Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ga dan lekker ander werk doen ofzo!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Re: Ga dan lekker ander werk doen ofzo!

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Paulala schreef:
eefje+huig schreef:
Ik vind overigens de opmerkingen over uitkeringen enz vanwege de hond echt te idioot voor woorden,spijt me vreselijk :piew:
Dus jij mag wel oordelen over het feit dat ik zelf zou kiezen voor een uitkering en verder zou zoeken naar ander werk?
Nogmaals, die uitkering zou mijn keuze zijn, ik heb nog nergens beweerd dat ik vind dat een ander die zelfde keuze ook moet maken. En zo'n uitkering is natuurlijk ook maar tijdelijk, want uiteraard wordt er direct fulltime gezocht naar ander werk.
Dan kan jij wel vinden dat ik te idioot ben voor woorden omdat ik deze keuze zou maken, ik vind het te idioot voor woorden dat uit heel jouw tekst blijkt dat het 'maar' om een hond gaat.
Voor mij zijn mijn honden nml veel meer dan 'maar' honden. Dan vind jij dat maar fijn idioot.
er zitten mensen met een uitkering thuis die niet anders kunnen en jij zou alleen voor je honden een uitkering willen,dus ja ik val daarover.
Nog niet zo lang geleden diverse discussies hierover gehad en wat mensen elkaar niet naar hun hoofd gooien zeg.
Maar als het dan om je honden zou gaan is het ineens niet erg :19: nee sorry maar dat vind ik dus belachelijk.
Daarbij,het werk ligt niet voor het oprapen en als je dan dus jezelf laat ontslaan dan weet je dat je zomaar wat langer dan 2mnd in de uitkeringshoek moet vertoeven.
En ja dat vind ik idioot!
Mijn honden zijn mijn honden,niet meer en niet minder,ze krijgen wat ze nodig hebben,maar mijn leven draait niet om hen.
En dan niet gaan zeggen dat ik geen rekening met ze zal houden want dat is gewoon normaal,dat je rekening houdt met je dieren/kinderen/naasten enz.
Maar het moet niet allesbepalend zijn denk ik.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

eefje+huig schreef:
Paulala schreef:
eefje+huig schreef:
Ik vind overigens de opmerkingen over uitkeringen enz vanwege de hond echt te idioot voor woorden,spijt me vreselijk :piew:
Dus jij mag wel oordelen over het feit dat ik zelf zou kiezen voor een uitkering en verder zou zoeken naar ander werk?
Nogmaals, die uitkering zou mijn keuze zijn, ik heb nog nergens beweerd dat ik vind dat een ander die zelfde keuze ook moet maken. En zo'n uitkering is natuurlijk ook maar tijdelijk, want uiteraard wordt er direct fulltime gezocht naar ander werk.
Dan kan jij wel vinden dat ik te idioot ben voor woorden omdat ik deze keuze zou maken, ik vind het te idioot voor woorden dat uit heel jouw tekst blijkt dat het 'maar' om een hond gaat.
Voor mij zijn mijn honden nml veel meer dan 'maar' honden. Dan vind jij dat maar fijn idioot.
er zitten mensen met een uitkering thuis die niet anders kunnen en jij zou alleen voor je honden een uitkering willen,dus ja ik val daarover.
Nog niet zo lang geleden diverse discussies hierover gehad en wat mensen elkaar niet naar hun hoofd gooien zeg.
Maar als het dan om je honden zou gaan is het ineens niet erg :19: nee sorry maar dat vind ik dus belachelijk.
Daarbij,het werk ligt niet voor het oprapen en als je dan dus jezelf laat ontslaan dan weet je dat je zomaar wat langer dan 2mnd in de uitkeringshoek moet vertoeven.
Mijn honden zijn mijn honden,niet meer en niet minder,ze krijgen wat ze nodig hebben,maar mijn leven draait niet om hen.
En dan niet gaan zeggen dat ik geen rekening met ze zal houden want dat is gewoon normaal,dat je rekening houdt met je dieren/kinderen/naasten enz.
:ok:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Jeffy schreef:Ik weet het niet hoor, misschien hebben die mensen helemaal geen mogelijkheid om in Nederland te blijven om wat voor reden dan ook. Misschien vinden ze het wel het ergste wat ze ooit hebben moeten doen, de hond achter laten. Misschien denken ze juist wel in het belang van het dier door het niet mee te nemen. Misschien was de opvang/overplaatsing al lang geregeld, hebben ze toen de verhuizing naar het buitenland geregeld en was het adres plots toch niet beschikbaar :19:
En als dat allemaal niet zo is, dan kunnen ze maar beter herplaatsen denk ik. Als je je hond niet meer wil dan zoek je een andere baas. Voor zo'n oude hond lijkt het me ook niet fijn om ergens ongewenst te moeten zitten :cry:
Oordelen is altijd zo makkelijk.
Precies, in het algemeen worden honden te makkelijk gekocht en verkocht.
Maar je weet verder toch helemaal niets van deze specifieke situatie?
Ze zullen heus niet hun hele prive situatie op marktplaats gaan zetten.

Lief schreef:De gekste redenen komen voorbij.

Laatst werd een malamute ter herplaatsing gezet omdat zijn roedelmaatje was overleden en hij er zo'n verdriet over had.
Die mensen wilden dus een rouwende hond van 11 jaar kwijt!

Tuurlijk wil die hond een maatje, maar een heel andere baas en omgeving is voor zo'n hond een hele ommezwaai.
Mwah, ik kan me dat nog best voorstellen eigenlijk.
Ik zou Carino ook niet blij maken als enige hond.
Hij hoort echt in een roedel thuis.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Misschien wel iets voor de PVV naast de animals politie.
Een staats-burger commissie die je moet benaderen met tekst en uit leg waarom je je hond wilt weg doen om hun toestemming te krijgen.
Ook even landelijk gepubliceert in de staatscourant.
Met goed vinden van het volk word besloten LEVE HET VOLK, HET VOLK HEEFT GESPROKEN.
3 X HOERA. :cheer: :cheer:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Eefje83
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Misschien wel iets voor de PVV naast de animals politie.
Een staats-burger commissie die je moet benaderen met tekst en uit leg waarom je je hond wilt weg doen om hun toestemming te krijgen.
Ook even landelijk gepubliceert in de staatscourant.
Met goed vinden van het volk word besloten LEVE HET VOLK, HET VOLK HEEFT GESPROKEN.
3 X HOERA. :cheer: :cheer:
:goeie: :goeie:
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

eefje+huig schreef: er zitten mensen met een uitkering thuis die niet anders kunnen en jij zou alleen voor je honden een uitkering willen,dus ja ik val daarover.
eens! :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Inne
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Inne »

Je krijgt toch ook zomaar geen uitkering? Geen instantie gaat toch financieel tegemoet komen aan mensen die niet werken omdat ze bij hun hond willen zijn :roll: ?
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Eefje83
Zeer actief

Inne schreef:Je krijgt toch ook zomaar geen uitkering? Geen instantie gaat toch financieel tegemoet komen aan mensen die niet werken omdat ze bij hun hond willen zijn :roll: ?
ik mag het toch niet hopen nee maar als je ontslagen word omdat de enige passende baan bijv. in het buitenland is en je wil die niet aannemen(om wat voor reden dan ook) krijg je waarschijnlijk gewoon een uitkering hoor,niemand mag van je verwachten dat je zomaar je hele leven achterlaat om ergens in het buitenland een baantje te hebben.
Dat het voor de honden niet door zou gaan moet je dan gewoon niet zeggen als het je echt daar om ging,maar het feit dat het hier dus wel zo gezegd word :piew:
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Inne schreef:Je krijgt toch ook zomaar geen uitkering? Geen instantie gaat toch financieel tegemoet komen aan mensen die niet werken omdat ze bij hun hond willen zijn :roll: ?
Je denkt toch niet dat die mensen dat er eerlijk bij vermelden als ze een uitkering aanvragen? :LOL:

Linda
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

eefje+huig schreef:
ik mag het toch niet hopen nee maar als je ontslagen word omdat de enige passende baan bijv. in het buitenland is en je wil die niet aannemen(om wat voor reden dan ook) krijg je waarschijnlijk gewoon een uitkering hoor,niemand mag van je verwachten dat je zomaar je hele leven achterlaat om ergens in het buitenland een baantje te hebben.
Dat het voor de honden niet door zou gaan moet je dan gewoon niet zeggen als het je echt daar om ging,maar het feit dat het hier dus wel zo gezegd word :piew:
Is ook van de zotte. Ik vind het ook gemakkelijk om iemand te veroordelen aan de hand van een paar regels op MP. Voor hetzelfde geld heeft die persoon geen familie/vrienden en fokker die de hond in huis willen/kunnen nemen.
Ik snap trouwens heel goed dat het verdomd moeilijk is om je hond te herplaatsen , maar soms is er geen andere mogelijkheid.
En dat moet men respecteren.
Linda
(met dank aan Desi)
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

eefje+huig schreef: ik mag het toch niet hopen nee maar als je ontslagen word omdat de enige passende baan bijv. in het buitenland is en je wil die niet aannemen(om wat voor reden dan ook) krijg je waarschijnlijk gewoon een uitkering hoor,niemand mag van je verwachten dat je zomaar je hele leven achterlaat om ergens in het buitenland een baantje te hebben.
En is het zo'n schande dat je vanwege je honden geen baan in t buitenland aan zou nemen? Ik zou niet naar t buitenland gaan, hoor. Al zou mijn reden zijn dat ik t zonnige weertje in Nederland niet kan missen; gaat dan iemand anders beoordelen dat de ene reden beter is dan de andere? :19: Ik zou misschien over een tijd een mogelijkheid krijgen een jaartje ofzo naar Amerika te gaan. maar sorry, als mijn honden niet meekunnen, ga ik niet, jammer dan. Dat heb ik iig al wel gemeld. letterlijk. Schande... :pffff:
En sorry, ik vind t ook een smakenloze MP advertentie.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Anne&Taar schreef:
eefje+huig schreef: ik mag het toch niet hopen nee maar als je ontslagen word omdat de enige passende baan bijv. in het buitenland is en je wil die niet aannemen(om wat voor reden dan ook) krijg je waarschijnlijk gewoon een uitkering hoor,niemand mag van je verwachten dat je zomaar je hele leven achterlaat om ergens in het buitenland een baantje te hebben.
En is het zo'n schande dat je vanwege je honden geen baan in t buitenland aan zou nemen? Ik zou niet naar t buitenland gaan, hoor. Al zou mijn reden zijn dat ik t zonnige weertje in Nederland niet kan missen; gaat dan iemand anders beoordelen dat de ene reden beter is dan de andere? :19: Ik zou misschien over een tijd een mogelijkheid krijgen een jaartje ofzo naar Amerika te gaan. maar sorry, als mijn honden niet meekunnen, ga ik niet, jammer dan. Dat heb ik iig al wel gemeld. letterlijk. Schande... :pffff:
dus omdat JIJ het niet doet, moet een ander het ook maar niet doen, ongeacht de achtergrond?
hoezo kortzichtig :roll:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Jeannettebo schreef:
Anne&Taar schreef:
dus omdat JIJ het niet doet, moet een ander het ook maar niet doen, ongeacht de achtergrond?
hoezo kortzichtig :roll:
O? Staat dat in dat ene zinnetje van mij? :80: :roll: Laat iedereen vooral doen wat ze zelf willen. Maar dit recht heb IK ook; zonder dat anderen oordelen dat ik dergelijke beslissingen niet mag maken. Laat een ander ook in zn waarde die wel dergelijke beslissingen maakt voor een hond, ongeacht wat jij hier dan van vind. :ok:
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Lance »

Paulala schreef: Nogmaals, die uitkering zou mijn keuze zijn
Kom nou zeg. Een uitkering is geen keuze. Een uitkering is een noodoplossing, en in jouw verhaal zie ik écht geen nood, sorry hoor.

En daarbij, wat een gedoe om een advertentie. Natuurlijk is het rot voor die hond, maar of het verhaal nou waar is of niet, ze hadden de hond ook aan een boom in het bos kunnen binden of meteen naar het asiel kunnen brengen. :19:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Lance schreef:
Paulala schreef: Nogmaals, die uitkering zou mijn keuze zijn
Kom nou zeg. Een uitkering is geen keuze. Een uitkering is een noodoplossing, en in jouw verhaal zie ik écht geen nood, sorry hoor.
Dat ben ik niet met jou eens.
Voor mij dat dus wel pure noodzaak in zo'n geval, want mijn honden horen bij mij, en blijven bij mij : PUNT.
Dus ja, ik zou mooi wel de keuze maken om tijdelijk van een uitkering te leven als het zover zou komen dat ik ontslagen word omdat ik nee zeg tegen iets dat mijn baas wil en waardoor ik mijn honden zou moeten herplaatsen.
Overigens betaal ik al jarenlang belasting en hondenbelasting, en ik mag best tijdelijk een beetje van dat geld terug ontvangen als ik dat nodig acht.
Wat voor de één noodzaak is, is dat voor de ander niet, jij kunt niet bepalen voor mij of dat zo is of niet.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
Paulala schreef: Overigens betaal ik al jarenlang belasting en hondenbelasting, en ik mag best tijdelijk een beetje van dat geld terug ontvangen als ik dat nodig acht.
Sorry hoor, maar :piew: :piew: :piew: :piew:

Wat nou met je kinderachtige :piew:
Dat is gewoon mijn mening, dat jij die niet deelt vind ik prima.
Maar laat mij aub gewoon in mijn waarde dat dit mijn denkwijze is en dat ik deze keuze zou maken.
Dat geld betaal ik toch of niet soms?
Mojuan
Zeer actief

Pendrag schreef:
Paulala schreef:

Wat nou met je kinderachtige :piew:
Maar laat mij aub gewoon in mijn waarde dat dit mijn denkwijze is en dat ik deze keuze zou maken.
Dat geld betaal ik toch of niet soms?
Dat geld ik geen privéspaarpotje ofzo hoor. Dat is bedoelt als je zonder dat jij dat kunt voorkomen zonder werk komt te zitten. Niet omdat je op je honden wilt passen. Ik zou zelf een baan naar het buitenland ook weigeren. En ja, dan kan het best zijn dat je tijdelijk in een uitkering terecht komt. Maar een uitkering krijgen omdat je voor je honden wilt zorgen dat vind ik ook :piew: :piew: :piew: .

Je zegt dus eigenlijk precies het zelfde hoor.
Jij zou een baan in het buitenland ook weigeren, en zou daarvoor ook tijdelijk een uitkering krijgen.
Wat is het verschil? Is het omdat jij dit om andere redenen zou weigeren?
Dat maakt voor mij niets uit, ik weiger dat omdat ik niet weg wil, en omdat ik mijn honden weiger te herplaatsen voor mijn baas.
Zo simpel ligt dat, en dat is niet :piew:
Dan ben jij ook :piew: je zegt uiteindelijk nml precies het zelfde als ik.
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
Paulala schreef: Wat nou met je kinderachtige :piew:
Jouw mening, maar wel gemeenschapsgeld. En ja, dan mag ik daar dus wat van vinden.
En ik vind het van de zotte dat je uit de staatsruif wilt gaan vreten omdat je hondje niet een dag alleen kan zijn vanwege een zeer pootje.

Wat is dit nou weer voor overtrokken reactie.
Waar heb je mij dit ooit horen zeggen.
Een zeer pootje is wel even iets heel anders dan herplaatsing of niet soms?
Lul niet zo dom zeg Nanna, ik had je hoger ingeschat, je begint net zo te gillen als Marc wel eens doet met allerlei onzin die ik nooit heb beweerd. Word volwassen zeg.
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
Paulala schreef: Lul niet zo dom zeg Nanna, ik had je hoger ingeschat, je begint net zo te gillen als Marc wel eens doet met allerlei onzin die ik nooit heb beweerd. Word volwassen zeg.
Is u soms ongesteld :mrgreen:

Kijk, en zo ken ik je weer :LOL:
En voor uw informatie: nee, tijdens mijn menstruatie ben ik juist altijd ernstig vrolijk :mrgreen:
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef: Het gaat mij om deze kronkel. Je betaalt belasting DUS je hebt recht om dat terug te ontvangen wanneer jou dat zo schikt. :19:
Zo werkt dat echter niet. Je hoort dat geld alleen te krijgen als het écht niet anders kan en als noodmaatregel. En het zorgen voor een paar honden valt hier thuis alvast niet onder een noodmaatregel.
Dat heet hier misbruik maken van gemeenschapsgeld.
Als je niet naar het buitenland wilt dan zoek je maar een andere baan en zet je die joekels maar zolang bij kennissen of in een pension. Maar je gaat NIET je handje daarvoor ophouden. :neenee:

Luister, als mijn baas mij zou ontslaan omdat ik weiger mijn honden voor hem te herplaatsen, ja dan leef ik met alle liefde tijdelijk van een uitkering.
Het gaat mij niet om het zorgen voor een paar honden, het gaat om MIJN honden, ONZE honden, onze Romeo, Julia en Anders. Mijn ouwetje, mijn meisje en mijn krullenkind.
Ze horen bij me en zijn een deel van mijn leven en van ons gezin, en dat laat ik niet uit elkaar rukken voor een baas met achterlijke ideetjes.
Voor mij is dat dus wél een noodmaatregel, want ik bepaal zelf nog altijd wel of ik naar het buitenland ga of niet.
Mijn baas bepaalt dat niet voor mij.
En je snapt natuurlijk zelf ook wel dat ik zsm weer aan de slag ga, al moet ik elke dag ergens anders een vreselijk kutkarwei uitvoeren via een uitzendburo, dan doe ik dat hoor.
Ik heb echt het idee dat jij voor je ziet hoe ik heel de dag op de bank ga liggen met de hondjes knuffelen.
Maar dat zie je toch echt verkeerd, ik zal er alles aan doen om direct weer geld in het laatje te brengen.
Want ik ben helemaal niet de persoon om haar handje op te houden, maar als mijn baas mij ontslaat omdat ik weiger te vertrekken, so be it. En dan wel zo kort mogelijk.
Mojuan
Zeer actief

Pendrag schreef:Ik dacht serieus te reageren maar ik wacht wel ff tot je wel ongesteld bent :mrgreen: .

Maar serieus: het gaat om de toon waarop. Ik lees jouw post als 'ik heb recht op een uitkering want ik heb zelf belasting betaald en ik ga voor mijn honden niet naar het buitenland'. Tja, dat kriebelt bij mij. Dat je niet naar het buitenland wilt voor je werk kan. Dat heb ik ook. Maar dat maakt nog niet dat ik dan meteen recht heb op 'mijn eigen geld'. Het is gemeenschapsgeld. Als een weigering om naar het buitenland te gaan, inhoudt dat ik tijdelijk zonder werk en inkomen kom te zitten, maak ik graag gebruik van het vangnet zoals we dat in Nederland kennen. We zeggen in principe wel hetzelfde maar met andere argumenten en een andere insteek volgens mij.

Kijk dit is duidelijk, ik begrijp nu je reactie al veel beter.
Want zo bedoelde ik het helemaal niet :neenee:
Dat was meer als aanvulling zo van: naast alle argumenten dat ik gewoon weiger om te vertrekken naar het buitenland, ja ach, dan is er ook nog een stukje aan geld dat ik jaren heb betaald en waar ik graag gebruik van maak als ík dat nodig acht.
Zo was het meer bedoeld.
Ik weet niet of het nu wel overkomt zoals ik bedoel, ben eigenlijk bang van niet.
Maar weet niet zo goed hoe ik het moet formuleren :ugh:
Soms komt het er zo lekker beroerd uit :schrik:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Nanna schreef:
Paulala schreef: Overigens betaal ik al jarenlang belasting en hondenbelasting, en ik mag best tijdelijk een beetje van dat geld terug ontvangen als ik dat nodig acht.
Het gaat mij om deze kronkel. Je betaalt belasting DUS je hebt recht om dat terug te ontvangen wanneer jou dat zo schikt. :19:
Zo werkt dat echter niet. Je hoort dat geld alleen te krijgen als het écht niet anders kan en als noodmaatregel. En het zorgen voor een paar honden valt hier thuis alvast niet onder een noodmaatregel.
Dat heet hier misbruik maken van gemeenschapsgeld.
Als je niet naar het buitenland wilt dan zoek je maar een andere baan en zet je die joekels maar zolang bij kennissen of in een pension. Maar je gaat NIET je handje daarvoor ophouden. :neenee:
Het is natuurlijk geen wonder dat die kosten van uitkeringen in Nederland de spuigaten uitlopen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Mojuan
Zeer actief

Pendrag schreef:Lang leve het getypte woord. Blijft toch een charmant forum. Je weet nooit of je elkaar verkeerd begrijpt en eigenlijk precies hetzelfde bedoelt. Of dat er een start wordt gemaakt met een nieuwe forumrel.

Jammer, had wel zin in een bak popcorn :engel: :engel: :engel:

Ja sorry, een rel is soms best lachen, maar hou mij er voorlopig even buiten :engel:
Ik ben echt niet voor het trekken van een uitkering als dat onnodig is.
Laat dat duidelijk zijn.
Ik weet van bepaalde mensen die gewoon te beroerd zijn om te werken en al maanden of zelfs jaren van een uitkering leven.
Dát vind ik dus echt niet kunnen nee.

Stel dat ik dus door mijn baas naar Afrika (bijvoorbeeld) gestuurd zou worden en dat weiger ik, en als mijn baas me dan zou ontslaan.. tja, dan is het maar even niet anders hoor.
Dat is eigenlijk meer hoe ik het bedoel, ik dénk dat ik nu wél duidelijk ben en hopelijk beter begrepen word :F:
Maar ik zou wel zsm weer aan de slag willen, en ik meen het als ik zeg dat ik dan bereid ben om het meest vervelende werk te gaan doen tot ik iets vind waar ik het naar mijn zin heb.
Werk hoeft dan écht niet perse leuk te zijn, áls het maar werk is en ik weer zelf geld kan verdienen.
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:We snappen je wel hoor kind. Maar ik had je toch bijna helemaal bovenop de kast, geef het toe :mrgreen:
Ja ik was halverwege :mep:
Eefje83
Zeer actief

Nanna schreef:We snappen je wel hoor kind. Maar ik had je toch bijna helemaal bovenop de kast, geef het toe :mrgreen:
:mrgreen:

ik begrijp heus dat je niet naar het buitenland zal gaan als je baas dat verlangt en je anders zal ontslaan.
Maar je kunt dan ook op zoek naar een baan gaan zonder eerst een uitkering nodig te hebben natuurlijk :wink:
Maar dat is momenteel erg moeilijk,begrijp ik ook.
Ik snap jou en de rest ook die dus niet zomaar willen vertrekken zonder honden prima,doe ik nl ook niet,maar ik ga dan gewoon ander werk zoeken ipv uitkering proberen te trekken.

Daar viel ik over.
Verder blijft het lastig,de 1 zal makkelijker tot herplaatsen overgaan als een ander en dat is prima,wat mij betreft :ok:
Mojuan
Zeer actief

eefje+huig schreef:maar ik ga dan gewoon ander werk zoeken ipv uitkering proberen te trekken.

Daar viel ik over.
Verder blijft het lastig,de 1 zal makkelijker tot herplaatsen overgaan als een ander en dat is prima,wat mij betreft :ok:

Zie topic titel :mrgreen:

En ik ben het met je eens hoor, de 1 herplaatst makkelijker of om andere redenen dan de ander.
Daarover oordelen doe ik niet, wil ik trouwens niet eens.
Ik vond het gewoon zo sneu voor het oude beestje dat al blind en doof is.
Eefje83
Zeer actief

Paulala schreef:
eefje+huig schreef:maar ik ga dan gewoon ander werk zoeken ipv uitkering proberen te trekken.

Daar viel ik over.

Zie topic titel :mrgreen:

En ik ben het met je eens hoor, de 1 herplaatst makkelijker of om andere redenen dan de ander.
Daarover oordelen doe ik niet, wil ik trouwens niet eens.
Ik vond het gewoon zo sneu voor het oude beestje dat al blind en doof is.
ja maar in de teksten die in de reacties staan word over uitkeringen gesproken en daarom reageerde ik ook :mrgreen:

Nou ja het blijft sneu maar als niemand echt weet hoe het zit kunnen we niet oordelen denk ik.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

eefje+huig schreef:
:mrgreen:

ik begrijp heus dat je niet naar het buitenland zal gaan als je baas dat verlangt en je anders zal ontslaan.
Maar je kunt dan ook op zoek naar een baan gaan zonder eerst een uitkering nodig te hebben natuurlijk :wink:
Maar dat is momenteel erg moeilijk,begrijp ik ook.
Ik snap jou en de rest ook die dus niet zomaar willen vertrekken zonder honden prima,doe ik nl ook niet,maar ik ga dan gewoon ander werk zoeken ipv uitkering proberen te trekken.

Daar viel ik over.
En toch kan ik het snappen dat iemand op een gegeven moment denkt nu maar eens even in de ww. Ikzelf had dat ook op een bepaald moment. Weg bij het ene bedrijf vanwege bedrijfsbeeindiging, paar jaar in dienst bij een ander bedrijf wat failliet ging, weer weg weer andere baan. Ook daar na een paar jaar reorganisaties, ontslagenen, nieuwe functies weer ging het niet goed dus last in first out principe, weer gaan zoeken naar een baan weer gevonden, hoppa binnen een jaar weer op straat wegens wanbeleid van eigenaar bedrijf weer failliet. Gelukkig snel weer een andere baan gevonden en dichtbij omdat dat voor mij een vereiste is mbt de honden. Maar zou ik nu weer op straat komen te staan dan ben ik er even klaar mee hoor, daar ben ik heel eerlijk in. Ben altijd aan het werk geweest ook als het niet in vast dienstverband was, via uitzendbureaus allerlei klussen gedaan. Maar soms is de koek op als je weer op zoek moet naar een nieuwe baan, voor de zoveelste keer en als het buiten je schuld om is. Ik had op een gegeven moment ook zoiets van dan maar even minder geld en ww en op zoek naar een nieuwe baan in alle rust, het is er niet van gekomen gelukkig omdat ik toch weer aangenomen werd. Maar ik denk dat als hier wederom het mis had gegaan dat ik gewoon thuis even had gaan zitten, ook omdat het verliezen van je baan of de stress bij reorganisaties je niet in de koude kleren gaat zitten.
Ik, om het min of meer on topic te houden heb wel bewust gereageerd op functies in de buurt puur omdat ik rekening houdt met mijn dieren. Had er niets in de buurt geweest had ik misschien ook wel in de ww verdaagd :19: en van daaruit rustig blijven solliciteren op functies in de buurt etc.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”