn honden, dat ze die uitvallende hond maar tegen hun poot moet laten blaffen. ``Talk to the paw``, i.p.v Talk to the hand. Ze snappen dat :mrgreen: :mrgreen:
:LOL: ik zeg altijd..daar zijn we niet aan voorgesteld :pffff: :pffff:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Inge schreef:Ik ben niet bang om gebeten te worden hoor, maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
Normaliter loop ik 9 van de 10x met de dames apart de wijkronde, dan speelt dit verder niet. :wink:
Juist omdat een ongeluk in een klein hoekje zit zou ik dat dus proberen af te leren :wink:
Maar goed dat is voor mij wel makkelijk gezegd ,fila's vertonen niet zo snel redirect gedrag en al helemaal niet naar de baas.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Zo stond ik laatst tot aan m'n knieën in de drek 15 meter van het pad af met mijn honden die totaal uit hun naad gingen om een vrouw met een gemuilkorfde Amstaff reu te laten passeren. Loopt dat mens recht op me af en laat die hond gewoon al fixerend en patsend naar me toelopen! :80: Sjon ging totaal uit z'n panty en Roos stond klaar om haggis van dat beest te maken, dus ik riep dat ze heel vlot door moest lopen met dat beest omdat we anders allebei bij de DA zouden zitten. Ze keek me aan alsof ik hartstikke gek was.
Ja, die hond had die korf vást om omdat ie zo van straat vreet, en ik sta met m'n dikke buik in de modder met 2 flippende honden omdat dat nou eenmaal mijn favoriete route is. :piew: Gekkigheid. :Q:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Herkenbaar verhaal.
Mijn tweetal is los van elkaar erg braaf, maar als ik ze samen uitlaat en ze zitten aan de lijn dan blaffen ze andere honden ook aan. VOor mij vreselijk vervelend maar niks aan te doen.

Wel raar dat die vrouw je tegemoed bleef lopen...
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Lillith schreef:Het is toch niet van zelf sprekend dat herders gillend in de lijn hangen. :80:
Nee gelukkig niet, die van mij in ieder geval niet. Maar mijn voormalig russelltje deed het wel, en ze trok de andere twee russells daar fijn in mee :schrik:
Maar ik begrijp inderdaad niet dat mensen juist richting een uitvallende hond lopen, of dat nou een kleine of een grote is.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ze heeft gewoon recht om daar te lopen :pffff: :hmmm:
toch :H: :F:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”